Strona 1 z 1

Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 25 lip 2022, 12:29
autor: pitgar
Cześć, jak w tytule poszukuje gry która łączy elementy takie jak:
- każdy gracz osobno próbuje osiągnąć swój unikalny cel lub zbiór zadań - coś jak w Brzęk, gdzie każdy próbuje uzbierać jak najwięcej punktów, zdobyć jak najlepszy skarb
- zdobywają XP a ich postać się ulepsza - zdobywają przedmioty - nie jest łatwo się wymaksować
- koniecznie jedna osoba kieruje tymi złymi i próbuje wyeliminować graczy lub osiągnąć swój cel i "wygrać"
- niezbędna jest plansza - np. sama karciana nie wchodzi w grę
- gracze mogą współpracować, ale mogą też sobie przeszkadzać, możliwe ustalenia "nad stołem"

W latach 90' była taka polska gra Obcy. Łączyła ona dużo w/w ale mechanika niestety jest całkowicie skopana :wink:

Dzięki za wszystkie sugestie,
Pozdrawiam :)

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 25 lip 2022, 17:02
autor: adalony17
Do twojego opisu najbardziej z tych w które grałem pasują mi:
-The others,
-claustrophobia,
-Space Hulk,
Pozycje 2 i 3 nie mają levelowania z tego co pamiętam, typowo konfrontacyjne.
The others łączy co-op z grą konfrontacyjną, można grać 1v1 lub 1vs 4 osoby w co-opie
Wszystkie chyba niedostępne w sklepach, ale z drugiej ręki myślę, że do zdobycia ;)

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 25 lip 2022, 18:21
autor: popsmoke
w Nemesis jest wariant, żeby jeden gracz kontrolował obcych, wtedy gra praktycznie spełnia wszystkie warunki (no, może poza zbieraniem expa), ale rozgrywka będzie wtedy bardzo trudna dla reszty graczy :)

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 25 lip 2022, 18:58
autor: grzeslaw90
pitgar pisze: 25 lip 2022, 12:29 Cześć, jak w tytule poszukuje gry która łączy elementy takie jak:
- każdy gracz osobno próbuje osiągnąć swój unikalny cel lub zbiór zadań - coś jak w Brzęk, gdzie każdy próbuje uzbierać jak najwięcej punktów, zdobyć jak najlepszy skarb
- zdobywają XP a ich postać się ulepsza - zdobywają przedmioty - nie jest łatwo się wymaksować
- koniecznie jedna osoba kieruje tymi złymi i próbuje wyeliminować graczy lub osiągnąć swój cel i "wygrać"
- niezbędna jest plansza - np. sama karciana nie wchodzi w grę
- gracze mogą współpracować, ale mogą też sobie przeszkadzać, możliwe ustalenia "nad stołem"

W latach 90' była taka polska gra Obcy. Łączyła ona dużo w/w ale mechanika niestety jest całkowicie skopana :wink:

Dzięki za wszystkie sugestie,
Pozdrawiam :)
Jest fanowski wariant do Brzdęka, gdzie piąty gracz może grać jako smok :) https://boardgamegeek.com/thread/188914 ... lay-dragon

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 26 lip 2022, 13:35
autor: Khag
Spójrz na grę ALONE od Galakty chyba.

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 26 lip 2022, 14:17
autor: Cyel
Całkiem trudne kryteria, prawdę mówiąc. Np wymaganie by gracze grali każdy na swój rachunek a nie razem do wspólnej bramki eliminuje całkiem sporo gier kooperacyjnych gdzie jest współpracująca drużyna vs gracz-overlord.

Jakby co, to wspomniany Obcy też nie spełniał tego kryterium.

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 26 lip 2022, 14:52
autor: aranjuez
trochę wpisuje się w tą grę the shadow planet - tylko że tam jest sześć grywalnych postaci które wykonują akcje nad planszą, a gracze wcielają się w nadrzędne siły które sterują poczynaniami graczy dla osiągnięcia własnych celów które są częściowo zbieżne a częściowo sprzeczne z celami innych graczy

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 27 lip 2022, 23:09
autor: ponika
Pierwsze co mi się skojarzyło to Dungeons and dragons z mapami taktycznymi. Spełnia wszystkie wymagania, a regrywalnosc nieskończona :)

Re: Podobny do Brzęk, ale jedna osoba kieruje przeciwnikami

: 27 lip 2022, 23:53
autor: Cyel
ponika pisze: 27 lip 2022, 23:09 Pierwsze co mi się skojarzyło to Dungeons and dragons z mapami taktycznymi. Spełnia wszystkie wymagania, a regrywalnosc nieskończona :)
Oprócz tego że "kierujący złymi" nie
próbuje wyeliminować graczy lub osiągnąć swój cel i "wygrać"
tzn nie jest dla reszty przeciwnikiem jak np w Descencie 2ed, the Others czy Level7 Omega Protocol. No i również gracze raczej nie grają każdy do swojej bramki, jakby chciał autor tematu, tylko jednak najczęściej współpracują w RPG (i pozostałych wymienionych grach też).