Darmowe podręczniki RPG/Startery

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami RPG, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami RPG, nie powiązane z konkretnym tytułem.
aniolbezserca
Posty: 143
Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Darmowe podręczniki RPG/Startery

Post autor: aniolbezserca »

Wydawnictwo GRAmel Books z okazji 79. rocznicy Powstania Warszawskiego udostępniło bezpłatnie do pobrania (przez 24 h) grę fabularną Szare Szeregi.

https://wydawnictwogramel.pl/download/s ... _ebook.pdf

EDIT:
GRAmel poinformował, że Szare Szeregi będą dostępne jeszcze 63 dni
Ku Przygodzie 5e! [blog]
aniolbezserca
Posty: 143
Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Darmowe podręczniki RPG/Startery

Post autor: aniolbezserca »

Assassin's Creed RPG
Wydawca, CMON udostępnił liczący aż 131 stron quickstart

http://resources.cmon.com/AC-RPG-Quickstart.pdf

System korzysta ze specjalnych kości k6.

Przedsprzedaż ma ruszyć już 5 września.
Ku Przygodzie 5e! [blog]
aniolbezserca
Posty: 143
Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Darmowe podręczniki RPG/Startery

Post autor: aniolbezserca »

Akuratne Anomalie Archikonfraterki Adelajdy Anormalnej
https://www.drivethrurpg.com/product/45 ... anormalnej

W serwisie DriveThruRPG pojawił się do pobrania za „co łaska” moduł Akuratne Anomalie Archikonfraterki Adelajdy Anormalnej dla początkujących graczy przeznaczony do staroszkolnej gry fabularnej DURF (jej polską wersję można pobrać za friko: https://bernard-abramowicz.itch.io/durf-pl

W każdym razie rozegranie przygody na innej mechanice OSR czy nawet D&D 5e nie powinno stanowić problemu.

Broszura liczy 36 stron, jednak jej sporą część zajmują grafiki (lub zostały pozostawione puste), a rozmieszczenie tekstu jest na tyle luźne, że na zapoznanie się z jej zawartością powinien wystarczyć kwadrans. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na nietypową oprawę graficzną. Autor modułu zamiast ilustracji czy obrazków (stworzonych przez grafika czy wygenerowanych przez AI) pokusił się o kompleksowe poskładanie grafik z różnobarwnych figur geometrycznych. W efekcie powstała całkiem intrygująca i działająca na wyobraźnię oprawa, która dobrze współgra z klimatem scenariusza.

Zadaniem postawionym przed drużyną postaci graczy jest spenetrowanie tytułowej lokacji (broszura zawiera kilka haków fabularnych), czyli typowy dungeon crawl z poukrywanymi pułapkami i skarbami oraz spotkaniami losowymi z potencjalnymi przeciwnikami lub sojusznikami. Jednak z pewnością nie można powiedzieć tego o samym miejscu akcji – składającym się z 16 pomieszczeń laboratorium czarodziejki, które nagina prawa fizyki i zasady rządzące czasoprzestrzenią, dzięki czemu może później posłużyć za bazę wypadową do podróży do innych wymiarów. Aby ułatwić nawigację po tym miejscu autor przygotował mapę.

Podczas rozgrywki poszukiwacze przygód będą mieli okazje zaangażować się w sprawy dwóch stronnictw i co najważniejsze, podjęte przez graczy decyzję mogą mieć konsekwencje w ewentualnych dalszych przygodach. Ponadto w ciemnościach czai się złowieszczy stwór i kultyści poszukujący pewnego artefaktu. O ile bestia została świetnie wpasowana, o tyle odnoszę wrażenie, że wątek kultystów to taki „zapychacz”. W sumie autor przygotował statystyki ośmiu istot.

Niemniej całość jest godna polecenia, zwłaszcza dla drużyn, które lubią nietypowe lokacje przesiąknięte magią, która pozwala na zabawy przestrzenią, a także osób, które szukają nowej lekkiej mechaniki do jednostrzałów lub krótkich kampanii.
Ku Przygodzie 5e! [blog]
ODPOWIEDZ