Strona 1 z 5

Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 10 lip 2022, 12:58
autor: Moonz
Słyszałem już jakiś czas temu, że zbliża się wydanie odświeżonej wersji Cyklad. Macie jakieś informacje może kiedy i gdzie się tego spodziewać? Jak to wygląda w nowych grafikach?

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 10 lip 2022, 14:21
autor: emka
Moonz pisze: 10 lip 2022, 12:58 Słyszałem już jakiś czas temu, że zbliża się wydanie odświeżonej wersji Cyklad. Macie jakieś informacje może kiedy i gdzie się tego spodziewać? Jak to wygląda w nowych grafikach?
Też o tym słyszałam, ale to była chyba tylko mała wzmianka o takim zamyśle, a od tego etapu do wydania gry i to w polskiej wersji potrafi minąć nawet kilka lat, więc nie spodziewałabym się wydania w najbliższym czasie. Sama jestem ciekawa, bo właśnie mam zamiar kupić Cyklady, ale raczej nie będę czekać i zapoluję gdzieś na obecną wersję.

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 10 lip 2022, 17:31
autor: Moonz
Widząc jak ostatnimi czasy odświeżane są gry na wspieraczkach chcę wierzyć, że będzie to szybciej niż za kilka lat :)

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 14 lis 2022, 01:44
autor: emka
Czy coś tłumaczy tak wysoką cenę dodatku Tytani? 200 zł to rzadka cena jak na dodatek do gry, przewyższa nawet cenę podstawki. Zawartość? Raczej nie ma tam zbyt wiele. Koniec nakładu, brak dodruku? O co tu chodzi?

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 05 gru 2022, 23:11
autor: kurzyszpon
Moonz pisze: 10 lip 2022, 12:58 Słyszałem już jakiś czas temu, że zbliża się wydanie odświeżonej wersji Cyklad. Macie jakieś informacje może kiedy i gdzie się tego spodziewać? Jak to wygląda w nowych grafikach?
Tutaj niewiele informacji. KS jakoś wcześnie w przyszłym roku, modularna plansza, usprawnienia rozgrywki, dodatkowy tor licytacji dla herosów, bez planów na dodatki ( mają być jakoś zaimplementowane już w podstawkę, jakkolwiek rozumieć oddawanie feelingu dodatków.

Nie grałem w oryginał i patrząc na same grafiki, chętnie przytuliłbym tą nową wersję, ale znając życie, to będzie pewnie kolejny KS z milionem monet do wrzucenia.

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 22 lut 2023, 09:54
autor: Sikoreczka92
Więcej informacji na temat nowej wersji: https://open-sesame.games/cyclades-legendary-edition/

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 22 lut 2023, 10:16
autor: Hardkor
Sikoreczka92 pisze: 22 lut 2023, 09:54 Więcej informacji na temat nowej wersji: https://open-sesame.games/cyclades-legendary-edition/
Jakie tam są nowe informacje, bo nic nie widzę? Tam w ogóle prawie w ogóle nie ma informacji o nowe wersji xd zero konkretów

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 22 lut 2023, 10:37
autor: ave.crux
Hardkor pisze: 22 lut 2023, 10:16 Jakie tam są nowe informacje, bo nic nie widzę? Tam w ogóle prawie w ogóle nie ma informacji o nowe wersji xd zero konkretów
Oglądałem stream z bruno cathala, bo jako fan cyklad nawet francuski nie był przeszkodą.

Nowy typ aukcji, ale nie zrozumiałem na czym polega, ma być przyjemniejszy cokolwiek to znaczy.
Każdy bóg pozwala na postawienie budynku za darmo, ale nie wiem czy to wymóg czy możliwość. W starej wersji trzeba było usunąć budynek jeżeli nie miało się miejsca, to może prowadzić do sytuacji, w których ktoś kto postawi na aresa już nie będzie chciał tego boga, bo po co mu drugi budynek przed zbudowaniem metropolii.
Każdy bóg pozwala poruszyć się jednostkami wraz z bohaterami na wyspach, ale tylko ares pozwala chodzić przez mosty i samym wojskiem, coś na styl tytanów.
Potwory zamiast symboli będą miały na kartach tekst.
Każdy bóg zapewnia możliwość dobrania jednej karty mitologicznego stwora.

Średnio mi się te rozwiązania na ten moment podobają.

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 22 lut 2023, 10:42
autor: Sikoreczka92
Hardkor pisze: 22 lut 2023, 10:16
Sikoreczka92 pisze: 22 lut 2023, 09:54 Więcej informacji na temat nowej wersji: https://open-sesame.games/cyclades-legendary-edition/
Jakie tam są nowe informacje, bo nic nie widzę? Tam w ogóle prawie w ogóle nie ma informacji o nowe wersji xd zero konkretów
W porównaniu do tego, co było wyżej na forum to są nowe informacje, jest także możliwość subskrypcji newslettera na temat gry, co może być użyteczne dla osób zainteresowanych tematem. Naprawdę nie wiem, co jest w tym takiego zabawnego, że wrzuciłam oficjalnego linka. Chyba od tego jest forum, żeby takie rzeczy udostępniać, jeśli się mylę, to wyprowadź mnie z błędu.

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 22 lut 2023, 10:45
autor: Hardkor
Sikoreczka92 pisze: 22 lut 2023, 10:42
Hardkor pisze: 22 lut 2023, 10:16
Sikoreczka92 pisze: 22 lut 2023, 09:54 Więcej informacji na temat nowej wersji: https://open-sesame.games/cyclades-legendary-edition/
Jakie tam są nowe informacje, bo nic nie widzę? Tam w ogóle prawie w ogóle nie ma informacji o nowe wersji xd zero konkretów
W porównaniu do tego, co było wyżej na forum to są nowe informacje, jest także możliwość subskrypcji newslettera na temat gry, co może być użyteczne dla osób zainteresowanych tematem. Naprawdę nie wiem, co jest w tym takiego zabawnego, że wrzuciłam oficjalnego linka. Chyba od tego jest forum, żeby takie rzeczy udostępniać, jeśli się mylę, to wyprowadź mnie z błędu.
Zrozumiałem, że więcej informacji = nowe informacje. Jak się na to z drugiej strony popatrzy, że to po prostu link dla zainteresowanych tematem to spoko. Choć moim zdaniem dość nieużyteczny, bo tam nic nie ma. więcej się dowiedziałem z polskich postów na temat gry.

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 22 lut 2023, 13:25
autor: feniks_ciapek
Trochę to wygląda jak przypadek Lords of Hellas -> Lords of Ragnarok. Chyba jednak zatrzymam starą edycję.

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 22 lut 2023, 16:31
autor: musicer
Ciekawe jak sprawdzi się rozwiązanie z układaniem kafli terenu zamiast mapy. Tu liczę, że sprawdzi się na plus - vs trzymanie kilku map z dodatków.

Natomiast jak zrozumiałem zamiast Kronosa i Hadesa ma być Hera pozwalajaca na zatrudnianie najemników.
Pomijając temat, że Hades nie był może najlepszy mechanicznie, ale obecność tych Bogów oraz Nieumarłych/Tytanów dla mnie jest ogromnie na plus dla klimatu.
"Stare" Cyklady z dodatkami, monetami od Moedas i pomalowanymi budynkami z druku z żywicy to wręcz epickie doznanie. No może WoP nie przebije ale lubię wracać do nich.
No zobaczymy...

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 23 lut 2023, 09:38
autor: Kefas
Hej,
Napisz proszę jakie monety i budynki masz na myśli? Chętnie odświeżę Cyklady w tym zakresie 😉

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 23 lut 2023, 10:09
autor: musicer
Kefas pisze: 23 lut 2023, 09:38 Hej,
Napisz proszę jakie monety i budynki masz na myśli? Chętnie odświeżę Cyklady w tym zakresie 😉
Monetki:
https://moedaseco.com.br/produtos/indexen.php
Teraz na zbiórce domawiam sobie jeszcze do Brassa :)

Dwa tygodnie temu graliśmy w 4 osoby, tu akurat bez dodatków, gdyż dwóch graczy było zupełnie świeżych :)
Spoiler:
Sam druk jest oferowany na olx przez parę osób, polecam wydruk z żywicy, - nie widać warstw. Malowanie we własnym zakresie. Następnym razem zastosowałbym podklad z fakturą, pewnie lepiej by się speedpainty rozprowadziły. :)

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 23 lut 2023, 13:09
autor: Kefas
Wow, super 👍🏻 dzięki wielkie
Monety narazie dla mnie za drogie.
Ale budynki mega fajne, super to wygląda, wkrótce zamówię 🙂👋

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 23 lut 2023, 13:46
autor: janekbossko
A kiedy rusza ks?

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 24 lut 2023, 14:26
autor: ave.crux
Google translate, bo mi się nie chciało. Tutaj link do oryginału wraz z obrazkami: https://www.brunocathala.com/cyclades-l ... y-edition/
Po pierwsze, co zostało zachowane?

Cóż… oczywiście całe pierwotne DNA Cyklad, wraz z systemem licytacji Bogów. I jak zwykle walka o kontrolę nad złotem, która pozwoli ci na podjęcie działań, które doprowadzą cię do zwycięstwa.
Wszystko zostało ponownie zilustrowane pędzlami Miguela Coimbry. Przyczynia się to również do zachowania cennej tożsamości gry.
Ale wiele rzeczy się zmieniło/ewoluowało

– Płyty modułowe
Powierzchnia gry składa się teraz z pasujących do siebie płytek, w całkowicie dowolny i modułowy sposób, co według zgromadzeń stworzy archipelagi wysp o zmiennej powierzchni, składających się z jednego lub więcej terytoriów. W każdej grze niezbędna będzie umiejętność wykorzystania specyfiki unikalnej topografii na swoją korzyść.
W podsumowaniu:
> Zwiększona powtarzalność
> Łatwiejszy w konfiguracji

– Recenzja podstawowych bogów
Od początku gry każdy bóg dawał dostęp do automatycznych i darmowych korzyści oraz innych, które trzeba zapłacić dodatkowo do początkowej oferty.
W oryginalnych Cykladach trzeba było zapłacić, aby zdobyć budynki i zdobyć Metropolie.
Zdaliśmy sobie sprawę, że w niektórych grach gracze nigdy nie płacili za te budynki. Woleli czekać, aż inni zbudują ich metropolie, podczas gdy sami gromadzili swoje złoto. Aby rozpocząć jedną wyprawę wojskową, aby wygrać w jednej turze, kradnąc metropolie przeciwnika.
Chociaż ta taktyka jest całkowicie uzasadniona, może prowadzić do gier, w których żaden gracz nie tworzy ostatecznie budynków, co skutkuje grami, które trwają dobre kilka godzin.
W rezultacie w Cyclades Legendary Edition automatycznym i swobodnym efektem działania bogów jest wznoszenie budynków. Powoduje to, że Metropolie pojawiają się na planszy znacznie, znacznie szybciej. Dzięki temu gra jest bardziej dynamiczna.
Ale teraz będziesz musiał kontrolować 3 z nich, aby wygrać!

– Metropolie z określonym zyskiem
Każda zbudowana przez ciebie Metropolia da ci miły mały bonus (kapłanka, kilku żołnierzy, statki lub złoto…). To trochę bardziej przyczynia się do chęci ich budowania bez czekania.
Jeszcze lepiej: jeśli ktoś ukradnie ci metropolię, „odejdziesz z łupem”, tj. ponownie skorzystasz z premii tej metropolii, zanim ją stracisz.

– Nowy Bóg HERA
Ustaliliśmy bogów i sposób zarządzania ich przybyciem.
Nie będę wchodził w szczegóły, ale znaleźliśmy sposób zarządzania nimi, który ma tę zaletę, że działa identycznie, bez względu na to, czy grasz z 2, 3, 4, 5 czy 6 graczami.
Kluczem jest uproszczenie, gdy tylko jest to możliwe!
Chociaż zachowaliśmy oczywiście Posejdona, Aresa, Zeusa, Atenę i Apolla, dodaliśmy nowego: HERA
HERA zastępuje nam to, co lubimy w Hadesie i Kronosie.
Ideą, pragnieniem jest mieć możliwość przemieszczania wojsk nawet wtedy, gdy nie masz dostępu do Aresa. Zawsze to pragnienie dynamizmu.
Hades ze swoimi oddziałami efemerycznych żywych trupów pozwalał na to, ale raz na 3, 4 lub 5 tur, w zależności od wyniku na kości. Zabawne, ale przypadkowe.
Kronosowi pozwolono mieć tytanów prowadzących wojska do bitwy. Szczególnie interesujące, gdy wyspy składają się z kilku terytoriów.
Hera pozwala na:
– Werbować oddziały najemników (w przeciwieństwie do nieumarłych nie znikają na koniec tury gry)
– Rekrutować Bohatera… a ci Bohaterowie pozwolą ci w każdej turze, w logiczny sposób, zabrać wojska, które towarzyszą im do bitwy (z wyjątkiem sytuacji, gdy jesteś na Appolon).
– Recenzja bohaterów
Oczywiście bohaterów jest więcej niż w oryginalnych Cykladach, ale ich efekty i zastosowanie zostały przerobione. Jak właśnie widzieliśmy, nie pojawiają się one przypadkowo, zmieszane ze stosem mitologicznych stworzeń. Będziesz musiał zdobyć przychylność Hery… i mieć niezbędne Złoto (4 Złota), aby ich zrekrutować.

W zamian będą:
– Pozwala ci zabierać swoje wojska do bitwy w każdej turze, z określoną premią militarną dla każdego bohatera
– Każdy z nich skorzysta z wyjątkowej mocy poświęcenia, która pozwoli mu, po spełnieniu warunków, zdobyć Metropolię.
W ten sposób Bohaterowie są teraz czwartą strategiczną osią zdobywania Metropolii, co jest równoznaczne ze zwycięstwem!

– Przegląd stworów:
Również tutaj znajdziemy niektóre stworzenia, które tworzą DNA Cyklad. Ale kilka nowych zostanie odkrytych. A przede wszystkim piękne stworzenia z miniaturami będą mogły wpływać na planszę przez dłuższy czas.
Wcześniej była to w zasadzie krótka runda, potem zniknęła.
Teraz w każdej turze będzie można poświęcić kapłankę, aby jeszcze przez jakiś czas zatrzymać stworzenie drogie twojemu sercu (i co ważniejsze, dla twojej strategii).

– Zachowanie trybu drużynowego
Przy 4 graczach będziemy mieli możliwość gry indywidualnie lub w dwuosobowych zespołach.
Przy 6 graczach będziemy musieli grać w dwuosobowych zespołach.
W zespołach gramy ramię w ramię, dzieląc tylko jeden ekran dla dwóch osób, na którym ukrywacie swoje wspólne złoto.
Każdy ma swoją kapłankę, filozofów, bohaterów, stworzenia, jako jednostki.
Ale złoto jest powszechne. Członkowie drużyny będą musieli uzgodnić, jak je wydać.
Budynki są również wspólne (jeśli mam port + twierdzę, a mój partner ma dwa uzupełniające się budynki, tworzę Metropolię)
Gra staje się kooperacją w zespole i rywalizacją między zespołami. Kochamy to.

– Całkowicie zmieniona gra dla dwóch graczy
Gra dla dwóch graczy była biednym rodzicem pierwszej edycji Cyclades.
Nie dlatego, że nie zadziałało. Ale mecz był zwykle najlepiej stracony, jeśli jeden z dwóch graczy uzyskał dużą przewagę. Ostateczny wynik nie budził wątpliwości, ale wymagał zapewne jeszcze 30 minut gry.
Teraz z dwoma graczami to w zasadzie jak gra zespołowa.
Każdy gracz kontroluje losy dwóch miast, z centralnym ekranem, za którym zarządza złotem swoich dwóch miast.
Każde miasto / kolor ma swoją kapłankę, filozofów, bohaterów, stworzenia, ale złoto jest wspólne.
Gra dla dwóch graczy jest z pewnością nieco bardziej techniczna niż wcześniej, ale jednocześnie jest dość dostosowana do docelowej grupy odbiorców tej gry. Ale przede wszystkim jest bardziej intensywny i nadaje się do zwrotów akcji.
A więc… Masz teraz dość pełny obraz tego, o co chodzi w Cyclades Legendary Edition. Co pozwala mi odpowiedzieć na następujące pytania:

– Czy kiedykolwiek pojawi się pakiet, który ulepszy moje początkowe Cyklady?
NIE

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 24 lut 2023, 14:46
autor: Hardkor
Ostatni raz w cyklady grałem w 2019 roku chyba. Powiem szczerze, że bardzo kusi mnie ta nowa edycja. Swoją drogą nie lepiej założyć jej osobny wątek na forum?

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 24 lut 2023, 16:51
autor: zsuedama
No to chyba będzie to to, czego można się było spodziewać - pomieszanie podstawki + dodatków i trochę ulepszeń.

Dobrze rozumiem, że to będzie wydawał ktoś inny niż Matagot? Nie wczytywałem się w tą sprawę. Myślicie że można się spodziewać fajnych figurek, takich nadających się pod malowanie?

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 02 mar 2023, 22:48
autor: Hardkor
Kurde zagrałem dziś w gołą podstawkę i naprawdę fajne to. Nie mogę się doczekać KS i co pokażą :)

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 03 mar 2023, 01:28
autor: bajbaj
Hardkor pisze: 02 mar 2023, 22:48 Kurde zagrałem dziś w gołą podstawkę i naprawdę fajne to. Nie mogę się doczekać KS i co pokażą :)
Bardzo lubię Cyklady, ale ... przede wszystkim to starszy design, co widać. Myślę tu o dość brutalnej grze, w której gracze niemalże odpadają w trakcie. Przede wszystkim nie można dać się skutecznie zaatakować w kilku pierwszych rundach. Jeśli to się uda, to jest ok. Jeśli my skutecznie napadniemy na kogoś, to dla nas jeszcze bardziej ok, choć dla zaatakowanego gra może być już o wiele uboższa.

Druga kwestia to specyfika gry - to jest licytacyjne area control. Takie Cyklady są jedyne swoim rodzaju. Z tym wiąże się jednak jedna cecha Cyklad - ruch po planszy jest niezmiernie drogi. W zasadzie to walczymy o Aresa i ew. czekamy na pegaza. Hades utrzymuje ten klimat, ale dodatkowo pozwala nam ruszyć siłami ciemności. Tytani zmieniają grę o 180 stopni - dodają nową mapę, możliwości ruchu co turę i robią z tego dość klasyczne area control (ja dlatego odrzucam tytanów, ale wiem, że wiele osób właśnie z tego powodu ich uwielbia).

Nie wiem jak i które z tych problemów będą rozwiązane przez LE. Bardzo mnie to ciekawi. W sumie, to chciałbym, aby utrzymany został licytacyjny charakter gry, ale zarazem żeby gracze mieli tory na pierwsze kilka rund, ograniczające szybkie "wyłączenie" jakiegoś gracza z gry zbyt wcześnie, co wszystkim może zmniejszyć ochotę na grę.

Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 03 mar 2023, 04:41
autor: malpka
Coś zaczyna się dziać w temacie, już na fb pojawiają się reklamy.

Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 03 mar 2023, 07:42
autor: PytonZCatanu
Jest data rozpoczęcia kampanii?

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 03 mar 2023, 08:00
autor: ave.crux
bajbaj pisze: 03 mar 2023, 01:28 Druga kwestia to specyfika gry - to jest licytacyjne area control. Takie Cyklady są jedyne swoim rodzaju. Z tym wiąże się jednak jedna cecha Cyklad - ruch po planszy jest niezmiernie drogi. W zasadzie to walczymy o Aresa i ew. czekamy na pegaza. Hades utrzymuje ten klimat, ale dodatkowo pozwala nam ruszyć siłami ciemności. Tytani zmieniają grę o 180 stopni - dodają nową mapę, możliwości ruchu co turę i robią z tego dość klasyczne area control (ja dlatego odrzucam tytanów, ale wiem, że wiele osób właśnie z tego powodu ich uwielbia).
Jak już pisałem w temacie cyklad
Spoiler:
Edycja legendarna jest miszmaszem wszystkich dodatków i to, czy duch podstawki tam będzie zachowany to moja największa zagwozdka. To, że będziemy mieli figurki i bożków przypominających cyklady to jedno, ale z informacji, które wyłapałem wychodzi na to, że jednak area control wejdzie na pierwszy plan, a licytacja zaraz za nim.

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

: 03 mar 2023, 08:59
autor: lukkk
ave.crux pisze: 03 mar 2023, 08:00
bajbaj pisze: 03 mar 2023, 01:28 Druga kwestia to specyfika gry - to jest licytacyjne area control. Takie Cyklady są jedyne swoim rodzaju. Z tym wiąże się jednak jedna cecha Cyklad - ruch po planszy jest niezmiernie drogi. W zasadzie to walczymy o Aresa i ew. czekamy na pegaza. Hades utrzymuje ten klimat, ale dodatkowo pozwala nam ruszyć siłami ciemności. Tytani zmieniają grę o 180 stopni - dodają nową mapę, możliwości ruchu co turę i robią z tego dość klasyczne area control (ja dlatego odrzucam tytanów, ale wiem, że wiele osób właśnie z tego powodu ich uwielbia).
Jak już pisałem w temacie cyklad
Spoiler:
Edycja legendarna jest miszmaszem wszystkich dodatków i to, czy duch podstawki tam będzie zachowany to moja największa zagwozdka. To, że będziemy mieli figurki i bożków przypominających cyklady to jedno, ale z informacji, które wyłapałem wychodzi na to, że jednak area control wejdzie na pierwszy plan, a licytacja zaraz za nim.
Mam ogólne wrażenie, że mało tych Cyklad w nowych Cykladach. To jakby nowa gra, przemycana pod płaszczykiem dobrze znanej gry. Bo szczerze, Cykladom przydałoby się co najwyżej lekkie wygładzenie zasad i kosmetyczne odświeżenie. Klimat aż się wylewał z kart, planszy, wszystkiego. A teraz jakoś tak niezbyt ( piję do nowego stylu graficznego, przyjętego dla odnowionej edycji ).

Drugi problem jaki widzę: zakup Cyklad obecnie to wydatek naprawdę nieduży. Gra tania i dostarczając niezapomniane rozgrywki. A co teraz? Każda gra na KS to obecnie inwestycja rzędu 500+ ( transport, Vat, większe koszta produkcji, itp. ).

Co nie zmienia faktu, że cieszę się, że Nowe Cyklady powstaną. Po prostu nie wiem czy ja sam, będę dobrym targetem ich sprzedaży. Jednak pożyjemy, zobaczymy :)