Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
tomax-zielik
Posty: 32
Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:11
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: tomax-zielik »

Witam
Prosiłbym o kilka tytułów, które sprawdzą się dla uczniów szkół średnich.

Widzę z doświadczenia, że gra musi mieć krótkie wyjasnienie i łatwy setup. Szczególnie proszę o tytuły z kategorii imprezowe, bo tego segmentu rynku nie znam.

Z góry dziękuję :)
MowMiStefan
Posty: 628
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 67 times
Been thanked: 162 times

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: MowMiStefan »

7 Cudów Świata
Tajniacy
Cytadela
Pandemic
Zamki Burgundii
Załoga
Decrypto
Star Realms / Hero Realms
Carcassonne
Wsiąść do Pociągu
Nidavellir
Kingdomino
List Miłosny
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
Awatar użytkownika
vder
Posty: 720
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 285 times
Been thanked: 122 times

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: vder »

bang gra kościana
sabotażysta
red 7
eksplodujace kotki
resistance/ avalon
fantastyczne swiaty
trucizna
las vegas
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 627
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 256 times
Been thanked: 288 times

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: trixon »

Dixit - gra w skojarzenia z wykorzystaniem bardzo abstrakcyjnych obrazów
Taboo - zgadywanie haseł, gdzie część słów jest zabroniona
Labirynt słów - j/w tylko opowiadający nie wie jakie słowa zostały zakazane i musi improwizować
Maskarada - każdy dostaje kartę z umiejętnością. Karty można w ciemno wymieniać lub używać deklarując, że wie co się posiada
Sushi go party - uproszczone 7 cudów. Draftujemy karty i zbieramy zestawy
Dobble - zręcznościowa gra w odszukiwanie takich samych symbolów
Wilkołaki - gra jak mafia, gdzie aplikacja przejmuje rolę narratora
Słowołaki - zgadywanie hasła, gdzie jedna z osób zna rozwiązanie i musi pomóc je odgadnąć jednocześnie się nie zdradzając
Oriflamme - tworzymy wspólnie kolejkę kart postaci, które wzajemnie z sobą wchodzą w interakcje (głównie kradzież monet i eliminacja)
To ja go tnę - prosta gra w budowanie swojego tablo z dużą interakcją. Podobne do munchkina.
agt
Posty: 1177
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 625 times
Been thanked: 320 times

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: agt »

A gry mają być grane w szkole?
Chodzi mi głównie o to ilu graczy (czy np. jak najwiecej) i jaka długa rozgrywka.
tomax-zielik
Posty: 32
Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:11
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: tomax-zielik »

Tak. Gry do szkoły średniej - Zespół Szkół (Liceum/Technikum/Branżowa Szkoła I Stopnia).

Zatem poziom wyższy niż szkoła szkoła podstawowa, ale zasady muszą być bardzo proste/proste. Często osoby grały tylko w monopol/chińczyka.

Czas trwania do 30-40 minn
Preferowane gry na większą liczbę osób (5+).

Dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 296 times
Kontakt:

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: Grzdyll »

Zdaje mi się, że podobne tematy na forum już się przewijały (może bez konkretyzowania szkoły średniej) ale wypiszę kilka swoich sprawdzonych gier dla niekoniecznie ogranego grona 6+ osób (kolejność w sumie nieprzypadkowa, w takiej bym wprowadzał).

6 bierze - niby proste, ale nie prostackie i działa sprawnie aż do 10 osób.

Kraina snów - temat wróżek i diablików może wyglądać nieco infantylnie ale to świetna gra łącząca skojarzenia i ukryte role, naprawdę dla każdej ekipy.

Sabotażysta (na więcej niż 8 osób może być z nieco przekombinowanym dodatkiem) - dwa zespoły, które muszą się odkryć w trakcie gry i sobie wzajemnie przeszkadzać. Działa zawsze świetnie na 6+ osób.

Decrypto - co prawda pierwsze tłumaczenie zasad jest nieco mało intuicyjne ale jak już wszyscy załapią o co chodzi to chyba nie znajdziesz lepszej gry skojarzeniowej. Dzielisz dzieci na team chłopaki vs dziewczyny i masz gwarancję świetnych emocji.

Kingdomino + Queendomino (na prostych zasadach podstawki) - zestaw bardzo dobrze się sprawdza do 8 osób (jak kupisz Gigantów to nawet na 9). Kombinowanie, liczenie, przyjemne układanie kolorowych kafli.

Welcome to - świetna wykreślanka, w którą może zagrać naraz nawet cała klasa (dla tych co nie mogą się oderwać od komórki jest nawet wygodna aplikacja w której można skreślać zamiast na kartce ale dokserować kilka arkuszy to też nie problem :)

Wilkołaki (wersja "jednonocna") - polecam połowicznie bo niestety nie wszyscy przepadają za "zasypianiem", bez dodatku (niewydany w Polsce) jest trochę mało ról ale jest to lepsza bo szybka wersja "mafii", którą często młodzież zna.

Jako trochę wyjątki od gier 6+ powyżej rozważyłbym zdecydowanie pokazanie Załogi (lepsza będzie wersja głębinowa) bo świetnie uczy współpracy i oparta jest na dość popularnym schemacie brania lew (zwanych tu stawkami), a także Mindbuga - bardzo prostej i sprytnej, emocjonującej karcianki pojedynkowej dla dwóch osób - dla tych, którzy woleliby bezpośrednią, szybką konfrontację w parze zamiast zabawy w grupie :)

Jakby się uczniowie wkręcili to z trochę poważniejszych, choć nadal prostych gier poleciłbym Avalon jako zamiennika Sabotażysty, oraz na już maks 6 osób negocjacyjny Chinatown, licytacyjny Modern Art oraz przebiegłą Libertalię.

Na koniec honorowa wzmianka dla Dochodzenia - niestety mało dostępnego ale jakby się udało dorwać to obstawiam, że temat zagadki kryminalnej i ukrytych ról mógłby się bardzo dobrze przyjąć.

Ja bym z powyższym zestawem był pewny sukcesu planszówkowego :)
agt
Posty: 1177
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 625 times
Been thanked: 320 times

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: agt »

Wirus
Tajniacy
Na końcu języka
Na końcu języka 2
Lato z komarami
6 bierze!
Prezencik
Rakieta imprezowa
Dwalambury
Time's Up!
Alias
Polowanie na robale wersja deluxe
Deep Sea Adventure

Santy Anno (jeśli jest sporo miejsca dookoła stołu :wink:)


Z mniej imprezowych:

Sabotażysta

Dominion (choć może być trudno zmieścić się w czasie)
Little Town (j.w.)
NIQczemni Szaleni Naukowcy (j.w.)

Wyprawa do El Dorado (jeśli będzie trudno wyrobić się w czasie to na początek można robić krótsze trasy)

Wsiąść do Pociągu (są też te małe wersje, z rozgrywką 15-20 minut)

Dixit

Karak

Kartografowie

Kooperacyjne (nie wiem jak z czasem rozgrywki):
Zakazana Wyspa
Załoga
Magic Maze
Fuse (problem z dostępnością)
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup

Post autor: poooq »

Na zajęciach z uczniami klasy I LO sprawdziły się w praktyce:
-The Mind,
-Cytadela,
-Sabotażyści,
-Tajniacy,
-Amazonki,
-Wilkołaki,
-Konspekt;
Każda z nich dała szansę na to by tłumaczenie zasad i pełną rozgrywkę (lub kilka) zamknąć w granicach 2x45 minut.
Po co piać, gdy można grać?
ODPOWIEDZ