Strona 8 z 9

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 11 mar 2023, 18:56
autor: Pablosz
Aaa ok dzieki Nie wiem czemu ubzduralo mi sie zw tylko jeden aktywny. Z drugiej strony mogli dodac taka informacje w instrukcji ze ich ilosc nie jest ograniczona :wink:

Dzieki!!

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 mar 2023, 12:18
autor: castelano
Cześć. Grałem kilka partii, instrukcja ogarnięta dwukrotnie, przeczytałem cały wątek ale nadal nie rozumie i nie ogarniam ulepszania nadzorców. Ulepszam z rozkazu albo podczas aktywacji lokacji w której mam urzędnika. Wtedy place i gotowe. Są doradcy którzy zmniejszają koszt ale dla mnie było jasne że tylko tennkodzt który jest na karcie. Dlaczego ulepszając pana od drewna mogę ulepszyć za dwa mniej pana od Chi(bo mam takiego doradcę). Gdzie jest taka reguła. Z tej karty dla mnie to nie wynika. I o jakim trigowaniu piszecie.?
Pozdrawiam

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 mar 2023, 12:26
autor: Hardkor
castelano pisze: 13 mar 2023, 12:18 Cześć. Grałem kilka partii, instrukcja ogarnięta dwukrotnie, przeczytałem cały wątek ale nadal nie rozumie i nie ogarniam ulepszania nadzorców. Ulepszam z rozkazu albo podczas aktywacji lokacji w której mam urzędnika. Wtedy place i gotowe. Są doradcy którzy zmniejszają koszt ale dla mnie było jasne że tylko tennkodzt który jest na karcie. Dlaczego ulepszając pana od drewna mogę ulepszyć za dwa mniej pana od Chi(bo mam takiego doradcę). Gdzie jest taka reguła. Z tej karty dla mnie to nie wynika. I o jakim trigowaniu piszecie.?
Pozdrawiam
Przypomnij dokładny tekst z karty. Z tego co kojarze to ulepszajac nadzorce (jakiegokolwiek) możesz ulepszyć KONKRETNEGO Z KARTY nadzorce za dwa mniej.

Zakładamy, że masz Alchemika, który obniża ulepszanie złota.

Odpalasz ulepszenie gościa od drewna -> możesz w ramach tego samego ulepszenia ulepszyć również gościa od złota ze zniżką

Odpalasz ulepszenie goscia od złota -> Ulepszasz gościa od złota za pełną/obniżoną cenę (zależy od tekstu karty), a nastepnie możesz drugi raz go ulepszyć i druga cena na pewno jest obniżona

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 mar 2023, 12:50
autor: Seraphic_Seal
Hardkor pisze: 13 mar 2023, 12:26 Przypomnij dokładny tekst z karty. Z tego co kojarze to ulepszajac nadzorce (jakiegokolwiek) możesz ulepszyć KONKRETNEGO Z KARTY nadzorce za dwa mniej.
Te 4 karty miały mocno spartolone tłumaczenie, ich zamierzone działanie ani trochę nie działało tak jak wynikało z polskiego tekstu.

Zamierzony efekt: ulepszając dowolnego nadzorcę (za pełny koszt) możesz dodatkowo ulepszyć wskazanego na karcie doradcę ze zniżką
To co wynikało z polskiej karty: masz zniżkę na ulepszanie konkretnego doradcy wskazanego na karcie

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 mar 2023, 13:04
autor: castelano
Dziękuje.
A powiedzcie mi czy gdy mam generała który ma zdolność 2pkt zw. Za każdego pasywnego doradcę za każdego łucznika w strefie mury to dla mnie strefa muru i według instrukcji to również strefa odpoczynku. Czy punktujemy? U nas tak ale pokazcie że jest inaczej ;-)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 mar 2023, 13:18
autor: Hardkor
castelano pisze: 13 mar 2023, 13:04 Dziękuje.
A powiedzcie mi czy gdy mam generała który ma zdolność 2pkt zw. Za każdego pasywnego doradcę za każdego łucznika w strefie mury to dla mnie strefa muru i według instrukcji to również strefa odpoczynku. Czy punktujemy? U nas tak ale pokazcie że jest inaczej ;-)
Nie rozumiem do końca pytania, ale strefa odpoczynku zawiera się w sekcji muru.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 mar 2023, 13:25
autor: castelano
Czy jest ekstra punktowanie z generała kiedy mam łucznika w strefie odpoczynku, która jest strefa muru.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 mar 2023, 13:42
autor: Hardkor
castelano pisze: 13 mar 2023, 13:25 Czy jest ekstra punktowanie z generała kiedy mam łucznika w strefie odpoczynku, która jest strefa muru.
No to napisz jaki to generał (dokładny opis słowo w słowo), bo opis powyżej jest taki, ze nie rozumiem ani słowa xD

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 17 mar 2023, 13:23
autor: castelano
Panowie zastanówcie się!!!

Jeden projektant pisze: "6. Tak. Szczur porusza się po karcie każdego gracza i zawsze musi zmienić lokację. Natomiast karta szczura, która określa decydenta zmienia się tylko raz do roku."

Zaś drugi kilka stron dalej:
Haniel pisze: 20 gru 2022, 14:00 Raz, po wszystkich rozkazach :)

Kolejne niejasności:

1."potasuj karty doradców z rozszerzenia szczur z kartami z gry podstawowej..." Nigdy nie miałem kart doradców ze szczura, jak to jest?
2.
Obrazek

Obrazek

Strefa odpoczynku jest sekcja muru, czyli rozumie że na jednostki czy z drugiej karty łuczników punktuje?

3. W dalszym ciągu nie rozumie jak przygotować talię kart hordy z dodatkow... A dokładnie z taki podstawowej jakie typy kart mam wyrzuci? Na jakie typy dzięki te karty hordy?

4. Wczoraj w trakcie rozgrywki z machinami wojennymi stwierdziłem że one bardzo mało strzelaja? Jak często je aktywuje się? Gdzieś wyżej doczytałem że wlocznika wymieniamy na swojego również przy budowie( z instrukcji to nie wynikało) więc można oddać kolejny strzał. Natomiast da się jeszcze w jakiś sposób aktywować machiny?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 17 mar 2023, 14:51
autor: Haniel
castelano pisze: 17 mar 2023, 13:23 Panowie zastanówcie się
OK, zastanowiłem, nawet spojrzałem do FAQ, które jest na stronie AR w sekcji download i podtrzymuję swoje słowa, co do szczura :)
Obrazek

2. Tak, strefa odpoczynku to też sekcja muru.
3. Jakbyś pisał troszkę bardziej poprawnie, to łatwiej by mi było pomóc, ale spróbuję. Karty hordy są różne, ale zawsze w grze powinieneś mieć 3 z danego typu (dla gier 3+ graczy), czyli kartę o takiej samej nazwie, ale z inną sekcją muru na pleckach. Jeśli chcesz wymieniać karty z podstawki na takie z dodatku, to musisz usunąć 3 takiej samej nazwie i dodać 3 o takiej samej nazwie z dodatku. W sensie jeśli karta się nazywa drwale w podstawce, to możesz ich usunąć 3 karty o takiej nazwie, i wrzucić do decku 3 karty o nazwie trębacze. To jest zgodnie z zasadami w rulebooku.
Jak już lepiej znasz grę, to możesz do bardziej świadomie mieszać :)

4. Przy budowie maszyny (budujesz je tam gdzie mury i barykady), przy budowie muru i przy zabiciu karty hordy, o ile dobrze pamiętam :)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 17 mar 2023, 15:03
autor: castelano
Spoiler:

No to po udziałach z gry dla Lukashi :-p
PS, jest polski FAQ??

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 17 mar 2023, 15:12
autor: Haniel
Nie wydaje mi się, żeby był

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 25 kwie 2023, 22:28
autor: Aleksandreus
Witam

1. Chciałem zapytać czy grę podstawową można w wersji solo łączyć z dodatkami? Czy to tylko rozgrywka w tym jednym konkretnym trybie?

2. Czy grając w trybie solo podczas podboju odrzucam 1, 2 czy 3 żetony hańby z puli?

3. Czy wariant kooperacyjny można rozegrać w pojedynkę?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 26 kwie 2023, 10:23
autor: Haniel
Aleksandreus pisze: 25 kwie 2023, 22:28 Witam

1. Chciałem zapytać czy grę podstawową można w wersji solo łączyć z dodatkami? Czy to tylko rozgrywka w tym jednym konkretnym trybie?

2. Czy grając w trybie solo podczas podboju odrzucam 1, 2 czy 3 żetony hańby z puli?

3. Czy wariant kooperacyjny można rozegrać w pojedynkę?
Hej,

1. Można, ale generał solo nie będzie używał dodatkowych mechanik.
2. 1
3. Można grać na dwie czy więcej rąk, jeśli masz taką potrzebę :)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 27 kwie 2023, 09:19
autor: Lukashi
Haniel pisze: 26 kwie 2023, 10:23
Aleksandreus pisze: 25 kwie 2023, 22:28 Witam

1. Chciałem zapytać czy grę podstawową można w wersji solo łączyć z dodatkami? Czy to tylko rozgrywka w tym jednym konkretnym trybie?

2. Czy grając w trybie solo podczas podboju odrzucam 1, 2 czy 3 żetony hańby z puli?

3. Czy wariant kooperacyjny można rozegrać w pojedynkę?
Hej,

1. Można, ale generał solo nie będzie używał dodatkowych mechanik.
2. 1
3. Można grać na dwie czy więcej rąk, jeśli masz taką potrzebę :)
Ad 2) tutaj jeszcze dodam, że jest to 1/10 puli, która w takim przypadku powinna wynosić 10

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 29 kwie 2023, 12:55
autor: Aleksandreus
Mam kilka kolejnych pytań:

1. Czy Qin Jiushao oprócz czerpania punktów na koniec rozgrywki z artefaktów (20pkt. za każdą z kart), punktuje również za spełnienie warunków na nich zapisanych?

2. Ile i jak rozmieścić machin wojennych podczas przygotowania do rozgrywki solo z dodatkiem "Czarny Proch"?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 30 cze 2023, 08:31
autor: Heniek1990
Mam pytanie dotyczące gry 3 osobowej zazwyczaj grałem w 4 teraz zbliża się partia w 3 osoby. I w końcu jak to jest gramy z 3 sekcjami muru na 3 osoby czy z 2 sekcjami.? Dodatkowo mieliśmy w grupie mylne rozumienie co się dzieje z żołnierzami w chwili śmierci. Czyli jak po zbiciu karty hordy trzeba rozpatrzeć współczynnik śmiertelności to tej jednostki co mają ginąć wracają do naszej puli czy definitywnie wypadają z gry?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 30 cze 2023, 11:19
autor: Majzownik
Heniek1990 pisze: 30 cze 2023, 08:31 Mam pytanie dotyczące gry 3 osobowej zazwyczaj grałem w 4 teraz zbliża się partia w 3 osoby. I w końcu jak to jest gramy z 3 sekcjami muru na 3 osoby czy z 2 sekcjami.?
Gracie z trzema skecjami - tylko w rozgrywkach dwuosobowych (i solo) "zamyka się" lewą sekcję. muru.
Heniek1990 pisze: 30 cze 2023, 08:31Dodatkowo mieliśmy w grupie mylne rozumienie co się dzieje z żołnierzami w chwili śmierci. Czyli jak po zbiciu karty hordy trzeba rozpatrzeć współczynnik śmiertelności to tej jednostki co mają ginąć wracają do naszej puli czy definitywnie wypadają z gry?
Wracają do puli:
Rulebook 2.0, str 10. pisze:Zabici Żołnierze wracają do odpowiednich pul graczy, chyba że zostaną Uratowani zgodnie z zasadami opisanymi w kolejnej części instrukcji.

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 13 lip 2023, 23:33
autor: Aleksandreus
Takie pytanie:
Czy można zagrać solo przeciwko dwóm czy też większej ilości botów pomijając w ten sposób Klan Trzciny? Czy zaburzy to balans gry?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 14 lip 2023, 07:20
autor: Lukashi
Aleksandreus pisze: 13 lip 2023, 23:33 Takie pytanie:
Czy można zagrać solo przeciwko dwóm czy też większej ilości botów pomijając w ten sposób Klan Trzciny? Czy zaburzy to balans gry?
Można, z tym że mogą się dziać dziwne rzeczy bo to rozwiązanie było mało testowane. No i oficjalnie nie ma takiego trybu więc będzie brakowało komponentów - planszetek generałów AI oraz ich kart rozkazów, ale w tym przypadku w miarę łatwo to sobie zastąpić.

Natomiast wiem, że na dwie osoby część graczy gra bez klanu trzciny, w zamian za to z generałem AI i sobie chwali ;)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 28 sie 2023, 12:59
autor: Skywarden
Mam następujące pytanie o Wlocznikow i umieszczanie ich na kartach hord: Jeżeli pierwszy cały rząd karty jest zajęty, to drugi rząd staje się dostępny dla włóczników?
Drugie pytanie: Czy w drugim rzędzie na pojedynczych polach można umieszczać tylko rany od łuczników? I w konsekwencji Czy figurka kawalerzysty „nie mieści się” nie może on w żaden sposób zaatakować hordy?

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 28 sie 2023, 13:52
autor: Nidhogg
Włócznicy mogą atakować tylko pierwszy rząd, i niestety nawet jak pierwszy rząd jest zajęty nie mogą oni atakować na kolejne.
Chodzi pewnie o kartę włócznicy,i tak jeśli jest ona na 2 lub 3 rzędzie to tylko łucznicy mogą ich zaatakować.
Jak kawaleria się nie mieści nie może zostać położona na karcie hordy

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 01 lis 2023, 00:39
autor: DomoGrabka
Cześć,
Jak rozumiecie zapis z dodatku czarny proch, który mówi:
Machina wojenna nie trafia w poniższych przypadkach:
*Kiedy Rany, które zadaje, zakryłby punkty witalne mające już znacznik Rany
*Kiedy Rany, które zadaje, przykryłby miejsce bez punktów witalnych na karcie hordy.

W takim wypadku, atak z takiej machiny wojennej jest całkowicie nieudany, marnowany, nic się nie dzieje ?
Czy po prostu zakrywasz znacznikami ran te pola które zostały puste ?
:roll: :?:

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 01 lis 2023, 10:21
autor: Lukashi
Nie trafia, rany są marnowane, bo w tym miejscu już po prostu nie ma czego trafić ;)

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

: 04 lut 2024, 13:45
autor: nolify
Poproszę o rozwianie dwóch wątpliwości. Gramy pierwszą partię, 2 osoby. Uważam, że poprawne odpowiedzi to 2x TAK, ale wolę się upewnić.

1. Jesień, moja tura, aktywacja lokalizacji. Aktywować powinno się wszystkie zielone (specjalne - tak się chyba nazywają) z co najmniej jednym urzędnikiem oraz wszystkie zwykłe/czerwone, o ile wszystkie pola są wypełnione.
Czy w trakcie mojej tury aktywowane są (dozwolone do aktywacji) lokalizacje, w których ja nie mam żadnego swojego urzędnika?

2. Klan Trzciny (właściwa wymowa według języka ulicy Klan Ciny). Czy ten klan korzysta ze środkowego pola kart rozkazów graczy? Tj. np. czy przesuwa 2 urzędników do 2 różnych lokalizacji? Wtedy tym przesunięciem zarządza tzw. Wódz (ten od najlepszej herbaty) czy aktywny gracz?