Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
dawciu
Posty: 241
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:07
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: dawciu »

Premiera od naszego Lucky Duck Games już niebawem a na forum nie ma jeszcze głównego wątku :D


opis z BGG:
Fifty years ago, humanity began mining the Moon and the asteroids, and for decades that task was firmly kept in the hands of the World Government. But the turmoils of recent years have caused this enterprise to collapse. Now, adventurous companies and private investors take to the sky to revive this mining network.

As investors, you try to earn the most CrypCoin over the course of seven rounds. You do this by investing mined resources in companies and by spreading their outposts. You can improve your earnings by supporting your scientists’ research and by having them collect precious helium-3.

The heart of Skymines is a unique card programming and hand management system that requires careful and clever planning. It provides deep player interaction by letting you invest in any of the four companies as you see fit.

And as the combination of company abilities changes each game, there are endless synergies and strategies to explore.
Reskin starszej nieco Mombasy w którą nie miałem przyjemności zagrać ale chciałem się zagłębić w temat i posłuchać opinii, może ktoś nakłoni mni edo zakupu? :)


Obrazek
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

Nie wiem czy jest sens zakładać drugi wątek, jak to dokładnie ta sama gra.
Awatar użytkownika
dawciu
Posty: 241
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:07
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: dawciu »

XLR8 pisze: 06 paź 2022, 11:57 Nie wiem czy jest sens zakładać drugi wątek, jak to dokładnie ta sama gra.
serio nie ma żadnych zmian/usprawnień? 1:1 to jest?
Awatar użytkownika
Beowulfik
Posty: 274
Rejestracja: 30 sie 2019, 21:16
Has thanked: 204 times
Been thanked: 31 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beowulfik »

To nie jest całkiem ta sama gra. W sieci jest sporo materiałów, choćby ten Rahdo: https://www.youtube.com/watch?v=JYKj2QP5BE4
Lehu89
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2020, 11:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 158 times
Been thanked: 54 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Lehu89 »

Gdy zobaczyłem jak wygląda Skymines, to od razu kupiłem starą Mombase :lol:
Awatar użytkownika
dawciu
Posty: 241
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:07
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: dawciu »

Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:16 Gdy zobaczyłem jak wygląda Skymines, to od razu kupiłem starą Mombase :lol:
a u mnie wlasnie na odwrót, przemawia bardziej ta nowa szata graficzna na plus
Lehu89
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2020, 11:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 158 times
Been thanked: 54 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Lehu89 »

dawciu pisze: 06 paź 2022, 12:32
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:16 Gdy zobaczyłem jak wygląda Skymines, to od razu kupiłem starą Mombase :lol:
a u mnie wlasnie na odwrót, przemawia bardziej ta nowa szata graficzna na plus
Gusta i guściki, mamy tyle gier i wersji, że dla każdego coś dobrego. Chociaż ja to wgl mam "inny" gust, podoba mi się wizualnie Wojna Narodów, Legendary Alien, Mini WWII, Trajan, nawet w sumie trochę Pax Porfiriana :lol: a nie mogę patrzeć np na Everdella :lol: Także dobrze, że mamy "brzydkie" i "ładne" gry, każdy znajdzie coś dla siebie :wink:
Awatar użytkownika
dawciu
Posty: 241
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:07
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: dawciu »

wlasnie zajrzałem na forum BGG i Omatkoicórko - nie wiedzialem że Mombasa to taki kontrowersyjny tytuł :shock: w sensie że są ludzie urażeni tematyką gry, i poniekąd stąd ten reskin
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1494 times
Been thanked: 1142 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Bruno »

Do mnie nie przemawiają rozwiązania graficzne Skymines (i tematyka SF), więc również poniewczasie kupiłem za ciężkie pieniądze Mombasę. Temat kolonizacji Afryki jak najbardziej można dziś postrzegać jako mało stosowny, ale - cokolwiek teraz ktoś sobie o mnie pomyśli :wink: - oprawa graficzna i wizualizacja settingu w Mombasie wydają mi się dużo bardziej przyjemne i zachęcające do zabawy niż zimna i ciemna przestrzeń kosmiczna...

Niemniej, chętnie przeczytałbym tu o różnicach mechanicznych między oboma tytułami. Ktoś z Was ma już jakieś własne porównanie?

Aha, w tytule wątku wypadałoby jednak dać nazwisko Pfistera jako pierwsze!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Lehu89
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2020, 11:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Has thanked: 158 times
Been thanked: 54 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Lehu89 »

Tak naprawdę też jestem tego ciekaw, być może są jakieś rozwiązania mechaniczne, które będzie można zastosować/wypróbować w Mombasie np
Akwamarynowy
Posty: 106
Rejestracja: 18 lut 2020, 17:32
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Akwamarynowy »

Oglądając pobieżnie zasady zwróciłem uwagę na nieco inny system dystrybucji monetek przy księgach oraz to że karta/akcja po skończonej rundzie nie wędrowała na miejsce bezpośrednio nad nią, tylko wybierali sobie gdzie ją położą. Oczywiście po jednej na stos ale to i tak inaczej niż ja grałem.
A tak to reszta to wyglądała identycznie, poza lewą stroną mapy gdzie dochodzą jakieś zasady ekspansji. Ponoć dla zaawansowanych graczy ;) Nie domonizowalbym jednak poziomu skomplikowania :)
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 407 times
Been thanked: 504 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: rav126 »

Tu jest świetne porównanie Skymines i Mombasy.

https://www.youtube.com/watch?v=7n-vJbGqctE

Pomimo kilku fajnych rzeczy w nowej wersji, jak np. kart celów (rozwiązanych podobnie jak np. w Blackout czy Maracaibo), czy dodatku z "księgowymi" od razu na planszy, to przez słabszą czytelność i projekt graficzny nowej wersji zostaję jednak przy Mombasie... Gdybym jej nie miał to pewnie zaintresowałbym się nową wersją.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Fojtu »

rav126 pisze: 08 lis 2022, 23:47 Tu jest świetne porównanie Skymines i Mombasy.

https://www.youtube.com/watch?v=7n-vJbGqctE

Pomimo kilku fajnych rzeczy w nowej wersji, jak np. kart celów (rozwiązanych podobnie jak np. w Blackout czy Maracaibo), czy dodatku z "księgowymi" od razu na planszy, to przez słabszą czytelność i projekt graficzny nowej wersji zostaję jednak przy Mombasie... Gdybym jej nie miał to pewnie zaintresowałbym się nową wersją.
Przecież na tej planszy dosłownie nic nie widać. Masakra, festiwal szarości.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

To prawda, ale jednak na żywo może wyglądać bardziej na plus.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: bajbaj »

Dr. Nikczemniuk pisze: 09 lis 2022, 09:19 To prawda, ale jednak na żywo może wyglądać bardziej na plus.
I wygląda. Widziałem na żywo i uważam, że plansza jest bardzo czytelna i nawet atrakcyjna wizualnie. Przy czym też, gdy zobaczyłem pierwsze zdjęcia, to stwierdziłem, że wygląda to słabo i nie umywa się do kochanej Mombasy na półce.
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 401
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 372 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Ciuniek »

Szybki rzut oka przed premierą polskiej edycji:
https://www.gamesfanatic.pl/2022/11/18/ ... -premiera/
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 473
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 842 times
Been thanked: 200 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: JollyRoger90 »

Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: yrq »

JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
Grałem tylko raz i to na dwóch właśnie. Przegrałem sromotnie z weteranem w Mombasę. Graliśmy jakoś trochę ponad 2h z przejściem przez zasady - ja przeczytałem instrukcję Skymines, kolega grał wcześniej w Mombasę i uwspólniliśmy wiedzę (on wiedział jak się powinno grać, ja znałem nazwy i różnice pomiędzy grami). Teraz zagralibyśmy spokojnie poniżej 2h.

Na dwie osoby było ok, ale widziałem (i kolega z doświadczeniem z Mombasy potwierdzał), że w więcej osób gra się ciekawiej. Tu mogliśmy obstawić każdy po jednym przedsiębiorstwie i pakować w nie zasoby, co finalnie przełożyło się na różnicę punktów jak kolega poszedł wyraźniej w jedną firmę, a ja miałem średnie udziały w trzech różnych. Zupełnie zignorowaliśmy też czwartą firmę - co ponoć rzadko się zdarza w grze 3 lub 4-osobowej.

Na rynku kart i technologii nie mieliśmy dużych spięć, czasem pojawiały się takie, które obydwaj chcieliśmy zdobyć. Podobnie te akcje bonusowe na górze planszy, był parę razy wyścig kto odpali akcję.

Do czego mogę jeszcze porównać - hmm mi przypominało Imperial. A same akcje i silniczki żadnej konkretnej gry, miałem raczej poczucie, że wszystko intuicyjnie działa, podobnie do wielu innych tytułów. Kupowanie kart - było, zajmowanie obszarów - było, spełnianie warunków na żetonach technologii - było, zajmowanie żetonami akcji w różnych miejscach - było.

Podchodziłem bez większych oczekiwań, słyszałem, że Mombasa jest dobra. Po tej pierwszej rozgrywce chcę zagrać ponownie, bardziej świadomie i w większym składzie. Jak dla mnie gra ma odpowiedni balans pomiędzy skomplikowaniem zasad a satysfakcją z rozgrywki. Co dalej to trudno powiedzieć na ten moment :)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
Na 2 działa beznadziejnie. Sama gra trwa 2h na czterech jak każdy zna zasady, a porównać można do każdego euro ze sporą dawką interakcji i patrzenia co zrobią przeciwnicy.
radoslaw.cielisty
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2022, 17:34
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: radoslaw.cielisty »

JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12
JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
radoslaw.cielisty
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2022, 17:34
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: radoslaw.cielisty »

XLR8 pisze: 09 sty 2023, 20:02
radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12
JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
ale jakie argumenty? dobrze sie gra na dwie osoby i tyle, co ja mam tu argumentowac?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: mat_eyo »

XLR8 pisze: 09 sty 2023, 17:12 Na 2 działa beznadziejnie.
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 20:02
radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12 bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
Przygadał kocioł, lol :lol:

Nie chcę być niczyim adwokatem, ale gra na dwie osoby będzie się podobać ludziom, którzy nie przepadają za area control i negatywną interakcją w euro. We dwójkę masz największą kontrolę nad mapą.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

mat_eyo pisze: 09 sty 2023, 20:22
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 17:12 Na 2 działa beznadziejnie.
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 20:02
radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12 bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
Przygadał kocioł, lol :lol:

Nie chcę być niczyim adwokatem, ale gra na dwie osoby będzie się podobać ludziom, którzy nie przepadają za area control i negatywną interakcją w euro. We dwójkę masz największą kontrolę nad mapą.
Jeśli ktoś nie lubi sera i sosu pomidorowego to niech może po prostu nie sięga po pizzę?
Ta gra została stworzona dla 4 graczy i tyle. [niepotrzebne rozważania o gustach graczy zostały usunięte - Curiosity]
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: mat_eyo »

Gadałeś z Pfisterem o tym, dla kogo stworzył tę grę? Może stworzył ją dla ludzi z kiepskim gustem :lol:
ODPOWIEDZ