Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 kwie 2020, 17:36
Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Hej
Czy jeżeli włączę zasilanie na torze czasu, zapomniałem jak to się teraz nazywa, to zasilanie jest na wszystkich poziomach, nawet na tych, na których żeton zasilania jest nieaktywny ??
Czy jeżeli włączę zasilanie na torze czasu, zapomniałem jak to się teraz nazywa, to zasilanie jest na wszystkich poziomach, nawet na tych, na których żeton zasilania jest nieaktywny ??
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Żeton czasu ma stronę aktywną i nie aktywną - niebieski i czerwony. Na torze czasu masz progi zasilania ("kreski czerwone" lub " kreski niebieskie") i w zależności od "koloru" żetonu "wyłącza się światło lub nie".
Zachęcam zapoznać się z 24 stroną instrukcji
Zachęcam zapoznać się z 24 stroną instrukcji
Zachmaniak pisze: ↑19 paź 2022, 12:16 Hej
Czy jeżeli włączę zasilanie na torze czasu, zapomniałem jak to się teraz nazywa, to zasilanie jest na wszystkich poziomach, nawet na tych, na których żeton zasilania jest nieaktywny ??
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Tak.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Van
- Posty: 1064
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Gdzieś pod koniec instrukcji lockdown jest opisane, które talie trzeba podmienić, żeby dobrze działało
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 24 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Czy żeton czasu na aktywnej stronie po przejściu progu zasilania zmienia się na nieaktywny czy już cały czas zostaje na aktywnej? Wydawało mi się, że czytałem, iż się zmienia, ale teraz nie mogę tego znaleźć.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 24 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Na BGG też tak piszą, więc chyba tylko mi się wydawało, że się przekręca

Podczas dzisiejszej partii zrodziło się inne pytanie. Atakuję królową i zadaje jej 4 obrażenia. Ona wyciąga kartę z 4 HP i kartę wycofania. Czy ginie czy po prostu się wycofuje na inne pole?
-
- Posty: 965
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 163 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
1. Czy losując postać Hakera mogę grać podmieniając jego karty akcji na karty Pilota?
2. Czy tu w opisie nie powinno być, jeśli Nocny Łowca wykonuje atak z zaskoczenia?

2. Czy tu w opisie nie powinno być, jeśli Nocny Łowca wykonuje atak z zaskoczenia?

-
- Posty: 138
- Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 64 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Cześć, mam dwa pytania o zasady:
1) Czy może ktoś mi "łopatologicznie" wytłumaczyć o co chodzi z bronią astrobiolożki "robotyczne ramie"?
Tam jest napisane że w trakcie spotkania można użyć aby podnieść truchło...
mam kilka koncepcji ale najbardziej fabularnie i klimatycznie pasuje mi to że: "widząc potworka mogę robotycznym ramieniem pobrać próbkę i oznaczam to trzymając w ramieniu truchło ale sam potwór dalej żyje"
Dobrze rozumiem?
2) Czy na alternatywnej stronie planszy, na powierzchni marsa w tych budynkach jest cały czas prąd? Jest ciemno? czy jak to wygląda?
1) Czy może ktoś mi "łopatologicznie" wytłumaczyć o co chodzi z bronią astrobiolożki "robotyczne ramie"?
Tam jest napisane że w trakcie spotkania można użyć aby podnieść truchło...
mam kilka koncepcji ale najbardziej fabularnie i klimatycznie pasuje mi to że: "widząc potworka mogę robotycznym ramieniem pobrać próbkę i oznaczam to trzymając w ramieniu truchło ale sam potwór dalej żyje"
Dobrze rozumiem?
2) Czy na alternatywnej stronie planszy, na powierzchni marsa w tych budynkach jest cały czas prąd? Jest ciemno? czy jak to wygląda?
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sty 2020, 05:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Małe pytanko.
Czy na alternatywnej stronie planszy umieszcza się zamknięte drzwi na polach wyjścia? Wydaje mi się, że nie powinno, ale głowy nie dam.
Czy na alternatywnej stronie planszy umieszcza się zamknięte drzwi na polach wyjścia? Wydaje mi się, że nie powinno, ale głowy nie dam.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 paź 2021, 13:19
Re: (KS) Nemesis Lockdown
Mam pytanie o kartę akcji postaci tj. karty którą można przerwać akcję innego gracza. Czy tej karty można używać w dowolnym momencie w fazie graczy czy tylko podczas własnej tury co byłoby bez sensu? Wolę się upewnić przed pierwszą rozgrywką. Pozdrawiam
- Nidhogg
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 62 times
Re: (KS) Nemesis Lockdown
Tą kartą zagrywasz jak ktoś inny ma turę.WojtekSzary pisze: ↑04 sty 2023, 17:00 Mam pytanie o kartę akcji postaci tj. karty którą można przerwać akcję innego gracza. Czy tej karty można używać w dowolnym momencie w fazie graczy czy tylko podczas własnej tury co byłoby bez sensu? Wolę się upewnić przed pierwszą rozgrywką. Pozdrawiam
- goldsun
- Posty: 638
- Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 208 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Pytanie ciut dziwniejsze chyba.
Dlaczego właściwie skafander bojowy i skafander kosmiczny wygląda, że zajmują jedną rękę?
Jakoś nie mogę tego logicznie wytłumaczyć.
A ewidentnie obydwa takie skafandry posiadają oznaczenie, że muszą być trzymane w ręce.
Zastanawiam się również nad możliwością podniesienia z czyjegoś ciała - jego przedmiotu osobistego.
Na moje oko, tylko przy niektórych jest, że nie można ich wymienić (chyba ramię astrobiolożki, co jest w miarę logiczne), czyli resztę można dać komuś innemu, albo zabrać z jego ciała?
Dlaczego właściwie skafander bojowy i skafander kosmiczny wygląda, że zajmują jedną rękę?
Jakoś nie mogę tego logicznie wytłumaczyć.
A ewidentnie obydwa takie skafandry posiadają oznaczenie, że muszą być trzymane w ręce.
Zastanawiam się również nad możliwością podniesienia z czyjegoś ciała - jego przedmiotu osobistego.
Na moje oko, tylko przy niektórych jest, że nie można ich wymienić (chyba ramię astrobiolożki, co jest w miarę logiczne), czyli resztę można dać komuś innemu, albo zabrać z jego ciała?
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
- seki
- Moderator
- Posty: 3609
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1456 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Uszanowanko,
Mam pytanie odnośnie sytuacji gdy ma wskoczyć na postać druga larwa w wyniku ataku z zaskoczenia.
Znalazłem w odpowiedziach do podstawowego nemesis sprzeczne informacje
a) druga larwa nie wskakuje na postać, tylko dobiera się kartę skażenia i nocny łowca zostaje na planszy.
b) druga larwa nie wskakuje na postać, tylko dobiera się kartę skażenia i intruza odrzuca do pudełka.
Szukam bo wczoraj przez źle doczytane zasady uśmierciliśmy jednego gracza gdy dostał larwę bliźniaczkę
ale nie jest dokładnie sprecyzowane co należy zrobić w takiej sytuacji z obcymi.
Mam pytanie odnośnie sytuacji gdy ma wskoczyć na postać druga larwa w wyniku ataku z zaskoczenia.
Znalazłem w odpowiedziach do podstawowego nemesis sprzeczne informacje
a) druga larwa nie wskakuje na postać, tylko dobiera się kartę skażenia i nocny łowca zostaje na planszy.
b) druga larwa nie wskakuje na postać, tylko dobiera się kartę skażenia i intruza odrzuca do pudełka.
Szukam bo wczoraj przez źle doczytane zasady uśmierciliśmy jednego gracza gdy dostał larwę bliźniaczkę


- Van
- Posty: 1064
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
"Jeśli atak jest przeprowadzany przez larwę, nie dobieraj żadnej karty ataku intruza. Zamiast tego: Usuń figurkę larwy z planszy. Jeśli zaatakowana postać nie ma larwy na swojej planszy postaci, umieść ją tam. Otrzymujesz 1 kartę skażenia"
Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Dzięki, czyli druga larwa jest rozpatrywana jak pierwsza tylko już nie siada na planszetkę gracza. Jestem jeszcze świeży w planszówkach i czasami dostaje kociej mordy podczas czytania instrukcji. Teoretycznie jest wszystko rozpisane zerojedynkowo ale człowiek mimowolnie zaczyna mieć wątpliwości. 

- Van
- Posty: 1064
- Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 17 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Niby jest rozpisane zerojedynkowo*, ale jednocześnie zasady posiadają tyle wyjątków, które trzeba pamiętać, żeby grało się płynnie, bez ciągłego zaglądania do instrukcji, że raczej łatwo coś pokręcić.
*bo też nie do końca wszystko znajdziesz w instrukcji. Np żeton zagrożenia w połączeniu z ostrożnym ruchem, który działa inaczej w Nemesis I inaczej w lockdown i działanie dopiero FAQ wyjaśnia.
Więc trzeba grać, jak logika podpowiada, ważne, żeby każdy przy stole był objęty tym samym wariantem zasad
*bo też nie do końca wszystko znajdziesz w instrukcji. Np żeton zagrożenia w połączeniu z ostrożnym ruchem, który działa inaczej w Nemesis I inaczej w lockdown i działanie dopiero FAQ wyjaśnia.
Więc trzeba grać, jak logika podpowiada, ważne, żeby każdy przy stole był objęty tym samym wariantem zasad

Van_Hoover
#Lista gier
#Lista gier
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Czy ktoś mógłby sprawdzić swój egzemplarz do dodatku koszmarów? Mam 16 żetonów koszmarów,(w instrukcji 17) oraz 6 żetonów szaleństwa postaci ( w instrukcji 7)
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Mam pytanie : jak wygląda sprawa z zasilaniem i co za tym idzie na powierzchni marsa i w budynkach na powierzchni ??
Co zrobić gdy na planszy są wszystkie figurki dorosłych osobników i gra wyga by wyłożyć następnego??
Czy w budynkach na powierzchni marsa, rzucamy kostką powierzchni marsa i czy działają zdarzenia z powierzchni marsa??
Co zrobić gdy na planszy są wszystkie figurki dorosłych osobników i gra wyga by wyłożyć następnego??
Czy w budynkach na powierzchni marsa, rzucamy kostką powierzchni marsa i czy działają zdarzenia z powierzchni marsa??
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
1. Powierzchnia marsa jest traktowana jakby była pogrążona w ciemności. Z kolei budynki mają te same kolory obwódek co pomieszczenia w głównej bazie, więc lewy budynek to czerwony kolor, a prawy ten "pomarańczowawo-brązowawy".uktena1 pisze: ↑22 lut 2023, 14:20 Mam pytanie : jak wygląda sprawa z zasilaniem i co za tym idzie na powierzchni marsa i w budynkach na powierzchni ??
Co zrobić gdy na planszy są wszystkie figurki dorosłych osobników i gra wyga by wyłożyć następnego??
Czy w budynkach na powierzchni marsa, rzucamy kostką powierzchni marsa i czy działają zdarzenia z powierzchni marsa??
2. Jeśli wszystkie figurki dorosłych są na planszy, a trzeba wyłożyć kolejnego, wszystkie dorosłe osobniki niezaangażowane w walkę uciekają do korytarzy technicznych - czyli ściągasz ich z planszy, a odpowiadające im żetony wrzucasz do worka. I wtedy wystawiasz nowego dorosłego.
3. Kolor ikony z numerem korytarza w pomieszczeniach odpowiada kolorowi kości którą się rzuca. a w tych dwóch budynkach te ikony są pomarańczowe, więc rzucasz kością powierzchni marsa. Zauważ też, że 2 górne pomieszczenia sekcji niebieskiej głównej bazy też mają ikony z numerami korytarzy pomarańczowe, więc tam też rzucasz kością powierzchni. I w tych pomieszczeniach wydarzenia działają - ale dolna część karty (jakbyś miał skafander na zewnątrz) gdy jesteś w którymś z tych dwóch budynków lub tych dwóch pomieszczeniach.
Spoiler:
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 30 times
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Mam pytanie odnośnie jednego z celów. Nie przytoczę dokładnie ale brzmiał mniej więcej tak: "wykonaj/posiadaj każdy rodzaj samoróbki"
Co to dokładnie oznacza? Muszę mieć wszystkiego po jednej sztuce? Czy jak rozumieć słowo "rodzaj" ?
Na początku myślałem że wszystkiego po jednej sztuce, ale jeśli się nie mylę to chyba 3 przedmioty są przedmiotami ciężkimi i wymagają wolnej ręki, co sprawia że ten cel jest raczej z tych bardzo wymagających. Chyba że moja interpretacja jest zła dlatego chciałbym poznać inne wyjaśnienie tego celu bardziej doświadczonych graczy.
Co to dokładnie oznacza? Muszę mieć wszystkiego po jednej sztuce? Czy jak rozumieć słowo "rodzaj" ?
Na początku myślałem że wszystkiego po jednej sztuce, ale jeśli się nie mylę to chyba 3 przedmioty są przedmiotami ciężkimi i wymagają wolnej ręki, co sprawia że ten cel jest raczej z tych bardzo wymagających. Chyba że moja interpretacja jest zła dlatego chciałbym poznać inne wyjaśnienie tego celu bardziej doświadczonych graczy.
Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości
Jeśli włączysz zasilanie na torze czasu to uruchamiasz zasilanie awaryjne (krok 3, instrukcja strona 29). Wykonujesz ten krok tylko wówczas kiedy żeton na torze czasu jest na czerwonej stronie. I nie robisz nic więcej. Dzięki temu przedłużasz zasilanie na torze czasu, które spadnie dopiero po minięciu niebieskiego progu.Zachmaniak pisze: ↑19 paź 2022, 12:16 Hej
Czy jeżeli włączę zasilanie na torze czasu, zapomniałem jak to się teraz nazywa, to zasilanie jest na wszystkich poziomach, nawet na tych, na których żeton zasilania jest nieaktywny ??
Jeśli chcesz przywrócić zasilanie w poszczególnych sektorach bazy to musisz wykonać krok 1 lub 2. W kroku pierwszym nie mogą być aktywne 3 żetony zasilania. Wówczas żetony nr 1 i 2 ustawiasz na stronę niebieską a 3 i 4 na czerwoną.
Krok 2 umożliwia jedynie zamianę żetonów miejscami bez ich odwracania.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 21:07 przez bdm, łącznie zmieniany 1 raz.