MattCarnall pisze: ↑20 lip 2023, 13:34
Czy Mgła nad Carcassonne mogę połączyć z dodatkiem Mosty zamki i bazary 2.0, czy do tego jest potrzebna klasyczna podstawka?
Pytam, bo w temacie tej gry jestem kompletnie zielony, a opis sugeruje że ponoć można.
Mgłę można dołączyć do gry podstawowej jako dodatek, do Mgły (jako gry kooperacyjnej) nic z podstawowej gry nie dodajemy, nie wiem o jakim opisie mówisz ale na pewno nie sugeruje dodawania dodatków do Mgły, tylko Mgłę jako dodatek.
Gdy użyjemy ją jako dodatek (z wyłączeniem niektórych elementów, np. psów) nie jest to coop tylko wciąż zwykła gra rywalizacyjna, duchy działają nieco inaczej, cmentarze są wariacją nt. klasztorów etc. Natomiast dodawanie do Mgły dodatków z gry podstawowej jest raczej bez sensu, bo "rozcieńczasz" pule kafli i nie możesz zagrać wg kolejnych scenariuszy kooperacyjnych.
Instrukcja (dodatku) natomiast mówi o tym, że nie były testowane połączenia gry podstawowej i Mgły z innymi dodatkami, ale tu akurat bym nie widział większych problemów, mogą wystąpić jakieś niejasności z nakładaniem się reguł podstawowych ale to można wtedy załatwić jakimś homerulem albo po prostu pewne moduły wykluczyć jeśli będzie to kiepsko działało (tzn użyć ich kafli ale pominąć reguły specjalne), Carcassonne od niemal początku miał ten sam "problem", każdy kolejny dodatek wprowadzał nowe udziwnienia, do pewnego momentu podawano rozwiązania kwestii spornych ale pewnie teraz już wydawcy się nie chce (albo raczej nie opłaca) tego robić.
Sam jeszcze nie grałem w takiej wersji (podstawka + Mgła + inne dodatki) ale chętnie spróbuję przy najbliższej okazji, wtedy mógłbym coś więcej powiedzieć o tym, czy Mgła nie "gryzie" się innymi dodatkami.