Pathfinder 2.0

Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Pathfinder 2.0

Post autor: Golfang »

Od około 2 miesięcy gramy w ten system - nie jestem prowadzącym ale graczem.
System bazuje na D&D wg mnie 3 czy 3.5. Wprowadzono tam sporo fajnych zmian ale znający system D&D będą dość dobrze się w nim czuć.
Co mi się podoba w nim najbardziej:

Mechanika - każdy ma 3 akcje w rundzie w ramach których może działać.
Przykłady:
1. ruch o swoja szybkość to 1 akcja.
2. atak to 1 akcja - ale co ciekawe np grad ciosów mnicha (które są tak na prawdę są 2 atakami) to także 1 akcja.
3. skok z miejsca 1 akcja - ale tylko na określoną odległość, skok z rozbiegiem to 2 akcje ale można skoczyć dalej.
4. czary chyba zależą (nie zgłębiałem jeszcze dokładnie) ale widziałem że na pewno są 2 akcjowe.
5. używanie umiejętności to także akcja - np przewrócenie kogoś albo popchnięcie
Ataki są różne - np mieczem to atak, ale przewrócenie czy popchnięcie to także atak. To wiąże się z tym że każdy pierwszy atak w rundzie masz bonus (jak w D&D) do każdego kolejnego ataku masz -5 do rzutu. To oznacza że wspominany wyżej mnich używając featu grad ciosów ma 2 ataki. Pierwszy rzuca na bazowy bonus, drugi atak ma -5 (pomimo że jest to jedna akcja!).
Co ciekawe niektóre czary są także jako atak liczone, a niektóre nie... co fajnie można kombować ze sobą. Np ja mam mnicha połączonego z czarnoksiężnikiem (sorcerer). Mogę 1 akcja wykonać grad ciosów (2 ataki) oraz rzucić zajmujący 2 akcje (ale nie jest atakiem - zawsze trafia, przciwnik ma możliwość zmniejszenia obrażeń o połowę jeśli uda m usię obrona na zręczność (reflex save) - czar jest słaby bo można 2 cele wybrać i każdy dostaje k4+poziom czarownika - ale zawsze coś).

System umiejętności został fajniej rozwiązany. Mamy kilka (koło 20) podstawowych umiejętnosci oraz dochodzą także jakies tam widze konkretne (LORE). Wyszkonenie w umiejętnosćiach dzieli się na 5 poziomów - niewyszkolony, wyszkolony, ekspert, mistrz, legendarny - które dają dodatkowe bonusy, ale co najfajniejsze umiejki dzielą się na akcje związane z nimi. Np, Atletyka pozwala się między innymi wspinać, podcinać, popychać czy pływać bez względu na to czy jesteś wytrenowany czy nie (jak to w życiu) ale daje możliwość także rozbrojenia przeciwnika, jednak tylko gdy jest w niej wytrenowany (tj w atletyce).

Multiklasowanie jest też fajnie rozwiązane - każdy wybiera na 1 poziomie podstawową klasę (ja ma mnicha). Na 2 poziomie wybiera się dodatkową klasę (ja wybrałem czarnoksiężnika). Nie oznacza to że od razu zdobywa się wszystko to samo jakby się wybrało ją jako podstawową klasę - tylko najdrobniejsze rzeczy. Np ja mogę mogę rzucić 2 czary tzw cantripy (najsłabsze czary - ale można je rzucać ile się chce). Przy podnoszeniu poziomu nie wybiera się klasy jaką się awansuje tylko wybiera się FEATY z dwóch dostępnych klas (podstawowej i tej dodatkowej) to decyduje w jakim kierunku się rozwijasz. Gdy się wybierze odpbowiednią ilość featów z klasy dodatkowej (chyba 5) można za darmo dostać koeljną klasę bazową (czyli powiedzmy mógłbym być mnichem/czarnoksiężnikiem/klerykiem)... bardzo to fajnie wymyślili.

Polecam zapoznanie się z system. Tutaj macie takie darmowe linki:
1. dokumentacja do Pathfindera
https://2e.aonprd.com/Ancestries.aspx
2. builder do postaci
https://pathbuilder2e.com/
----------------
10% flamberg.com.pl
ODPOWIEDZ