Eldritch Horror - modyfikacja zasad spotkań walki

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
ministerpepe
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2022, 14:26
Has thanked: 1 time

Eldritch Horror - modyfikacja zasad spotkań walki

Post autor: ministerpepe »

Moja modyfikacja zasad w rozliczaniu spotkań walki. Dzięki niej pojedynki stają się bardziej emocjonujące i eleganckie pod względem losowości. Cała przygoda zmierza bardziej w stronę RPG. Od teraz nie tylko nasz rzut kości dla naszego badacza decyduje o ilość zadanych ran. Dodatkowo w nasze potyczki można zaangażować innych graczy.

Mam jeszcze pomysł na wprowadzenie do gry trybu PVP. W tym wariancie 2 os. jeden gracz będzie kontrolował grupę badaczy a drugi przedwiecznych. Chcę dodać coś w stylu area control jako że obszary mapy są podzielone dosyć ciekawie (kolory miast) i można wprowadzić niesymetryczny rodzaj rozgrywki. Potwory bez modyfikatorów ale za to ich spora liczba vs. badacze dopakowani ekwipunkiem czarami itd.

Cały pomysł inspirowany Machina Arcana ale w wersji PVP na mapie świata ELDRITCH HORROR. Oczywiście poniższy mod będzie fundamentem pod walki graczy:)

Póki co chciałbym całość wpleść w fabułę (gracz kontrolujący przedwiecznych zagrywa karty mitów...?) i wykorzystać tylko elementy z podstawki + ewentualnie małych dodatków, tak żeby wystarczyło ściągnąć tylko PDF:)

Mam nadzieję że poniższy mod Wam się spodoba, grałem ostatnio całą jedną sesję i nie dość że gra się dużo przyjemniej i bardziej dynamicznie to jeszcze nie wpływa znacząco na trudność gry. Dostałem niezłe wciry! :P

https://youtu.be/ByxnbSKAWmI
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2730
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 321 times
Been thanked: 1241 times

Re: Eldritch Horror - modyfikacja zasad spotkań walki

Post autor: Yuri »

W dziale z modyfikacjami wrzuciłem ostatnio propozycje spolszczenia małego moda do EH, zatytułowanego Obywatele. Może spasowałby jako część Twojego moda? Jeżeli zdeklarował byś się ze graficznie ogarniesz spolszczenie to chętnie usiądę do translacji. Wiele tego zresztą tam nie ma, a fajnie urozmaica grę.
Z Twoim modem obiecuje zagrać, sporo łupie w EH.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
ministerpepe
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2022, 14:26
Has thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror - modyfikacja zasad spotkań walki

Post autor: ministerpepe »

Dzięki za zainteresowanie i informację. Zobaczę co i jak jeśli chodzi o Citizens i grafiki. Odezwę się jak będę miał konkretne wieści:)
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2730
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 321 times
Been thanked: 1241 times

Re: Eldritch Horror - modyfikacja zasad spotkań walki

Post autor: Yuri »

ministerpepe pisze: 28 sie 2022, 14:49 Dzięki za zainteresowanie i informację. Zobaczę co i jak jeśli chodzi o Citizens i grafiki. Odezwę się jak będę miał konkretne wieści:)
W razie czego, tutaj jest wątek:

viewtopic.php?f=19&t=76508
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 921
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 318 times
Been thanked: 378 times

Re: Eldritch Horror - modyfikacja zasad spotkań walki

Post autor: sliff »

Nie sądzisz, że potwory w taki sposób stają się trochę zbyt słabe ?

Typowo do ataku masz 4-6 kości z czego z przerzutami powiedzmy wyciągnie się średnio 2 sukcesy. Potwór zamiast zadać 1 obrażenie w takiej sytuacji rzucając zada ledwo 1 na 3 ataki. Także jedna osoba po zdobyciu jakiejś niezłej broni mogłaby po prostu stać na polu i mielić potwory do woli.

Skolei podniesienie liczby kości tak aby zadawał średnio 3 (do jakiś 9) wprowadziło by mało przyjemną opcję nagłej niespodziewanej śmierci.
ministerpepe
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2022, 14:26
Has thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror - modyfikacja zasad spotkań walki

Post autor: ministerpepe »

Wydaje się że tak. Ale to statystyka. W praktycznych testach wychodziło nam (gra na 1 lub 2 osoby) że nawet w trakcie jednej walki badacz stracił w starciu postać. Emocji było dużo więcej bo np. w sytuacji gdy przy 3 razie próbujesz trafić a przeciwnik zadaje Ci obrażenia i wiesz że od 4 rzutu może zależeć to czy stracisz badacza zastanawiasz się czy warto ryzykować a z drugiej strony już tyle straciłeś w tej walce że chcesz dokończyć dzieła...:P Wiadomo zależy co kto lubi ale Grając w powyższy sposób mi się podobało :D Najlepiej samemu spróbować bo to nic nie kosztuje :D
ODPOWIEDZ