Turbo / Heat - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: kaem87 »

1. Czy adrenalina zwiększa wartość prędkości podczas kroku sprawdzania zakrętów?
2. Ile razy można skorzystać z aerodynamiki? Tzn. czy po wykonaniu akcji "aerodynamika" jeżeli znowu znajdziemy się obok/za kolejnym bolidem możemy ponownie skorzystać z aerodynamiki czy jest to zdolność jednorazowa?
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 770
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 23 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: sowacz »

1. Tak
2. Z aerodynamiki można skorzystać tylko raz i jeśli się to robi, trzeba się przemieścić dokładnie o 2 pola.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 961
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 347 times
Been thanked: 745 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: Apos »

kaem87 pisze: 19 paź 2022, 10:05 1. Czy adrenalina zwiększa wartość prędkości podczas kroku sprawdzania zakrętów?
2. Ile razy można skorzystać z aerodynamiki? Tzn. czy po wykonaniu akcji "aerodynamika" jeżeli znowu znajdziemy się obok/za kolejnym bolidem możemy ponownie skorzystać z aerodynamiki czy jest to zdolność jednorazowa?
Ad. 1 Adrenalina, czyli ten bonus za bycie na końcu, dodaje się do prędkości i sprawdzania zakrętów. Skorzystanie z tego jest opcjonalne.

Ad. 2. Tylko raz.


Mam pytanie o klarowność kroku 5 - reakcja. W nim, możemy użyć przyspieszenia (boost). Płacimy za to kartą przegrzania i dobieramy kartę prędkości. Czy wykonujemy to po odkryciu kart i przesunięciu naszego bolidu? Wydaje się, że tak, ale chciałbym mieć pewność.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 770
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 23 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: sowacz »

Apos pisze: 19 paź 2022, 10:57 Mam pytanie o klarowność kroku 5 - reakcja. W nim, możemy użyć przyspieszenia (boost). Płacimy za to kartą przegrzania i dobieramy kartę prędkości. Czy wykonujemy to po odkryciu kart i przesunięciu naszego bolidu? Wydaje się, że tak, ale chciałbym mieć pewność.
Tak :)
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 513 times
Been thanked: 153 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: gregoff »

Apos pisze: 19 paź 2022, 10:57
Ad. 1 Adrenalina, czyli ten bonus za bycie na końcu, dodaje się do prędkości i sprawdzania zakrętów. Skorzystanie z tego jest opcjonalne.
EDIT: usuwam aby nikogo nie mylić. Pomyliłem Adrenaline z Aerodynamiką. Chłopacy mają racje co do tej zasady.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2022, 14:53 przez gregoff, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4498
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1657 times
Been thanked: 2081 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: PytonZCatanu »

gregoff pisze: 20 paź 2022, 19:06
Apos pisze: 19 paź 2022, 10:57
Ad. 1 Adrenalina, czyli ten bonus za bycie na końcu, dodaje się do prędkości i sprawdzania zakrętów. Skorzystanie z tego jest opcjonalne.
Nie zgadzam się. Według instrukcji oraz BGG nie dodajemy tej wartości. Jeśli zakręt ma limit 7. Pojechaliśmy z szybkością 6 i skorzystaliśmy z adrenaliny przejeżdżając zakręt to dalej mamy prędkość 6.
A mi się wydaje, że to areodynamika nie wlicza się do prędkości, natomiast adrenalina tak.
Awatar użytkownika
Koklusz
Posty: 116
Rejestracja: 26 lis 2020, 16:47
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: Koklusz »

Wg. zasad dodajemy więc w grze też dodajemy do prędkości.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4498
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1657 times
Been thanked: 2081 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: PytonZCatanu »

Koklusz pisze: 20 paź 2022, 19:45 Wg. zasad dodajemy więc w grze też dodajemy do prędkości.
Świetnie, ale nie napisałeś co dodajemy.
Awatar użytkownika
Koklusz
Posty: 116
Rejestracja: 26 lis 2020, 16:47
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: Koklusz »

Wykorzystując jako ostatni gracz adrenalinę zwiększasz swoją prędkość o 1 więc licząc zakręty musisz również to uwzględnić.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 961
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 347 times
Been thanked: 745 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: Apos »

gregoff pisze: 20 paź 2022, 19:06
Apos pisze: 19 paź 2022, 10:57
Ad. 1 Adrenalina, czyli ten bonus za bycie na końcu, dodaje się do prędkości i sprawdzania zakrętów. Skorzystanie z tego jest opcjonalne.
Nie zgadzam się. Według instrukcji oraz BGG nie dodajemy tej wartości. Jeśli zakręt ma limit 7. Pojechaliśmy z szybkością 6 i skorzystaliśmy z adrenaliny przejeżdżając zakręt to dalej mamy prędkość 6.
Możesz wskazać, gdzie jest to wyszczególnione w instrukcji? Bo nie ma o tym informacji. Dodatkowo, ikona jest taka sama, jak na karcie prędkości, którą się wlicza. Taka sama jest przy boost, który też się wlicza do limitu.
Natomiast, przy aerodynamice jest informacja, że ta nie wpływa do sumy prędkości oraz sprawdzenia zakrętu - ma to również sens tematyczny.

Znalazłem również odpowiedź projektanta, który potwierdza, że adrenalina się wlicza.
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 513 times
Been thanked: 153 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: gregoff »

Już poprawiłem posta. Pomerdała mi się Adrenalina z Aerodynamiką.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: kaem87 »

sowacz pisze: 19 paź 2022, 10:56 1. Tak
2. Z aerodynamiki można skorzystać tylko raz i jeśli się to robi, trzeba się przemieścić dokładnie o 2 pola.
Dzięki, czyli jeżeli mamy możliwość wykorzystania aerodynamiki ale w ramach tej akcji możemy się przesunąć tylko o jedno pole to nie możemy z niej skorzystać? Dodatkowa "prędkość" do aerodynamiki wynikająca np z kafla pogody jest opcjonalna więc możemy dodać daną wartość [w całości] do bazowej aerodynamiki lub nie? Zagrywając kartę ulepszeń z ikonką przegrzania płacimy za nią kartą przegrzania na etapie reakcji, a nie juz przy zagrywaniu?
Awatar użytkownika
Platan
Posty: 161
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:10
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 3 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: Platan »

Czy kartę Turbo aby przyspieszyć możemy wyłącznie użyć w kroku 5 (reakcja) czy można by użyć wcześniej już w kroku 2 (zagranie kart)? Łatwiej byłoby od razu przeliczyć prędkość przy sprawdzaniu limitu prędkości na zakrętach. A z tego co pamiętam szybkość auta z karty prędkości użyta za pomocą karty turbo jest liczona do sprawdzania limitu prędkości na zakręcie.
Ma ktoś jakiś pomysł w tym zagadnieniu?
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4498
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1657 times
Been thanked: 2081 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: PytonZCatanu »

Używasz (lub nie) w kroku 5. Poprzednie kroki wykonujesz nie znając tego rezultatu.

Tak, wlicza to się do prędkości sprawdzanej na zakręcie.
niedobry.tata
Posty: 23
Rejestracja: 24 wrz 2014, 09:43
Been thanked: 1 time

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: niedobry.tata »

sowacz pisze: 19 paź 2022, 10:56 1. Tak
2. Z aerodynamiki można skorzystać tylko raz i jeśli się to robi, trzeba się przemieścić dokładnie o 2 pola.
2. Jeżeli oba pola na które powinniśmy się przemieścić są zajęte, przemieszczamy się o 1 pole.
niedobry.tata
Posty: 23
Rejestracja: 24 wrz 2014, 09:43
Been thanked: 1 time

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: niedobry.tata »

kaem87 pisze: 26 paź 2022, 08:34
sowacz pisze: 19 paź 2022, 10:56 1. Tak
2. Z aerodynamiki można skorzystać tylko raz i jeśli się to robi, trzeba się przemieścić dokładnie o 2 pola.
Dzięki, czyli jeżeli mamy możliwość wykorzystania aerodynamiki ale w ramach tej akcji możemy się przesunąć tylko o jedno pole to nie możemy z niej skorzystać? Dodatkowa "prędkość" do aerodynamiki wynikająca np z kafla pogody jest opcjonalna więc możemy dodać daną wartość [w całości] do bazowej aerodynamiki lub nie? Zagrywając kartę ulepszeń z ikonką przegrzania płacimy za nią kartą przegrzania na etapie reakcji, a nie juz przy zagrywaniu?
Jeżeli nie mamy możliwości przesunąć się o 2 pola, przesuwamy się tylko o 1 (ale nie możemy sami decydować, o ile pól się przesuniemy). Możemy dodać wartość z kafla pogody i od razu przesunąć się o 3 pola. Informacja, kiedy "zapłacić" kartą przegrzania za zagraną kartę ulepszenia jest w instrukcji ;) - płacimy na etapie reakcji.
FranekXVI
Posty: 18
Rejestracja: 25 sty 2021, 18:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: FranekXVI »

Mam pytanie dotyczace opcjonalnego kroku 8 - odrzucenie kart. Czy jesli zdecydujemy sie odrzucic karty z reki to musimy odrzucic wszystkie (poza obciazeniem i turbo)? Czy mozna na przyklad odrzucic jedna karte?
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4498
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1657 times
Been thanked: 2081 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: PytonZCatanu »

FranekXVI pisze: 19 gru 2022, 21:38 Mam pytanie dotyczace opcjonalnego kroku 8 - odrzucenie kart. Czy jesli zdecydujemy sie odrzucic karty z reki to musimy odrzucic wszystkie (poza obciazeniem i turbo)? Czy mozna na przyklad odrzucic jedna karte?
Można zrzucić dowolną ilość kart (oczywiście tych które są dozwolone).
sindelar
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2018, 15:35
Has thanked: 3 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: sindelar »

Pytania do wariantu garaż:
1. Pedał gazu - zagrywam karte z ręki? To znaczy dodatkowo poza limitem?
2. Które karty zagrywamy podczas reakcji? Są w ogóle jakieś?
3. Skok - odkryte karty w turze, to są też karty prędkości? Czy tylko te dobrane w ciemno z wierzchu talii?
Dzięki za pomoc
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: dannte »

sindelar pisze: 26 gru 2022, 11:48 1. Pedał gazu - zagrywam karte z ręki? To znaczy dodatkowo poza limitem?
Tak, ten efekt aktywujesz w fazie Reakcji. Wartość szybkości na zagranej karcie normalnie wlicza się do ruchu, który wykonujesz w tej turze i tak samo musisz się z niego rozliczyć w fazie Sprawdzania Zakrętów.
sindelar pisze: 26 gru 2022, 11:48 2. Które karty zagrywamy podczas reakcji? Są w ogóle jakieś?
Tak, karty z efektem powyżej, czyli "Bezpośrednie zagranie". Niektóre efekty pozwalają odrzucać i chłodzić karty, ale tylko "Bezpośrednie zagranie" pozwala zagrywać dodatkowe karty z ręki.
sindelar pisze: 26 gru 2022, 11:48 3. Skok - odkryte karty w turze, to są też karty prędkości? Czy tylko te dobrane w ciemno z wierzchu talii?
Tylko te karty prędkości dobrane w ciemno z wierzchu talii. Jedną z nich zawsze będzie karta dobrana przez sam efekt skoku.
Tdx22
Posty: 22
Rejestracja: 20 mar 2021, 20:50
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: Tdx22 »

witam
Aerodynamika-kolejnosć rozpatrywania... dwa bolidy obok siebie...rozpatrujemy pierwsze bolid bliżej wewntrznej krawedzi toru? Czyli drugi już nie skorzysta z areodynamiki??

Linia legendy---tor Wielka Brytania---sekewencja zakretów gdzie linia legendy wystepuje na zakrecie nr 2 i zaraz na nastepnym nr 3 i kolejny nr 4 , jaka regułe zastosowac do poruszenia samochodów legend w tym przypadku?? za linia legendy ale przed zakretem?
Ostatnio zmieniony 26 gru 2022, 21:11 przez Tdx22, łącznie zmieniany 1 raz.
Top U-Boat , Sword&Sorcery, Alone, Machina Arcana, Zona Czarnobyla , War Of Warcraft wersja Pl :)
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 961
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 347 times
Been thanked: 745 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: Apos »

Tdx22 pisze: 26 gru 2022, 21:05 witam
Aerodynamika-kolejnosć rozpatrywania... dwa bolidy obok siebie...rozpatrujemy pierwsze bolid bliżej wewntrznej krawedzi toru? Czyli drugi już nie skorzysta z areodynamiki??
Zaczyna bolid, który jest przy krawędzi optymalnej trasy/racing line. Wykonuje swoją turę i kończy ruch. I kończy swój ruch przy krawędzi optymalnej trasy/racing line, chyba że znajduje się już tam inny bolid.
Jeżeli drugi bolid dojedzie na to samo pole albo na pole za nim, to może opcjonalnie skorzystać z aerodynamiki.
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: dannte »

Tdx22 pisze: 26 gru 2022, 21:05 witam
Aerodynamika-kolejnosć rozpatrywania... dwa bolidy obok siebie...rozpatrujemy pierwsze bolid bliżej wewntrznej krawedzi toru? Czyli drugi już nie skorzysta z areodynamiki??
Wygląda mi to na niepoprawne rozpatrywanie kolejności rundy. Najpierw wszyscy jednocześnie zagrywają karty (i ew. zmieniają biegi), a potem każdy gracz po kolei rozpatruje pozostałe fazy 3.-9. Czyli W twoim przypadku z aerodynamiki korzysta tylko gracz, którego aktualnie tura jest rozgrywana (a więc ten, który jest dalej od "wewnętrznej krawędzi"). Nigdy dwóch graczy nie rozpatruje aerodynamiki w tym samym momencie: najpierw pierwszy wykonuje cały ruch i ew. aktywuje aerodynamikę, potem kolejny - jeśli zatrzyma się przy poprzednim graczu to tylko on aktywuje aerodynamikę i w ten sposób wyprzedza tamtego gracza.
Tdx22 pisze: 26 gru 2022, 21:05 Linia legendy---tor Wielka Brytania---sekewencja zakretów gdzie linia legendy wystepuje na zakrecie nr 2 i zaraz na nastepnym nr 3 i kolejny nr 4 , jaka regułe zastosowac do poruszenia samochodów legend w tym przypadku?? za linia legendy ale przed zakretem?
Te zakręty są na tyle krótkie, że Legendy nigdy nie rozpatrują tutaj zbliżania się do zakrętów - zawsze po pokonaniu jednego zakrętu, w następnej turze będą próbować pokonać następny zakręt (czyli będą pomiędzy linią legend, a następnym zakrętem). Pamiętaj tylko o regule, że Legenda nie może pokonać dwóch zakrętów w jednej turze - jeśli miałaby to zrobić to zatrzymuje się tuż przed drugim zakrętem.
sindelar
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2018, 15:35
Has thanked: 3 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: sindelar »

Apropo aerodynamiki, czy jak się pokona zakręt używając jej to czy sprawdza się prędkość na zakręcie? Wiem, że nie dodaje się tych +2 do prędkości
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady

Post autor: dannte »

sindelar pisze: 28 gru 2022, 10:05 Apropo aerodynamiki, czy jak się pokona zakręt używając jej to czy sprawdza się prędkość na zakręcie? Wiem, że nie dodaje się tych +2 do prędkości
Tak, jeśli do zakrętu podjedziesz szybkością = 5, a zakręt ma limit 2 i skończyłeś ruch obok innego bolidu, to:
1) korzystasz z aerodynamiki, przesuwasz się o 2 pola do przodu (przekraczając zakręt) i płacisz 3 karty Heat za karę
2) nie korzystasz z aerodynamiki i zostajesz przed zakrętem

Aerodynamika jest rozpatrywana w fazie 6., potem płacenie za zakręty w fazie 7. - albo nie korzystasz z aerodynamiki albo płacisz za zakręt.
ODPOWIEDZ