Planet Earth… the end of the 21st century: the Achab Corporation influences and dominates the globe using outstanding technologies, obtained via access to Gene.sys, a secret database of unknown origin which has turned out to be a mine of information and knowledge.
However, the Corporation is not the only entity that wants to obtain these secrets: the Breachers are expert hackers, capable of connecting to Gene.sys in order to steal information and increase the power and prestige of their faction. A.R.M. (the Achab Remote Mind) security system, a sophisticated artificial intelligence developed by Achab engineers, proactively detects and fights against each intrusion attempt to Gene.sys, but it seems that something is going wrong with it…
The Breach is a competitive Net Crawler game for 1-4 players, lasting approximately 25 minutes per player, where they attempt to breach the Gene.sys database to steal secret information. Each player is a Breacher, a digital rebel, guided by their ideals or by their Faction interests.
The game map is Gene.sys, a virtual universe of mysterious origin, currently controlled by the Achab Corporation. After hacking into the database, the Breacher Avatars will need to face several dangers: not just other Breachers, but also I.C.E. controlled by the A.R.M. (the Achab Remote Mind), who will try to stop the incursions. In case of need, A.R.M. will also use powerful Guardians to try to put an end to intrusion attempts.
The Breach is a Net Crawler with a distinctive resource management system, set collection mechanics and variable powers. Your objective is to spread your viruses inside the database, while gathering as much information as possible.
The game turn is structured in three phases: Firewall (I.C.E. run their subroutines against players), Actions (Avatars choose and execute their actions) and Net (Avatars configure their skills and steal information using viruses). You will be able to upgrade your Avatar, assign Viruses, fight the Guards and other Avatars, explore the rooms of Gene.sys, but also install programs and use Cheat codes to manipulate the database according to your needs.
Pay also attention to the health of your Avatar: if it will suffer enough damage, it will be disconnected from the network and reconnected in a different location! However, you could play more strategic and take advantage also of this event…
Each game of The Breach will be different from the previous one: the choice among Avatar, Breacher and Database structure offers a different challenge each time, and players have to be clever to identify the best strategy for optimizing the available resources.
Czacha uruchomila late pledge. Można wesprzeć tę grę, a dostawa planowana jest na koniec roku.
Ja osobiście wespre jako zastępstwo dla BRW, które sprzedałem. Niestety BRW było bardzo mało noob friendly z powodu ściany tekstu na każdej karcie.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 15 sie 2023, 05:56
autor: AnlAir
W mojej grupie BRW nie siadło ale 'ściana tekstu' to nie był problem.
W sumie to niewiele tam jest na kartach i dość sprawnie działało, bez zarzutów.
Spróbuj Mage Wars Arena, tam tekst mnie przygniótł i jeszcze napisane drobnym druczkiem.
Miałem trzy podejścia i sie odbiłem, tłumaczenie prawie każdego czaru to był koszmar.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 03 sie 2024, 21:04
autor: spirit7
Jak wrażenia z rozgrywki, warto czekać na retail u czachy ?
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 04 sie 2024, 15:42
autor: Seraphic_Seal
Kurcze, przeczytałem właśnie na fb jakiś komentarz, że mocno podobne do BRW... a od BRW się całkowicie odbiłem : /
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 04 sie 2024, 16:27
autor: sasquach
Seraphic_Seal pisze: ↑04 sie 2024, 15:42
Kurcze, przeczytałem właśnie na fb jakiś komentarz, że mocno podobne do BRW... a od BRW się całkowicie odbiłem : /
Obejrz sobie jakiś gameplay albo zasady i sam oceń. Mi by było wstyd tak kłamać jak tej osobie z FB
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 04 sie 2024, 16:34
autor: japanczyk
Seraphic_Seal pisze: ↑04 sie 2024, 15:42
Kurcze, przeczytałem właśnie na fb jakiś komentarz, że mocno podobne do BRW... a od BRW się całkowicie odbiłem : /
Seraphic_Seal pisze: ↑04 sie 2024, 15:42
Kurcze, przeczytałem właśnie na fb jakiś komentarz, że mocno podobne do BRW... a od BRW się całkowicie odbiłem : /
Obejrz sobie jakiś gameplay albo zasady i sam oceń. Mi by było wstyd tak kłamać jak tej osobie z FB
No coś tam kiedyś przed opłaceniem oglądałem, i wydawało się interesujące. Chociaż BRW też takie było zanim zagrałem xD
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 04 sie 2024, 18:57
autor: Montesque
sasquach pisze: ↑04 sie 2024, 16:27
Mi by było wstyd tak kłamać jak tej osobie z FB
Czuję się wywołany, więc chętnie odpowiem
BRW to deckbuilding, w którym akcje wykonujemy przez zaplanowanie czarów, przed faktyczną fazą akcji. Akcje w The Breach wykonywane są w fazie akcji gracza, poprzez przesuwanie kostek kodu między modułami, bez planowania. W BRW wykonuje się po jednej/dwie akcje na turę, w The Breach wykonujemy wszystkie akcje w turze pod rząd, zanim przekażemy turę kolejnemu graczowi. W BRW gramy na punkty i głównym celem jest ich zdobywanie poprzez niszczenie pomieszczeń, realizowanie zadań czy zabijanie innych magów. W The Breach naszym celem jest zebranie 5 fragmentów informacji i gra kończy się natychmiast po tym, a nie na koniec rundy, w której jeden z graczy odpali koniec gry. Różnic jest sporo, ale...
Feeling gry w The Breach jest bardzo podobny do BRW (w nawiasie odpowiedniki BRW). Plansza składa się z kafelków, po których się poruszamy (loża złożona z komnat) i aktywujemy efekty obszarów, atakujemy innych graczy (zbierają nasze wirusy jak kostki obrażeń), zostawiamy w nich swoje wirusy (jak kostki niestabilności w komnatach). Po fazie akcji następuje faza firewalla (faza ewokacji), w której sterujemy figurkami (ewokacjami) w taki sposób, by maksymalnie uprzykrzyć życie innym graczom. Gracz pokonany zostaje odłączony (wraca do celi) i nie możemy brać go na cel efektów. Do celu możemy przypinać I.C.E. (jak np. koszmary), możemy też używać I.C.E. breakerów (familiarsy).
Podobieństwa są duże, choć to oczywiście subiektywne porównanie. Warto zagrać i przekonać się samemu
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 04 sie 2024, 19:40
autor: Moonday
Montesque pisze: ↑04 sie 2024, 18:57
Podobieństwa są duże, choć to oczywiście subiektywne porównanie.
Brzmi jak prostsza wersja BRW, co nie znaczy że gorsza. Mniejszy próg wejścia i mniejszy downtime, przynajmniej w teorii. Osobiście, jestem jeszcze mocniej zachęcony.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 05 sie 2024, 09:31
autor: Emil_1
Ograne, feeling jest jak w BRW chociaż nie jest to klon. Gra się bardzo bardzo fajnie
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 05 sie 2024, 09:35
autor: Montesque
Zgadzam się, że The Breach ma uproszczone mechaniki w stosunku do BRW. Co nie znaczy, że jest gorsza, bo tego jeszcze nie wiem. Bugi dorzucone do rozgrywki, dodają kolejny poziom kombinowania, mają bardzo silne karty malware, potrafiące diametralnie zmienić sytuację. Zwiększają co prawda losowość, już i tak dość wysoka, przez karty aktywacji I.C.E. ale jest ciekawiej, myślę, że warto ich dodawać, ale chyba max 1 na partię.
Kolega @sasquach do jakiej innej gry porównałby The Breach?
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 19 sie 2024, 00:27
autor: feniks_ciapek
Rozegrałem sobie próbną partię z czystej podstawki i nawet mi się spodobało. Owszem, sporo było wertowania instrukcji, ale finalnie chyba wszystko jest w miarę sensownie wyjaśnione, może tylko nie do końca na 100% wiadomo, co się dzieje, jak wyciągniesz kartę aktywacji ICE, którego figurek nie ma na planszy. Albo przegapiłem, albo nie zrozumiałem. A sprawdzałem i w polskiej, i w angielskiej wersji.
Sama gra jest ciekawa, podoba mi się zarówno mechanizm wędrowania kostek, inny dla każdy postaci, jak i pomysł na usprawnienia/oszustwa oraz połączenie postaci i breachera. Mamy w tym zarówno rozwój w trakcie gry, jak i interesująco rozwiązaną asymetrię. Do tego dochodzą częściowo pokrywające się cele i różne metody na ich realizację. Nawet klimat, który z początku wydawał się trochę pretensjonalny, działa dobrze w tym zestawieniu. Trochę może grafika i komponenty sprawiają wrażenie pochodzących z poprzedniej dekady, ale w trakcie grania specjalnie to nie przeszkadza.
Podobieństw do BRW można się gdzieś tam doszukiwać (pokoje ze specjalnymi umiejętnościami, usuwanie i pojawianie się na planszy), ale to raczej dość odległe analogie. Gra nie jest na punkty, tylko do zwycięstwa - lub porażki. Nie programuje się swoich akcji, nie buduje/niszczy planszy. Nie ma losowych wydarzeń. Jak dla mnie znacznie więcej różnic, niż podobieństw - i dobrze.
Poszczególne dodatki też zapowiadają się zachęcająco i tylko brakuje jakiegoś sensownego pudełka, żeby je wszystkie utrzymać razem. No ale to niestety specyfika tego wydawcy. Na szczęście wszystkie drobiazgi dają się upchnąć do podstawki i Gen.sys.
Ogólnie - jestem pozytywnie zaskoczony, spodziewałem się czegoś płytszego, a tutaj zapowiada się na całkiem ciekawą grę.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 19 sie 2024, 15:31
autor: Gab
Przede wszystkim przy tym tytule należy zwrócić uwagę na łączną ilość trybów jakie ta gra oferuje. Jeżeli ktoś posiada all in to do dyspozycji ma:
- 3 tryby solo
- kampanię
- coop / wg mnie bardziej boss battler
- team vs team
- danie główne, czyli wszyscy vs wszyscy vs gra
Wg. mnie właśnie ta mnogość opcji decyduje o tym, że na pewno na długo pozostanie w mojej kolekcji i ze względu na swoją wszechstronność sprawdzi się w różnym gronie.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 24 sie 2024, 13:10
autor: XLR8
Zagraliśmy na 3 i podzielę się garścią luźnych przemyśleń.
Przede wszystkim jest to bardzo specyficzny design i trudno go wyczuć. Pierwsza partia to było błądzenie w mroku i przy tak małej próbce nie można się pokusić o recenzję.
Komponenty, klimat i mnogość możliwość jak granie drużynowe na bardzo wysokim poziomie.
Sama rozgrywka jest płynna i zasady są bardzo przejrzyste do czasu fazy botów. Tutaj niestety siedzieliśmy w instrukcji bo niektóre wyrażenia pozostawiaja pole do interpretacji.
Sam feeling z gry bym określił jak polaczenie BRW z nemesis. Mamy tu pvp ale też i pve z dodatku Inferno gdy wchodzi mega boss. Jednak mimo że gracze przegrywają wspólnie to nie ma semi coopa. Przynajmniej przy pierwszym bossie. Jest to mimo wszystko wyścig. Jeśli chodzi o część nemesisowa to mamy fazę potworów i układ może się zmienić diametralnie przed naszą kolejną turą. Cięgle więc trzeba reagować odpowiednio i zmieniać nasze plany w locie.
Na pewno graliśmy źle, bo rozgrywka zajęła nam ponad 2h i przegraliśmy wspólnie przez wygraną bossa. Bardzo mało się biliśmy między sobą, a widać że gra jest na to nastawiona. Nagroda za atak to przydzielenie obrażenia, 3 obrażenia zabijają, a ktokolwiek się do tego przyczynił może skopiować dane zabitego. Padaliśmy kilka razy więc na pewno jest to larwa i szybka droga do nabijani punktów.
Ogólnie bawiłem sie dobrze i to mimo ciągłego zaglądania do instrukcji. Druga partia już będzie świadoma i na pewno będę mógł wtedy więcej powiedzieć.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 26 sie 2024, 09:58
autor: Wosho
U nas było podobnie, pierwswsza gra to pve a pozniej srogie pvp gdzie co chwile ktos gina, polecam tez zmienic LÓD.
Te startowe sa proste, później sie robi ciekawie
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 28 wrz 2024, 22:43
autor: louiscyphre
Pierwsze wrażenia po grze w Spodku bardzo dobre.
Podobało mi się zarządzanie kostkami akcji, interakcja między graczami, różne drogi dobywania potrzebnych fragmentów kodu, ciekawie pomyślana faza firewalla. Dodatkowo wygląd na duży plus.
Hej, czy ktoś jeszcze odkrył ostatnio ślady grzyba? Bo zastanawiam się czy zamawiać.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 04 gru 2024, 19:30
autor: kaem87
Skusiłem się na grę z okazji ostatniej promocji. Przyszła wczoraj i w głównym pudełku z grą miałem zielony osad, szczególnie na wieczkach i wyprasce. Nie wiem czy to grzyb ale coś takiego jest obecne.
Re: The Breach (Michele Morosini)
: 05 gru 2024, 08:29
autor: Gab
aszolina pisze: ↑04 gru 2024, 13:56
Hej, czy ktoś jeszcze odkrył ostatnio ślady grzyba? Bo zastanawiam się czy zamawiać.