Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Pablosz
Posty: 15
Rejestracja: 12 lis 2014, 22:17
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Pablosz »

Aaa ok dzieki Nie wiem czemu ubzduralo mi sie zw tylko jeden aktywny. Z drugiej strony mogli dodac taka informacje w instrukcji ze ich ilosc nie jest ograniczona :wink:

Dzieki!!
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Cześć. Grałem kilka partii, instrukcja ogarnięta dwukrotnie, przeczytałem cały wątek ale nadal nie rozumie i nie ogarniam ulepszania nadzorców. Ulepszam z rozkazu albo podczas aktywacji lokacji w której mam urzędnika. Wtedy place i gotowe. Są doradcy którzy zmniejszają koszt ale dla mnie było jasne że tylko tennkodzt który jest na karcie. Dlaczego ulepszając pana od drewna mogę ulepszyć za dwa mniej pana od Chi(bo mam takiego doradcę). Gdzie jest taka reguła. Z tej karty dla mnie to nie wynika. I o jakim trigowaniu piszecie.?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4440
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1344 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

castelano pisze: 13 mar 2023, 12:18 Cześć. Grałem kilka partii, instrukcja ogarnięta dwukrotnie, przeczytałem cały wątek ale nadal nie rozumie i nie ogarniam ulepszania nadzorców. Ulepszam z rozkazu albo podczas aktywacji lokacji w której mam urzędnika. Wtedy place i gotowe. Są doradcy którzy zmniejszają koszt ale dla mnie było jasne że tylko tennkodzt który jest na karcie. Dlaczego ulepszając pana od drewna mogę ulepszyć za dwa mniej pana od Chi(bo mam takiego doradcę). Gdzie jest taka reguła. Z tej karty dla mnie to nie wynika. I o jakim trigowaniu piszecie.?
Pozdrawiam
Przypomnij dokładny tekst z karty. Z tego co kojarze to ulepszajac nadzorce (jakiegokolwiek) możesz ulepszyć KONKRETNEGO Z KARTY nadzorce za dwa mniej.

Zakładamy, że masz Alchemika, który obniża ulepszanie złota.

Odpalasz ulepszenie gościa od drewna -> możesz w ramach tego samego ulepszenia ulepszyć również gościa od złota ze zniżką

Odpalasz ulepszenie goscia od złota -> Ulepszasz gościa od złota za pełną/obniżoną cenę (zależy od tekstu karty), a nastepnie możesz drugi raz go ulepszyć i druga cena na pewno jest obniżona
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 803
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 286 times
Been thanked: 190 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

Hardkor pisze: 13 mar 2023, 12:26 Przypomnij dokładny tekst z karty. Z tego co kojarze to ulepszajac nadzorce (jakiegokolwiek) możesz ulepszyć KONKRETNEGO Z KARTY nadzorce za dwa mniej.
Te 4 karty miały mocno spartolone tłumaczenie, ich zamierzone działanie ani trochę nie działało tak jak wynikało z polskiego tekstu.

Zamierzony efekt: ulepszając dowolnego nadzorcę (za pełny koszt) możesz dodatkowo ulepszyć wskazanego na karcie doradcę ze zniżką
To co wynikało z polskiej karty: masz zniżkę na ulepszanie konkretnego doradcy wskazanego na karcie
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Dziękuje.
A powiedzcie mi czy gdy mam generała który ma zdolność 2pkt zw. Za każdego pasywnego doradcę za każdego łucznika w strefie mury to dla mnie strefa muru i według instrukcji to również strefa odpoczynku. Czy punktujemy? U nas tak ale pokazcie że jest inaczej ;-)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4440
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1344 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

castelano pisze: 13 mar 2023, 13:04 Dziękuje.
A powiedzcie mi czy gdy mam generała który ma zdolność 2pkt zw. Za każdego pasywnego doradcę za każdego łucznika w strefie mury to dla mnie strefa muru i według instrukcji to również strefa odpoczynku. Czy punktujemy? U nas tak ale pokazcie że jest inaczej ;-)
Nie rozumiem do końca pytania, ale strefa odpoczynku zawiera się w sekcji muru.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Czy jest ekstra punktowanie z generała kiedy mam łucznika w strefie odpoczynku, która jest strefa muru.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4440
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1344 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

castelano pisze: 13 mar 2023, 13:25 Czy jest ekstra punktowanie z generała kiedy mam łucznika w strefie odpoczynku, która jest strefa muru.
No to napisz jaki to generał (dokładny opis słowo w słowo), bo opis powyżej jest taki, ze nie rozumiem ani słowa xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Panowie zastanówcie się!!!

Jeden projektant pisze: "6. Tak. Szczur porusza się po karcie każdego gracza i zawsze musi zmienić lokację. Natomiast karta szczura, która określa decydenta zmienia się tylko raz do roku."

Zaś drugi kilka stron dalej:
Haniel pisze: 20 gru 2022, 14:00 Raz, po wszystkich rozkazach :)

Kolejne niejasności:

1."potasuj karty doradców z rozszerzenia szczur z kartami z gry podstawowej..." Nigdy nie miałem kart doradców ze szczura, jak to jest?
2.
Obrazek

Obrazek

Strefa odpoczynku jest sekcja muru, czyli rozumie że na jednostki czy z drugiej karty łuczników punktuje?

3. W dalszym ciągu nie rozumie jak przygotować talię kart hordy z dodatkow... A dokładnie z taki podstawowej jakie typy kart mam wyrzuci? Na jakie typy dzięki te karty hordy?

4. Wczoraj w trakcie rozgrywki z machinami wojennymi stwierdziłem że one bardzo mało strzelaja? Jak często je aktywuje się? Gdzieś wyżej doczytałem że wlocznika wymieniamy na swojego również przy budowie( z instrukcji to nie wynikało) więc można oddać kolejny strzał. Natomiast da się jeszcze w jakiś sposób aktywować machiny?
Haniel
Posty: 172
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 150 times
Been thanked: 98 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Haniel »

castelano pisze: 17 mar 2023, 13:23 Panowie zastanówcie się
OK, zastanowiłem, nawet spojrzałem do FAQ, które jest na stronie AR w sekcji download i podtrzymuję swoje słowa, co do szczura :)
Obrazek

2. Tak, strefa odpoczynku to też sekcja muru.
3. Jakbyś pisał troszkę bardziej poprawnie, to łatwiej by mi było pomóc, ale spróbuję. Karty hordy są różne, ale zawsze w grze powinieneś mieć 3 z danego typu (dla gier 3+ graczy), czyli kartę o takiej samej nazwie, ale z inną sekcją muru na pleckach. Jeśli chcesz wymieniać karty z podstawki na takie z dodatku, to musisz usunąć 3 takiej samej nazwie i dodać 3 o takiej samej nazwie z dodatku. W sensie jeśli karta się nazywa drwale w podstawce, to możesz ich usunąć 3 karty o takiej nazwie, i wrzucić do decku 3 karty o nazwie trębacze. To jest zgodnie z zasadami w rulebooku.
Jak już lepiej znasz grę, to możesz do bardziej świadomie mieszać :)

4. Przy budowie maszyny (budujesz je tam gdzie mury i barykady), przy budowie muru i przy zabiciu karty hordy, o ile dobrze pamiętam :)
Ostatnio zmieniony 17 mar 2023, 15:15 przez Haniel, łącznie zmieniany 1 raz.
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Spoiler:

No to po udziałach z gry dla Lukashi :-p
PS, jest polski FAQ??
Haniel
Posty: 172
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 150 times
Been thanked: 98 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Haniel »

Nie wydaje mi się, żeby był
Aleksandreus
Posty: 12
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Aleksandreus »

Witam

1. Chciałem zapytać czy grę podstawową można w wersji solo łączyć z dodatkami? Czy to tylko rozgrywka w tym jednym konkretnym trybie?

2. Czy grając w trybie solo podczas podboju odrzucam 1, 2 czy 3 żetony hańby z puli?

3. Czy wariant kooperacyjny można rozegrać w pojedynkę?
Haniel
Posty: 172
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 150 times
Been thanked: 98 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Haniel »

Aleksandreus pisze: 25 kwie 2023, 22:28 Witam

1. Chciałem zapytać czy grę podstawową można w wersji solo łączyć z dodatkami? Czy to tylko rozgrywka w tym jednym konkretnym trybie?

2. Czy grając w trybie solo podczas podboju odrzucam 1, 2 czy 3 żetony hańby z puli?

3. Czy wariant kooperacyjny można rozegrać w pojedynkę?
Hej,

1. Można, ale generał solo nie będzie używał dodatkowych mechanik.
2. 1
3. Można grać na dwie czy więcej rąk, jeśli masz taką potrzebę :)
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 81
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 111 times
Been thanked: 51 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Lukashi »

Haniel pisze: 26 kwie 2023, 10:23
Aleksandreus pisze: 25 kwie 2023, 22:28 Witam

1. Chciałem zapytać czy grę podstawową można w wersji solo łączyć z dodatkami? Czy to tylko rozgrywka w tym jednym konkretnym trybie?

2. Czy grając w trybie solo podczas podboju odrzucam 1, 2 czy 3 żetony hańby z puli?

3. Czy wariant kooperacyjny można rozegrać w pojedynkę?
Hej,

1. Można, ale generał solo nie będzie używał dodatkowych mechanik.
2. 1
3. Można grać na dwie czy więcej rąk, jeśli masz taką potrzebę :)
Ad 2) tutaj jeszcze dodam, że jest to 1/10 puli, która w takim przypadku powinna wynosić 10
Aleksandreus
Posty: 12
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Aleksandreus »

Mam kilka kolejnych pytań:

1. Czy Qin Jiushao oprócz czerpania punktów na koniec rozgrywki z artefaktów (20pkt. za każdą z kart), punktuje również za spełnienie warunków na nich zapisanych?

2. Ile i jak rozmieścić machin wojennych podczas przygotowania do rozgrywki solo z dodatkiem "Czarny Proch"?
Heniek1990
Posty: 3
Rejestracja: 16 gru 2018, 20:17

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Heniek1990 »

Mam pytanie dotyczące gry 3 osobowej zazwyczaj grałem w 4 teraz zbliża się partia w 3 osoby. I w końcu jak to jest gramy z 3 sekcjami muru na 3 osoby czy z 2 sekcjami.? Dodatkowo mieliśmy w grupie mylne rozumienie co się dzieje z żołnierzami w chwili śmierci. Czyli jak po zbiciu karty hordy trzeba rozpatrzeć współczynnik śmiertelności to tej jednostki co mają ginąć wracają do naszej puli czy definitywnie wypadają z gry?
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Majzownik »

Heniek1990 pisze: 30 cze 2023, 08:31 Mam pytanie dotyczące gry 3 osobowej zazwyczaj grałem w 4 teraz zbliża się partia w 3 osoby. I w końcu jak to jest gramy z 3 sekcjami muru na 3 osoby czy z 2 sekcjami.?
Gracie z trzema skecjami - tylko w rozgrywkach dwuosobowych (i solo) "zamyka się" lewą sekcję. muru.
Heniek1990 pisze: 30 cze 2023, 08:31Dodatkowo mieliśmy w grupie mylne rozumienie co się dzieje z żołnierzami w chwili śmierci. Czyli jak po zbiciu karty hordy trzeba rozpatrzeć współczynnik śmiertelności to tej jednostki co mają ginąć wracają do naszej puli czy definitywnie wypadają z gry?
Wracają do puli:
Rulebook 2.0, str 10. pisze:Zabici Żołnierze wracają do odpowiednich pul graczy, chyba że zostaną Uratowani zgodnie z zasadami opisanymi w kolejnej części instrukcji.
Aleksandreus
Posty: 12
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:20
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Aleksandreus »

Takie pytanie:
Czy można zagrać solo przeciwko dwóm czy też większej ilości botów pomijając w ten sposób Klan Trzciny? Czy zaburzy to balans gry?
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 81
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 111 times
Been thanked: 51 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Lukashi »

Aleksandreus pisze: 13 lip 2023, 23:33 Takie pytanie:
Czy można zagrać solo przeciwko dwóm czy też większej ilości botów pomijając w ten sposób Klan Trzciny? Czy zaburzy to balans gry?
Można, z tym że mogą się dziać dziwne rzeczy bo to rozwiązanie było mało testowane. No i oficjalnie nie ma takiego trybu więc będzie brakowało komponentów - planszetek generałów AI oraz ich kart rozkazów, ale w tym przypadku w miarę łatwo to sobie zastąpić.

Natomiast wiem, że na dwie osoby część graczy gra bez klanu trzciny, w zamian za to z generałem AI i sobie chwali ;)
Skywarden
Posty: 203
Rejestracja: 10 wrz 2013, 11:15
Been thanked: 6 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Skywarden »

Mam następujące pytanie o Wlocznikow i umieszczanie ich na kartach hord: Jeżeli pierwszy cały rząd karty jest zajęty, to drugi rząd staje się dostępny dla włóczników?
Drugie pytanie: Czy w drugim rzędzie na pojedynczych polach można umieszczać tylko rany od łuczników? I w konsekwencji Czy figurka kawalerzysty „nie mieści się” nie może on w żaden sposób zaatakować hordy?
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Nidhogg »

Włócznicy mogą atakować tylko pierwszy rząd, i niestety nawet jak pierwszy rząd jest zajęty nie mogą oni atakować na kolejne.
Chodzi pewnie o kartę włócznicy,i tak jeśli jest ona na 2 lub 3 rzędzie to tylko łucznicy mogą ich zaatakować.
Jak kawaleria się nie mieści nie może zostać położona na karcie hordy
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
DomoGrabka
Posty: 21
Rejestracja: 26 lip 2022, 17:39
Has thanked: 19 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: DomoGrabka »

Cześć,
Jak rozumiecie zapis z dodatku czarny proch, który mówi:
Machina wojenna nie trafia w poniższych przypadkach:
*Kiedy Rany, które zadaje, zakryłby punkty witalne mające już znacznik Rany
*Kiedy Rany, które zadaje, przykryłby miejsce bez punktów witalnych na karcie hordy.

W takim wypadku, atak z takiej machiny wojennej jest całkowicie nieudany, marnowany, nic się nie dzieje ?
Czy po prostu zakrywasz znacznikami ran te pola które zostały puste ?
:roll: :?:
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 81
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 111 times
Been thanked: 51 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Lukashi »

Nie trafia, rany są marnowane, bo w tym miejscu już po prostu nie ma czego trafić ;)
nolify
Posty: 240
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 28 times
Been thanked: 100 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: nolify »

Poproszę o rozwianie dwóch wątpliwości. Gramy pierwszą partię, 2 osoby. Uważam, że poprawne odpowiedzi to 2x TAK, ale wolę się upewnić.

1. Jesień, moja tura, aktywacja lokalizacji. Aktywować powinno się wszystkie zielone (specjalne - tak się chyba nazywają) z co najmniej jednym urzędnikiem oraz wszystkie zwykłe/czerwone, o ile wszystkie pola są wypełnione.
Czy w trakcie mojej tury aktywowane są (dozwolone do aktywacji) lokalizacje, w których ja nie mam żadnego swojego urzędnika?

2. Klan Trzciny (właściwa wymowa według języka ulicy Klan Ciny). Czy ten klan korzysta ze środkowego pola kart rozkazów graczy? Tj. np. czy przesuwa 2 urzędników do 2 różnych lokalizacji? Wtedy tym przesunięciem zarządza tzw. Wódz (ten od najlepszej herbaty) czy aktywny gracz?
ODPOWIEDZ