Strona 1 z 9

Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 27 mar 2022, 14:55
autor: Hardkor
Pytanie ode mnie:

Jak miałem doradcę, że po swojej aktywacji robię aktywację specjalną (co ważne robię, a nie, że "mogę zrobić"), a jednocześnie zasady aktywacji specjalnej wymagają przynajmniej 1 urzędnika w danej lokacji (czyli nie mogę aktywować pustej) to oznacza to, że ta karta może być bardzo negatywna dla mnie, bo jeśli nie zostawię sobie urzędnika na planszy, a ktoś tak to muszę aktywować lokację, w której jest?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 29 mar 2022, 13:43
autor: Hardkor
Kolejne pytania ode mnie:

1. Czy karty hordy z Ghana mogę dodać do podstawki? Po prostu zwiększam poziom trudności? (bez dodania kart darów cesarza czy jakoś tak)
2.Artefakty z SG:
Trawa Yao - rozumiem, że punktujemy to DODATKOWO? Czyli 2 punkty za datek normalnie i 2 dodatkowe z tej karty?
Włócznia Fuchai - liczy sie w momencie zadawania?, łucznicy tez sie licza?
Kunwu - liczymy w momencie smierci co nie?
Rytualna puszka - działa jak Trwa yao, tzn dodatkowo?

3.Karty taktyki :
Szał i Wykończenie ich. Odnoszą się one do pozcji na karcie hordy w chwili ataku. rozpatrujemy je w takim wypadku od razu po ataku czy przed. Przykładowo rekrutuje jednostkę i mam nią zaatakować to jak już spełniam warunek to mogę zagrać kartę i po niej dopiero zrobić atak, czy cały atak a potem karta ?

4. Doradca dla 5 gracza - Właściciel ziemski

Twoi nadzorcy zapewniają ci (tutaj logo 4 surowców na białym tle) - z wyjątkiem złota. O co chodzi?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 29 mar 2022, 14:29
autor: Haniel
Hardkor pisze: 27 mar 2022, 14:55 Pytanie ode mnie:

Jak miałem doradcę, że po swojej aktywacji robię aktywację specjalną (co ważne robię, a nie, że "mogę zrobić"), a jednocześnie zasady aktywacji specjalnej wymagają przynajmniej 1 urzędnika w danej lokacji (czyli nie mogę aktywować pustej) to oznacza to, że ta karta może być bardzo negatywna dla mnie, bo jeśli nie zostawię sobie urzędnika na planszy, a ktoś tak to muszę aktywować lokację, w której jest?
Zasady specjalnej aktywacji nie wymagają przynajmniej jednego urzędnika w danej lokacji (a przynajmniej tak było w eng rulebooku) tak naprawdę - możesz "spalić" SA na pustą lokację, żeby nie dać nikomu korzyści, jeśli sam jej nie czerpiesz.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 29 mar 2022, 14:36
autor: Haniel
Hardkor pisze: 29 mar 2022, 13:43 Kolejne pytania ode mnie:

1. Czy karty hordy z Ghana mogę dodać do podstawki? Po prostu zwiększam poziom trudności? (bez dodania kart darów cesarza czy jakoś tak)
2.Artefakty z SG:
Trawa Yao - rozumiem, że punktujemy to DODATKOWO? Czyli 2 punkty za datek normalnie i 2 dodatkowe z tej karty?
Włócznia Fuchai - liczy sie w momencie zadawania?, łucznicy tez sie licza?
Kunwu - liczymy w momencie smierci co nie?
Rytualna puszka - działa jak Trwa yao, tzn dodatkowo?

3.Karty taktyki :
Szał i Wykończenie ich. Odnoszą się one do pozcji na karcie hordy w chwili ataku. rozpatrujemy je w takim wypadku od razu po ataku czy przed. Przykładowo rekrutuje jednostkę i mam nią zaatakować to jak już spełniam warunek to mogę zagrać kartę i po niej dopiero zrobić atak, czy cały atak a potem karta ?

4. Doradca dla 5 gracza - Właściciel ziemski

Twoi nadzorcy zapewniają ci (tutaj logo 4 surowców na białym tle) - z wyjątkiem złota. O co chodzi?
1. Karty hordy możesz brać dowolnie z dodatków i mieszać lub wymieniać z podstawką, tylko bądź świadom, że to może podnieść "trudność" hordy oraz zachowaj rozkład znaczników inwazji. Czyli jak wymieniasz karty to wymieniaj całe sety (3 karty danego typu)
2. Tak, tak, muszę sprawdzić 2 ostatnie artefakty, chyba że dasz fotkę
3. Pokaż zdjęcia, proszę, żebym miał pewność o jakie karty chodzi
4. Gdy nadzorcy dają Ci surowce - możesz wziąć dowolne poza złotem. Czyli jak na przykład masz 2 urzędników w kopalni kamienia i 3 poziom nadzorcy, to przy aktywacji bierzesz 2 kamienia za urzędników i 3 dowolne zasoby poza złotem z nadzorcy

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 29 mar 2022, 14:53
autor: Hardkor
Haniel pisze: 29 mar 2022, 14:36
Hardkor pisze: 29 mar 2022, 13:43 Kolejne pytania ode mnie:

1. Czy karty hordy z Ghana mogę dodać do podstawki? Po prostu zwiększam poziom trudności? (bez dodania kart darów cesarza czy jakoś tak)
2.Artefakty z SG:
Trawa Yao - rozumiem, że punktujemy to DODATKOWO? Czyli 2 punkty za datek normalnie i 2 dodatkowe z tej karty?
Włócznia Fuchai - liczy sie w momencie zadawania?, łucznicy tez sie licza?
Kunwu - liczymy w momencie smierci co nie?
Rytualna puszka - działa jak Trwa yao, tzn dodatkowo?

3.Karty taktyki :
Szał i Wykończenie ich. Odnoszą się one do pozcji na karcie hordy w chwili ataku. rozpatrujemy je w takim wypadku od razu po ataku czy przed. Przykładowo rekrutuje jednostkę i mam nią zaatakować to jak już spełniam warunek to mogę zagrać kartę i po niej dopiero zrobić atak, czy cały atak a potem karta ?

4. Doradca dla 5 gracza - Właściciel ziemski

Twoi nadzorcy zapewniają ci (tutaj logo 4 surowców na białym tle) - z wyjątkiem złota. O co chodzi?
1. Karty hordy możesz brać dowolnie z dodatków i mieszać lub wymieniać z podstawką, tylko bądź świadom, że to może podnieść "trudność" hordy oraz zachowaj rozkład znaczników inwazji. Czyli jak wymieniasz karty to wymieniaj całe sety (3 karty danego typu)
2. Tak, tak, muszę sprawdzić 2 ostatnie artefakty, chyba że dasz fotkę
3. Pokaż zdjęcia, proszę, żebym miał pewność o jakie karty chodzi
4. Gdy nadzorcy dają Ci surowce - możesz wziąć dowolne poza złotem. Czyli jak na przykład masz 2 urzędników w kopalni kamienia i 3 poziom nadzorcy, to przy aktywacji bierzesz 2 kamienia za urzędników i 3 dowolne zasoby poza złotem z nadzorcy
Foto:
Spoiler:
Co masz na myśli, że trzeba wymieniać całe sety? Planowałem po prostu wrzucić wszystkie karty hordy z SG do podstawki i grać tą "kupką" normalne gry rywalizacyjne.

black Powder jeszcze nie otwierałem, tak samo Ancienct Beast. czy karty również z tych dodatków mogę dodać do podstawki i grać bez nich? Oczywiście przy założeniu, że karta nie odnosi się do czegoś konkretnego z dodatku.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 29 mar 2022, 17:38
autor: Haniel
No więc na pytanie o artefakty wszystkie odpowiedzi to tak :D

Karty taktyki - umieść żołnierzy, którymi atakujesz na kartach hordy a następnie rozpatrz kartę taktyki (wszystko dzieje się jednocześnie, ale dla porządku zrób tak jak pisałem :)) Z tym założeniem, że warunek karty musi być spełniony po tym jak ustawisz żołnierzy, ale niekoniecznie byli to wszyscy, którzy atakowali akurat w tym ataku - w sensie mogłeś mieć 2 typów na karcie hordy, zaatakować 1 i spełniać warunek taktyki po tym ataku, więc możesz ją zagrać.

Całe sety
Powinieneś raczej wymieniać karty niż dodawać i robić mega deck, bo wtedy istnieje szansa, że tylko jedna sekcja muru będzie oblegana, a pozostałe dwie mniej, bo akurat się tak wylosują karty. Gdy zachowasz proporcje oraz liczbe kart, rozkład jest mniej podatny na zaburzenie :)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 06 kwie 2022, 11:49
autor: Hardkor
Jak jest karta Rozkaz Ataku i jest tam zaatakuj wszystkimi żołnierzami na danej sekcji muru to odnosi się do swoich żołnierzy czy inni gracze też atakują? Wydaje mi się, że swoimi (bo potem jest krok INNI GRACZE), ale wolę się upewnić, bo trochę nieprecyzyjnie jest to określone.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 07 kwie 2022, 12:52
autor: Haniel
Swoimi. W grze nie możesz ruszać figurek innych graczy

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 08 kwie 2022, 23:48
autor: bexolini
Pytanie dotyczące Solo i polskiej wersji:

1. W instrukcji oraz na karcie napisane jest ze Qin aktywuje lokacje od najniższej pozycji na swoim torze do najwyższej. Natomiast na bgg znalazłem wątek w którym ktoś napisał że powinno być odwrotnie (na angielskiej karcie jest od najwyższej do najniższej). Jak to w końcu jest? Skoro w polskiej wersji nie zostało to poprawione to rozumiem że jest dobrze?

Przenosi urzędników do lokacji z najniższym poziomem a aktywuje lokacje od najwyższego poziomu?

2. Podczas przygotowania gry solo oraz standardowej rozgrywki (nie coop) nie można używać żadnych kart z symbolem rączek w takich grach?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 09 kwie 2022, 00:21
autor: Hardkor
bexolini pisze: 08 kwie 2022, 23:48 Pytanie dotyczące Solo i polskiej wersji:

1. W instrukcji oraz na karcie napisane jest ze Qin aktywuje lokacje od najniższej pozycji na swoim torze do najwyższej. Natomiast na bgg znalazłem wątek w którym ktoś napisał że powinno być odwrotnie (na angielskiej karcie jest od najwyższej do najniższej). Jak to w końcu jest? Skoro w polskiej wersji nie zostało to poprawione to rozumiem że jest dobrze?

2. Podczas przygotowania gry solo oraz standardowej rozgrywki (nie coop) nie można używać żadnych kart z symbolem rączek w takich grach?
2. Są to karty zaprojektowane pod solo. Ich zasady dalej będą działać w rozgrywce rywalizacyjnej, ale mogą być one słabsze/gorsze w porównaniu do reszty, bo nie był projektowane pod ten tryb. Osobiście wymieszałem wszystkie karty z dodatków o ile nie mają jakiś typowo zagrać pod dodatki.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 09 kwie 2022, 11:47
autor: Haniel
1. Qin wysyła od najniższej do najwyższej, aktywuje od najwyższej do najniższej.

2. Rączki to symbol coopa, więc powinieneś używać tego tylko w grach kooperacyjnych, szczególnie, że niektóre karty z tym symbolem pomagają innym graczom. Jeśli znasz grę i wiesz, co robisz, możesz grać tym także w solo lub pvp, ale mieć świadomość jak to działa (ewentualnie usunąć karty pomagające innym, chyba że nie przeszkadza Ci pomaganie innym w pvp :) )

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 09 kwie 2022, 16:58
autor: bexolini
Dzięki za odp :D

Czyli jest błąd na polskich kartach i w instrukcji :)

Kolejne pytanie: czy podczas aktywacji lokacji w grze dwuosobowej gdzie jest urzędnik z klanu trzciny i tylko 1 inny żywy gracz otrzymuje się żeton hańby? Tak mnie naszło ponieważ rzadko kiedy te żetony zdobywaliśmy w swojej grze bo zawsze najpierw przenosiliśmy klan trzciny by był w owej lokacji by nie być tam sam i nie dostać tego żetonu :D

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 09 kwie 2022, 17:02
autor: Haniel
bexolini pisze: 09 kwie 2022, 16:58 Dzięki za odp :D

Czyli jest błąd na polskich kartach i w instrukcji :)

Kolejne pytanie: czy podczas aktywacji lokacji w grze dwuosobowej gdzie jest urzędnik z klanu trzciny i tylko 1 inny żywy gracz otrzymuje się żeton hańby? Tak mnie naszło ponieważ rzadko kiedy te żetony zdobywaliśmy w swojej grze bo zawsze najpierw przenosiliśmy klan trzciny by był w owej lokacji by nie być tam sam i nie dostać tego żetonu :D
Jeśli jest klan trzciny, to nie dostaniesz shame. Tylko gdy jesteś sam, chyba że użyjesz zaawansowanej aktywacji :)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 11:59
autor: Arek1973Kre
Cześć, jaka akcją mogę przenieść żołnierzy ze strefy odpoczynku na mury lub karty hordy? Ni grzyba nie mogę tego doczytać w instrukcji. Z góry dziękuję za odpowiedź

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 12:21
autor: Haniel
Arek1973Kre pisze: 10 kwie 2022, 11:59 Cześć, jaka akcją mogę przenieść żołnierzy ze strefy odpoczynku na mury lub karty hordy? Ni grzyba nie mogę tego doczytać w instrukcji. Z góry dziękuję za odpowiedź
Cześć. Głównym sposobem jest zagranie karty Rozkaz Ataku. Dodatkowo część generałów pozwala na ruszanie wojska ze stref odpoczynku oraz część doradców.
Kolejnym sposobem jest specjalna jednostka z dodatku Czyngis Chan, z angielskiego bannerman, chorąży w polskim wydaniu (?). Ona też pozwala na używania wojsk ze stref odpoczynku :)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 14:21
autor: Hardkor
Haniel pisze: 10 kwie 2022, 12:21
Arek1973Kre pisze: 10 kwie 2022, 11:59 Cześć, jaka akcją mogę przenieść żołnierzy ze strefy odpoczynku na mury lub karty hordy? Ni grzyba nie mogę tego doczytać w instrukcji. Z góry dziękuję za odpowiedź
Cześć. Głównym sposobem jest zagranie karty Rozkaz Ataku. Dodatkowo część generałów pozwala na ruszanie wojska ze stref odpoczynku oraz część doradców.
Kolejnym sposobem jest specjalna jednostka z dodatku Czyngis Chan, z angielskiego bannerman, chorąży w polskim wydaniu (?). Ona też pozwala na używania wojsk ze stref odpoczynku :)
A zwykła akcja z koszar, żeby zaatakować zołnierzem?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 15:03
autor: Haniel
Hardkor pisze: 10 kwie 2022, 14:21
Haniel pisze: 10 kwie 2022, 12:21
Arek1973Kre pisze: 10 kwie 2022, 11:59 Cześć, jaka akcją mogę przenieść żołnierzy ze strefy odpoczynku na mury lub karty hordy? Ni grzyba nie mogę tego doczytać w instrukcji. Z góry dziękuję za odpowiedź
Cześć. Głównym sposobem jest zagranie karty Rozkaz Ataku. Dodatkowo część generałów pozwala na ruszanie wojska ze stref odpoczynku oraz część doradców.
Kolejnym sposobem jest specjalna jednostka z dodatku Czyngis Chan, z angielskiego bannerman, chorąży w polskim wydaniu (?). Ona też pozwala na używania wojsk ze stref odpoczynku :)
A zwykła akcja z koszar, żeby zaatakować zołnierzem?
Ale pytał jak zaatakować ze stref odpoczynku, więc rekrutacja nie ma tu nic do rzeczy, bo podczas rekrutowania bierzesz jednostki ze swojej puli a nie ze stref odpoczynku.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 16:15
autor: Hardkor
Haniel pisze: 10 kwie 2022, 15:03
Hardkor pisze: 10 kwie 2022, 14:21
Haniel pisze: 10 kwie 2022, 12:21

Cześć. Głównym sposobem jest zagranie karty Rozkaz Ataku. Dodatkowo część generałów pozwala na ruszanie wojska ze stref odpoczynku oraz część doradców.
Kolejnym sposobem jest specjalna jednostka z dodatku Czyngis Chan, z angielskiego bannerman, chorąży w polskim wydaniu (?). Ona też pozwala na używania wojsk ze stref odpoczynku :)
A zwykła akcja z koszar, żeby zaatakować zołnierzem?
Ale pytał jak zaatakować ze stref odpoczynku, więc rekrutacja nie ma tu nic do rzeczy, bo podczas rekrutowania bierzesz jednostki ze swojej puli a nie ze stref odpoczynku.
oh shit. Czyli jedyny sposob ataku z strefy odpoczynku to karta rozkazu ataku albo specyficzni doradcy/generałowie?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 16:20
autor: Haniel
No tak. Gdy rekrutujesz żołnierza w barakach, to możesz tym konkretnym żołnierzem zaatakować od razu (możesz go też wysłać do strefy odpoczynku, jeśli chcesz, zamiast atakować hordy), baraki nie mają akcji ataku jako takiej.

Jeśli atakowaliście żołnierzami z rest zone przy użyciu baraków, to prawdopodobnie power lvl graczy był sporo za wysoki, a wydaje mi się, że pisałeś, że te hordy jakieś za łatwe. To może być odpowiedź :p

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 17:25
autor: dawid
To i ja się podepnę z pytaniem do solo.
Jak Qin Jiushao płaci za rekrutowanych żołnierzy ? Dostaje ich za darmo czy płaci surowcami z magazynu ? Jeśli to drugie to jeśli jest pusto w magazynie jego akcja przepada a urzędnik jest ściągany ?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 17:40
autor: Haniel
Po prostu ich dokłada, nie używa do tego surowców z magazynu :)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 22:36
autor: dawid
A jest jakakolwiek sytuacja w której używa tych surowców ? W instrukcji jest napisane, iż sam nie gromadzi, ale może korzystać z surowców z magazynu. To babol czy czegoś nie widzę ?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 10 kwie 2022, 23:11
autor: Haniel
Jeśli buduje mur (ze swojej karty), to wtedy używa z magazynu tyle surowców ile potrzeba na dany poziom muru i tutaj robisz tak:
Jeśli jest wymagana liczba, do odrzucasz z magazynu do puli ogólnej, tyle ile potrzeba na dany poziom muru.
Jeśli nie ma wymaganej liczby surowców, odrzucasz to co jest, a Qin resztę dopłaca tak jakby wirtualnie i buduje dany poziom muru :)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 11 kwie 2022, 08:47
autor: bexolini
Pytanko.
1. Karta taktyki Szał (w ang pewnie Rage) mówi o tym by ją zagrać trzeba mieć 3 nie sąsiadujących żołnierzy na karcie hordy. Teraz nie mogę znaleźć nigdzie w instrukcji jak się sąsiaduje. Na ukos np spearmani moga sąsiadować ? czy tylko w pionie i poziomie liczymy sąsiadowanie. Tak bym to rozumiał ponieważ Kawalerzysta również nie może na ukos się stawiać :D

2. Czy jeżeli Bannermana traktujemy jako Spearmana, to efekty dotyczące Spearmanów również działają na Bannermanów ?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 11 kwie 2022, 09:00
autor: Hardkor
bexolini pisze: 11 kwie 2022, 08:47 Pytanko.
1. Karta taktyki Szał (w ang pewnie Rage) mówi o tym by ją zagrać trzeba mieć 3 nie sąsiadujących żołnierzy na karcie hordy. Teraz nie mogę znaleźć nigdzie w instrukcji jak się sąsiaduje. Na ukos np spearmani moga sąsiadować ? czy tylko w pionie i poziomie liczymy sąsiadowanie. Tak bym to rozumiał ponieważ Kawalerzysta również nie może na ukos się stawiać :D

2. Czy jeżeli Bannermana traktujemy jako Spearmana, to efekty dotyczące Spearmanów również działają na Bannermanów ?
1. Jak sie przyjrzysz mocno kartom to widać, że te kwadraciki się ze sobą łączą w pionie i poziomie (na ukos nie).