Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Xoltro
Posty: 260
Rejestracja: 09 cze 2021, 12:50
Has thanked: 63 times
Been thanked: 70 times

Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: Xoltro »

Siemka,

Już kiedyś mnie naszła taka rozkmina i dzisiaj oglądając i czytając materiały o nadchodzącej lorcanie znowu się zacząłem nad tym zastanawiać.

Czemu żadna firma nie zrobi gry TCG w takim modelu, że każda karta ma swój unikalny kod, QR code, serial code, obojętnie, który jednocześnie można wpisać do klienta gry online i zarejestrować w ten sposób swoją kartę po to by móc grać nią również online.

Dla mnie takie rozwiązanie to istna kopalnia złota. Jest tutaj oczywiście mały problem z tradowaniem kart w rzeczywistości i tradowaniem kart online, ale to też wydaje się tylko pozornym problemem. Można pozwolić na tradowanie tych kart online niezależnie od tego kto jest posiadaczem ich w rzeczywistości i w zasadzie problem sam się rozwiąże.

Dlaczego moim zdaniem to taka kopalnia złota? Ja osobiście pograłbym w jakiejś TCG, ale co jest do wyboru- wyłącznie w zasadzie mtg, przy czym nawet u mnie w nie takim najmniejszym mieście 200k osób raczej mało jest osób, które w to namiętnie grają. Problem logistyczny z umawianiem się, miejscem itd. Tak naprawdę jedyne rozsądne miejsce do grania w mtg to organizowane turnieje. Inne tcg to w ogóle chyba całkowity dramat w Polsce np. flesh and blood albo pokemony. Raczej nisza i z nikim nie pograsz, oprócz organizowanych turniejów.

Stworzenie takiego kompatybilnego systemu to idealne rozwiązanie dla ludzi, którzy mieszkają w mniejszym miejscowościach i nie mają realnych szans na granie regularne offline. Można by sobie trenować spokojnie w domu i testować decki, po to żeby raz na kwartał jechać na turniej offline w Polskę albo w świat.

Mnie osobiście odrzuca to, że nie będę miał za bardzo z kim grać wchodząc w jakieś TCG dlatego w nie nie wchodzę - nie ma, uważam sensu. Theorycrafting na sucho na bazie doświadczenai z grania CCG online nic nie daje. Deck trzeba przetestować, pozmieniać, znać jego słabe i mocne strony, a tego dowiemy się tylko regularnie grając. Z tego też względu nawet zbudowanie competetive talii w mtg na każdym turnieju albo grze z doświadczonym graczem by mnie szybko zweryfikowało.

Zastanawia mnie czemu nikt na to nie wpadł, liczę że z lorcaną może będzie inaczej ale pewnie i tak nic z tego.
pvdel
Posty: 255
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 101 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: pvdel »

Ja mam lepszy pomysł - po co ktoś ma mi płacić raz za produkt fizyczny i online, skoro może mi zapłacić dwa razy - osobno za produkt fizyczny i osobno za wirtualny.

Właśnie zarobiłem dwa razy więcej niż ty. ;)
Xoltro
Posty: 260
Rejestracja: 09 cze 2021, 12:50
Has thanked: 63 times
Been thanked: 70 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: Xoltro »

pvdel pisze: 17 sty 2023, 21:43 Ja mam lepszy pomysł - po co ktoś ma mi płacić raz za produkt fizyczny i online, skoro może mi zapłacić dwa razy - osobno za produkt fizyczny i osobno za wirtualny.

Właśnie zarobiłem dwa razy więcej niż ty. ;)
Tak?
To taka sama logika w hasbro, po co ktośma drukować 4 dodatki rocznie skoro może wydrukować 16.

Właśnie zarobiłem 4 razy więcej niż Ty (albo jednak nie bo gracze się [wkurzą] i nic nie kupią? :D).

No właśnie nie do końca, bo na mnie nie zarobiłeś niczego bo nie zamierzam płacić osobno za karty do mtg realne i osobno do gry online, a w grę gdzie jest to połączone bym pograł i byś wtedy na mnie zarobił.
pvdel
Posty: 255
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 101 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: pvdel »

Z każdym rokiem ilość produktów, które są wydawane przez Hasbro rośnie. I ludzie je kupują.

Popełniasz jeden podstawowy błąd w rozumowaniu - myślisz o sobie jako reprezentatywnym przedstawicielu klientów. To, ze ty byś wolał, ze ty byś kupił, albo nie kupił, ze dla ciebie to albo tamto nie ma żadnego znaczenia. Jak widać, ludzi stać żeby płacić dwa razy i kupować 12 produktów rocznie, zamiast 4. To, ze ciebie nie stać, ty nie chcesz i wolisz inaczej - nikogo to nie obchodzi, bo są tacy, których stać i płaca.
Xoltro
Posty: 260
Rejestracja: 09 cze 2021, 12:50
Has thanked: 63 times
Been thanked: 70 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: Xoltro »

pvdel pisze: 17 sty 2023, 22:12 Z każdym rokiem ilość produktów, które są wydawane przez Hasbro rośnie. I ludzie je kupują.

Popełniasz jeden podstawowy błąd w rozumowaniu - myślisz o sobie jako reprezentatywnym przedstawicielu klientów. To, ze ty byś wolał, ze ty byś kupił, albo nie kupił, ze dla ciebie to albo tamto nie ma żadnego znaczenia. Jak widać, ludzi stać żeby płacić dwa razy i kupować 12 produktów rocznie, zamiast 4. To, ze ciebie nie stać, ty nie chcesz i wolisz inaczej - nikogo to nie obchodzi, bo są tacy, których stać i płaca.

No tak, tak. Ja popełniam błąd w rozumowaniu, ale za to producenci, którzy wydają bardzo dużo produktów TCG, które upadają stosunkowo szybko są rekinami biznesu i wydają produkty... które niedługo po premierze umierają. To są dopiero mistrzowie marketingu.

Argumenty pokroju:

Po co do telefonu komórkowego dodawać aparat, skoro tak to klient kupi osobno telefon i osobno aparat i dwa razy zarobimy xD.
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 926
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: sliff »

No to wystarczy, że granie w CCG będzie tak popularne jak robienie selfie to ktoś weźmie i zrobi ;) Problem rozwiązany.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: zioombel »

Age of Sigmar Champions było takie, że karty można było skanować i mieć w wersji cyfrowej w grze. Długo nie pożyło. Gra bardzo spoko.
feniks_ciapek
Posty: 2284
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: feniks_ciapek »

Po co ohydny QR code, skoro można zeskanować całą kartę, jak np w Alchemikach?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: BOLLO »

Przecież KeyForge tak działa.
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 628
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 256 times
Been thanked: 288 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: trixon »

feniks_ciapek pisze: 18 sty 2023, 08:46 Po co ohydny QR code, skoro można zeskanować całą kartę, jak np w Alchemikach?
W celu zabezpieczenia przed piractwem. Wystarczyłaby kopia obrazków całego setu w necie i każdy mógłby grać wszystkimi kartami za darmo.
Xyhoo
Posty: 182
Rejestracja: 13 lis 2021, 18:34
Has thanked: 311 times
Been thanked: 140 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: Xyhoo »

Pokemon TCG do boosterów wrzuca kod, który można zrealizować w grze online. Nie wiem czy daje dokładnie te karty co fizycznie, ale już to działa
Kiler
Posty: 121
Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Stargard
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: Kiler »

BOLLO pisze: 18 sty 2023, 15:19 Przecież KeyForge tak działa.
Keyforge nie jest grą TCG
Spoiler:
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: BOLLO »

Kiler pisze: 19 sty 2023, 08:44
BOLLO pisze: 18 sty 2023, 15:19 Przecież KeyForge tak działa.
Keyforge nie jest grą TCG
Fakt nie doczytałem.... :roll:
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 951
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: yrq »

zioombel pisze: 18 sty 2023, 06:26 Age of Sigmar Champions było takie, że karty można było skanować i mieć w wersji cyfrowej w grze. Długo nie pożyło. Gra bardzo spoko.
To.
Ja grałem chwilę tylko w wersję cyfrową, fajnie mechanicznie, można było pokombinować przed grą i w trakcie gry. Kilku kolegów miało fizyczne karty to za to dostawali jakieś bonusy i ciekawsze rzeczy w wersji cyfrowej. Fajny pomysł ale jak widać nie chwyciło.
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 397
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 439 times
Kontakt:

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: Lets_Grajmy »

Takie rozwiązanie jest w tych piłkarskich kartach, bodajże Adrenalyn Fifa cośtam.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Czemu nikt nie zrobił takiego TCG?

Post autor: kempy »

yrq pisze: 19 sty 2023, 13:19
zioombel pisze: 18 sty 2023, 06:26 Age of Sigmar Champions było takie, że karty można było skanować i mieć w wersji cyfrowej w grze. Długo nie pożyło. Gra bardzo spoko.
To.
Ja grałem chwilę tylko w wersję cyfrową, fajnie mechanicznie, można było pokombinować przed grą i w trakcie gry. Kilku kolegów miało fizyczne karty to za to dostawali jakieś bonusy i ciekawsze rzeczy w wersji cyfrowej. Fajny pomysł ale jak widać nie chwyciło.
Dokładnie wyglądało to tak, że każda wydrukowana fizyczna karta posiadała tzw. "dot code" na ramce. Kod był unikalny dla każdej karty i można go było zeskanować z poziomu aplikacji. Zeskanowana karta od razu stawała się cyfrową wersją i można nią było grać online. Raz zeskanowana karta otrzymywała status "claimed" i nikt inny nie mógł jej zeskanować ponownie dla w/w profitu. Mogło się tak stać tylko wtedy gdy jej właściciel użył opcji "unclaim" w aplikacji (np. w celu fizycznej sprzedaży). Na rynku kart istniał podział na karty "claimed" i "unclaimed".

Co takie zeskanowanie dawało? Fizyczna karta zeskanowana do aplikacji, jeśli się nią grało, zdobywała punkty doświadczenia. Im więcej grałeś zeskanowanymi kartami, tym to doświadczenie rosło i dzięki niemu szybciej dostawało się wewnętrzną walutę do zakupu cyfrowych boosterów i dodatków kosmetycznych jak maty czy deckbakery.

Jakie wnioski? Okazało się, że jeśli ktoś już chciał zainwestować pieniądzę w wersję online to zamiast kupować bezpośrednio gemy, lepiej było kupić fizyczny produkt i go wskanować. Expy z zeskanowanych kart się o wiele szybciej kumulowały i szybciej można było zdobyć cyfrowy playset. Na dodatek np. fizyczne startery do gry były lepsze niż ich cyfrowe odpowiedniki.

PS. Przed Warhammer Age of Sigmar Champions ten sam wydawca wypuścił karciankę Lightseekers, która działa w oparciu o tą samą technologię. I chyba nawet do tej pory serwery są online.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
ODPOWIEDZ