Nowoczesne gry planszowe na spotkania emerytów/dziadków

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
Piskal
Posty: 151
Rejestracja: 11 lis 2015, 22:35
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Nowoczesne gry planszowe na spotkania emerytów/dziadków

Post autor: Piskal »

W jakie gry graja wasi rodzice, dziadkowie? W co mogą zagrać by się odnaleźć we własnym gronie? Na spotkania w klubie emeryta? Aby nauczyć się grać i potem móc grać czy razem czy z wnukami?
Pewnie w większości jakieś gatewaye?

Azul? Pan tu nie stał? Wsiąść do pociągu? Coś jeszcze?

Jeśli taki temat był to przepraszam ale na komórce nie znalazłem :( a jestem na wyjeździe...
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!
ponika
Posty: 530
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 231 times
Been thanked: 440 times

Re: Nowoczesne gry planszowe na spotkania emerytów/dziadków

Post autor: ponika »

Gram że starszymi osobami bardzo sporadycznie, więc nie są to duże doświadczenia, ale:
Scrabble są wybierane nawet przez osoby ogólnie nie zainteresowne grami - są zrozumiałe dla wszystkich i nie mają łatki gry dla dzieci, mają krzyżówkowy vibe. Nie wiem na ile uważasz je za nowoczesne planszówki :)
Załoga (wersja kosmiczna) sprawdziła się mocno z osobami 60+, pewnie z powodu skojarzeń z tysiącem (i łatwością tłumaczenia)
Azul również zawsze się sprawdza. Ostatnio testowałam Lost cities, Kruki, Welcome to, mikroMakro, wszystko szybkie i lekkie, złapało ładnie. Tajniacy też, właściwie zawsze działają.
Kolejka ma banalne zasady a wzbudza zachwyt ilustracjami.

Trochę zależy od ogólnego obycia z grami, jak zawsze. Jakieś doświadczenia z grami każdy ma, choćby miał i sto lat :) Da się trafić coś z pogranicza nawet dla największych sceptyków (np Hive da się porównać do szachów itp).
ppeter
Posty: 528
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 152 times