Strona 1 z 11

Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 22 lip 2022, 10:59
autor: Manietu
Obrazek

Wydaje mi się, iż nie było do tej pory tematu w przedmiocie tej wyścigowej gry od autora Wielkiej Pętli. Szkoda, że wygląda na to, że Rebel nie zdecydował się na zmianę polskiego, nieszczęsnego tytułu, nijak nie łączącego się z tematyką i mechanikami gry.

Na oficjalnej stronie projektu pojawiły się już instrukcje w tym ta dla wersji polskiej:
https://www.daysofwonder.com/heat/en/

BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/366 ... edal-metal

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 24 wrz 2022, 18:50
autor: dannte
Gra się pojawiła w sklepach w ramach przedsprzedaży, nieco ponad 200 zł.
Planowana data premiery to 7. października.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 24 wrz 2022, 18:55
autor: PytonZCatanu
dannte pisze: 24 wrz 2022, 18:50 Gra się pojawiła w sklepach w ramach przedsprzedaży, nieco ponad 200 zł.
Planowana data premiery to 7. października.
Zamówione. Zapowiada się wyśmienity wyścig. Cena wydaję mi się adekwatna do zawartości.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 24 wrz 2022, 21:21
autor: gregoff
Ja zamówiłem już. Uwielbiam Wielką Pętle i lubie wyscigi więc must buy.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 04 paź 2022, 14:27
autor: konradstpn
Premiera tuż tuż a jakoś dziwnie cicho o tej grze. Wielka Pętla była całkiem ok, a Turbo wygląda bardzo intrygująco. Czy już komuś udało się zagrać ?

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 06 paź 2022, 18:43
autor: gregoff
Może będę grał w weekend to dam znać.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 08:41
autor: narandil
ja nie o wrażeniach (bo te są zbyt skąpe) ale o instrukcji PL:

Jest możliwość, że coś mi się pomieszało ale jeśli nie, to:

jak będziecie się uczyć z polskiej instrukcji to uważajcie na błąd/dziwne nazewnictwo. Chodzi o to który samochód pojedzie pierwszy, gdy dwa stoją obok siebie. W polskiej instrukcji jest napisane, że ten który stoi przy wewnętrznej krawędzi toru.

W angielskiej instrukcji z kolei zwie się to "Race Line". I tak naprawdę widać to ładnie na planszy, bo jest to pogrubiona biała krawędź toru, która raz jest po prawej, raz po lewej stronie, raz na zewnątrz a raz wewnątrz toru :) Nigdzie w instrukcji nie jest wyraźnie napisane czym jest ta Race Line (jest jedynie obrazek - co w polskiej instrukcji może być mylące bo akurat na nim ta Race Line jest rzeczywiście wewnątrz toru) ale na tutorialach na YT tłumaczą to już wyraźnie.

Także suma sumarum wydaje mi się dziwne nazwanie tej linii przez Rebel "wewnętrzną". Nie jest to jakiś wielki błąd w zasadach wypaczający rozgrywkę ale zawsze - chyba że ja czegoś nie rozumiem, jeśli tak to proszę o poprawienie mnie :)

pzdr

wycinki z instrukcji:
Spoiler:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 10:43
autor: Manietu
Przyznam, że rzadko kiedy z taką niecierpliwością czekam na opinię o grze. Tematyka jest dla mnie bardziej interesująca, niż Wielka pętla, więc jeśli gra jest porównywalnie dobra to chętnie wymienię ją na półce. Choć nie da się ukryć, że w kategoriach gier wyścigowych, WP jest jak dla mnie naprawdę znakomita, w szczególności mając na uwadze jej prostotę. Szkoda, że w Turbo nie ma walki zespołowej.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 11:14
autor: Apos
narandil pisze: 07 paź 2022, 08:41
Spoiler:
To ważna uwaga i babol popełniony w polskiej instrukcji. W wyścigach, "racing line" jest optymalną trasą przejazdu przez tor, dającą najlepsze prędkości. Trzymanie się "wewnętrznej" części toru jest używane przy obronie pozycji przed oponentem. Tu kudos do autorów, że przenieśli do na planszę.

Oglądałem tę video instrukcję i tutaj wszystko było jasne i klarowne.

Zastanawiam się nad zakupem tego tytułu. Lubię wyścigi samochodowe oraz simracing, a chętnie zagrałbym na planszy ze znajomymi. Miałem Rallymana, ale poszedł w świat przez długą rozgrywkę i downtime przy pełnym składzie graczy oraz losowość. Flamme rouge nie przypadł do gustu ze względu na tematykę.

Czy ktoś grał już w Turbo (niefortunna nazwa polskiego wydania, bo w tym czasie bolidy nie miały silników z turbodoładowaniem) na 4-6 osób? Jak długo trwa rozgrywka?

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 12:56
autor: Bart Henry
Też chętnie przeczytam opinie, bo gra jest na radarze ze względu na tematykę i to, że lubię Flamme Rouge.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 13:08
autor: PytonZCatanu
Ludzie, dziś premiera!

Dajcie chociaż odebrać zamówienie 😉

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 13:35
autor: XLR8
Jestem też ciekaw jak wypada w porównaniu z rallymanen.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 13:40
autor: konradstpn
XLR8 pisze: 07 paź 2022, 13:35 Jestem też ciekaw jak wypada w porównaniu z rallymanen.
W porównaniu Rallymanem prawie każda wyścigówka wypada dobrze :wink:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 13:45
autor: XLR8
konradstpn pisze: 07 paź 2022, 13:40
XLR8 pisze: 07 paź 2022, 13:35 Jestem też ciekaw jak wypada w porównaniu z rallymanen.
W porównaniu Rallymanem prawie każda wyścigówka wypada dobrze :wink:
No wlasnie skusiłem się na gt i to była moja pierwsza planszówka wyścigowa. Mocno się zraziłem.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 15:43
autor: prz22
Też czekam na jakieś opinie /recenzje, których bardzo niewiele póki co w Internecie.

Po lekturze instrukcji mam wrażenie, że nie ma tu kopiowania wprost mechaniki z dostępnych na rynku tytułów, ale mam duży problem z oszacowaniem ciężaru gatunkowego tej pozycji.

U mnie na radarze, ale w ciemno nie chcę kupować bo na półce już wiele tytułów w tej tematyce (Grand Prix, Championship Formula Racing, Bolidy, Rallyman GT) a i niedługo pewnie wysyłki KS Formula Racing 90!..

Może po weekendzie zmienie zdanie jak zobaczę Wasze relacje ;)

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 17:51
autor: PytonZCatanu
Pierwsza niespodzianka zaraz po odebraniu. Pudło jest większe niż myślałem, takie jak Clash of cultures lub godfather. Czyli Wymiary normalne ale grubość chyba 11 cm

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 17:55
autor: sowacz
Wypraska w środku na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie przemyślanej. Jest już miejsce na dwóch dodatkowych graczy, więc dodatki niebawem :) Muszę jeszcze sprawdzić czy karty się mieszczą w koszulkach.

Edit:
Karty mieszczą się w koszulkach premium, jest jeszcze luz na długość i szerokość. (ja użyłem Standard American od Rebel). Insert bardzo na plus :)
Spoiler:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 07 paź 2022, 19:40
autor: gregoff
Wypraska na duży plus. Uważam ze spokojnie pomieści nowe karty (do tego dwa miejsca na dodatkowe biegi oraz dwa bolidy):

Obrazek

Jeśli będą nowe tory to niestety już nie wejdą.

Bolidy świetne wykonane:

Obrazek

Graficznie przyjemnie i spójnie. Grałem w trybie legend ale zasady pomyliłem więc nie miarodajne. Ogólnie trzeba się nauczyć zasad paru. Wielka Pętla jest bardziej intuicyjna.

Super że można gre rozbudować o dodatkowe tryby. Na bank moduł garażu szybko wprowadze do gry.

Jest nieścisłość w instrukcji w PL właśnie w drafcie do tego modułu:

"Pozostałe karty nalezy odrzucić i stworzyć z nich rynek na 2 runde."

A w ENG:

"Then discard leftover cards and create new market for the second round."

Wystarczyło by nie dodawać "z nich" i gra muzyka. Ogarnięty gracz raczej da sobie rade z instrukcją ale ogolnie brak zdjęć z przykładami zawsze mnie denerwuje. Plus w trybie legend opisany system poruszania na dwóch stronach jest co nie pomaga. Wideoinstrukcja na Nithrania dużo za to wyjaśnia i polecam z niej skorzystać po pierwszej rozgrywce kiedy już znamy podstawy.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 08 paź 2022, 23:20
autor: gregoff
Dwie rozgrywki (jedna zapoznawcza na jedno okrążenie oraz druga na dwa). Zasady podstawowe na trzy osoby bez legend.

1. Gra nie zastapi Wielkiej Pętli.
2. Będę ją jednak wyciągał częściej bo nie trzeba budować toru od podstaw i ustawienie rozgrywki z tym insertem to jakieś 5 minut maks.
3. Na pewno moduły kolejne trzeba dodać aby rozgrywka byla urozmaicona.
4. Ciężko coś wyrokować po dwóch rozgrywkach ale dociąg kart może zepsuć wyścig. Inni gracze będą mieli karty 5-4-3 na prostej a my 1-1-2. Możliwe, że to błędy początkującego ale przejechanie kluczowego zakretu przed innymi np dzięki aeoredynamice plus adrenalinie może ustawić wyścig.

Trzeba zagrać na 5-6 osób oraz kilka torów plus na pewno moduł garażu i pewnie pogody oraz mistrzostw aby ocenić na 100% możliwości tej gry.

Jest szybka, prawdziwa gorączka nad stołem a nie jak w rallyman gt liczenie poziomu biegu ile jest do zakrętu oraz jak zmieścimy się w kolejnym zakręcie.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 08 paź 2022, 23:50
autor: Marbel
Hm dopiero niedawno usłyszałem o tej grze, dosłownie 2 tygodnie temu. Wcześniej tylko mi się Bolidy i Rallyman GT obił. W dodatku 3 tygodnie temu na Spodku zagrałem w tego drugiego i potem szybko go zakupiłem, bo mi się spodobał. Co prawda na razie pograłem na 2 osoby z żoną i 2 razy z dziećmi, trochę grając za nich, ale gra nadal mi się podoba. Czekam na wypróbowanie we 4 czy 6 jak się zgadamy że znajomymi.
Dziwi mnie jednak niechęć do tej gry przy okazji premiery Heat/Turbo. Jestem bardzo ciekawy Waszej opinii, bo gra wpadła na radar - skoro ma być lepsza to czemu nie ;) Czekam na więcej wrażeń i jakbyście mogli wrzućcie jakieś odniesienie do RGT. W Wielką Pętlę niestety też nie grałem jeszcze :(

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 paź 2022, 11:35
autor: gregoff
Rallyman GT - szachy na torze wyścigowym, gdzie jest pewna doza losowości podczas rzutu kośćmi.
Turbo - szybka gierka czuć emocje wyścigu (17 pól w jednym ruchu można osiągnąć).
Wielka Pętla - wyścig kolarski na planszy, dobrze oddaje trudy zmagań w Peletonie a z aplikacją Grand Tour nawet wieloetapowe wyścigi plus modularna plansza która pozwala na dużo kombinacji unikalnych tras.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 paź 2022, 11:53
autor: Liarus
Jest sens próbować, jeslii Wielka Pętla nie podeszła w ogóle?

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 paź 2022, 13:17
autor: Apos
Liarus pisze: 09 paź 2022, 11:53 Jest sens próbować, jeslii Wielka Pętla nie podeszła w ogóle?
Wielka Pętla nie siadła mi w ogóle, a w Turbo tematycznie jest ciekawiej. Rallyman gameplayowo nie był interesujący, aby pozostał w kolekcji - nie było tutaj czuć emocji wyścigów, a downtime był nieakceptowalny. Przy grze na 5-6 osób, to był bardziej wyścig ślimaków :lol:.
W/w tytuły poszły w świat, mimo tego, że organizowaliśmy ich turnieje. Skończyło się na jednorazowej przygodzie. Turbo w końcu zamówiłem, bo nie mam gry typowo wyścigowej w kolekcji i mam nadzieję, że będzie to szybka oraz emocjonująca gierka.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 paź 2022, 13:40
autor: Liarus
Jak zagrasz to daj znać. Mamy te same odczucia w stosunku do Rallyman GT (nie wiem po co Dirt zamawiałem). Tak samo poszedł w świat jak Wielka Pętla.
Apos pisze: 09 paź 2022, 13:17
Liarus pisze: 09 paź 2022, 11:53 Jest sens próbować, jeslii Wielka Pętla nie podeszła w ogóle?
Wielka Pętla nie siadła mi w ogóle, a w Turbo tematycznie jest ciekawiej. Rallyman gameplayowo nie był interesujący, aby pozostał w kolekcji - nie było tutaj czuć emocji wyścigów, a downtime był nieakceptowalny. Przy grze na 5-6 osób, to był bardziej wyścig ślimaków :lol:.
W/w tytuły poszły w świat, mimo tego, że organizowaliśmy ich turnieje. Skończyło się na jednorazowej przygodzie. Turbo w końcu zamówiłem, bo nie mam gry typowo wyścigowej w kolekcji i mam nadzieję, że będzie to szybka oraz emocjonująca gierka.

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

: 09 paź 2022, 13:50
autor: PytonZCatanu
Litości.

Gra miała premierę wczoraj, i od wczoraj padły tu 2 fajne posty, a reszta jest "niech ktoś da znać jak zagra" "ja lubię to czy tamto" "myślałem o turbo".

Hold your horses. Przestańmy pisać takie posty dajmy ludziom zagrać. Plis 🙂