Tak się zdarzyło, że wyrobiłem sobie w rodzinie opinię "wujka od gier planszowych". Gram zwykle z żoną, dziećmi 13 lat i ich kuzynostwem (przedział wiekowy 10-13 lat). Czasem dołączy też ktoś z starszego pokolenia.
Jako, że i w tym roku wybieramy się do rodziny, to szukam gier, które dobrze sprawdzają w rodzinnym gronie.
Jakich gier szukam?
* dobrze działające na 3-4 osoby, ale także i także takie na 5+ (to nie muszą być te same gry)
* w miarę prosty setup
* ciekawa i niekoniecznie banalna rozgrywka, lubię jak gra przez zabawę jednak czegoś uczy
* dosyć proste do wytłumaczenia
* mile widziane nietypowe gry, coś co je wyróżnia - zawsze to zachęca bardziej niż nudna gra euro
* a także gry zespołowe
Do tej pory graliśmy w takie gry jak:
* Jednym słowem - jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby ktoś się źle bawił przy tej grze
* Bonk - super zabawa, jednak sporą wadą jest to, że trzeba dokładnie 4 graczy
* Iluzja - proste, akurat na 20 min poobiednią przerwę
* Brzdęk - jak lubię tę grę to w gronie rodzinnym to już średnio to zadziałało, jednak za dużo tu zasad dla dzieci a samo kombinowanie z kartami chyba nie sprawiało im za dużo radochy
* Imago - świetnie się przy niej bawiliśmy
* Carcassonne - dla mnie to taka idealna rodzinna gra - 5 min tłumaczenia, a podczas gry ruchy są raczej dynamiczne i nikt nie narzeka na przestój. Działa zarówno na 2 jak i 5 osób.
* Pictomania - czy można się źle bawić przy tej grze?
* Kartografowie - też super siadło. Uwielbiam stosunek radochy z kombinowania do ilości zasad w tej grze.
* Wyprawa do El Dorado - raczej spodobała się, że ale przy 4 graczach już troszkę się dłużyła
* seria Timeline - wyciągasz i grasz, prościej już się nie da
Poniższe gry posiadam i pewnie będą chciał je wypróbować w tym roku:
* Takenoko
* Queendomino
* Reef
* Welcome to...
Rozważam kupno:
* Gra w zielone - gry słowne zwykle dobrze siadają
* Ufodron - nie mam pojęcia czy szybko się nie nudzi, ale wygląda, że może być całkiem zabawne
Gry dla młodzieży, rodzinne - jakie?
- karmazynowy
- Posty: 1033
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 435 times
Re: Gry dla młodzieży, rodzinne - jakie?
Nie widzę żadnej układanki, więc polecam Kaskadie, ewentualnie Park Niedźwiedzi.
Z dzikich gier w turlanie dobre i tanie jest Las Vegas.
Dla dzieciaków to najlepiej coś co generuje emocje więc np. Survive Escape from Atlantis lub pstrykanka Palec Boży, a z bardziej filmowych Colt Express.
Z dzikich gier w turlanie dobre i tanie jest Las Vegas.
Dla dzieciaków to najlepiej coś co generuje emocje więc np. Survive Escape from Atlantis lub pstrykanka Palec Boży, a z bardziej filmowych Colt Express.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- arturmarek
- Posty: 1488
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 257 times
- Been thanked: 725 times
Re: Gry dla młodzieży, rodzinne - jakie?
Zdecydowanie Wsiąść do Pociągu. Na początek najlepsza Europa, szczególnie, że miasta znane. Gdyby miało być często grane w 3 osoby to bym polecił Kraje Północy.
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Gry dla młodzieży, rodzinne - jakie?
Ja mam w rodzinie trochę podobną rolę więc wypiszę to, czego mi w Twojej kolekcji brakuje, a bez czego sobie nie bardzo wyobrażam mojej kolekcji do grania z dziećmi (przy okazji, pojęcie "granie z dziećmi" może być bardzo pojemne w zależności od ich wieku, doświadczenia planszówkowego i... umiejętności przegrywania ) Generalnie dzieci się szybciej nudzą niż dorośli zatem kluczem są gry które przy prostych zasadach potrafią trzymać w napięciu i angażować wszystkich przy stole.
Kolejność w sumie nieprzypadkowa
1. Wilkołaki - gra ukrytych ról, bardzo szybka i emocjonująca, wykorzystująca polską aplikację - wszystkie znane mi dzieci, które już załapią zasady uwielbiają tę grę i emocje związane z "zasypianiem" i wzajemnym nabieraniem - ale tak naprawdę poprzez pewne niewiadome w grze unikając negatywnej interakcji
2. Space Alert - gra w kooperacyjne programowanie akcji w czasie rzeczywistym (trochę bardziej skomplikowana, dobrze jak dorosły na początku ogarnia co i jak) - na 4 lub 5 osób, 10 minut (sic!) ogromnych emocji gwarantowane
3. Zombie Kids Evolution (lub Teens) - trochę losowa ale w żadnym razie nie prostacka, emocjonująca kooperacyjna gra legacy,
4. Bankrut - prosta gra w zbieranie zestawów kart z targami "na żywo" - pełna zamieszania i chaosu ale z dziećmi bardzo warto sprawdzić
5. Draftozaur (lub Sushi Go) - gry wykorzystujące prostą i w łatwy sposób angażującą mechanikę draftu
6. Załoga (chyba lepiej wyprawa w głębiny) - to już ambitniejsza pozycja ale można łatwo dostosowywać poziom trudności, a gra bardzo ładnie naturalnie uczy logicznego myślenia, planowania i szacowania prawdopodobieństwa - ogólnie to gra, którą po prostu trzeba mieć w kolekcji i która nadaje się do grania nie tylko z dziećmi
7. Ciężarówką przez Galaktykę - tu już trzeba uważać, bo po pierwsze gra jest już bardziej skomplikowana, po drugie trwa dłużej, a po trzecie dzieci muszą być psychicznie odporne na to, że im się statek rozleci w połowie przygody ale u mnie ciągle wraca na stół (bo dzieci same chcą)
8. Szeryf z Nottingham (zdecydowanie z dodatkiem) - niestety obecnie mało dostępny ale to najlepsza nasza gra w przekomarzanie i blefowanie - ewentualnie jako bardzo prosty jej zamiennik może być Karaluszek kłamczuszek
Welcome To to też dobry wybór, choć trochę dubluje Kartografów, dobre są też polecane wyżej Potwory w Tokio choć tam jest sporo negatywnej interakcji na którą dzieci muszą być gotowe. Queendomino jest też super pomysłem ale lepiej zacznij od prostszego Kingdomino i zobacz czy podejdzie.
Kolejność w sumie nieprzypadkowa
1. Wilkołaki - gra ukrytych ról, bardzo szybka i emocjonująca, wykorzystująca polską aplikację - wszystkie znane mi dzieci, które już załapią zasady uwielbiają tę grę i emocje związane z "zasypianiem" i wzajemnym nabieraniem - ale tak naprawdę poprzez pewne niewiadome w grze unikając negatywnej interakcji
2. Space Alert - gra w kooperacyjne programowanie akcji w czasie rzeczywistym (trochę bardziej skomplikowana, dobrze jak dorosły na początku ogarnia co i jak) - na 4 lub 5 osób, 10 minut (sic!) ogromnych emocji gwarantowane
3. Zombie Kids Evolution (lub Teens) - trochę losowa ale w żadnym razie nie prostacka, emocjonująca kooperacyjna gra legacy,
4. Bankrut - prosta gra w zbieranie zestawów kart z targami "na żywo" - pełna zamieszania i chaosu ale z dziećmi bardzo warto sprawdzić
5. Draftozaur (lub Sushi Go) - gry wykorzystujące prostą i w łatwy sposób angażującą mechanikę draftu
6. Załoga (chyba lepiej wyprawa w głębiny) - to już ambitniejsza pozycja ale można łatwo dostosowywać poziom trudności, a gra bardzo ładnie naturalnie uczy logicznego myślenia, planowania i szacowania prawdopodobieństwa - ogólnie to gra, którą po prostu trzeba mieć w kolekcji i która nadaje się do grania nie tylko z dziećmi
7. Ciężarówką przez Galaktykę - tu już trzeba uważać, bo po pierwsze gra jest już bardziej skomplikowana, po drugie trwa dłużej, a po trzecie dzieci muszą być psychicznie odporne na to, że im się statek rozleci w połowie przygody ale u mnie ciągle wraca na stół (bo dzieci same chcą)
8. Szeryf z Nottingham (zdecydowanie z dodatkiem) - niestety obecnie mało dostępny ale to najlepsza nasza gra w przekomarzanie i blefowanie - ewentualnie jako bardzo prosty jej zamiennik może być Karaluszek kłamczuszek
Welcome To to też dobry wybór, choć trochę dubluje Kartografów, dobre są też polecane wyżej Potwory w Tokio choć tam jest sporo negatywnej interakcji na którą dzieci muszą być gotowe. Queendomino jest też super pomysłem ale lepiej zacznij od prostszego Kingdomino i zobacz czy podejdzie.
Re: Gry dla młodzieży, rodzinne - jakie?
Z niewymienionych jeszcze gier polecam przetestowane u mnie:
Scotland Yard
Dixit
Fauna
Szalona misja
Ich cechą wspólną jest to że wzbudzają emocje i są (lub były w momencie publikacji) oryginalne.
Dodatkowy plus dla Ciężarówką przez Galaktykę która była przez długi okres ulubioną grą moich synów ale faktycznie wymaga dystansu do zabawy.
Scotland Yard
Dixit
Fauna
Szalona misja
Ich cechą wspólną jest to że wzbudzają emocje i są (lub były w momencie publikacji) oryginalne.
Dodatkowy plus dla Ciężarówką przez Galaktykę która była przez długi okres ulubioną grą moich synów ale faktycznie wymaga dystansu do zabawy.