Strona 1 z 4

Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 11:22
autor: dawciu
Premiera od naszego Lucky Duck Games już niebawem a na forum nie ma jeszcze głównego wątku :D


opis z BGG:
Fifty years ago, humanity began mining the Moon and the asteroids, and for decades that task was firmly kept in the hands of the World Government. But the turmoils of recent years have caused this enterprise to collapse. Now, adventurous companies and private investors take to the sky to revive this mining network.

As investors, you try to earn the most CrypCoin over the course of seven rounds. You do this by investing mined resources in companies and by spreading their outposts. You can improve your earnings by supporting your scientists’ research and by having them collect precious helium-3.

The heart of Skymines is a unique card programming and hand management system that requires careful and clever planning. It provides deep player interaction by letting you invest in any of the four companies as you see fit.

And as the combination of company abilities changes each game, there are endless synergies and strategies to explore.
Reskin starszej nieco Mombasy w którą nie miałem przyjemności zagrać ale chciałem się zagłębić w temat i posłuchać opinii, może ktoś nakłoni mni edo zakupu? :)


Obrazek

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 11:57
autor: XLR8
Nie wiem czy jest sens zakładać drugi wątek, jak to dokładnie ta sama gra.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 12:09
autor: dawciu
XLR8 pisze: 06 paź 2022, 11:57 Nie wiem czy jest sens zakładać drugi wątek, jak to dokładnie ta sama gra.
serio nie ma żadnych zmian/usprawnień? 1:1 to jest?

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 12:15
autor: Beowulfik
To nie jest całkiem ta sama gra. W sieci jest sporo materiałów, choćby ten Rahdo: https://www.youtube.com/watch?v=JYKj2QP5BE4

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 12:16
autor: Lehu89
Gdy zobaczyłem jak wygląda Skymines, to od razu kupiłem starą Mombase :lol:

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 12:32
autor: dawciu
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:16 Gdy zobaczyłem jak wygląda Skymines, to od razu kupiłem starą Mombase :lol:
a u mnie wlasnie na odwrót, przemawia bardziej ta nowa szata graficzna na plus

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 12:38
autor: Lehu89
dawciu pisze: 06 paź 2022, 12:32
Lehu89 pisze: 06 paź 2022, 12:16 Gdy zobaczyłem jak wygląda Skymines, to od razu kupiłem starą Mombase :lol:
a u mnie wlasnie na odwrót, przemawia bardziej ta nowa szata graficzna na plus
Gusta i guściki, mamy tyle gier i wersji, że dla każdego coś dobrego. Chociaż ja to wgl mam "inny" gust, podoba mi się wizualnie Wojna Narodów, Legendary Alien, Mini WWII, Trajan, nawet w sumie trochę Pax Porfiriana :lol: a nie mogę patrzeć np na Everdella :lol: Także dobrze, że mamy "brzydkie" i "ładne" gry, każdy znajdzie coś dla siebie :wink:

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 12:49
autor: dawciu
wlasnie zajrzałem na forum BGG i Omatkoicórko - nie wiedzialem że Mombasa to taki kontrowersyjny tytuł :shock: w sensie że są ludzie urażeni tematyką gry, i poniekąd stąd ten reskin

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 06 paź 2022, 15:35
autor: Bruno
Do mnie nie przemawiają rozwiązania graficzne Skymines (i tematyka SF), więc również poniewczasie kupiłem za ciężkie pieniądze Mombasę. Temat kolonizacji Afryki jak najbardziej można dziś postrzegać jako mało stosowny, ale - cokolwiek teraz ktoś sobie o mnie pomyśli :wink: - oprawa graficzna i wizualizacja settingu w Mombasie wydają mi się dużo bardziej przyjemne i zachęcające do zabawy niż zimna i ciemna przestrzeń kosmiczna...

Niemniej, chętnie przeczytałbym tu o różnicach mechanicznych między oboma tytułami. Ktoś z Was ma już jakieś własne porównanie?

Aha, w tytule wątku wypadałoby jednak dać nazwisko Pfistera jako pierwsze!

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 07 paź 2022, 00:29
autor: Lehu89
Tak naprawdę też jestem tego ciekaw, być może są jakieś rozwiązania mechaniczne, które będzie można zastosować/wypróbować w Mombasie np

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 07 paź 2022, 07:01
autor: Akwamarynowy
Oglądając pobieżnie zasady zwróciłem uwagę na nieco inny system dystrybucji monetek przy księgach oraz to że karta/akcja po skończonej rundzie nie wędrowała na miejsce bezpośrednio nad nią, tylko wybierali sobie gdzie ją położą. Oczywiście po jednej na stos ale to i tak inaczej niż ja grałem.
A tak to reszta to wyglądała identycznie, poza lewą stroną mapy gdzie dochodzą jakieś zasady ekspansji. Ponoć dla zaawansowanych graczy ;) Nie domonizowalbym jednak poziomu skomplikowania :)

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 08 lis 2022, 23:47
autor: rav126
Tu jest świetne porównanie Skymines i Mombasy.

https://www.youtube.com/watch?v=7n-vJbGqctE

Pomimo kilku fajnych rzeczy w nowej wersji, jak np. kart celów (rozwiązanych podobnie jak np. w Blackout czy Maracaibo), czy dodatku z "księgowymi" od razu na planszy, to przez słabszą czytelność i projekt graficzny nowej wersji zostaję jednak przy Mombasie... Gdybym jej nie miał to pewnie zaintresowałbym się nową wersją.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 lis 2022, 07:44
autor: Fojtu
rav126 pisze: 08 lis 2022, 23:47 Tu jest świetne porównanie Skymines i Mombasy.

https://www.youtube.com/watch?v=7n-vJbGqctE

Pomimo kilku fajnych rzeczy w nowej wersji, jak np. kart celów (rozwiązanych podobnie jak np. w Blackout czy Maracaibo), czy dodatku z "księgowymi" od razu na planszy, to przez słabszą czytelność i projekt graficzny nowej wersji zostaję jednak przy Mombasie... Gdybym jej nie miał to pewnie zaintresowałbym się nową wersją.
Przecież na tej planszy dosłownie nic nie widać. Masakra, festiwal szarości.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 lis 2022, 09:19
autor: Dr. Nikczemniuk
To prawda, ale jednak na żywo może wyglądać bardziej na plus.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 lis 2022, 09:49
autor: bajbaj
Dr. Nikczemniuk pisze: 09 lis 2022, 09:19 To prawda, ale jednak na żywo może wyglądać bardziej na plus.
I wygląda. Widziałem na żywo i uważam, że plansza jest bardzo czytelna i nawet atrakcyjna wizualnie. Przy czym też, gdy zobaczyłem pierwsze zdjęcia, to stwierdziłem, że wygląda to słabo i nie umywa się do kochanej Mombasy na półce.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 18 lis 2022, 13:23
autor: Ciuniek
Szybki rzut oka przed premierą polskiej edycji:
https://www.gamesfanatic.pl/2022/11/18/ ... -premiera/

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 13:59
autor: JollyRoger90
Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 14:26
autor: yrq
JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
Grałem tylko raz i to na dwóch właśnie. Przegrałem sromotnie z weteranem w Mombasę. Graliśmy jakoś trochę ponad 2h z przejściem przez zasady - ja przeczytałem instrukcję Skymines, kolega grał wcześniej w Mombasę i uwspólniliśmy wiedzę (on wiedział jak się powinno grać, ja znałem nazwy i różnice pomiędzy grami). Teraz zagralibyśmy spokojnie poniżej 2h.

Na dwie osoby było ok, ale widziałem (i kolega z doświadczeniem z Mombasy potwierdzał), że w więcej osób gra się ciekawiej. Tu mogliśmy obstawić każdy po jednym przedsiębiorstwie i pakować w nie zasoby, co finalnie przełożyło się na różnicę punktów jak kolega poszedł wyraźniej w jedną firmę, a ja miałem średnie udziały w trzech różnych. Zupełnie zignorowaliśmy też czwartą firmę - co ponoć rzadko się zdarza w grze 3 lub 4-osobowej.

Na rynku kart i technologii nie mieliśmy dużych spięć, czasem pojawiały się takie, które obydwaj chcieliśmy zdobyć. Podobnie te akcje bonusowe na górze planszy, był parę razy wyścig kto odpali akcję.

Do czego mogę jeszcze porównać - hmm mi przypominało Imperial. A same akcje i silniczki żadnej konkretnej gry, miałem raczej poczucie, że wszystko intuicyjnie działa, podobnie do wielu innych tytułów. Kupowanie kart - było, zajmowanie obszarów - było, spełnianie warunków na żetonach technologii - było, zajmowanie żetonami akcji w różnych miejscach - było.

Podchodziłem bez większych oczekiwań, słyszałem, że Mombasa jest dobra. Po tej pierwszej rozgrywce chcę zagrać ponownie, bardziej świadomie i w większym składzie. Jak dla mnie gra ma odpowiedni balans pomiędzy skomplikowaniem zasad a satysfakcją z rozgrywki. Co dalej to trudno powiedzieć na ten moment :)

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 17:12
autor: XLR8
JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
Na 2 działa beznadziejnie. Sama gra trwa 2h na czterech jak każdy zna zasady, a porównać można do każdego euro ze sporą dawką interakcji i patrzenia co zrobią przeciwnicy.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 18:12
autor: radoslaw.cielisty
JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
bardzo dobrze dziala na dwie osoby

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 20:02
autor: XLR8
radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12
JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 20:09
autor: radoslaw.cielisty
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 20:02
radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12
JollyRoger90 pisze: 09 sty 2023, 13:59 Czołem,

pytania do kogoś, kto miał już styczność. Jak gra chodzi na dwie osoby? Jaki czas rozgrywki mniej więcej? Do jakiego tytułu byście porównali Skymines (oczywiście poza Mombasą)?

Przymierzam się do tytułu i szukam dodatkowych informacji. Będę wdzięczny za pomoc :)
bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
ale jakie argumenty? dobrze sie gra na dwie osoby i tyle, co ja mam tu argumentowac?

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 20:22
autor: mat_eyo
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 17:12 Na 2 działa beznadziejnie.
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 20:02
radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12 bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
Przygadał kocioł, lol :lol:

Nie chcę być niczyim adwokatem, ale gra na dwie osoby będzie się podobać ludziom, którzy nie przepadają za area control i negatywną interakcją w euro. We dwójkę masz największą kontrolę nad mapą.

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 20:58
autor: XLR8
mat_eyo pisze: 09 sty 2023, 20:22
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 17:12 Na 2 działa beznadziejnie.
XLR8 pisze: 09 sty 2023, 20:02
radoslaw.cielisty pisze: 09 sty 2023, 18:12 bardzo dobrze dziala na dwie osoby
Może jakieś argumenty? Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
Przygadał kocioł, lol :lol:

Nie chcę być niczyim adwokatem, ale gra na dwie osoby będzie się podobać ludziom, którzy nie przepadają za area control i negatywną interakcją w euro. We dwójkę masz największą kontrolę nad mapą.
Jeśli ktoś nie lubi sera i sosu pomidorowego to niech może po prostu nie sięga po pizzę?
Ta gra została stworzona dla 4 graczy i tyle. [niepotrzebne rozważania o gustach graczy zostały usunięte - Curiosity]

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

: 09 sty 2023, 21:00
autor: mat_eyo
Gadałeś z Pfisterem o tym, dla kogo stworzył tę grę? Może stworzył ją dla ludzi z kiepskim gustem :lol: