Google translate, bo mi się nie chciało. Tutaj link do oryginału wraz z obrazkami:
https://www.brunocathala.com/cyclades-l ... y-edition/
Po pierwsze, co zostało zachowane?
Cóż… oczywiście całe pierwotne DNA Cyklad, wraz z systemem licytacji Bogów. I jak zwykle walka o kontrolę nad złotem, która pozwoli ci na podjęcie działań, które doprowadzą cię do zwycięstwa.
Wszystko zostało ponownie zilustrowane pędzlami Miguela Coimbry. Przyczynia się to również do zachowania cennej tożsamości gry.
Ale wiele rzeczy się zmieniło/ewoluowało
– Płyty modułowe
Powierzchnia gry składa się teraz z pasujących do siebie płytek, w całkowicie dowolny i modułowy sposób, co według zgromadzeń stworzy archipelagi wysp o zmiennej powierzchni, składających się z jednego lub więcej terytoriów. W każdej grze niezbędna będzie umiejętność wykorzystania specyfiki unikalnej topografii na swoją korzyść.
W podsumowaniu:
> Zwiększona powtarzalność
> Łatwiejszy w konfiguracji
– Recenzja podstawowych bogów
Od początku gry każdy bóg dawał dostęp do automatycznych i darmowych korzyści oraz innych, które trzeba zapłacić dodatkowo do początkowej oferty.
W oryginalnych Cykladach trzeba było zapłacić, aby zdobyć budynki i zdobyć Metropolie.
Zdaliśmy sobie sprawę, że w niektórych grach gracze nigdy nie płacili za te budynki. Woleli czekać, aż inni zbudują ich metropolie, podczas gdy sami gromadzili swoje złoto. Aby rozpocząć jedną wyprawę wojskową, aby wygrać w jednej turze, kradnąc metropolie przeciwnika.
Chociaż ta taktyka jest całkowicie uzasadniona, może prowadzić do gier, w których żaden gracz nie tworzy ostatecznie budynków, co skutkuje grami, które trwają dobre kilka godzin.
W rezultacie w Cyclades Legendary Edition automatycznym i swobodnym efektem działania bogów jest wznoszenie budynków. Powoduje to, że Metropolie pojawiają się na planszy znacznie, znacznie szybciej. Dzięki temu gra jest bardziej dynamiczna.
Ale teraz będziesz musiał kontrolować 3 z nich, aby wygrać!
– Metropolie z określonym zyskiem
Każda zbudowana przez ciebie Metropolia da ci miły mały bonus (kapłanka, kilku żołnierzy, statki lub złoto…). To trochę bardziej przyczynia się do chęci ich budowania bez czekania.
Jeszcze lepiej: jeśli ktoś ukradnie ci metropolię, „odejdziesz z łupem”, tj. ponownie skorzystasz z premii tej metropolii, zanim ją stracisz.
– Nowy Bóg HERA
Ustaliliśmy bogów i sposób zarządzania ich przybyciem.
Nie będę wchodził w szczegóły, ale znaleźliśmy sposób zarządzania nimi, który ma tę zaletę, że działa identycznie, bez względu na to, czy grasz z 2, 3, 4, 5 czy 6 graczami.
Kluczem jest uproszczenie, gdy tylko jest to możliwe!
Chociaż zachowaliśmy oczywiście Posejdona, Aresa, Zeusa, Atenę i Apolla, dodaliśmy nowego: HERA
HERA zastępuje nam to, co lubimy w Hadesie i Kronosie.
Ideą, pragnieniem jest mieć możliwość przemieszczania wojsk nawet wtedy, gdy nie masz dostępu do Aresa. Zawsze to pragnienie dynamizmu.
Hades ze swoimi oddziałami efemerycznych żywych trupów pozwalał na to, ale raz na 3, 4 lub 5 tur, w zależności od wyniku na kości. Zabawne, ale przypadkowe.
Kronosowi pozwolono mieć tytanów prowadzących wojska do bitwy. Szczególnie interesujące, gdy wyspy składają się z kilku terytoriów.
Hera pozwala na:
– Werbować oddziały najemników (w przeciwieństwie do nieumarłych nie znikają na koniec tury gry)
– Rekrutować Bohatera… a ci Bohaterowie pozwolą ci w każdej turze, w logiczny sposób, zabrać wojska, które towarzyszą im do bitwy (z wyjątkiem sytuacji, gdy jesteś na Appolon).
– Recenzja bohaterów
Oczywiście bohaterów jest więcej niż w oryginalnych Cykladach, ale ich efekty i zastosowanie zostały przerobione. Jak właśnie widzieliśmy, nie pojawiają się one przypadkowo, zmieszane ze stosem mitologicznych stworzeń. Będziesz musiał zdobyć przychylność Hery… i mieć niezbędne Złoto (4 Złota), aby ich zrekrutować.
W zamian będą:
– Pozwala ci zabierać swoje wojska do bitwy w każdej turze, z określoną premią militarną dla każdego bohatera
– Każdy z nich skorzysta z wyjątkowej mocy poświęcenia, która pozwoli mu, po spełnieniu warunków, zdobyć Metropolię.
W ten sposób Bohaterowie są teraz czwartą strategiczną osią zdobywania Metropolii, co jest równoznaczne ze zwycięstwem!
– Przegląd stworów:
Również tutaj znajdziemy niektóre stworzenia, które tworzą DNA Cyklad. Ale kilka nowych zostanie odkrytych. A przede wszystkim piękne stworzenia z miniaturami będą mogły wpływać na planszę przez dłuższy czas.
Wcześniej była to w zasadzie krótka runda, potem zniknęła.
Teraz w każdej turze będzie można poświęcić kapłankę, aby jeszcze przez jakiś czas zatrzymać stworzenie drogie twojemu sercu (i co ważniejsze, dla twojej strategii).
– Zachowanie trybu drużynowego
Przy 4 graczach będziemy mieli możliwość gry indywidualnie lub w dwuosobowych zespołach.
Przy 6 graczach będziemy musieli grać w dwuosobowych zespołach.
W zespołach gramy ramię w ramię, dzieląc tylko jeden ekran dla dwóch osób, na którym ukrywacie swoje wspólne złoto.
Każdy ma swoją kapłankę, filozofów, bohaterów, stworzenia, jako jednostki.
Ale złoto jest powszechne. Członkowie drużyny będą musieli uzgodnić, jak je wydać.
Budynki są również wspólne (jeśli mam port + twierdzę, a mój partner ma dwa uzupełniające się budynki, tworzę Metropolię)
Gra staje się kooperacją w zespole i rywalizacją między zespołami. Kochamy to.
– Całkowicie zmieniona gra dla dwóch graczy
Gra dla dwóch graczy była biednym rodzicem pierwszej edycji Cyclades.
Nie dlatego, że nie zadziałało. Ale mecz był zwykle najlepiej stracony, jeśli jeden z dwóch graczy uzyskał dużą przewagę. Ostateczny wynik nie budził wątpliwości, ale wymagał zapewne jeszcze 30 minut gry.
Teraz z dwoma graczami to w zasadzie jak gra zespołowa.
Każdy gracz kontroluje losy dwóch miast, z centralnym ekranem, za którym zarządza złotem swoich dwóch miast.
Każde miasto / kolor ma swoją kapłankę, filozofów, bohaterów, stworzenia, ale złoto jest wspólne.
Gra dla dwóch graczy jest z pewnością nieco bardziej techniczna niż wcześniej, ale jednocześnie jest dość dostosowana do docelowej grupy odbiorców tej gry. Ale przede wszystkim jest bardziej intensywny i nadaje się do zwrotów akcji.
A więc… Masz teraz dość pełny obraz tego, o co chodzi w Cyclades Legendary Edition. Co pozwala mi odpowiedzieć na następujące pytania:
– Czy kiedykolwiek pojawi się pakiet, który ulepszy moje początkowe Cyklady?
NIE