(Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Ardel12 pisze: 22 sty 2023, 21:54 Jak Portal jasno sygnalizował wszystko albo nic to z jakiej paki masz z tym problem?
Mam bo dostałem nic a mogłem mieć chociaż podstawkę i daję głowę, że nakład wyprzedałby się na pniu.
Tyle w temacie.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Qardasowsky
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2021, 22:43
Has thanked: 77 times
Been thanked: 96 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Qardasowsky »

Portal Games pisze: 22 sty 2023, 21:07
Qardasowsky pisze: 21 sty 2023, 11:01 Szkoda że Trickerion tylko w Big Boxie prawdopodobnie, więc zostanie angielska wersja. Taki duży bundle nie na studencką kieszeń ale z drugiej strony szkoda bo tekstu na kartach całkiem sporo. Too Many Bones chyba największe zaskoczenie ale cena też zabójcza w moim przypadku.

Na pewno Dead by Daylight wchodzi na listę zakupową, oby w Collectors Edition od razu bo podstawowa ma za mało regrywalności jak grało się w wersję komputerową i ma porównanie. Dodatkowo Age of Steam, Planet Unknown i być może Ahoy chociaz oceny na BGG niezbyt zachęcające.
Nie do końca rozumiemy logikę - Trickerion w wersji collector's gdzie sama podstawka jest nieco uboga w zawartość jest "be" bo droga, ale Dead by Daylight koniecznie w dużo droższej wersji :)? Zapewniamy, że podstawowa edycja DbD ma dużą regrywalność - poza tym, że mamy wielu Ocalałych i Zabójców do dyspozycji, to jeszcze załączone są karty, dzięki którym możemy tworzyć własne kombinacje zdolności. Będzie dobrze.
Podstawkę Trickeriona mam + Dahlgaard's Gifts i wiem, że jest to mega regrywalna gra już w takiej kombinacji. Nawet czysta podstawka + Dark Alley daje radę bardziej niż większość eurasów. Chodziło mi jedynie o kwestie finansowe + porównanie zawartości ze Standard Edition wobec Collector's w przypadku Dead by Daylight w kontekście tego ile godzin mam spędzone w grze komputerowej z całym dostępnym contentem. Szybciej bym zapłacił ~430 złotych za all in (aktualny kurs dolara nie wliczając przesyłki) gdzie regrywalność jest prawie potrojona (13 figurek vs 33 + dodatkowe mapy i perki) mając na uwadze jak aktualnie wygląda stan zawartości w grze komputerowej niż 700/800 za all in Trickeriona. Gdybym wcześniej nie znał DbD to retail dla mnie byłby w sam raz. Oczywiście i tak kupię z szacunku dla Level99, samej gry jak i w ogóle możliwości takiej współpracy Portalu z nadzieją na inne gry z tego wydawnictwa w przyszłości. Ostatecznie jednak te 300/400 złotych robi różnice. Wśród geeków tu na forum pewnie większość stać na taki jednorazowy wydatek, ja niestety do takich się nie zaliczam i będąc w tej mniejszości z przyjemnością bym zakupił wszystkie dodatki do Trickeriona jakich mi brakuje nawet mając na stanie angielską podstawkę. Oczywiście rozumiem kwestie licencyjne czy może zwykłą nieopłacalność dzielenia tego na mniejsze boxy jednak mimo całego gigantycznego dobrodziejstwa Collector's Boxa które na pewno przewyższa DbD, na ten moment nie jestem w stanie sobie go zapewnić. Natomiast jeśli jakimś cudem cena zejdzie poniżej 700 złotych za cały box, wtedy może uda się coś podziałać. Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

Nie mniej jednak doceniam odpowiedź, nie tylko do mnie jak i do pozostałych userów, napawa mnie to optymizmem na przyszłość jeśli chodzi o kontakt na linii wydawca - fani.
Awatar użytkownika
sydonia
Posty: 353
Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 11 times
Been thanked: 388 times
Kontakt:

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: sydonia »

POPORTALCONOWY LIVE NA PN

24 stycznia będzie dobra okazja, aby posłuchać więcej o grach, które Portal wyda w 2023 r. i otrzymać odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Zapraszam na live z Grześkiem z Portalu na jutubowy kanał Planszowych Newsów :)

Kiedy: wtorek, 24 stycznia, godz. 21.00
Gdzie: YT Planszowych Newsów (tu)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4405
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1332 times
Been thanked: 835 times
Kontakt:

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Hardkor »

Super, że wrzuciliście taki wielki post :)

Osobiście nie wiem jeszcze czy TMB kupię. To by wszystko z niego wyszło po polsku nie jest dla mnie jakimś must have (bo gier mamy masę, a TMB samo w sobie jest długie, ale wiadomo fajnie jakby wyszło jak najwięcej), ale rękami i nogami podpisuję się pod postem Curiosity co do tłumaczenia tejże gry (na podstawie mojego doświadczenia z angielską wersją) - przyłóżcie się do tłumaczenia, ogarnijcie BGG, ogarnijcie forumowe tłumaczenia. Na pewno ludzie nawet za darmo będą chcieli pomóc. Porządnie wydanie podstawki da ogromną żywotność tej serii (moim zdaniem oczywiście). Język w tej grze jest trudny i wypuszczenie babola zaboli tutaj o wiele bardziej niż w jakimś Nemesis Lockdown, nie mówiąć już o tym, że to gra za około 700 zł :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1527
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 198 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Furan »

Przyznam bez bicia, że Okruchy Wieczności mnie mega ucieszyły - na tyle, że postanowiłem zakupić aplikację na androida i przetestować... i gra trafia na wishlistę. Wydaje się mniej łopatologiczna od Star Realmsów, a w sumie nie mam deckbuildera sensownego do pojedynków (w Dominiona nie zamierzam inwestować, bo to studnia bez dna :P ). Mam nadzieję, że cena będzie sensowna. I kiedy, kiedy?

O ile Messina Suchego mnie odrzuciła (nadal nie wiem o co w tym chodzi, przy filmie instr. zasypiam, pewnie w końcu przeczytam instrukcję), to Woodcraft u Rahdo pobudził ośrodek endorfinowy odpowiedzialny na fajny pomysł wykorzystania kości, więc w dobrej cenie pewnie spróbuję (chyba, że pojawi się - jak pozostałe gry od Suchego na yucata.de i okaże się, że to absolutnie nie to). Pulsar też niby robi cuda z kości, a jednak a) czuję przy nim jakbym serio pracował b) jest nieco przydługi c) za mało w skubańcu interakcji na taki czas gry. Może tu jest nieco lepiej...

Ach... no i Wilki od Pandasaurusa. That Time You Killed Me jest mega dziwnym tytułem - jednocześnie mnie wkurza, przyciąga i odpycha i nie wiem co będzie z tą grą w długim czasie u mnie - czy nie pójdzie na sprzedaż po ograniu wszystkich wariantów. To samo wydawnictwo, kolejny nietypowy tytuł... mam trylogię maski (od Super Mepla), co na swój sposób wypełnia niszę klasycznego eurowego (po staremu = cholernie wrednego i pomysłowego) area-control (aż za bardzo!), więc jestem ciekaw na ile Wilki są ciekawe po kilku partiach i ogarnięciu systemu wyboru terenu. Czy wtedy gra nadal jest ciekawą interaktywną perełką (tematycznie i wizualnie, bo mechanicznie... nic tam nie ma nowego), czy robi się powtarzalna. W dobrej cenie wpadnie do koszyka. :)
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum; Mundus Novus, Montana
MaciekK5454
Posty: 353
Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
Has thanked: 167 times
Been thanked: 191 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: MaciekK5454 »

Także dziękuję, za obszerne wyjaśnienia i odniesienie się do moich wszystkich wrażeń i wątpliwości. Cokolwiek by powiedzieć, to widać że jeżeli chodzi o komunikację, to Portal robi dużo i na pewno jest wyróżniającym się wydawnictwem, szczególnie biorąc pod uwagę ilość wydawanych gier.

Btw, czy będą collector boxy do Wicehrabiów i Architektów? Pudło do Paladynów nie było najfortunniej zaprojektowane, ale.. cały cykl będzie teraz liczył 9 pudełek, zredukowanie tego do 3 (4 z małymi kronikami) byłoby jak najbardziej pożądane w kontekście miejsca na półkach. Tak samo fajnie by było dorzucić matę do Architektów. BTW: na jakiejś recenzji pudła do Paladynów widziałem wersję, z takimi wycięciami na palce, które umożliwiają dobieranie kart. Ciekawe czemu wersja portalowa tego nie ma.

Natomiast jeżeli chodzi o te najdroższe gry, to cóż, są ludzie, którzy potrafią wydać kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie na klocki LEGO, więc mnie wcale nie będzie dziwic, jeżeli i takie gry w wersji de lux znajdą swój rynek.
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 556
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: goldsun »

MaciekK5454 pisze: 23 sty 2023, 06:05 Natomiast jeżeli chodzi o te najdroższe gry, to cóż, są ludzie, którzy potrafią wydać kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie na klocki LEGO, więc mnie wcale nie będzie dziwic, jeżeli i takie gry w wersji de lux znajdą swój rynek.
Osoby które wydają miesięcznie kilkanaście tys na klocki Lego, robią to jako inwestycje, a nie jako hobby. Takie coś należy traktować inaczej. Zdecydowanie inaczej, chociaż oczywiście - tak to jest pewien rynek dla wydawców. Chociaż równie dobrze, za miesiąc mogą się przerzucić na coś innego, bo akurat tam będą widzieć większą potencjalną stopę zwrotu.
Ale jednocześnie jest to cholerna patologia, która ten rynek, dla zwykłych hobbystów, coraz bardziej wypacza.
Uwierz hobbyście, który w tych klockach siedzi bardzo aktywnie od kilkunastu lat - szlag nas trafia jak widzimy co się dzieje, jak już nawet Lego ewidentnie produkuje zestawy właśnie pod taki rynek, czyli "dużo, drogo, najlepiej na jakimś IP i bez sensu". Nie chciej tego w grach planszowych. Chociaż właściwie ja już od jakiegoś czasu to w planszówkach też widzę, chociaż skala trochę inna, pewnie trochę dlatego, że tu nie ma takiego monopolu jak w klockach i różne wydawnictwa mogą wydawać różne gry, pod różnych "odbiorców".
Portal Games pisze: 22 sty 2023, 21:07
goldsun pisze: 22 sty 2023, 11:55
Shodan pisze: 22 sty 2023, 11:04 Duże znaczenie dla Portalu może mieć wynik kampanii wspieraczkowej Thorgala, który ze względu na IP może przynieść spory zastrzyk gotówki.
To może niech się trochę więcej postarają w budowaniu hype wokół tej gry?
Mam ją na radarze pewnie dłużej niż pół roku i nie za dużo wiadomo, bardziej się wielu rzeczy domyślamy.
I to co pokazują, mało faktycznie pokazuje że w jakiś sposób bazuje na tym IP. Równie dobrze mogłoby to na razie być cokolwiek - jakby wymienić obrazki.
Wiem, że aktualny planowany termin startu KSa to marzec, więc jeszcze kilka update'ów wpadnie, bo wrzucają je co tydzień. Ale dalej mam wrażenie, że wiem o tej grze o wiele mniej, niż wiedziałem o innych później wspieranych.

Swoją drogą, czekam na relacje od ludzi którzy mogli ograć tego Thorgala na miejscu. Widać było wczoraj z relacji, że były dwa stoły i jacyś ludzie grali.
Będzie więcej informacji, spokojna głowa. Ale to jest nadal tytuł tworzony od podstaw na licencji – to spowalnia każdy proces.
Po pierwsze - szacun za cały ten post, bo widać, że ktoś z Was przeczytał te wszystkie wypowiedzi i postarał się odpowiedzieć.
Po drugie - zakładałem, że kwestie licencyjne już macie załatwione? Tzn. pewnie jakieś rzeczy trzeba uzgadniać, ale w takim razie pytanie: macie już zakończone (czyli uzgodnione) te 7 scenariuszy i ustalacie jakieś rozszerzenia, czy jeszcze te 7 scenariuszy jest nie do końca gotowych?
Zakładam, że na KSie w SG mogą pojawić się jeszcze jakieś scenariusze i/lub dodatkowe postacie grywalne - co też trzeba ustalić. Stąd moje pytanie: na jakim etapie to jest.
I jeszcze jedno pytanie - marzec to raczej początek, środek czy koniec?
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 758
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 660 times
Been thanked: 771 times
Kontakt:

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: anitroche »

goldsun pisze: 23 sty 2023, 07:30
Po drugie - zakładałem, że kwestie licencyjne już macie załatwione? Tzn. pewnie jakieś rzeczy trzeba uzgadniać, ale w takim razie pytanie: macie już zakończone (czyli uzgodnione) te 7 scenariuszy i ustalacie jakieś rozszerzenia, czy jeszcze te 7 scenariuszy jest nie do końca gotowych?
Zakładam, że na KSie w SG mogą pojawić się jeszcze jakieś scenariusze i/lub dodatkowe postacie grywalne - co też trzeba ustalić.
Nie jestem z Portalu i nie znam szczegółów, ale pracowałam wcześniej przy wydawaniu różnych rzeczy na licencji i powiem ci, że akceptacja wszystkiego przez licencjodawcę to mega upierdliwa sprawa. Scenariusze moga mieć np. już zaakceptowane (nie wiem), ale widziałam na prototypie, że część grafik jest z komiksów, a część rysowana od zera i te wszystkie grafiki też muszą być zaakceptowane. Potem cokolwiek chcesz zmienić, nawet przesunąć jakiś licencyjny rysunek na planszy, to to wszystko musisz wysłać do akceptacji i to nigdy nie jest tak, że zaraz dostaniesz odpowiedź od licencjodawcy - wymiana takich wiadomości trwa zwykle co najmniej kilka dni, czasem tygodni, więc mogą mieć wszystko gameplayowo gotowe, ale same rzeczy związane z wyglądem licencjodawca też musi klepnąć.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4616
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1196 times
Been thanked: 1408 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Mr_Fisq »

japanczyk pisze: 22 sty 2023, 22:49
Mr_Fisq pisze: 22 sty 2023, 09:35 Zmienność planszy/mapy w TMB jest na przykład uderzająca :mrgreen:
Ale jakie znaczenie ma stalosc may skoro zawsze stos baddies bedzie inny (bo jest losowy) + dochodzi ci kominacja gearlockow + ich buildy + karty wydarzen losowe w psozczegolnych dniach
Troche wiecej zmiennych niz w stalych scenariuszach Gloomhaven
W gołym pojedynczym scenariuszu do GH względem innego scenariusza do GH masz:
- Zmienność kształtów pomieszczeń i ich układów, wraz w przeszkodami i pułapkami z którymi możesz wchodzić w interakcję, zmienność położenia potworów (w tym różnice wynikające z liczby graczy), zdarzenia w trakcie scenariuszy => nie jest to oczywiście zmienność generowana losowo, tylko związana z kolejnymi scenariuszami.

W Gloomhaven masz też:
- Zmienność zachowań potworów wynikająca z ich talii.
- Zmienność postaci i ich kombinacji
- Zmienność buildów zarówno w zakresie posiadanych kart postaci, jak i modyfikacji swojego generatora "liczb losowych" z możliwością dokładania efektów
- Zmienność dokupowanych przedmiotów
- Zmienność celów długoterminowych (i naszej woli zmiany postaci)
- Zmienność celów krótkoterminowych (tych na scenariusz)
- Wydarzenia przed scenariuszem (z kart)

Mi zmienność scenariuszy w TMB (samych w sobie, w oderwaniu od postaci biorących w nich udział i ich buildów, bo to mamy też przecież w GH) kojarzy się ze zmiennością sudoku gdzie mamy ~6*10^21 rozwiązywalnych układów...
Sprzedam: Wiosenne porządki: Horror w Arkham - 5 cykli, Łowcy A.D. 2114, Uśpieni Bogowie, Moje Miasto.
Przygarnę: Legendary Encounters: Firefly, Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3190 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: japanczyk »

Mr_Fisq pisze: 23 sty 2023, 08:55 Mi zmienność scenariuszy w TMB (samych w sobie, w oderwaniu od postaci biorących w nich udział i ich buildów, bo to mamy też przecież w GH) kojarzy się ze zmiennością sudoku gdzie mamy ~6*10^21 rozwiązywalnych układów...
Przeciez wszystko to co wymieniles jako "zmiennosc" ekwpiunku, buildow itp to masz w TMB xD Masz buildy, masz ekwipunek i dodatkowo decyzje, ktore wplywaja na to jak moga potoczyc sie kolejne potyczki i jak bedziesz do nich przygotowany... Nie masz celow, ale cele w GH mozesz olac, lub dostac taki, ktory jest absurdalny do realizacji w stosunku do pozostalych - dla mnie to jest minus tej gry, a nie plus
Buildy postaci xD Sorry, ale w Gloomhaven (aczkolwiek nie przechodzilem calosci, teraz to robie na kompie) nie mialem poczucia, ze moj "build" ma jakies znaczenie - postac, jasne, ale jej rozwoj ejst mocno ubogi wzgledem mozliwosci rozwoju Gearlocka, ktory moze wygladac pomiedzy poszczegolnymi sesjami calkiem inaczej, a nie na przestrzeni 10 sesji, gdzie dokladasz/wyjmujesz karte z talii :P
Potwory maja swoje unikalne cechy, ktore decyduja o walce z nimi i ich psotepowaniu i jest ich znacznie wiecej niz w Gloomhaven gdzie masz kilka zestawow potworow i tyle
Przedmioty tez masz
TMB to jedna wielka gra w wydarzenia, gdzie wybeirasz co robisz i jaka nagrode dostaniesz po potyczce

Roznica jest taka, ze TMB to seria potyczek przygotowujacych cie do unikalnej walki z bossem, ktorych teraz jest od groma

Gloomhaven to dla mnie 50 scenariuszy puzzli - jak zabic wszystkich, bo starcia zawsze maja ten sam setup
w TMB nie masz stale setupu - masz zmienne potwory, zmiennego villaina, ktory je definiuje, zmienne karty wydarzen, ktore wplywaja na scenariusze potyczek i tak dalej
To ze masz grid 4x4 nie sprawia, ze gra staje sie prostsza, czy kazda potyczka wyglada tak samo... Regrywalnosc TMB pod tym wzgledem naprawde nie ma sobie rownych, szczegolnie jak sie ma cos wiecej niz podstawke
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: seki »

Furan pisze: 23 sty 2023, 02:07 O ile Messina Suchego mnie odrzuciła (nadal nie wiem o co w tym chodzi, przy filmie instr. zasypiam, pewnie w końcu przeczytam instrukcję), to Woodcraft u Rahdo pobudził ośrodek endorfinowy odpowiedzialny na fajny pomysł wykorzystania kości, więc w dobrej cenie pewnie spróbuję (chyba, że pojawi się - jak pozostałe gry od Suchego na yucata.de i okaże się, że to absolutnie nie to). Pulsar też niby robi cuda z kości, a jednak a) czuję przy nim jakbym serio pracował b) jest nieco przydługi c) za mało w skubańcu interakcji na taki czas gry. Może tu jest nieco lepiej...
Woodcraft nie zaskoczy Cię interakcją. Grałem na 5 graczy i nawet na tyłu interakcja było znikoma. Koło akcji jest tak skonstruowane, że często możesz powtarzać akcje wybrane przez rywali więc ciężko coś komuś przyblokować. Różnica jest w dodatkowych bonusach, ewentualnie jak kilka razy pod rząd ktoś wybierze te same akcję to koło się zablokuje i nie przekręci dalej a co za tym idzie akcje popularne będą niedostępne dopóki ktoś nie wybierze akcji mniej popularnych i nie przesunie ich dalej. Interakcja jest też w wyścigu po punktowane cele ale u nas rozłożyły się różnie pod różnych graczy więc w sumie ciśnienia nie było żadnego.

Co do oryginalności użycia kości to mnie ona nie zadowoliła. Kości służą prawie wyłącznie jako znacznik wartości posiadanego drewna. Jako drzewo co rundę rosną jak starzejące się wino w Viticulture, można rozcinać je na części albo sklejać ze sobą. Poza tematycznym powiązaniem nie jest to jakaś angażująca i oryginalna manipulacja. Reasumując nie znajdziesz tu ani interakcji ani oryginalności. Dla mnie to kolejna gra ze zbieraniem zasobów i realizowaniem kontraktów, alternatywnie wydawaniem kasy na punkty. Aczkolwiek gra jest poprawna a najlepsze z niej jest koło akcji, które jednak interakcji nie zapewnia.
Awatar użytkownika
leszczorek
Posty: 55
Rejestracja: 17 sty 2017, 22:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: leszczorek »

Aj ale ten Crescent Moon będzie niewypałem... Gra do bardzo wąskiej grupy odbiorców polegająca tylko na negocjacjach i działająca w pełnym składzie. Dodatkowa ogromna asymetria. Zagrałem raz i się odbiłem od razu, bo zanudziłem się na śmierć. Jeżeli ktoś lubi przekrzykiwanie nad stołem i handlowanie to będzie na pewno zadowolony ;p Mój znajomy prowadził grupę testerską dla autora i oni akurat uwielbiają ten tytuł.

Reszta zapowiedzi bardzo solidna. 6 gier z ogłoszonym mam już ograne więc mój portfel tylko ubolewa z TMB, które w końcu będzie można wypróbować. Brawo Portal!
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: BOLLO »

A więc i ja dorzucę swoje trzy nieznaczące grosze do puli:

Aeon's End: Outcasts- nie zainteresowany

Age of Steam + Rozszerzenie 1 - edycja deluxe z KS- chętnie przypatrzę się bliżej bo nie wiedzieć czemu polubiłem gry tego typu a temat pomimo że totalnie nie jest moim koniekiem to mi nie przeszkadza. Grając w kultowe Rosyjskie Koleje bawiłem się świetnie więc jest szansa że i tu się odnajdę. Wskakuje na radar.

Ahoy- z początku byłem zdecydowanie na nie, ale później zacząłem wertować i całkiem fajna gra familijna dla moich dzieciaczków. Nie zagram raczej z nerdową ekipą ale w domciu w kapciach czemu nie.

Assasin's Creed: Brotherhood of Venice- i radość i smutek. Radość bo to reimplementacja V-Sabotage którego tak bardzo chciałem poznać. Smutek bo widzę że to wersja bez figurek i klimatycznie nie dla mnie....

Brian Boru- Totalnie nie moje klimaty i do tego jak dla mnie odpychająca szata graficzna.

Crescent Moon- gra od 4 graczy więc całkowicie spada do czeluści gier na które niestety nie patrzę.

Dead by Daylight- Gra od 3 graczy więc u mnie gra spada na dalszy plan zainteresowań . Dodatkowo tło fabularne niezbyt interesujące a z dziećmi nie pogram. Tak więc pass.

Listy z zaświatów- to chyba raczej gra imprezowa a więc zdecydowanie odpada.

Mind Bug -> premiera PortalConu- po wstępnych opiniach osób które miały możliwość grania w tę grę nie jest to typ dla mnie. Troszkę smuteczek że Portalowa gra tym razem jest taka jak by to ująć miałka. Lubię autorskie gry Portala i z dużym zainteresowaniem na nie patrzę. Tym razem przeszło bokiem.

Niezbadana Planeta
- O i tutej jestem potencjalnie zainteresowany. Jest tetris, łatwe zasady i gra na 60-75min. No i opcja grania 1-6 osób. Wygląda na całkiem spoko nieskomplikowaną grę która może być dobrym wprowadzeniem nowych graczy. Dodatkowo bardzo ładne komponenty i tematyka explorowania kosmosu której nigdy zawiele.

Shards of Infinity- prosta karcianka na 30min z ładymi grafikami niczym Mindjurney...jestem na tak.

Stranger Things: Upside Down- nie zainteresowany.

Too Many Bones- i tu mam mega dylemat. RPGowcem nie jestem...nie lubię grac dłużej niż 3h...i miałem być w tym roku oszczędny. A mimo to FOMO działa i krzyczy "weź mnie". Zerknę na gameplay, poczytam opinie co i jak i bardzo gruntownie ją prześwietlę. Wykonanie kapitalne, tematyk ciekawa ale nie będę ukrywał że już jestem zmęczony kupowaniem gier za 300pln+. Tryb oszczędzania włączony..... :mrgreen:

Trickerion: BigBox- powiem krótko. Jak nie kupię TMB to kupię Triceriona.

Wilki - spore zainteresowanie było tą grą na Essen więc tytuł wart poświęcenia chwili. Ładnie wykonany, o ciekawej tematyce. Ale czy te 2.85BGG nie będize za bardzo skomplikowane dla moich pociech? Zobaczymy bliżej premiery

Woodcraft-nie dla mnie i te generyczne postacie :lol:

Zombicide: Żywi i nieumarli- lubię Zombiecide i lubię western więc może się skuszę ale wciąż widzę ten kłamliwy czas gry na pudle 60min.... :wink:

Tak więc w tym roku przynajmniej na wydawnictwu Portal zaoszczędzę nieco pieniędzy za co serdecznie dziękuję. Czekam jeszcze na ogłoszenie przez nich Projektu Gaja (licencje mają więc raczej wydadzą). Szkoda że nie mogłem być z Wami na Portalconie ale w sumie tak u mnie rano posypało że i tak bym nawet z parkingu nie wyjechał wiec nie ma tego złego.
Semen
Posty: 127
Rejestracja: 22 lis 2011, 15:01
Has thanked: 25 times
Been thanked: 20 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Semen »

seki pisze: 23 sty 2023, 02:07 Co do oryginalności użycia kości to mnie ona nie zadowoliła. Kości służą prawie wyłącznie jako znacznik wartości posiadanego drewna. Jako drzewo co rundę rosną jak starzejące się wino w Viticulture, można rozcinać je na części albo sklejać ze sobą. Poza tematycznym powiązaniem nie jest to jakaś angażująca i oryginalna manipulacja. Reasumując nie znajdziesz tu ani interakcji ani oryginalności. Dla mnie to kolejna gra ze zbieraniem zasobów i realizowaniem kontraktów, alternatywnie wydawaniem kasy na punkty. Aczkolwiek gra jest poprawna a najlepsze z niej jest koło akcji, które jednak interakcji nie zapewnia.
Potwierdzam. Gra jest poprawna, nawet przyjemna. Koło akcji jest bardzo fajnie pomyślane i w zasadzie często ono stanowi główny twist w tej grze - potrafi dać nam akurat taki bonus i w takiej ilości, która umożliwi wykonanie zacnej akcji. Natomiast dwa razy w grach, jeden z grających w ogóle "nie grał fabularnie", tj. nie wykorzystywał "sadzenia" kości i czerpania korzyści z tej inwestycji, kupując po prostu kości na rynku ... i wygrywał :)
tomg
Posty: 401
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 121 times
Been thanked: 154 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: tomg »

BOLLO pisze: 23 sty 2023, 11:00
Ahoy- z początku byłem zdecydowanie na nie, ale później zacząłem wertować i całkiem fajna gra familijna dla moich dzieciaczków. Nie zagram raczej z nerdową ekipą ale w domciu w kapciach czemu nie.

Mind Bug -> premiera PortalConu- po wstępnych opiniach osób które miały możliwość grania w tę grę nie jest to typ dla mnie. Troszkę smuteczek że Portalowa gra tym razem jest taka jak by to ująć miałka. Lubię autorskie gry Portala i z dużym zainteresowaniem na nie patrzę. Tym razem przeszło bokiem.
1. Pomyłka to nie jest typowa gra rodzinna tylko lżejszy Root
2. To nie jest gra Portalu tylko prosta karcianka autorstwa m.in. Garfielda
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3190 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: japanczyk »

BOLLO pisze: 23 sty 2023, 11:00 Mind Bug -> premiera PortalConu- po wstępnych opiniach osób które miały możliwość grania w tę grę nie jest to typ dla mnie. Troszkę smuteczek że Portalowa gra tym razem jest taka jak by to ująć miałka. Lubię autorskie gry Portala i z dużym zainteresowaniem na nie patrzę. Tym razem przeszło bokiem.

Woodcraft-nie dla mnie i te generyczne postacie :lol:

Zombicide: Żywi i nieumarli- lubię Zombiecide i lubię western więc może się skuszę ale wciąż widzę ten kłamliwy czas gry na pudle 60min.... :wink:
Twoje opinie czasem sa tak randomowo generyczne...
Mind Bug nie jest gra Portalu, jest gra wydawana przez Portal i jest to jedna ze sprytniejszych, szybszych i ciekawych karcianek jakie wyszly ostatnio na rynku
Komentarz na temat Woodcrafta to absurd
a co do Zombicide - spokojnie mozna zagrac w 60 min, zalezy jaka misje wybierzesz i jak Ci pojdzie - nam sie udalo ostatnio 4-kafelkowe easy rozegrac 2 razy w ciagu godziny
na 6 kafelkow w 4 osoby, z poziomem easy tez jestesmy w stanie sie w godzine zamknac - trudniejsze misje juz moga byc ciezsze...

A tymczasem moje 3 grosze:

Imperial Miners (BGG) - Arkana Magii to abrdzo przyjemna gra, szkoda, ze tak slabo siadla w Polsce, licze ze theme osadnikow i nazwisko autora da jej troche wiecej zycia
Thorgal: The Board Game (BGG, forum) - czekam na opinie po portalconie, ale same devdiaries budza moje umairkowane zainteresowanie

Zombicide: Undead or Alive - mocne zaskoczenie, myslalem, ze ta oslona ze wzgledu an setting zostanie pominieta
Crescent Moon (BGG) - absolutne zaskoczenie! neistety czuje, ze bedzie to wyprzedazowy hit Black Friday, ale po Deal with the Devil ejstem otwarty na takie eksperymenta :)
Ahoy - ziobro zaskoczenia, czekam na gre - lzejszy, mniej asymetryczny Root w pirackich kliamtach - yarrr!

Age of Steam - slyszalem przecieki juz wczesniej, wiec brak zaskoczenia zapowiedzia, ale mega zaskoczenie, ze ktos podejmuje sie wydania tego w tym roku - trzymam kciuki za powodzenie i pewnie kupie zeby zagrac, bo pociagi - szkoda, ze od 3 graczy de facto
Woodcraft - ziobro zaskoczenia, solidna mechanicznie gra, oby wspolpraca z Suchym i Delicious Games trwala w najlepsze
The Wolves - liczylem,z e bedzie to premiera PortalConu, no ale coz - czekam na polska wersje, pomimo sarkania niektorych na niezbalansowana gre

Listy z zaświatów - trzymam kciuki za mocna sprzedaz, slyszalem o tytule same dobre rzeczy, ostatnia imprezowka Portalu (Ostatnia Wiadomosc) bardzo mi siadla!
Brian Boru - absolutnie nie rozumiem powodow wydania, kazdy z kim rozmawialem mowil, ze po 2-3 grach nie ma tam nic ciekawego do poznawania dalej
Planet Unknown - outstanding move! Oby siadlo!

Aeon's End: Outcasts - dziekuje panie Portal!
Shards of Infinity - awesome, bdb konkurent Hero Realms, tylko zeby to dobrze wypromowac :)
Mindbug - bardzo, bardzo, abrdzo dobra gra - przede wszystkim szybka - 5-10-15 minut, a daje mnostwo radosci w tak malym pudelku, szkoda, ze wersja z KSa nie miala life counterow, ale miala za to dodatkowe karty ;-)

Stranger Things: Upside Down - w sumie nie spodziewalem sie, ale rozumiem, ze ktos w to gral is twierdzil ze dobra, fajnei bo gra ma trafic straight to retail
Dead by Daylight: The Board Game - ktos chce kupic Collector's editionz KSa? xD
Assassin's Creed: Brotherhood of Venice - suuuuper! mam wydanie z KSa, ale mocno rozwazam wejscie w Polska wersje

Too Many Bones
Trickerion

Szok i niedowierzanie - licze, ze inwestycja w te tytuly sie zwroci

Super, ze kontynuowana jest linia Aeon's End, Bloodborne oraz gry od Shema :)
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4616
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1196 times
Been thanked: 1408 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Mr_Fisq »

japanczyk pisze: 23 sty 2023, 09:30 Przeciez wszystko to co wymieniles jako "zmiennosc" ekwpiunku, buildow itp to masz w TMB xD
Przecież dwa posty wyżej powołujesz się na te konkretne aspekty TMB twierdząc, że w TMB zmienności jest więcej niż w GH, więc Ci punktuję, że to o czym piszesz jest w GH O.o
Nie masz celow, ale cele w GH mozesz olac, lub dostac taki, ktory jest absurdalny do realizacji w stosunku do pozostalych - dla mnie to jest minus tej gry, a nie plus
Dla mnie minusem są losowe potwory wyskakujące w jednym scenariuszu vs jestem w GH w katakumbach, to mam szkielety/nieumarłych/etc. , ale nie zmienia faktu, że generuje to zmienność w grze.
Buildy postaci xD Sorry, ale w Gloomhaven (aczkolwiek nie przechodzilem calosci, teraz to robie na kompie) nie mialem poczucia, ze moj "build" ma jakies znaczenie - postac, jasne, ale jej rozwoj ejst mocno ubogi wzgledem mozliwosci rozwoju Gearlocka, ktory moze wygladac pomiedzy poszczegolnymi sesjami calkiem inaczej, a nie na przestrzeni 10 sesji, gdzie dokladasz/wyjmujesz karte z talii :P
Dla mnie mylisz build z progresją postaci. W TMB progresja jest szybsza, więc wrażenie zmienności jest spotęgowane.
Potwory maja swoje unikalne cechy, ktore decyduja o walce z nimi i ich psotepowaniu i jest ich znacznie wiecej niz w Gloomhaven gdzie masz kilka zestawow potworow i tyle
Musiałbyś zdefiniować zestaw potworów, bo w samych Jawsach o których tu nie mówimy mamy 12 zestawów kart AI. W dużym GH jest tego dużo więcej.
Gloomhaven to dla mnie 50 scenariuszy puzzli - jak zabic wszystkich, bo starcia zawsze maja ten sam setup
w TMB nie masz stale setupu - masz zmienne potwory, zmiennego villaina, ktory je definiuje, zmienne karty wydarzen, ktore wplywaja na scenariusze potyczek i tak dalej
To ze masz grid 4x4 nie sprawia, ze gra staje sie prostsza, czy kazda potyczka wyglada tak samo... Regrywalnosc TMB pod tym wzgledem naprawde nie ma sobie rownych, szczegolnie jak sie ma cos wiecej niz podstawke
Kurde grałem, i w TMB (6/10) i w GH (7/10), i jakoś nie czułem tej frajdy ze zmienności tych scenariuszy tak samo jak zmienność poziomów w Rogue mnie nie kręci, mimo że możliwych układów planszy jest tam jeszcze więcej. Ja przy tym nie twierdzę, że poletko 4x4 powoduje, że gra jest prosta, tylko obdziera grę ze zmienności w zakresie miejsca akcji.

Jak natomiast chcesz zacząć porównywać TMB + dodatki do gołego GH, to trzeba będzie spojrzeć na cenę.

Ja idę grać w mojego następcę do bólu powtarzalnego gniota za którego dałem 650PLN.
Sprzedam: Wiosenne porządki: Horror w Arkham - 5 cykli, Łowcy A.D. 2114, Uśpieni Bogowie, Moje Miasto.
Przygarnę: Legendary Encounters: Firefly, Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
loaru
Posty: 299
Rejestracja: 13 sty 2015, 10:07
Has thanked: 63 times
Been thanked: 115 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: loaru »

Mindbug - czy ktoś może się wypowiedzieć na temat frajdy z gry i regrywalności? Bo mam obawy, czy warto to brać mimo niskiej ceny po doświadczeniach z Jaipurem i Botanikiem (fajne gry, ale już po kilku partiach nie ma nic od odkrycia).
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3190 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: japanczyk »

loaru pisze: 23 sty 2023, 13:42 Mindbug - czy ktoś może się wypowiedzieć na temat frajdy z gry i regrywalności? Bo mam obawy, czy warto to brać mimo niskiej ceny po doświadczeniach z Jaipurem i Botanikiem (fajne gry, ale już po kilku partiach nie ma nic od odkrycia).
Moja opinia bedzie biased, bo w Botanika zagrywam sie od roku, ale Mindbug jest szybki, sprytny i wyciagam zawsze na przerwie w pracy ;-)
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1527
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 198 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: Furan »

loaru pisze: 23 sty 2023, 13:42 Mindbug - czy ktoś może się wypowiedzieć na temat frajdy z gry i regrywalności? Bo mam obawy, czy warto to brać mimo niskiej ceny po doświadczeniach z Jaipurem i Botanikiem (fajne gry, ale już po kilku partiach nie ma nic od odkrycia).
Nie wiem czy identycznie będzie z Botanikiem, bo nie mam tylu partii przerobionych (9 ledwo), ale w przypadku Jaipura (jakieś 200 partii online + kilkadziesiąt na żywo) polecam zagrać z zaawansowanymi graczami na BGA - wtedy okaże się, czy nie ma tam już nic do odkrycia. :>
seki pisze: 23 sty 2023, 09:36 Woodcraft [..] i interakcja...
No i klops... :(
Ostatnio zmieniony 23 sty 2023, 16:19 przez Furan, łącznie zmieniany 1 raz.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum; Mundus Novus, Montana
Awatar użytkownika
emoprzemoc
Posty: 84
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:53
Lokalizacja: Katowice LGT
Has thanked: 688 times
Been thanked: 200 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: emoprzemoc »

To trzeci raz, kiedy śledzę zapowiedzi z PortalConu, i choć w tym roku widzę zauważalnie mniej pozycji, które mogą wpaść na wishlistę (realistycznie patrząc: 3-4 tytuły, rok temu było to jakieś 6-8 z samych nowości), to są to zapowiedzi ogółem ciekawe, całkiem różnorodne i kolejny raz mocno głośne i gdyby nie cena/ekipa do grania/większa świadomość tego, w co naprawdę chciałbym zagrać, to pewnie jednak co najmniej drugie tyle tytułów bym przynajmniej obserwował. Zdaje się też, że Portal nieco bardziej wraca do motta o grach z historią. Przynajmniej w tym roku obserwuję tutaj mniej jojczenia na nadmiar eurosucharów w zapowiedziach. :) Sam ogółem nie czuję się jakoś "pokrzywdzony", bo ani nie byłem szczególnie napalony na tytuły z Essen, których oczekiwało się na Portalconie, ani nie narzekam na brak pozycji Portalu, które jeszcze mam do ogrania z tego, co zapowiedzieli przed rokiem (Bitoku i Messina na półce, Darwin czy Mosaic i ew. Circadians FL jeszcze przed premierą), dwoma laty (zapisałem się na dodruk Najeźdźców ze Scytii), a to wciąż nie wszystkie pozycje, jakie mają w swoim mocnym portfolio, a w które jeszcze nie grałem/których jeszcze nie mam na półce. Tak że nawet bym powiedział, że trochę z ulgą przyjąłem tegoroczną listę - zresztą znajduję co najmniej kilka dodatkowych interesujących tytułów wśród "cichych" zapowiedzi (tych z katalogu). :)

Cieszy natomiast również to, że uzyskaliśmy tu na forum odpowiedzi na szereg pytań, które się narodziły w związku z Portalconem i zapowiedziami wydawniczymi czy też ich brakiem w przypadku paru tytułów. Brakowało takiej klarowności w ostatnim czasie i spoko, że się pojawiła, nawet jeśli to taki jednorazowy wybryk przy okazji Portalconu (oby nie!). Dobra decyzja, zwłaszcza gdy inni wydawcy z forum się wycofują. ;)

Wciąż zostaje jeszcze kilka tytułów, co do których nieznany jest polski wydawca, choć wiadomo, że polskie edycje są w drodze. Co prawda jeszcze większości swoich planów na 2023 z większych graczy nie ogłosili choćby LDG, ale też mniej oficjalnymi kanałami wyparli się ich wydawania, co zwiększa "ryzyko", że ich wydawcą będzie Galakta... Aaale to chyba tylko lepiej dla mojego stanu konta, bo zanim się porządnie zastanowię, czy za taką barbarzyńską cenę coś z tych interesujących tytułów wziąć, to te mikronakłady już się na pniu sprzedadzą, a ceny u biznesmenów z olx ostatecznie wybiją gry z głowy. ;)
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: czeczot »

Portal Games pisze: 22 sty 2023, 21:07
czeczot pisze: 21 sty 2023, 22:13 Liczyłem na Trudvang Legends ale prezes twierdzi że to tyle pracy i lepiej wydać 50 zombicide. Awaken Realms się to opłaca. Księga skryptów to Tainted Grai jest gigantyczna a są z tego co pamietam 4.
Trudvang Legends – przyglądamy się, ale faktycznie koszta tłumaczenia duże, argument z Tainted Grail zupełnie nietrafiony, bo na tej samej zasadzie nam się opłaca robić Thorgala…
Targał będzie miał księgę skryptów 200-250 stron? Praktycznie samego TEKSTU. Już się nie mogę doczekać żeby to zobaczyć.  
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3190 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: japanczyk »

czeczot pisze: 23 sty 2023, 15:40 Targał będzie miał księgę skryptów 200-250 stron? Praktycznie samego TEKSTU. Już się nie mogę doczekać żeby to zobaczyć.  
Ale do czego ty pijesz?
Portal mowi, ze bardziej sie robic produkcje inhouse i na tej zasadzie wydaje duze gry AR, niz produkcje na licencji gdzie maja nizsze marze, a jeszcze kupe tekstu musza przetlumaczyc
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 921
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 318 times
Been thanked: 379 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: sliff »

czeczot pisze: 23 sty 2023, 15:40 Targał będzie miał księgę skryptów 200-250 stron? Praktycznie samego TEKSTU. Już się nie mogę doczekać żeby to zobaczyć.  
No liczę że lekko, TWoM ma 2000 paragrafów i to zapisane maczkiem a książka ma te 150-200 stron. Także portalal ze swoim 'bordgames that tell stories' i kapanii z przytupem licze że to pobije.

Przy czym mam nadzieje że nie będzie tak jak w robinsonie gdzie księga przygód ma tam 60+ scenariuszy to tak naprawdę jakieś 20 scenariuszy wklejonych po 3 razy.
minimati
Posty: 126
Rejestracja: 07 cze 2021, 04:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 80 times
Been thanked: 51 times

Re: (Oficjalny) Portal Games - plany wydawnicze 2023

Post autor: minimati »

Dr. Nikczemniuk pisze: 22 sty 2023, 21:22
Portal Games pisze: 22 sty 2023, 21:07 Rftg – od początku mówiliśmy, że interesuje nas tylko i wyłącznie wydanie podstawki z dodatkami, by nie skończyć jak Rebel onegdaj (plus sama podstawka po prostu nie wystarcza).
Ale to wasze zdanie, ja jako klient który w ogóle nie miał do czynienia z grą z chęcią przygarnął bym samą podstawkę i to nawet pomimo opini, że sama podstawka to kastrat itd. Zresztą podobnie było chociażby z Viticulture czy Wyspa Dinozaurów, też są opinie, że dodaki to mus i jak się wydaje podstawkę to najlepiej razem z podstawką a mimo to zostały wydane.
Dla mnie takie tłumaczenie jest zbędne, skoro chcę kupić to w czym problem? Trzeba było zapytać nas konsumentów czy chcemy tak czy siak. Osobiście jestem zawiedziony :(
To sobie ogarnij anglojęzyczną wersje - gra jest w 90 kilku procentach niezależna językowo.
Zablokowany