Dune: Imperium - skorygowałem rozgrywkę na potrzeby wariantu solowego

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
kemot
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2021, 10:10
Has thanked: 1 time

Dune: Imperium - skorygowałem rozgrywkę na potrzeby wariantu solowego

Post autor: kemot »

Witam. Sporo razy zagrałem w wariant solo gry Diuna: Imperium. Gra jest ŚWIETNA, wariant solo wymagający i fajnie pomyślany, ale coś w nim było nie tak. Po kilkudziesięciu rozgrywkach doszedłem co to jest. Chodzi o zbyt dużą rolę LOSOWOŚCI i brak większego wpływu na gromadzenie przez przeciwników z Rodu Hagalów Przyprawy i Wody. Dlatego minimalnie skorygowałem rozgrywkę na potrzeby wariantu solowego i efekt wg mnie jest GENIALNY. 8)
Wykorzystałem pomylone karty z 1. wydania Diuny i dodałem do automy Rodu Hagalów 2 KARTY odnoszące się do dodatkowego pola na planszy, które dodane idealnie mieści się na planszy dodatku zaraz pod polem drednotów. Jest to pole, na które można wprowadzić agenta po koszcie TRÓJKĄTA, tak jak pola z przyprawą. Dodatkowo, aby móc tam umieścić agenta, trzeba być w stanie zapłacić koszt - albo 1 WODY, albo 2 szt. PRZYPRAWY :arrow: efektem jest możliwość przeprowadzenia ataku na dowolnego przeciwnika, aby pozbawić go połowy posiadanych zapasów przyprawy i wody (zaokrąglając w górę, na jego niekorzyść).
To pole wprowadza negatywną interakcję. W grze solowej – w automie Rodu Hagalów na 2 dodanych kartach wprowadziłem taki opis akcji: (Na dole karty tak samo 2 symbole miecza do siły ataku na torze, automa oczywiście nie opłaca kosztu wysłania agenta na to pole, jeśli jest ono puste i jeśli któryś z przeciwników może w wyniku tej akcji ponieść jakąkolwiek stratę. Atak jest skierowany na tego rywala, który poniesie dotkliwsze straty.) Wybrany rywal traci połowę (zaokrąglając w górę) zapasu przyprawy i wody. Jeśli żaden przeciwnik nie ma co stracić, zignoruj i odsłoń kolejną kartę.
Wariant solo już teraz gram tylko z tą poprawką. Spróbujcie zagrać z tym dodatkowym polem.
I do normalnej gry dla 2-4 graczy też to fajnie wzbogaca rozgrywkę o negatywną interakcję. 8)
MichalCh132
Posty: 211
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 129 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium - skorygowałem rozgrywkę na potrzeby wariantu solowego

Post autor: MichalCh132 »

kemot pisze: 19 lip 2022, 10:21 ...
I do normalnej gry dla 2-4 graczy też to fajnie wzbogaca rozgrywkę o negatywną interakcję. 8)
Chyba bym musiał dostać udaru słonecznego, żeby wprowadzić do jakiejkolwiek gry pole "wybrany przeciwnik traci polowe zasobów", a w szczególności do Diuny gdzie ruchy planujesz na kilka do przodu i musisz wiedzieć jakimi zasobami będziesz mógł mniej więcej zarządzać. Jest to chyba najgorszy możliwy sposób interakcji między graczami, rodem z Terraformacji gdzie można kogoś strzelić kometą i zmieść mu połowę roślinek bo ma się takie widzimisię :roll:
MowMiStefan
Posty: 616
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 66 times
Been thanked: 157 times

Re: Dune: Imperium - skorygowałem rozgrywkę na potrzeby wariantu solowego

Post autor: MowMiStefan »

MichalCh132 pisze: 19 lip 2022, 13:19Chyba bym musiał dostać udaru słonecznego, żeby wprowadzić do jakiejkolwiek gry pole "wybrany przeciwnik traci polowe zasobów", a w szczególności do Diuny gdzie ruchy planujesz na kilka do przodu i musisz wiedzieć jakimi zasobami będziesz mógł mniej więcej zarządzać.
Phy. Moim zdaniem to sie bardzo dobrze wpisuje w klimat Dune. Harkonenowie rzadzili Dune ok 80 lat, inwazja na Atrydow kosztowala ich wynik 60 z tych lat. Vladimir mial schowane silosy z przyprawa, ale dzieki Duncanowi (chyba Liet tez maczal w tym palce albo woedzial?) zrobiono na nie rajd. Planowal planowal i co? Dupa.
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
ODPOWIEDZ