Heniek1990 pisze: ↑18 lis 2022, 20:37
Mam pytanie dotyczące dodatku Czarny Proch. Podczas przygotowania gry należy położyć żeton czasu strona +1 do góry. Co to oznacza w praktyce.? Czy gram rok dluzej, czy co Wiosnę dobieram jedną kartę hordy więcej , czy jeszcze coś innego? Nie mogę nigdzie znaleźć wyjaśnień.
Jutro prowadze szkółkę gry i sobie odświeżam instrukcję (tym razem 2.0) i trafiłem na coś co mnie zaskoczyło.
Pamiętaj, że Uratowani Żołnierze nie liczą się jako Zabici dla celów dowolnych
mechanik czy efektów w grze! Za każdym razem, gdy Żołnierze są Zabijani,
wszyscy giną jednocześnie (nie są to efekty uruchamiane odrębnie dla każdej
z kart Hordy). Oznacza to, że wszyscy Zabici Żołnierze (i potencjalnie także
Łucznicy) w tej samej Sekcji Muru mogą zostać Uratowani przy użyciu
pojedynczej karty Taktyki „Odwrót” (a dokładnie jej efektu Wzmocnionego)
1. Oznacza to, że zabijanie żołnierzy jak i ich ratowanie (niezależnie czy zimą czy po karcie rozkazu) rozpatrujemy per sekcja, a nie per karta? Strona 14 znowu zaś mówi :
Podczas fazy Czyszczenia Hordy (zasady znajdziesz na stronach 9–10), każde Pokonanie Hordy uznawane jest za pojedyncze uruchomienie efektu. Oznacza to, że wszyscy Żołnierze z 1 Pokonanej karty Hordy Zabijani są pojedynczym uruchomieniu efektu.
Coraz bardziej się gubię xD
2. Poziomy nadzorców to -> 1, 2 i 3 ? (a nie koszt surowców). Bo strona 11 wyklucza się. Najpierw jest :
Jeśli nie masz w danej Lokacji Nadzorcy, umieszczenie
go tam też jest Ulepszeniem (Ulepszasz z poziomu 0 do poziomu 1
A potem :
Jeśli efekt gry odnosi się do poziomu Nadzorcy, chodzi o liczbę
dodatkowych Surowców, które generuje dany Nadzorca
Btw instrukcja kozak, ale widzę wciąz niedopowiedzenia sa.
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 13 gru 2022, 08:54
autor: Lukashi
1. Nie znam szerszego kontekstu ale faktycznie dziwnie wygląda. Ten pierwszy akapit miał chyba tylko powiedzieć, że JEŚLI rozpatrujemy całą sekcję to wojsko ginie równocześnie. Nadal jak mamy rozpatrywanie po karcie rozkazu to leci po karcie hordy (i też żołnierze umierają równocześnie w obrębie tej karty).
2. Nic się nie wyklucza, tam nie ma nic o koszcie (2,3,4) tylko o poziomie nadzorcy (0,1,2,3) który generuje surowce (0,1,2,3) - liczba generowanych surowców i poziom nadzorcy faktycznie są identyczne
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 13 gru 2022, 09:32
autor: Hardkor
Lukashi pisze: ↑13 gru 2022, 08:54
1. Nie znam szerszego kontekstu ale faktycznie dziwnie wygląda. Ten pierwszy akapit miał chyba tylko powiedzieć, że JEŚLI rozpatrujemy całą sekcję to wojsko ginie równocześnie. Nadal jak mamy rozpatrywanie po karcie rozkazu to leci po karcie hordy (i też żołnierze umierają równocześnie w obrębie tej karty).
2. Nic się nie wyklucza, tam nie ma nic o koszcie (2,3,4) tylko o poziomie nadzorcy (0,1,2,3) który generuje surowce (0,1,2,3) - liczba generowanych surowców i poziom nadzorcy faktycznie są identyczne
Co do 2 to moje niedopatrzenie, godzina nie ta
Co do 1 - to kiedy rozpatrujemy umieranie per karta, a kiedy per sekcja muru? Skoro jedną kartą taktyki można uratować żołnierzy z CAŁEJ SEKCJI
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 13 gru 2022, 19:31
autor: Lukashi
Najprościej chyba napisać, że w turze gracza (czyli po karcie rozkazu) lecą pojedyncze karty, a w fazie gry nienależącej do żadnego gracza (czyli w fazie łuczników, hordy, jakkolwiek to się nazywa w polskiej wersji) jest po sekcji od lewej do prawej
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 14 gru 2022, 09:30
autor: Haniel
Uratować jedną kartą z całej sekcji możesz podczas breacha, bo wtedy rozpatrujemy całą sekcję na raz Zabijanie kart hordy leci po klei i wtedy jedna karta tak taktyki może uratować żołnierzy z jednej karty hordy
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 20 gru 2022, 12:59
autor: shuji
hej,
Pytanie o szczura.
W instrukcji jest, że przemieszcza się go w fazie jesień po rozpatrzeniu czyszczenia hordy. Jest to moim zdaniem mega niejednoznaczne, bo że fazie jesieni, to by znaczyło raz na rok. Z drugiej strony, czyszczenie hordy rozpatruje się tyle razy ilu jest graczy.
Pytanie w takim razie (zakładając grę na 4 graczy) - czy szczur przemieszcza się po każdym rozkazie (4 razy na jesień) czy jeden raz po rozpatrzeniu wszystkich rozkazów?
Haniel pisze: ↑20 gru 2022, 14:00
Raz, po wszystkich rozkazach
no to wydaje mi się, że jest to źle napisane. Jest napisane po rozpatrzeniu hordy, a to się robi 4 razy
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 02 lut 2023, 09:22
autor: Seraphic_Seal
Do czego to jest kwadratowe polo obok pól barykad?
I tak z ciekawości - czy tylko ja odniosłem wrażenie, że instrukcja jest co najwyżej średnia?
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 02 lut 2023, 09:26
autor: Gamleer
Seraphic_Seal pisze: ↑02 lut 2023, 09:22
Do czego to jest kwadratowe polo obok pól barykad?
I tak z ciekawości - czy tylko ja odniosłem wrażenie, że instrukcja jest co najwyżej średnia?
Trzy kwadratowe pola obok miejsca na barykady przeznaczone są na trzy wierze dostępne w dodatku.
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 02 lut 2023, 10:53
autor: Haniel
Seraphic_Seal pisze: ↑02 lut 2023, 09:22
Do czego to jest kwadratowe polo obok pól barykad?
I tak z ciekawości - czy tylko ja odniosłem wrażenie, że instrukcja jest co najwyżej średnia?
Polecam jednak uczyć się gry z nowej instrukcji dostępnej na stronie ar, w dziale download
Seraphic_Seal pisze: ↑02 lut 2023, 09:22
Do czego to jest kwadratowe polo obok pól barykad?
I tak z ciekawości - czy tylko ja odniosłem wrażenie, że instrukcja jest co najwyżej średnia?
Polecam jednak uczyć się gry z nowej instrukcji dostępnej na stronie ar, w dziale download
Seraphic_Seal pisze: ↑02 lut 2023, 09:22
Do czego to jest kwadratowe polo obok pól barykad?
I tak z ciekawości - czy tylko ja odniosłem wrażenie, że instrukcja jest co najwyżej średnia?
Polecam jednak uczyć się gry z nowej instrukcji dostępnej na stronie ar, w dziale download
Dzięki wielkie, nowa instrukcja bardzo dużo pomogła, zwłaszcza że zacząłem od trybu solo - i poza kompletem normalnych zasad musiałem jeszcze ogarnąć zasady obu sztucznych graczy. Jestem po 4 rundach pierwszej partii, czeka na dokończenie, było mnóstwo sprawdzania instrukcji, na razie jest mega, dawno żadna gra nie zrobiła na mnie takiego wrażenia. Ale już mam pewne wątpliwości co do zasad:
1) startowy, aktywny doradca: "za każdym razem, gdy otrzymujesz kartę taktyki, otrzymujesz 2 dowolne zasoby". Rozumiem, że skoro wybieram startowych doradców zanim otrzymam zasoby startowe, to z generałem, który w zasobach początkowych ma 3 karty taktyki od razu trzykrotnie aktywuje ten bonus?
2) "za każdym razem, gdy wykonujesz atak (ikonka kawalerzysty), otrzymujesz kartę rozkazu. Jak atakuję jednocześnie dwoma kawalerzystami to aktywuje to raz czy dwukrotnie?
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 03 lut 2023, 08:09
autor: Hardkor
Seraphic_Seal pisze: ↑03 lut 2023, 07:53
Dzięki wielkie, nowa instrukcja bardzo dużo pomogła, zwłaszcza że zacząłem od trybu solo - i poza kompletem normalnych zasad musiałem jeszcze ogarnąć zasady obu sztucznych graczy. Jestem po 4 rundach pierwszej partii, czeka na dokończenie, było mnóstwo sprawdzania instrukcji, na razie jest mega, dawno żadna gra nie zrobiła na mnie takiego wrażenia. Ale już mam pewne wątpliwości co do zasad:
1) startowy, aktywny doradca: "za każdym razem, gdy otrzymujesz kartę taktyki, otrzymujesz 2 dowolne zasoby". Rozumiem, że skoro wybieram startowych doradców zanim otrzymam zasoby startowe, to z generałem, który w zasobach początkowych ma 3 karty taktyki od razu trzykrotnie aktywuje ten bonus?
2) "za każdym razem, gdy wykonujesz atak (ikonka kawalerzysty), otrzymujesz kartę rozkazu. Jak atakuję jednocześnie dwoma kawalerzystami to aktywuje to raz czy dwukrotnie?
1. Moim zdaniem to się dzieje jednocześnie. Dostajesz taktykę i wybór doradcy w tym samym momencie, więc on ci nie daje dodatkowych korzyści.
2. Jest to jeden atak.
Dzięki wielkie, nowa instrukcja bardzo dużo pomogła, zwłaszcza że zacząłem od trybu solo - i poza kompletem normalnych zasad musiałem jeszcze ogarnąć zasady obu sztucznych graczy. Jestem po 4 rundach pierwszej partii, czeka na dokończenie, było mnóstwo sprawdzania instrukcji, na razie jest mega, dawno żadna gra nie zrobiła na mnie takiego wrażenia. Ale już mam pewne wątpliwości co do zasad:
1) startowy, aktywny doradca: "za każdym razem, gdy otrzymujesz kartę taktyki, otrzymujesz 2 dowolne zasoby". Rozumiem, że skoro wybieram startowych doradców zanim otrzymam zasoby startowe, to z generałem, który w zasobach początkowych ma 3 karty taktyki od razu trzykrotnie aktywuje ten bonus?
2) "za każdym razem, gdy wykonujesz atak (ikonka kawalerzysty), otrzymujesz kartę rozkazu. Jak atakuję jednocześnie dwoma kawalerzystami to aktywuje to raz czy dwukrotnie?
1. Moim zdaniem to się dzieje jednocześnie. Dostajesz taktykę i wybór doradcy w tym samym momencie, więc on ci nie daje dodatkowych korzyści.
2. Jest to jeden atak.
1. Sugerowałem się podpunktami przygotowania gry w instrukcji - generała wybieramy w kroku 12, doradcę w kroku 13, a zasoby startowe dobieramy w 16, czyli doradca już wtedy leży przygotowany obok generała.
2. Czyli w ramach jednej akcji ataku, nieważne że atakuje dwoma kawalerzystami, efekt ten aktywuje się tylko raz?
3. Jeszcze jedno pytanie - znowu efekt "za każdym razem, gdy otrzymujesz kartę taktyki, otrzymujesz 2 dowolne zasoby". Mam dwóch urzędników w lokacji od zdobywania kart taktyki - w akademii wojskowej. Oni aktywują się jednocześnie, więc otrzymuję 2 karty taktyki ale efekt dający zasoby tylko raz, tak?
Dzięki wielkie, nowa instrukcja bardzo dużo pomogła, zwłaszcza że zacząłem od trybu solo - i poza kompletem normalnych zasad musiałem jeszcze ogarnąć zasady obu sztucznych graczy. Jestem po 4 rundach pierwszej partii, czeka na dokończenie, było mnóstwo sprawdzania instrukcji, na razie jest mega, dawno żadna gra nie zrobiła na mnie takiego wrażenia. Ale już mam pewne wątpliwości co do zasad:
1) startowy, aktywny doradca: "za każdym razem, gdy otrzymujesz kartę taktyki, otrzymujesz 2 dowolne zasoby". Rozumiem, że skoro wybieram startowych doradców zanim otrzymam zasoby startowe, to z generałem, który w zasobach początkowych ma 3 karty taktyki od razu trzykrotnie aktywuje ten bonus?
2) "za każdym razem, gdy wykonujesz atak (ikonka kawalerzysty), otrzymujesz kartę rozkazu. Jak atakuję jednocześnie dwoma kawalerzystami to aktywuje to raz czy dwukrotnie?
1. Moim zdaniem to się dzieje jednocześnie. Dostajesz taktykę i wybór doradcy w tym samym momencie, więc on ci nie daje dodatkowych korzyści.
2. Jest to jeden atak.
1. Sugerowałem się podpunktami przygotowania gry w instrukcji - generała wybieramy w kroku 12, doradcę w kroku 13, a zasoby startowe dobieramy w 16, czyli doradca już wtedy leży przygotowany obok generała.
2. Czyli w ramach jednej akcji ataku, nieważne że atakuje dwoma kawalerzystami, efekt ten aktywuje się tylko raz?
3. Jeszcze jedno pytanie - znowu efekt "za każdym razem, gdy otrzymujesz kartę taktyki, otrzymujesz 2 dowolne zasoby". Mam dwóch urzędników w lokacji od zdobywania kart taktyki - w akademii wojskowej. Oni aktywują się jednocześnie, więc otrzymuję 2 karty taktyki ale efekt dający zasoby tylko raz, tak?
1. Przepraszam, my zawsze gramy, że to 1 krok. W takim wypadku chyba jednak masz rację, ale śmierdzi mi używanie doradców na etapie setupu - ja bym poczekał na Haniela.
2. Zależy. Jeśli masz atak z karty - cała sekcja na raz albo 2 sekcje na raz to 1 moment wg mnie, ale z rekrutacji to też 1 moment niezależnie ilu ich jest. Jedyna opcja na aktywowanie tego pare razy to karta ataku - góra karty to aktywujesz atak w sekcji jakiejs (dostajesz surowce), potem są inni gracze, a potem ty atakujesz dwoma sekcjami i znowu masz profit.
3. Tak
Hardkor pisze: ↑03 lut 2023, 08:09
1. Moim zdaniem to się dzieje jednocześnie. Dostajesz taktykę i wybór doradcy w tym samym momencie, więc on ci nie daje dodatkowych korzyści.
2. Jest to jeden atak.
1. Sugerowałem się podpunktami przygotowania gry w instrukcji - generała wybieramy w kroku 12, doradcę w kroku 13, a zasoby startowe dobieramy w 16, czyli doradca już wtedy leży przygotowany obok generała.
2. Czyli w ramach jednej akcji ataku, nieważne że atakuje dwoma kawalerzystami, efekt ten aktywuje się tylko raz?
3. Jeszcze jedno pytanie - znowu efekt "za każdym razem, gdy otrzymujesz kartę taktyki, otrzymujesz 2 dowolne zasoby". Mam dwóch urzędników w lokacji od zdobywania kart taktyki - w akademii wojskowej. Oni aktywują się jednocześnie, więc otrzymuję 2 karty taktyki ale efekt dający zasoby tylko raz, tak?
1. Przepraszam, my zawsze gramy, że to 1 krok. W takim wypadku chyba jednak masz rację, ale śmierdzi mi używanie doradców na etapie setupu - ja bym poczekał na Haniela.
2. Zależy. Jeśli masz atak z karty - cała sekcja na raz albo 2 sekcje na raz to 1 moment wg mnie, ale z rekrutacji to też 1 moment niezależnie ilu ich jest. Jedyna opcja na aktywowanie tego pare razy to karta ataku - góra karty to aktywujesz atak w sekcji jakiejs (dostajesz surowce), potem są inni gracze, a potem ty atakujesz dwoma sekcjami i znowu masz profit.
3. Tak
1. Doszukałem się w postach z zeszłego roku takiej samej wersji jak Twoja. Z jednej strony też średnio mi teraz wygląda aktywacja doradców w tym momencie - co prawda chyba mimo 3 kart aktywowałby się raz a nie 3 razy, ale i tak jakoś nie pasuje. Z drugiej - tak jak pisałem, jest to rozpisane w instrukcji na kolejne punkty. Aż z ciekawości juz na bgg zapytałem lol
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 03 lut 2023, 10:14
autor: Haniel
Ja bym powiedział, że nie, ale w FAQ jest takie coś, więc grajcie wg FAQ Ale tak, dostajesz te 3 karty na raz, więc bonus odpalasz raz.
Jak aktywnego doradce zamieniam nowym
to poprzedni jest odrzucany czy moge go przeniesc jako pasywnego?
Pozdrawiam
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
: 11 mar 2023, 15:34
autor: Majzownik
Aktywnych doradców możesz mieć wielu - nie zastępujesz ich nowymi, tylko dodajesz kolejnych. Role doradcy (aktywny vs pasywne wsparcie generała) wybierasz w momencie ich zakupu i od tej pory nie możesz już jej zmienić - jak położysz jako aktywnego, nie możesz już przesunąć pod generała do końca gry.