Wyniki finansowe polskich wydawców w czasach pandemicznych

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 606
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 188 times
Been thanked: 171 times

Wyniki finansowe polskich wydawców w czasach pandemicznych

Post autor: Michito »

Na początku wspomnę, że piszę ten post jako laik w dziedzinie analizy finansowej.

Można by zarzucić mi zatem, że stosuję empirycznie zasadę "nie znam się, to się wypowiem" jednak ostatnimi czasy drażni mnie nieco posługiwanie się w dyskursie planszówkowym ogólnymi stwierdzeniami na temat sytuacji finansowej polskich wydawnictw.

A przecież dane finansowe podmiotów zobowiązanych do składania sprawozdań finansowych są dostępne w KRS dla każdego i nieodpłatnie: https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/pd/search_df

Chwilkę pogrzebałem i udało mi się wyszukać dane kilku wydawnictw (zrobiłbym tabelę, ale nie umiem w phpBB):

Obrazek

(tabela prezentuje zysk za dany rok obrotowy w PLN)

Zestawienie nie obejmuje Phalanx (spółka prawa brytyjskiego - nie chciało mi się szukać danych), G3 (brak danych) oraz Granna, Egmont i FoxGames.

Nie uwzględniłem też danych wydawnictw działających w formie 1-os. działalności gospodarczych:
Spoiler:
Nie udało mi się znaleźć informacji na temat Go on Board (a byłem ciekaw jak kampania Wiedźmina wypada w danych finansowych).

Wydaje mi się, że nie wygląda to tak źle - żadna z uwzględnionych w zestawieniu firm nie zanotowała straty. Oczywiście nie znam oczekiwań właścicieli co do poziomu oczekiwanych zysków, bo z ich perspektywy te dane mogą wyglądać "kiepsko". Można też odnieść wrażenie, że pandemia nawet pomogła w pomnażaniu zysków - ale to dało się już słyszeć wcześniej (dlatego dodałem dane za 2019).

Teraz powinna być pewnie jakaś pointa, ale jak wspomniałem na początku, żaden ze mnie analityk finansowy.

Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2022, 13:55 przez Michito, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika