Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 06 lip 2006, 12:03
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 35 times
Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Bot Factory
Euro gra - zgodnie z tytułem gra w której budujemy boty w fabryce. Zbieramy projekty, realizujemy zamówienia.
Gra na bazie mechaniki z Kanbana oczywiście z naszą ulubioną menadżerką Sandrą wędrującą po fabryce.
W mechanikach między innymi : worker placement, tile placement. W założeniach prostsza wersja "ciężkich" gier Vitala.
BGG https://boardgamegeek.com/boardgame/328124/bot-factory
Właśnie ogłoszona przez Portal Games.
Na stronie Portalu instrukcja po polsku
https://portalgames.blob.core.windows.n ... rukcja.pdf
Euro gra - zgodnie z tytułem gra w której budujemy boty w fabryce. Zbieramy projekty, realizujemy zamówienia.
Gra na bazie mechaniki z Kanbana oczywiście z naszą ulubioną menadżerką Sandrą wędrującą po fabryce.
W mechanikach między innymi : worker placement, tile placement. W założeniach prostsza wersja "ciężkich" gier Vitala.
BGG https://boardgamegeek.com/boardgame/328124/bot-factory
Właśnie ogłoszona przez Portal Games.
Na stronie Portalu instrukcja po polsku
https://portalgames.blob.core.windows.n ... rukcja.pdf
> Kamiya <
"Jestem starszy niż Google"
"Jestem starszy niż Google"
-
- Posty: 1139
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 240 times
- Been thanked: 122 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Zastanawiam się nad jakąś produkcją tego autora. Po obejrzeniu gameplay’a zastanawiam się na ile ta gra jest namiastką „złożoności” z pozostałych tytułów a na ile sensownym wyborem do wejścia w ten nurt ??
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Co to znaczy sensowny wybór na wejście? Ja tam długo się zastanawiałem nad zakupem jakiejś gry Lacerdy i w końcu padło na najbardziej mnie pociągające "On mars". Teraz już wiem, że ludzie deminizują te jego gry i kolejna będzie pewnie "Lisboa".
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Też wydaje mi się przedstawianie gier jako "na wejście" trochę nietrafione i protekcjonalne w stosunku do gracza. Za grami Lacerdy przepadam i uważam że mają bardzo wysoką złożoność ale zasady gry nie są trudniejsze niż w innych ciężkich euro. Trudność tkwi w umiejętności zauważenia pewnych interakcji i długofalowych konsekwencji swoich ruchów. I to wymaga ogrania i doświadczenia. I daje później ogromną satysfakcję z umiejętnego odpalania ciągów akcji i bonusów, które są chyba w każdym jego (Vitala) tytule. Trudniejsze gry L. nie wymagają wcześniejszej nauki na jakimś innym prostszym tytule tylko ogrania i doświadczenia.
Nie zmienia to faktu, że na Bot Factory spoglądam z umiarkowaną ciekawością i optymizmem, bo to może być fajna gra dająca podobne odczucia ale prostsza i krótsza. W sam raz na okazję gdy ma się mniej czasu albo ochotę na krótszą partię. Ale choć "duże" Lacerdy to dla mnie instant-buy to w przypadku Bot Factory spokojnie poczekam na jakieś recenzję albo okazję zagrania u kogoś znajomego gdyby sobie ten tytuł sprawił.
Nie zmienia to faktu, że na Bot Factory spoglądam z umiarkowaną ciekawością i optymizmem, bo to może być fajna gra dająca podobne odczucia ale prostsza i krótsza. W sam raz na okazję gdy ma się mniej czasu albo ochotę na krótszą partię. Ale choć "duże" Lacerdy to dla mnie instant-buy to w przypadku Bot Factory spokojnie poczekam na jakieś recenzję albo okazję zagrania u kogoś znajomego gdyby sobie ten tytuł sprawił.
-
- Posty: 1139
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 240 times
- Been thanked: 122 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
@up
Bardzo dobre usystematyzowanie spojrzenia na sprawę dziękuję
Bardzo dobre usystematyzowanie spojrzenia na sprawę dziękuję
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 165 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Zapytałem autora na Discordzie co do złożoności, bo cena jak za pełnoprawne średnio-ciężkie euro, gdzie za Mercado de Lisboa płaci się po 100zł na OLX, ale gra ma być delikatnie trudniejsza i zamykać się w 1h. Także szkoda, że taka cena za filler do 100-150zł chętnie bym spróbował (,a za 280 to znalazłem The Galleist na OLX )
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
To prawda. Mercado de Lisboa to do tej pory największa wtopa wydawnicza (nie tylko Hobbitów, bo i samego Lacerdy firmującego ten tytuł). Ni to gra, ni to filler, ni pies, ni wydra, a zapowiedzi i hype był niesamowity...staniach21 pisze: ↑26 gru 2022, 20:22 Zapytałem autora na Discordzie co do złożoności, bo cena jak za pełnoprawne średnio-ciężkie euro, gdzie za Mercado de Lisboa płaci się po 100zł na OLX, ale gra ma być delikatnie trudniejsza i zamykać się w 1h. Także szkoda, że taka cena za filler do 100-150zł chętnie bym spróbował (,a za 280 to znalazłem The Galleist na OLX )
Dla mnie to "nie wiadomo co" do pominięcia, a kasa do dołożenia do zakupu poważnego tytuł Vitala
Mark
___________________________
Patchwork to nie moja bajka !!
___________________________
Patchwork to nie moja bajka !!
- SetkiofRaptors
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 374 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Gdzieś był hype na Mercado de Lisboa ? nie spotkałem się. Grę chyba zabiła cena, bo sama koncepcja małych gier z jednej mechaniki z gry Lacerdy brzmi super. Ale trzeba by zadbać aby cena była bliższa 80-100 zł a nie 200 (bo inaczej jak ktoś napisał lepiej sobie dołożyć do dużego Lacerdy) i żeby trwały także no koło 40 minut. Ale Eagle-Gryphon Games chyba nie umie w ten segment?
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10902
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3351 times
- Been thanked: 3205 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Dlaczego wtopa?Mark442 pisze: ↑28 gru 2022, 15:14 To prawda. Mercado de Lisboa to do tej pory największa wtopa wydawnicza (nie tylko Hobbitów, bo i samego Lacerdy firmującego ten tytuł). Ni to gra, ni to filler, ni pies, ni wydra, a zapowiedzi i hype był niesamowity...
Dla mnie to "nie wiadomo co" do pominięcia, a kasa do dołożenia do zakupu poważnego tytuł Vitala
To calkiem dobry filler - nie porwal mnie za szczegolnie, ale zeby nazywac go wtopa od razu?
- garg
- Posty: 4470
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1423 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
No i kiedy kosztowała 200 złotych? Po premierze kupiłem za niedużo ponad 100.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- SetkiofRaptors
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 374 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
A to przepraszam. Pisałem też bliżej a nie dokladnie 200 zł, bo widziałem chyba za 160 zł. Inna rzecz że teraz widzialem bot factory za 270 jakoś w 3trollach. Na pierwszy rzut oka zaporowo drogo, ale muszę zobaczyć gameplay.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
-
- Posty: 2223
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 252 times
- Been thanked: 396 times
- Kontakt:
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Zagrałem przez weekend w każdym składzie osobowym (prócz solo) , stąd garść przemyśleń z mojej strony.
Lacerda w godzinę powiadacie
Z jednej strony tak , z drugiej nie do końca ...
Fakt , wielkiego skomplikowania tu nie ma.
Zasuwamy w fabryce produkującej roboty , no i naszym zadaniem jest takie roboty wyprodukować i zarobić na nich jak najwięcej kasy.
Roboty są w 4 kolorach , pracujemy w czterech fabrycznych halach.
Żeby stworzyć robota potrzebne nam zlecenie i to jest akcja numer 1
Jak mamy zlecenie to potrzebujemy części (każdy robot to głowa+tułów+nogi) i to jest akcja numer 2
Jak mamy części to wrzucamy to wszystko na taśmę produkcyjną i ... to jest akcja numer 3
Ostatni segment fabryki służy do wpływania na wartość wyprodukowanych robotów (poprzez suwaki) i zawierania kontraktów na realizację zleceń ... i to jest akcja numer 4
Dodatkowy myk jest taki , że każda z wymienionych hal fabrycznych zawiera jeszcze akcje bonusowe (kierownicze) oraz pozwala (w określony sposób) na wykonywanie akcji z innych hal.
Do tego po wszystkich halach przechadza się Sandra , facetka , która w zależności od tego gdzie się znajduje odpala różne akcje , prócz tego spotykając ją gracz musi z nią pogadać (czyt. oddać znacznik przemówienia).
Jak więc widać z powyższego dzieje się , ale nie jest to , uchowaj panie , jakiś straszny misz-masz nad którym nie sposób zapanować.
Wręcz przeciwnie , trza podumać , żeby zdążyć z daną akcją zanim uprzedzi nas przeciwnik , ewentualnie jakie tu triki porobić , żeby wyszło dobrze, żeby nie dać innemu.
Nie powiem , jest to przyjemne kombinowanie , z pewnością nie na miarę innych tytułów tego autora , przy których niejednemu wywaliło bezpieczniki przy grze , ale jest nad czym pomyśleć.
Wspomniane kombinowanie najlepsze jest (w moim odczuciu uprzedzam ) w pełnym składzie na 4 graczy.
Ciut gorzej na trójkę (choć fajne w akceptowalnym stopniu).
Na dwójkę wypada najsłabiej , powiem szczerze , chcąc zagrać we dwójkę następnym razem wybiorę inną grę ...
Ocena tej gry jest zupełnie odmienna (przynajmniej dla mnie) w zależności od ilości graczy.
Podobnie jest z czasem gry.
W 4 osoby zeszło nam 1,5 h.
W 3kę faktycznie da się obrobić w 1h , natomiast w 2 os. po półgodzinie z haczykiem było po zawodach i emocji jak na lekarstwo.
Gra "reklamowana" jest jako wstępniak do świata gier Lacerdy i może trochę tak jest ...
Wydanie jest fajowe , podobają mi się graficzki , kafelki , drewno , znaczniki , insert porządkujący w sprytny sposób wszystkie komponenty jest mega.
Gdyby gra wyszła kapkę wcześniej to podejrzewam , że na fali świątecznego entuzjazmu kupiłbym to w ciemno.
Naprawdę wydanie jest pierwsza klasa.
A sama gra ?
Jest przyjemna , ale jak wspomniałem wcześniej , głównie w pełnym składzie.
Cena trochę zabija , myślę że te dwie stówy to by było tak w sam raz , no ale rynek jest jaki jest , giery za 7-8 stów wychodzą , tak że dwie i pół stówki d... nie urywa
Myślę , że zwolennicy Lacerdy Ameryki tutaj nie odkryją , nie ten kaliber gry , Ci co badają kto zacz mogą spróbować , z pewnością się od gry nie odbiją jak ja swego czasu od Vinhos , a kto wie co będzie potem ?
Weather Machine czeka
Lacerda w godzinę powiadacie
Z jednej strony tak , z drugiej nie do końca ...
Fakt , wielkiego skomplikowania tu nie ma.
Zasuwamy w fabryce produkującej roboty , no i naszym zadaniem jest takie roboty wyprodukować i zarobić na nich jak najwięcej kasy.
Roboty są w 4 kolorach , pracujemy w czterech fabrycznych halach.
Żeby stworzyć robota potrzebne nam zlecenie i to jest akcja numer 1
Jak mamy zlecenie to potrzebujemy części (każdy robot to głowa+tułów+nogi) i to jest akcja numer 2
Jak mamy części to wrzucamy to wszystko na taśmę produkcyjną i ... to jest akcja numer 3
Ostatni segment fabryki służy do wpływania na wartość wyprodukowanych robotów (poprzez suwaki) i zawierania kontraktów na realizację zleceń ... i to jest akcja numer 4
Dodatkowy myk jest taki , że każda z wymienionych hal fabrycznych zawiera jeszcze akcje bonusowe (kierownicze) oraz pozwala (w określony sposób) na wykonywanie akcji z innych hal.
Do tego po wszystkich halach przechadza się Sandra , facetka , która w zależności od tego gdzie się znajduje odpala różne akcje , prócz tego spotykając ją gracz musi z nią pogadać (czyt. oddać znacznik przemówienia).
Jak więc widać z powyższego dzieje się , ale nie jest to , uchowaj panie , jakiś straszny misz-masz nad którym nie sposób zapanować.
Wręcz przeciwnie , trza podumać , żeby zdążyć z daną akcją zanim uprzedzi nas przeciwnik , ewentualnie jakie tu triki porobić , żeby wyszło dobrze, żeby nie dać innemu.
Nie powiem , jest to przyjemne kombinowanie , z pewnością nie na miarę innych tytułów tego autora , przy których niejednemu wywaliło bezpieczniki przy grze , ale jest nad czym pomyśleć.
Wspomniane kombinowanie najlepsze jest (w moim odczuciu uprzedzam ) w pełnym składzie na 4 graczy.
Ciut gorzej na trójkę (choć fajne w akceptowalnym stopniu).
Na dwójkę wypada najsłabiej , powiem szczerze , chcąc zagrać we dwójkę następnym razem wybiorę inną grę ...
Ocena tej gry jest zupełnie odmienna (przynajmniej dla mnie) w zależności od ilości graczy.
Podobnie jest z czasem gry.
W 4 osoby zeszło nam 1,5 h.
W 3kę faktycznie da się obrobić w 1h , natomiast w 2 os. po półgodzinie z haczykiem było po zawodach i emocji jak na lekarstwo.
Gra "reklamowana" jest jako wstępniak do świata gier Lacerdy i może trochę tak jest ...
Wydanie jest fajowe , podobają mi się graficzki , kafelki , drewno , znaczniki , insert porządkujący w sprytny sposób wszystkie komponenty jest mega.
Gdyby gra wyszła kapkę wcześniej to podejrzewam , że na fali świątecznego entuzjazmu kupiłbym to w ciemno.
Naprawdę wydanie jest pierwsza klasa.
A sama gra ?
Jest przyjemna , ale jak wspomniałem wcześniej , głównie w pełnym składzie.
Cena trochę zabija , myślę że te dwie stówy to by było tak w sam raz , no ale rynek jest jaki jest , giery za 7-8 stów wychodzą , tak że dwie i pół stówki d... nie urywa
Myślę , że zwolennicy Lacerdy Ameryki tutaj nie odkryją , nie ten kaliber gry , Ci co badają kto zacz mogą spróbować , z pewnością się od gry nie odbiją jak ja swego czasu od Vinhos , a kto wie co będzie potem ?
Weather Machine czeka
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 2223
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 252 times
- Been thanked: 396 times
- Kontakt:
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Spoko , to tylko moje odczucia ...
Może akurat Tobie gra na 2 osoby przypadnie do gustu , każdy jest inny , każdy czego innego szuka , każdy co innego lubi
Może akurat Tobie gra na 2 osoby przypadnie do gustu , każdy jest inny , każdy czego innego szuka , każdy co innego lubi
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 165 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
A przez wielu uważany jako najlepszy Lacerda na 2 osoby
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 318 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Akurat z tą statystyką bgg zgadzam się praktycznie bez wyjątku. Są tacy co mówią "o super na 2" bo grali tylko na 2 albo są tacy którzy wolą jak gra jest luźniejsza i bardziej pasjansowata lub szachowa. Ja staram się grać w grę w najlepszym możliwym składzie pod kątem działania mechanik gry i kanbana na 2 osoby nie wyciągnę.
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Ale wiesz że najlepszy możliwy skład pod kątem działania mechanik wg ciebie, to niekoniecznie ten sam skład co wg innych?autopaga pisze: ↑10 sty 2023, 00:38 Akurat z tą statystyką bgg zgadzam się praktycznie bez wyjątku. Są tacy co mówią "o super na 2" bo grali tylko na 2 albo są tacy którzy wolą jak gra jest luźniejsza i bardziej pasjansowata lub szachowa. Ja staram się grać w grę w najlepszym możliwym składzie pod kątem działania mechanik gry i kanbana na 2 osoby nie wyciągnę.
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 318 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Właśnie to napisałem że mogą być tacy, co lubią "wypaczoną rozgrywkę" względem głównej koncepcji autora. Kanban nie jest grą zaprojektowaną z myślą o 2 graczach, tylko jest dostosowana do grania w dwie osoby, wskaż mi która mechanika w Kanbanie działa lepiej na 2 osoby niż 3-4? Gra dwuosobowa szczególnie ma ten problem że wymaga zastosowania innych rozwiązań mechanicznych. Czuć na jaką konkretną liczbę graczy gra jest projektowana, a na jaką dostosowywana, aby działała i według mnie statystyka z bgg bardzo dobrze to wskazuje. To że gry się idealnie skalują i rozgrywka jest zawsze taka sama to jest mit, charakterystyka gry zawsze się zmienia. Ja na ten moment mam z 250 podstawek, więc jak jakiś tytuł wyciągam na stół raz w roku to ma farta, więc jaki jest sens odpalać ten tytuł w nieoptymalnym składzie?
Podsumowując uważam że w grach euro (złożonych) da się obiektywnie ustalić najlepszą liczbę graczy ponieważ sam autor to zrobił projektując grę. Nie da się projektować gry z myślą o rozgrywce 2-4 osobowej na raz, bo matematyka na to nie pozwala, setup byłby zabójczy i za dużo elementów wymagałoby 2 kopii.
Podsumowując uważam że w grach euro (złożonych) da się obiektywnie ustalić najlepszą liczbę graczy ponieważ sam autor to zrobił projektując grę. Nie da się projektować gry z myślą o rozgrywce 2-4 osobowej na raz, bo matematyka na to nie pozwala, setup byłby zabójczy i za dużo elementów wymagałoby 2 kopii.
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
To co mówisz to prawda i fakty, jednak życie pokazuje, że nie ma co polemizować na ten temat, bo to głównie kwestia gustu.autopaga pisze: ↑10 sty 2023, 12:51 Właśnie to napisałem że mogą być tacy, co lubią "wypaczoną rozgrywkę" względem głównej koncepcji autora. Kanban nie jest grą zaprojektowaną z myślą o 2 graczach, tylko jest dostosowana do grania w dwie osoby, wskaż mi która mechanika w Kanbanie działa lepiej na 2 osoby niż 3-4? Gra dwuosobowa szczególnie ma ten problem że wymaga zastosowania innych rozwiązań mechanicznych. Czuć na jaką konkretną liczbę graczy gra jest projektowana, a na jaką dostosowywana, aby działała i według mnie statystyka z bgg bardzo dobrze to wskazuje. To że gry się idealnie skalują i rozgrywka jest zawsze taka sama to jest mit, charakterystyka gry zawsze się zmienia. Ja na ten moment mam z 250 podstawek, więc jak jakiś tytuł wyciągam na stół raz w roku to ma farta, więc jaki jest sens odpalać ten tytuł w nieoptymalnym składzie?
Podsumowując uważam że w grach euro (złożonych) da się obiektywnie ustalić najlepszą liczbę graczy ponieważ sam autor to zrobił projektując grę. Nie da się projektować gry z myślą o rozgrywce 2-4 osobowej na raz, bo matematyka na to nie pozwala, setup byłby zabójczy i za dużo elementów wymagałoby 2 kopii.
To, że komuś się gra dobrze w jakąś grę na dwóch w cale nie oznacza, że to optymalny skład. To jak z jedzeniem pizzy american pan zalanej keczupem. Dopóki ktoś nie spróbuje inaczej nadal będzie uważał, że taka forma podania jest najlepsza. Choć i nawet tutaj może zdania nie zmienić.
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
A nawet po spróbowaniu klasycznie przygotowanej pizzy może stwierdzić że woli tłustą amerykańską
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 318 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Liczba graczy to nie jest jedyny faktor, który wpływa na to czy będzie się dobrze grało. Jeżeli gra chodzi lepiej na 3 niż na 2, ale trafi się taki 3 gracz, któremu gra nie podeszła lub zamula lub cokolwiek innego to partia dwuosobowa byłaby przyjemniejsza w tym jednorazowym przypadku.
Co ma pizza na grubym a cienkim cieście do gry 2 a 3 osobowej?
Co ma pizza na grubym a cienkim cieście do gry 2 a 3 osobowej?
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
No tak całe 11% ludzi nie poleca.
SANDRA!!! - działa dużo ciekawiej niż w grach 3+.autopaga pisze: ↑10 sty 2023, 12:51 Właśnie to napisałem że mogą być tacy, co lubią "wypaczoną rozgrywkę" względem głównej koncepcji autora. Kanban nie jest grą zaprojektowaną z myślą o 2 graczach, tylko jest dostosowana do grania w dwie osoby, wskaż mi która mechanika w Kanbanie działa lepiej na 2 osoby niż 3-4?
W ogóle nie rozumiem zarzutu, że coś jest zaprojektowane na 4 osoby to reszta jest gorsza. Po pierwsze to nie wiemy co autor miał w głowie ale to nie ma znaczenia bo uwaga mógł mieć pomysł na każdy skład i w tym przypadku tak było.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2023, 13:01 przez detrytusek, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 358
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 192 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Patrząc na statsy na bgg, to w przypadku Kanbana, wariant dwuosobowy jest drugim wyborem (recommended) dla 75% głosujących. Czyli ktoś jak uważa że wariant 3 osobowy jest najlepszy, to 2 osobowy jest dla niego lepszy niż 4 osobowy. Podobnie z wariantem 4 osobowym. Statsy w przypadku Bot Factory na razie można pominąć z powodu tego, że na palcach jednej ręki można policzyć ilość głosów.
Ja tam jestem bardzo ciekawy Bot Factory. Mechanika wygląda na excelowy sposób bardzo interesująco, tematyka do grania rodzinnego bardzo fajna, natomiast duże gry Lacerdy przez swoje skomplikowanie, tematykę i wielkość nie miałyby żadnych szans trafić u nas na stół. Mam nadzieję, że wysoka cena zostanie zrekompensowana jakością wykonania, bo z portalowymi grami różnie to bywa.
PS: Nie zgrzyta Wam nic w zdaniu zaczynającym się od "uważam, że [...] da się obiektywnie ustalić...."?
Ja tam jestem bardzo ciekawy Bot Factory. Mechanika wygląda na excelowy sposób bardzo interesująco, tematyka do grania rodzinnego bardzo fajna, natomiast duże gry Lacerdy przez swoje skomplikowanie, tematykę i wielkość nie miałyby żadnych szans trafić u nas na stół. Mam nadzieję, że wysoka cena zostanie zrekompensowana jakością wykonania, bo z portalowymi grami różnie to bywa.
PS: Nie zgrzyta Wam nic w zdaniu zaczynającym się od "uważam, że [...] da się obiektywnie ustalić...."?