Od Zmierzchu Do Świtu / The Hunger (Richard Garfield)
: 08 wrz 2022, 21:11
Chyba nie było jeszcze tematu dotyczącego tej gry.
Pojawiło się kilka wątpliwości, niektóre udało się już wyjaśnić:
1) Postać mgły ("W tej turze, zamiast przemieszczania, możesz teleportować się w dowolnym kierunku do najbliższej studni.). Co z polowaniem po takim ruchu? Czy można i za ile? Według BGG https://boardgamegeek.com/thread/291170 ... t-question możemy polować i mamy do wykorzystania całą szybkość z danej tury - w końcu nie wykonujemy w niej normalnego ruchu, więc nic nie zużywamy.
2) Kolejność akcji w turze - po przeczytaniu instrukcji zrozumiałem, że zawsze musi to wyglądać następująco: ruch (opcjonalny) - efekt pola (jeśli jest) - polowanie (opcjonalne). Wywołało to pewne wątpliwości, związane z polami na planszy, pozwalającymi na pochłonięcie ofiar pasującego koloru (dopisek, że można pochłonąć upolowane w tej turze ofiary - ale przecież jeszcze polowania nie było). Według autora jedyny warunek jest taki, że ruch wykonujemy najpierw. Akcje pola i polowania rozpatrujemy w dowolnej kolejności (BGG: https://boardgamegeek.com/thread/277453 ... -any-order). Po ponownym przeczytaniu instrukcji - jest to możliwa interpretacja, ale nie jest to napisane jednoznacznie.
3) Zadania typu "gracz z najmniejszą liczbą punktów przed podliczeniem zadań" a wampiry, które spaliło słońce - według https://boardgamegeek.com/thread/288276 ... -sun-count wampiry, które zostały spalone na popiół nie są uwzględniane w takich zadaniach. Tutaj jeszcze potwierdził to autor (chociaż poniżej jest też dobry kontrargument): https://boardgamegeek.com/thread/277445 ... re-mission
A wątpliwości, które dalej mam:
4) Ofiary z dopiskiem "Gdy upolujesz tę kartę, możesz pochłonąć 1 kartę ze swojej strefy gry lub stosu kart odrzuconych". Czy w momencie rozpatrywania tego efektu, ta karta jest już w stosie kart odrzuconych i może pochłonąć samą siebie?
5) Zasady ruchu. W instrukcji stoi "(...) by przemieścić swojego wampira w jednym kierunku. Można zmienić ścieżki, gdy trafia się na rozstaje (...)" tę część rozumiem, że cały ruch powinien być albo w stronę labiryntu, albo w stronę zamczyska. Oczywiście można po drodze zmienić ścieżkę (droga/tory/żegluga). Ale zaraz po tym jest napisane "ale nie można poruszyć się do przodu, a następnie wycofać w obrębie tej samej ścieżki". A co, jeśli pójdziemy do przodu (np. w stronę labiryntu) jedną ścieżką, dojdziemy do rozstaja i chcielibyśmy wrócić (w stronę zamczyska) inną ścieżką? Np. pójść trochę dalej drogą, żeby na rozstaju przejść na tory i zacząć się cofać do zamku, zbierając przy tym skrzynie skarbów?
I jeszcze może napiszę kilka rzeczy, które łatwo przeoczyć / zapomnieć
1) Wampiry nie zaczynają fizycznie na rysunku zamku a na studni tuż przy nim. Powrót do tej studni też jest równoznaczny z powrotem do zamku.
2) Na statkach nie można polować
3) Studnie pozwalają na dodatkowe polowanie (za bodajże 1)
4) W zamku nie można polować
5) na cmentarzu nie można polować na ludzi (czyli na chowańce i moce już tak)
Pojawiło się kilka wątpliwości, niektóre udało się już wyjaśnić:
1) Postać mgły ("W tej turze, zamiast przemieszczania, możesz teleportować się w dowolnym kierunku do najbliższej studni.). Co z polowaniem po takim ruchu? Czy można i za ile? Według BGG https://boardgamegeek.com/thread/291170 ... t-question możemy polować i mamy do wykorzystania całą szybkość z danej tury - w końcu nie wykonujemy w niej normalnego ruchu, więc nic nie zużywamy.
2) Kolejność akcji w turze - po przeczytaniu instrukcji zrozumiałem, że zawsze musi to wyglądać następująco: ruch (opcjonalny) - efekt pola (jeśli jest) - polowanie (opcjonalne). Wywołało to pewne wątpliwości, związane z polami na planszy, pozwalającymi na pochłonięcie ofiar pasującego koloru (dopisek, że można pochłonąć upolowane w tej turze ofiary - ale przecież jeszcze polowania nie było). Według autora jedyny warunek jest taki, że ruch wykonujemy najpierw. Akcje pola i polowania rozpatrujemy w dowolnej kolejności (BGG: https://boardgamegeek.com/thread/277453 ... -any-order). Po ponownym przeczytaniu instrukcji - jest to możliwa interpretacja, ale nie jest to napisane jednoznacznie.
3) Zadania typu "gracz z najmniejszą liczbą punktów przed podliczeniem zadań" a wampiry, które spaliło słońce - według https://boardgamegeek.com/thread/288276 ... -sun-count wampiry, które zostały spalone na popiół nie są uwzględniane w takich zadaniach. Tutaj jeszcze potwierdził to autor (chociaż poniżej jest też dobry kontrargument): https://boardgamegeek.com/thread/277445 ... re-mission
A wątpliwości, które dalej mam:
4) Ofiary z dopiskiem "Gdy upolujesz tę kartę, możesz pochłonąć 1 kartę ze swojej strefy gry lub stosu kart odrzuconych". Czy w momencie rozpatrywania tego efektu, ta karta jest już w stosie kart odrzuconych i może pochłonąć samą siebie?
5) Zasady ruchu. W instrukcji stoi "(...) by przemieścić swojego wampira w jednym kierunku. Można zmienić ścieżki, gdy trafia się na rozstaje (...)" tę część rozumiem, że cały ruch powinien być albo w stronę labiryntu, albo w stronę zamczyska. Oczywiście można po drodze zmienić ścieżkę (droga/tory/żegluga). Ale zaraz po tym jest napisane "ale nie można poruszyć się do przodu, a następnie wycofać w obrębie tej samej ścieżki". A co, jeśli pójdziemy do przodu (np. w stronę labiryntu) jedną ścieżką, dojdziemy do rozstaja i chcielibyśmy wrócić (w stronę zamczyska) inną ścieżką? Np. pójść trochę dalej drogą, żeby na rozstaju przejść na tory i zacząć się cofać do zamku, zbierając przy tym skrzynie skarbów?
I jeszcze może napiszę kilka rzeczy, które łatwo przeoczyć / zapomnieć
1) Wampiry nie zaczynają fizycznie na rysunku zamku a na studni tuż przy nim. Powrót do tej studni też jest równoznaczny z powrotem do zamku.
2) Na statkach nie można polować
3) Studnie pozwalają na dodatkowe polowanie (za bodajże 1)
4) W zamku nie można polować
5) na cmentarzu nie można polować na ludzi (czyli na chowańce i moce już tak)