Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 964
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 666 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Bart Henry »

psia.kostka pisze: 04 maja 2021, 13:26 Tak, macie racje, juz mnie otrzezwilo. Wadliwy towar to zupelnie inna para kaloszy.

Zafiksowalem sie tym, ze mialem przypadek kupujacego prywatnie, ktory dosc nonszalancko wymagal ode mnie praw konsumenta i musial obejsc sie smakiem. Wydawalo mu sie, ze kupi towar bez wad, pooglada, i jak sie odwidzi zakup to odesle bez konsekwencji.

Dopelniajac ten burzliwy temat ;) mialem przypadek sprzedazy zafoliowanej gry, gdzie byla, jak sie potem okazalo, wadliwa figurka. Kupujacy zwrocil sie do mnie z prosba o informacje, gdzie i kiedy kupiono, a ostatecznie wymagany do reklamacji w wydawnictwie byl tez paragon/faktura. Wszystko dostarczylem i w milej atmosferze sprawa sie zakonczyla, bez nerwow i kwasow.
Przy czym kupujący grę od Ciebie nie ma żadnej umowy ze sprzedawcą (sklepem), a tym bardziej z wydawcą. Trzymając się prawa mógłby zgłosić się do Ciebie, abyś mu załatwił brakujący element i po to właśnie jest rękojmia. Identycznie jak w przypadku Twojej relacji ze sklepem, w którym kupiłeś grę i który jest przed Tobą odpowiedzialny. Sytuacja anegdotyczna, która wynika z braku świadomości obowiązku rękojmi przy zakupie "z drugiej ręki" niewiele wnioski do tematu, ale kupujący faktycznie rozegrał to z klasą.

To, jak proces przebiegł w Twoim przypadku i jak przebiega zazwyczaj, wynika po prostu z dobrej woli wydawnictw, które przyjmują na siebie realizację procesu reklamacyjnego od klienta końcowego, gdy ich klientem był zazwyczaj dystrybutor lub sklep. Zauważ, że formalnie nie dostajesz od producenta nawet żadnej gwarancji na produkt, bo gwarancja nie jest świadczeniem obowiązkowym.

To, czy sprzedajesz towar w folii czy bez, nie ma znaczenia w kontekście rękojmi. Formalnie jesteś odpowiedzialny za to, co sprzedajesz. Na szczęście w naszej branży nie ma problemu z reklamacją u wydawcy, ale sprzedaż dawno niedostępnej gry albo gry nieistniejącego wydawnictwa mogłaby być ciekawym przypadkiem. Dajmy za przykład jakąś grę GFP, niech będzie Spartakus. Sprzedajesz w folii, kupujący odkrywa, że brakuje całej talii kart. Do kogo ma się zwrócić w tej sprawie? Prawo to rozstrzyga - wystarczy powołanie się na rękojmię, leci zwrot, zostajesz z odfoliowaną grą o dużo mniejszej wartości z uwagi na istotne braki. Uwielbienie do białych kruków w folii miewa niestety krótkie nóżki. ;) Przy czym faktem jest, że nie może Ci bez podania przyczyny zwrócić produktu w terminie 14 dni, bo nie masz ku niemu takiego obowiązku - ten zapis nie jest regulowany przez rękojmię. Jeżeli klient wiedział o wadzie w momencie zakupu, to rękojmia tez nie przysługuje. No, ale umówmy się, o braku talii w zafoliowanej grze nie mógł wiedzieć.

Ergo: cieszmy się, że proces reklamacyjny jest tak prosty i klarowny w przypadku gier planszowych, bo dzięki temu nie musimy rozpatrywać różnych niuansów Kodeksu Cywilnego. ;)

Ergo 2: warto mieć papiery udowadniające zakup gry i nie wyrzucać ich nawet po odfoliowaniu - czasami mogą się przydać nawet, gdy zniszczymy przez naszą nieuwagę jakieś komponenty. Niektóre firmy dosyłają zamienniki w takich sytuacjach.
Bohr
Posty: 160
Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 30 times
Been thanked: 42 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Bohr »

Cześć,

Tutaj chyba pasuje mój problem, więc pozwolę sobie opisać sytuację. Pierwszy raz mi się taka sytuacja zdarzyła..... Dzisiaj doszła do mnie paczka z Warhammer: Underworlds Direchasm.
Gra nówka sztuka, przesyłka super expresowa, dobra cena(pierwszy raz zamawiam z tego Gry planszowe Basanti) wszystko tak jak trzeba.....w środku znajdują się jak by trzy talie kart na kartonowej tekturce, zafoliowane. Kart nie odfoliowywałem gdy zobaczyłem uszkodzenie... I tu jest problem bo z 2-3 pierwsze karty z pierwszego decku są jakby wydziobane (taki kwadracik na górze karty), natomiast drugi deck jest jakby zgnieciony, ściśnięty - ciężko mi zobaczyć rzeczywiste uszkodzenia bo nie chce zrywać folii. Pewnie gdy wsadzi się karty z 2 decku do kolorowych koszulek nie będzie widać, ale te 2-3 z pierwszego są uszkodzone i nie da się z tym za dużo zrobić. Jutro zadzwonię do sklepu jak oni to widzą....(na żywo i tak wygląda to gorzej niż na zdjęciach).

Z pudła rozparcelowałem tylko kostki, które były w woreczku foliowym, reszta rzeczy zapakowana.(a i jeszcze instrukcje bo były zafoliowane).


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4470
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1423 times
Been thanked: 1100 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: garg »

A ja podzielę się przykładem baaaardzo powolnej, ale jednak pozytywnej reakcji wydawcy. 13 maja wysłałem maila do Haby do Niemiec, że w pudełku z grą brakuje wszystkich drewnianych i plastikowych znaczników (taka dziwna sytuacja). Dzisiaj (9 sierpnia) te elementy przyszły. Po 12,5 tygodniach :lol: . Ale jednak przyszły, czyli summa summarum na plus :) .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
aga_76
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2011, 22:24
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: aga_76 »

Auztralia- braki wszystkich dysków ( po 3 2 kolorach graczy i 1 fioletowego).
Napisałam do wydawcy z prośbą o rozwiązanie problemu, ale..gdyby nie rozwiązał, czy ktoś ma tą grę i mógłby podać wymiary tych dysków?

Z góry dziękuję.
aga.
niwlak
Posty: 60
Rejestracja: 20 sty 2020, 14:08
Has thanked: 36 times
Been thanked: 30 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: niwlak »

Pochwała dla ION games. Jeden z elementów gry miał defekt fabryczny i złożyłem reklamację na stronie wydawcy. Po 2-3 tygodniach dotarł do mnie w kopercie bąbelkowej list ze Szwecji, a w nim wieża wraz innymi pionkami do tego koloru po jednej sztuce każdy(łącznie 4).
Nie jest to polski wydawca, ale warto szerzyć dobre słowo zwłaszcza, że grę kupiłem w polskim sklepie, a nie bezpośrednio przez ich stronę. Bardzo duży plus za obsługę.
Awatar użytkownika
Evokenx
Posty: 275
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:14
Lokalizacja: Śląsk
Has thanked: 525 times
Been thanked: 52 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Evokenx »

Zdarzyło się kiedyś komuś żeby liczba kart w grach typowo karcianych się nie zgadzała?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2422
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Jiloo »

Evokenx pisze: 28 paź 2021, 09:45 Zdarzyło się kiedyś komuś żeby liczba kart w grach typowo karcianych się nie zgadzała?
Tak. Były bardzo duże problemy z pierwszym wydaniem Legendary Encounters Alien. Miałem braki w Eminent Domain. Dużo karcianych kupowałem, więc pewnie jeszcze coś było, ale nie pamietam.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
adam_k27
Posty: 721
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 19 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: adam_k27 »

Dzisiaj pierwszy raz zagraliśmy w Karczmę pod pękatym kuflem wraz z dodatkiem Pokoje gościnne. No i okazało się że mój egzemplarz dodatku jest wybrakowany. Zamiast 4 kart z księdzem mam tylko jedną. Wszystko dokładnie sprawdziłem i przeszukałem. Przeliczyłem wszystkie karty. Brakuje 3 kart księży, reszta kart się zgadza. Ktoś też miał taki brak w tym dodatku?
Awatar użytkownika
Polzcount
Posty: 92
Rejestracja: 05 lip 2019, 23:13
Has thanked: 54 times
Been thanked: 11 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Polzcount »

Podpowiedzcie co powinienem zrobić ,sprzedałem na allegrolokalnie dodatek do Alien vs. Predator - Weyland-Yutani Commandos , w pudełku oryginalnie fabrycznie zapakowanym/zafoliowanym. Napisał do mnie kupujący ,że brakuje kart i rąk do postaci... Prodos już tych modeli nie sprzedaje. Sam ten dodatek nabyłem na allegro, Napisałem do firmy od której to kupiłem aczkolwiek nie liczę że odpowiedzą czy jakkolwiek pozytywnie rozpatrzą moją reklamacje... Z jednej strony nie mam pewności co tam w środku było ponieważ dodatek był zafoliowany z drugiej strony nie chciałbym zachować się nie uczciwie wobec kupującego. Zwykle jeśli czegoś w sprzedawanej grze brakuje to pisze o tym w opisie tutaj niestety nie byłem świadomy braków. Sam kupujący ze zrozumieniem napisał do mnie w tonie rozczarowania aniżeli żądania zwrotu pieniędzy.
Golfang
Posty: 1981
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Golfang »

Polzcount pisze: 05 lis 2021, 06:33 Podpowiedzcie co powinienem zrobić ,sprzedałem na allegrolokalnie dodatek do Alien vs. Predator - Weyland-Yutani Commandos , w pudełku oryginalnie fabrycznie zapakowanym/zafoliowanym. Napisał do mnie kupujący ,że brakuje kart i rąk do postaci... Prodos już tych modeli nie sprzedaje. Sam ten dodatek nabyłem na allegro, Napisałem do firmy od której to kupiłem aczkolwiek nie liczę że odpowiedzą czy jakkolwiek pozytywnie rozpatrzą moją reklamacje... Z jednej strony nie mam pewności co tam w środku było ponieważ dodatek był zafoliowany z drugiej strony nie chciałbym zachować się nie uczciwie wobec kupującego. Zwykle jeśli czegoś w sprzedawanej grze brakuje to pisze o tym w opisie tutaj niestety nie byłem świadomy braków. Sam kupujący ze zrozumieniem napisał do mnie w tonie rozczarowania aniżeli żądania zwrotu pieniędzy.
Jeśli masz jakiś dowód zakupu - faktura/paragon elektroniczny to napisz do producenta/wydawcy - nie do sprzedawcy, bo on nie wiele może. Że kupiłeś, pudełko leżało i teraz po otwarciu okazuje się ze mają braki. Najlepiej zrób zdjęcie poglądowe co JEST - a oni sami powinni wiedzieć czego brakuje. Próbować warto, chociaż wiadomo wydawcy są różni.
Mnie np Warlord Games dosłał dodatkowe kostki rozkazów - bo w pudełku maiłem ilość prawidłową - ale zamiast 2 kolorów miałem w sumie 3 różne kolory. Gratis dostałem 12 dodatkowo kostek w 1 kolorze (tylko musiałem zapłacić niestety VAT i opłatę celną :( - ale to nie ich wina).
Rebel dosłał mi zgubionego przeze mnie białego bandytę z Colt Express. Całość trwała chyba z miesiąc - ale w końcu dosłali - całkowicie za darmo.
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Polzcount
Posty: 92
Rejestracja: 05 lip 2019, 23:13
Has thanked: 54 times
Been thanked: 11 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Polzcount »

Golfang pisze: 05 lis 2021, 08:16
Polzcount pisze: 05 lis 2021, 06:33 Podpowiedzcie co powinienem zrobić ,sprzedałem na allegrolokalnie dodatek do Alien vs. Predator - Weyland-Yutani Commandos , w pudełku oryginalnie fabrycznie zapakowanym/zafoliowanym. Napisał do mnie kupujący ,że brakuje kart i rąk do postaci... Prodos już tych modeli nie sprzedaje. Sam ten dodatek nabyłem na allegro, Napisałem do firmy od której to kupiłem aczkolwiek nie liczę że odpowiedzą czy jakkolwiek pozytywnie rozpatrzą moją reklamacje... Z jednej strony nie mam pewności co tam w środku było ponieważ dodatek był zafoliowany z drugiej strony nie chciałbym zachować się nie uczciwie wobec kupującego. Zwykle jeśli czegoś w sprzedawanej grze brakuje to pisze o tym w opisie tutaj niestety nie byłem świadomy braków. Sam kupujący ze zrozumieniem napisał do mnie w tonie rozczarowania aniżeli żądania zwrotu pieniędzy.
Jeśli masz jakiś dowód zakupu - faktura/paragon elektroniczny to napisz do producenta/wydawcy - nie do sprzedawcy, bo on nie wiele może. Że kupiłeś, pudełko leżało i teraz po otwarciu okazuje się ze mają braki. Najlepiej zrób zdjęcie poglądowe co JEST - a oni sami powinni wiedzieć czego brakuje. Próbować warto, chociaż wiadomo wydawcy są różni.
Mnie np Warlord Games dosłał dodatkowe kostki rozkazów - bo w pudełku maiłem ilość prawidłową - ale zamiast 2 kolorów miałem w sumie 3 różne kolory. Gratis dostałem 12 dodatkowo kostek w 1 kolorze (tylko musiałem zapłacić niestety VAT i opłatę celną :( - ale to nie ich wina).
Rebel dosłał mi zgubionego przeze mnie białego bandytę z Colt Express. Całość trwała chyba z miesiąc - ale w końcu dosłali - całkowicie za darmo.
Paragonu już nie mam niestety ,na allegro reklamacje można składać do 180dni i jakby nie patrzeć jest już po. Napisałem do Prodosa ale oni już nie maja od dawna żadnych produktów AvP nie dysponują licencja także kto wie czy też są zobligowani do uwzględniania reklamacji. No nic najwyżej zwrócę część koszów kupującemu.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2422
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Jiloo »

Polzcount pisze: 05 lis 2021, 09:59 Paragonu już nie mam niestety ,na allegro reklamacje można składać do 180dni i jakby nie patrzeć jest już po. Napisałem do Prodosa ale oni już nie maja od dawna żadnych produktów AvP nie dysponują licencja także kto wie czy też są zobligowani do uwzględniania reklamacji. No nic najwyżej zwrócę część koszów kupującemu.
To jest właśnie problem trzymania gier w folii po zakupie. ZAWSZE może się zdarzyć, że będzie czegoś brakować, coś będzie uszkodzone. Dlatego pierwsze co robię po zakupie gry to ją otwieram i przeglądam zawartość.
Reklamacja na allegro to jedno, ale zwyczajnie możesz napisać do sprzedającego, że teraz dopiero otworzyłeś i masz braki, może coś ugrasz.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
adam_k27
Posty: 721
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 19 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: adam_k27 »

Chciałem pochwalić wydawnictwo G3. Napisałem do nich w kwestii brakujących kart księży w dodatku do Karczmy pod Pękatym Kuflem. Zapytali tylko gdzie wysłać i dziś dotarły do mnie brakujące karty :D
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 309 times
Been thanked: 201 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Losiek »

Muszę pochwalić Rebel. Po rozpakowaniu Glen More II w wyprasce brakowało jednego żetonu klanu - dosłali bez problemów. Po pierwszej grze okazało się, że jeden kafelek na rewersie ma plamkę - znów bez problemów otrzymałem bezbłędny żeton. Wydaje mi się, że obsługa posprzedażowa poprawiła się ostatnio. Rebelu tak trzymaj!
antonio3333
Posty: 698
Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
Has thanked: 42 times
Been thanked: 68 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: antonio3333 »

Hej, miał ktoś może doczynienia z wydawnictwem Matagot? Próbuje się z nimi skontaktować, bo okazało się, że w nowym, zafoliowanym Kemecie Blood and Sand nie mam figurki Mumii a mam dwie figurki Sphinxa. Wiecie jak szybko odpowiadają i mniej więcej jak szybko o dosyłają takie rzeczy ?
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: EVOCATVS »

Kiedyś w sprawie Kemeta (starego) się do nich zgłaszałem, bo polski wydawca mnie olał, i poszło szybko i sprawnie. Na ich stronie wypełniłem ankietę co, i z jakiej gry, mi brakuje, dzień, czy dwa później dostałem potwierdzenie pozytywnego rozpatrzenia sprawy, a około tydzien później miałem figurki w domu.
Interloper
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 2020, 09:35
Been thanked: 1 time

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Interloper »

Miałem problem z brakującymi znacznikami do starego Kemeta z Funiverese. Napisałem do nich i cisza... po 2 tygodniach czekania na odpowiedź wypełniłem formularz reklamacyjny w Matagocie (Jest trochę zagmatwany) po kolejnych 2 tygodniach dostałem list z francji z elementami (niestety pomylili się w ilości...) w między czasie po jakichś 17 dniach od mojego pierwszego maila do Funiverse dostałem od nich odpowiedź i następnego dnia miałem komplet znaczników.
SnoWho
Posty: 170
Rejestracja: 25 mar 2020, 10:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 29 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: SnoWho »

Cześć,

przed świetami zgłaszałem do Chip Theory Games uszkodzone komponenty w moim Too Many Bones.

Wysłali zamienniki, dziś otrzmyałem zawiadomienie z poczty dot. odprawy celnej (7 żetonów -.-) - muszę poświadczyć co znajduje się w pacze oraz jaka jest tego wartość. Problem w tym, że ciężko oszacować wartość, czegoś, co otrzymałem za darmo i nie poniosłem żadnych kosztów.

Miał ktoś podobną sytuację z przesyłką spoza EU?
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: aeiou871 »

SnoWho pisze: 24 sty 2022, 17:00 Cześć,

przed świetami zgłaszałem do Chip Theory Games uszkodzone komponenty w moim Too Many Bones.

Wysłali zamienniki, dziś otrzmyałem zawiadomienie z poczty dot. odprawy celnej (7 żetonów -.-) - muszę poświadczyć co znajduje się w pacze oraz jaka jest tego wartość. Problem w tym, że ciężko oszacować wartość, czegoś, co otrzymałem za darmo i nie poniosłem żadnych kosztów.

Miał ktoś podobną sytuację z przesyłką spoza EU?
Wydaje mi się, że w wątku z zamówieniem zbiorowym niektórzy wspominali o różnych opłatach przy okazji reklamacji w CTG. Sam obawiałem sie tych opłat, gdyż reklamowałem Trove Chest, ale zostałem pozytywnie zaskoczony brakiem jakichkolwiek opłat, a było to dość niedawno. Ja wpisałbym jakąś minimalną wartość tej paczki z uzasadnieniem, że są to elementy zamienne wysłane w odpowiedzi na reklamację.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3348
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 432 times
Been thanked: 1043 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: psia.kostka »

SnoWho pisze: 24 sty 2022, 17:00 Miał ktoś podobną sytuację z przesyłką spoza EU?
Zapewne dostales tez ten formularz z oswiadczeniem, ze "towar wyslano w charakterze prezentu i nie poniosles kosztow"
Ja bym tam wpisal te zetony z kwota moze 0,01zł? Ale nie mam doswiadczenia, wiec jak trafi sie ktos kto to przeszedl, to sluchaj jego ;)

Ale odpisuje glownie po to, aby poinformowac, ze cala ta zabawa z listami poleconymi z poczty bedzie rowniez kosztowac 8,50zł kosztow manipulacyjnych, niezaleznie od naliczonego VATu.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2422
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Jiloo »

SnoWho pisze: 24 sty 2022, 17:00 Cześć,

przed świetami zgłaszałem do Chip Theory Games uszkodzone komponenty w moim Too Many Bones.

Wysłali zamienniki, dziś otrzmyałem zawiadomienie z poczty dot. odprawy celnej (7 żetonów -.-) - muszę poświadczyć co znajduje się w pacze oraz jaka jest tego wartość. Problem w tym, że ciężko oszacować wartość, czegoś, co otrzymałem za darmo i nie poniosłem żadnych kosztów.

Miał ktoś podobną sytuację z przesyłką spoza EU?
Z tego co kojarzę ten druk jest uniwersalny. Opisz w mailu sytuację. Że zakupiłeś towar w EU i miałeś uszkodzone elementy. Producent dosłał Ci braki, ale już nie z terenu EU, a USA. Zaznacz, że nie jest to przesyłka komercyjna i nie płaciłeś nic za przedmioty w paczce i ich wysłanie.
psia.kostka pisze: 24 sty 2022, 17:53
SnoWho pisze: 24 sty 2022, 17:00 Miał ktoś podobną sytuację z przesyłką spoza EU?
(...) Ale odpisuje glownie po to, aby poinformowac, ze cala ta zabawa z listami poleconymi z poczty bedzie rowniez kosztowac 8,50zł kosztow manipulacyjnych, niezaleznie od naliczonego VATu.
Nie koniecznie. Podejrzewam, że dużo zależy od opisania odpowiednio paczki przez wysyłającego. Ze 2 tygodnie temu dostałem poprawione karty do gry (uszkodzony druk, zakup na KS), wysyłka z USA – zero jakichkolwiek opłat, nie musiałem też nic zgłaszać. Znalazłem po prostu paczuszkę w skrzynce.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Lothrain »

Moje dwie ostatnie paczuchy z reklamowanymi elementami z USA dostały zawsze opłatę manipulacyjna 8,50 zł. Sporo jak za jeden żeton...
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2422
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Jiloo »

Lothrain pisze: 26 sty 2022, 07:49 Moje dwie ostatnie paczuchy z reklamowanymi elementami z USA dostały zawsze opłatę manipulacyjna 8,50 zł. Sporo jak za jeden żeton...
Ciekawe od czego to zależy, że moje doszło bez żadnych opłat, a Tobie jednak doliczyli opłatę za obsługę.
Na grupie na FB też ktoś pisał, że dostał kilka brakujących drewnianych znaczników i zapłacił koło 11 zł (czyli VAT + 8,50).

PP znalazła sobie niezły sposób na zarabianie – paczka przechodzi przez nich? – no to płać za obsługę 8,50.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3348
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 432 times
Been thanked: 1043 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: psia.kostka »

Pytanie czy 8.50 jest tylko wtedy, gdy poczta wysyla poleconym to zapytanie o zawartosc? Wiec jak paczka przesliznie sie cichcem to nie ma oplaty czy tez poczta sama potrafi odprawic VAT=0 i naliczyc 8.50 przy odbiorze?

Koszt obslugi jednak jakis jest. Ja dostalem nawet zdjecie paczki w kopercie. Poczta tez sama na to nie wpadla, tylko raczej z gory przyszlo rozporzadzenie.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2422
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Jiloo »

Mnie zastanawia dlaczego do mnie przyszło beż żadnego info i wylądowało prosto w skrzynce, a inne są zatrzymywane do kontroli.

Ja rozumiem, że jest koszt obsługi. Ale jeszcze za dawnych czasów, też zatrzymywali paczki i jeśli faktycznie trzeba było dopłacić to dopłacałem VAT i koszty obsługi, a jeśli wykazałem, że to coś darmowego to dostarczali paczkę bez żadnych opłat.
Już nie mówiąc o tym, że potrafili przepuścić paczkę z oznaczoną wartością $200 bez żadnych opłat i dostarczyć do domu, a zatrzymać małą kopertę z grą wideo za niecałe $30 i kazać dopłacić VAT i koszty manipulacyjne (obie paczki szły z Japonii).

Teraz zaczyna być trochę na zasadzie, że zatrzymują wszystko i nawet jak nie będzie doĻlaty VAT to będzie te 8,50. Trzeba by się też odnieść do tego jak były oznaczone towary na deklaracji celnej. Niestety wyrzuciłem paczkę, ale wydaje mi się że było opisane, że to wymiana uszkodzonego towaru i wartość $1.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
ODPOWIEDZ