Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
ceville
Użytkownik wspierający
Posty: 180
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: ceville »

Pytanie o fazę wykonywania akcji. Akcje z górnego pola można wykonywać do woli, pod warunkiem zapewnienia trudu i ewentualnie surowców. Czy karty zapewniające trud musimy zagrać wszystkie na początku czy możemy je sobie ciągle dokładać po wykonaniu już jakichś akcji? Dla przykładu dałem dwie ikony trudu na akcji zwierząt. Odkryłem dwie karty i chciałem jedną z nich wziąć ale nie znalazłem nic ciekawego, czy mogę odkrywać dalej i dopłacić kolejnymi kartami lub jedzeniem by mieć potem za co tą kartę dokupić?
Nie znalazłem odpowiedzi na forum bgg.
ceville
Użytkownik wspierający
Posty: 180
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: ceville »

Jednak znalazłem odpowiedź na bgg :D
Tak, można dogrywac karty w kółko, nie trzeba wszystkiego na początku.
Paweł54321
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2022, 16:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: Paweł54321 »

Z zastrzeżeniem, że gdy kupujesz karty, to nie możesz wykorzystać punktów trudu z tych kart do kupna nowych.
Awatar użytkownika
raiden25
Użytkownik wspierający
Posty: 1275
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 47 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: raiden25 »

Ja mam pytanie dotyczące gry solo i poruszania obozowisk przez Nomada.
Instrukcja mówi aby poruszać 2 obozowiska z kafli wewnętrznych na 2 tereny wewnętrze wskazane na karcie. Według tego przykładu (karta leży po lewej), mogę wykonać tylko jeden ruch zaznaczony na foto? Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?

Obrazek
Quel
Posty: 18
Rejestracja: 16 mar 2021, 14:00
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: Quel »

raiden25 pisze: 22 sty 2023, 22:23 Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?
Według mnie gra dzieli obozowiska automy na dwie grupy:

1. Zewnętrzną, w której mamy 3 obozowiska
2. Wewnętrzną, w której mamy 2 obozowiska

Poruszamy obozowiska tylko i wyłącznie w tych dwóch grupach - albo 3 osobowiska zewnętrzne albo 2 wewnętrzne (w zależności od wariantu odpowiednio A i B). Więc jeśli wypadła taka karta mapy, to według mnie należy przesunąć tylko 1 obozowisko wewnętrzne.

PS. Nie znajduję też odpowiedzi w jaki sposób masz 4 obozowiska wewnętrzne. Jeśli dobrze rozumiem zasady, jest to sytuacja niemożliwa do zaistnienia. Zawsze są 3 obozowiska na zewnątrz i tylko 2 wewnątrz.
jozef.k
Posty: 56
Rejestracja: 06 kwie 2020, 16:46
Has thanked: 21 times
Been thanked: 12 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: jozef.k »

raiden25 pisze: 22 sty 2023, 22:23 Ja mam pytanie dotyczące gry solo i poruszania obozowisk przez Nomada.
Instrukcja mówi aby poruszać 2 obozowiska z kafli wewnętrznych na 2 tereny wewnętrze wskazane na karcie. Według tego przykładu (karta leży po lewej), mogę wykonać tylko jeden ruch zaznaczony na foto? Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?
Nic nie dokładasz i nie odkładasz. Na kaflach terenu zawsze znajduje się 5 obozowisk Nomady - 2 wewnątrz i 3 na zewnątrz. Instrukcja mówi, że jeśli masz poruszyć 2 wewnętrzne obozowiska to z ułożenia które masz aktualnie masz zrobić ułożenie, które widnieje na karcie czyli albo poruszysz 1 albo 2 obozowiska - nie ma obowiązku poruszania obu - po prostu musisz zaktualizować położenie 2 wewnętrznych obozowisk Nomady.
Awatar użytkownika
raiden25
Użytkownik wspierający
Posty: 1275
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 47 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: raiden25 »

Quel pisze: 26 sty 2023, 21:10
raiden25 pisze: 22 sty 2023, 22:23 Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?
Według mnie gra dzieli obozowiska automy na dwie grupy:

1. Zewnętrzną, w której mamy 3 obozowiska
2. Wewnętrzną, w której mamy 2 obozowiska

Poruszamy obozowiska tylko i wyłącznie w tych dwóch grupach - albo 3 osobowiska zewnętrzne albo 2 wewnętrzne (w zależności od wariantu odpowiednio A i B). Więc jeśli wypadła taka karta mapy, to według mnie należy przesunąć tylko 1 obozowisko wewnętrzne.

PS. Nie znajduję też odpowiedzi w jaki sposób masz 4 obozowiska wewnętrzne. Jeśli dobrze rozumiem zasady, jest to sytuacja niemożliwa do zaistnienia. Zawsze są 3 obozowiska na zewnątrz i tylko 2 wewnątrz.
A gdzie są te warianty? Bo instrukcja do solo mówi o przesuwaniu tylko elementów wewnętrznych. Czyli te zewnętrzne stosowało by się tylko do setupu?
Awatar użytkownika
raiden25
Użytkownik wspierający
Posty: 1275
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 47 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: raiden25 »

jozef.k pisze: 26 sty 2023, 22:48
raiden25 pisze: 22 sty 2023, 22:23 Ja mam pytanie dotyczące gry solo i poruszania obozowisk przez Nomada.
Instrukcja mówi aby poruszać 2 obozowiska z kafli wewnętrznych na 2 tereny wewnętrze wskazane na karcie. Według tego przykładu (karta leży po lewej), mogę wykonać tylko jeden ruch zaznaczony na foto? Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?
Nic nie dokładasz i nie odkładasz. Na kaflach terenu zawsze znajduje się 5 obozowisk Nomady - 2 wewnątrz i 3 na zewnątrz. Instrukcja mówi, że jeśli masz poruszyć 2 wewnętrzne obozowiska to z ułożenia które masz aktualnie masz zrobić ułożenie, które widnieje na karcie czyli albo poruszysz 1 albo 2 obozowiska - nie ma obowiązku poruszania obu - po prostu musisz zaktualizować położenie 2 wewnętrznych obozowisk Nomady.
Ja pisze o poruszaniu, nie do odkładaniu i dokładaniu :)

Akurat zagrałem kilka tur i na te kilka tur Nomada nie miał szansy postawić ani jednej Osady. Może takie karty wyszły…
Quel
Posty: 18
Rejestracja: 16 mar 2021, 14:00
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: Quel »

Spoiler:
Na stronie piątej, na dole jest wskazane w Uwagach, że:

Za każdym razem, gdy Nomada otrzymuje premię, pozwalającą mu umieścić 1 obozowisko, poruszyć 1 obozowisko lub poruszyć 2 obozowiska, wykonuje raz opisane powyżej kroki (umieszcza wioskę, jeśli to możliwe; odkrywa kartę mapy; porusza obozowiska). Akcję Zbuduj wioskę i przemieść obozowiska aktywują następujące symbole: i tu są symbole umieszczenia obozowiska, poruszenia raz, poruszenia dwa.

Co do wariantów, to spójrz znowu strona 5, A to jest wariant w którym Nomad buduje wioskę (3 kafle mają punkt styku), a następnie jak wskazuje instrukcja dobierasz kartę mapy, by przesunąć tylko obozowiska zewnętrzne. Wariant B jest wtedy, gdy nie masz możliwości wybudowania wioski - odkrywasz mapę by przesunąć wewnętrzne obozowiska.
Awatar użytkownika
raiden25
Użytkownik wspierający
Posty: 1275
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 47 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: raiden25 »

Quel pisze: 27 sty 2023, 06:16
Spoiler:
Na stronie piątej, na dole jest wskazane w Uwagach, że:

Za każdym razem, gdy Nomada otrzymuje premię, pozwalającą mu umieścić 1 obozowisko, poruszyć 1 obozowisko lub poruszyć 2 obozowiska, wykonuje raz opisane powyżej kroki (umieszcza wioskę, jeśli to możliwe; odkrywa kartę mapy; porusza obozowiska). Akcję Zbuduj wioskę i przemieść obozowiska aktywują następujące symbole: i tu są symbole umieszczenia obozowiska, poruszenia raz, poruszenia dwa.

Co do wariantów, to spójrz znowu strona 5, A to jest wariant w którym Nomad buduje wioskę (3 kafle mają punkt styku), a następnie jak wskazuje instrukcja dobierasz kartę mapy, by przesunąć tylko obozowiska zewnętrzne. Wariant B jest wtedy, gdy nie masz możliwości wybudowania wioski - odkrywasz mapę by przesunąć wewnętrzne obozowiska.
Ok o to Ci chodzi. No tak ale do wariantu A nigdy nie doszedłem bo nigdy Nomada nie mógł postawić swojej wioski. Zatem zawsze (jakieś 4x) rozpatrywałem wariant B czyli przesuwałem wioski. Nie pamiętam teraz czy robiłem to dobrze. Jednak teraz już wiem że w wariancie A przesuwa się obozowiska zewnętrzne - nigdy tego nie doczytywałem bo po prostu nie miałem jeszcze tej opcji do użycia. Zagram jeszcze raz ale na ten moment Nomada za dużego popisu nie dał :D
jozef.k
Posty: 56
Rejestracja: 06 kwie 2020, 16:46
Has thanked: 21 times
Been thanked: 12 times

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.

Post autor: jozef.k »

Nomada nie daje popisu chyba nigdy. Wszystkie gry, które miałem kończyły się moją znaczącą przewagą. Bardzo łatwo wygrać bo na końcu w zasadzie maksujesz wszystko dzięki tej zasadzie, że zawsze możesz zamiast bonusu, który właśnie otrzymałeś dostać słabszy - dzięki temu zawsze szedłem w górę na totemach. Pamiętaj, że najmocniejszą akcją z megalitów jest dobieranie 2 kart :D
mk_1984
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2020, 05:05
Has thanked: 1 time

Re: Wieczna Zima: Paleoamerykanie / Endless Winter: Paleoamericans (Stan Kordonskiy)

Post autor: mk_1984 »

Witam. Czy posiada ktoś skan instrukcji mamuta po polsku? Pozdrawiam i z góry dziękuję :D
magrat
Posty: 3
Rejestracja: 17 lut 2021, 14:59

Re: Wieczna Zima: Paleoamerykanie / Endless Winter: Paleoamericans (Stan Kordonskiy)

Post autor: magrat »

Gra mamutem polega na tym, że kiedy masz akcję ruchu namiotem, możesz jej użyć przesuwając mamuta i stawiać go tak jak wioskę , również na kafelku startowym. Mamut jest tu przeziwnikiem o sile równej numerowi rundy. Jeśli w zaćmieniu ma się siłę mniejszą od niego nie otrzymujecie nic, a jeśli większą lub równa to na sąsiadującym z mamutem kafelku otrzymuje sie podwójna siłę zasobów. Nie wiem czy jest instrukcja po polsku.
sasquach
Użytkownik wspierający
Posty: 1507
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 729 times
Been thanked: 440 times

Re: Wieczna Zima: Paleoamerykanie / Endless Winter: Paleoamericans (Stan Kordonskiy)

Post autor: sasquach »

mk_1984 pisze: 01 mar 2023, 08:56 Witam. Czy posiada ktoś skan instrukcji mamuta po polsku? Pozdrawiam i z góry dziękuję :D
proszę
Spoiler:
ODPOWIEDZ