Strona 1 z 1

Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 15:08
autor: Cord
Szukam gier do których mógłbym zasiąść z bratem. Na codzien gramy na PC civilization 6, World of Warcraft wotlk tylko content pvp. Dawniej league od legends. Generalnie pvp to nasz chleb powszedni.

Szukamy tytułu na 2 osoby lub 3 o bardzo interakcyjnym zacięciu. (Wciąż szukamy 3 chętnego wśród znajomych do takiej walki przy stole dlatego fajnie byłoby aby na 3 osoby też banglalo. Ale nie musi. Najwyżej tytuł na 3 osoby też kupię. Poroponujcie )
Do tego składu nie interesują nas popierdolki typu terraformacja albo civilizacja poprzez wieki. Chociaż ja bardzo te gry lubię ale tam nie ma wojny stricte.

Ma być krew i łzy. Zero litości.

Jednocześnie neuroshima Hex to nie jest to czego szukamy. Element strategii ekonomi i specjalizacji oraz kontroli obszaru musi być. Chcielibyśmy mieć wojska, surowce, przepychanie na mapie, buildy. Itd.

Podoba nam się

-Zakazane gwiazdy
-Gra o tron (jakby ta gra działała na 2 osoby tak jak na 6 to nic więcej byśmy nie kupowali)

Mysle nad

+Eclipse. Jakieś nowe wydanie jest. Generalnie 4x wpisuje się w wymogi. Rozgrywki ponoc są krótsze niż np w Twilight imperium
+Root ? Niewiele wiem na jej temat. Klimat jakoś bym przełknął jeśli tylko mechanika daje radę.
+Pax Pamir? To to samo co root tylko inna otoczka?
+Wojna o pierścień.
+Diuna imperium
Co sądzicie?

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 16:23
autor: AndreV
Gra o Tron LCG

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 17:41
autor: Cyel
Warmachine & Hordes
Kill Team
A Song of Ice and Fire
SW: Armada

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 17:56
autor: azazelmo
Ankh. Może zamiast Wojny o Pierścień - Bitwa 5 Armii. Jest bardziej nastawiona na walkę. Ale bitwa tylko we dwóch.

W Pamirze walki to nie ma. Jest bezlitośnie, ale to raczej podcinanie skrzydeł niż nożem po żebrach. Moim zdaniem nie jest też podobny do Roota.

Dobrze mówią też o Kemecie, ale samemu nie grałem.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 18:23
autor: Yuri
ROOT

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 18:31
autor: azazelmo
Yuri pisze: 27 cze 2023, 18:23ROOT
Ale na dwie, w porywach trzy osoby?

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 18:34
autor: Yuri
azazelmo pisze: 27 cze 2023, 18:31
Yuri pisze: 27 cze 2023, 18:23ROOT
Ale na dwie, w porywach trzy osoby?
Grałem na 3 i złego słowa nie powiem. Grałem też w wersje 3+bot i 4. Jasne, że w 4 najlepiej, ale w 3-kę też był krew, pot i futerka.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 27 cze 2023, 20:14
autor: itsthisguyagain
Cord pisze: 27 cze 2023, 15:08 Mysle nad

+Eclipse. Jakieś nowe wydanie jest. Generalnie 4x wpisuje się w wymogi. Rozgrywki ponoc są krótsze niż np w Twilight imperium
Mam i lubię. Tylko że na 2 to nie wiem czy by dobrze działało. Przez 2/3 gry walczysz z neutralnymi a walki między graczami są na koniec. Niestety losowa bardzo.

+Root ? Niewiele wiem na jej temat. Klimat jakoś bym przełknął jeśli tylko mechanika daje radę.
na 2 osoby daruj sobie
+Pax Pamir? To to samo co root tylko inna otoczka?
+Wojna o pierścień.
Za mało/nie grałem, żeby mieć zdanie.
+Diuna imperium
To moja ulubiona gra ale na 2 osoby myślę, że są lepsze pozycje. Najlepiej na 4 osoby i z dodatkami ale wtedy to wydatek rzędu 400 złotych (chociaż warto bardzo). D:I można grać nie idąc w konflikty wtedy jakby element pvp jest mniej odczuwalny - chociaż nadal kradnięcie sojuszy i przewidywanie ruchów innych jest bardzo ważne - co w grze z botem, który robi losowe ruchy jest bardzo meh i zubaża grę.

Ja polecam Runewars, Tyrants of Underdark. Ewentualnie słyszałem, że Twilight Struggle/Jesień Narodów to bardzo dobre 2 osobówki. Jest jeszcze taka mało znana gra Wallace "Lincoln" o wojnie secesyjnej może to?

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 08:48
autor: Urkeith
O ile w WOPie (ani w B5A) nie uświadczysz buildów czy zbierania surowców, tak walki k myślenia strategicznego nie brakuje. Jeżeli nie straszne Ci siedzenie parę godzin nad partią, przesuwanie wojsk i bieganie hobbitem tak z całego serca polecam WOPa. Może i nie jest do końca tym czego szukasz, ale wydaję mi się, że powinieneś być zadowolony

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 09:41
autor: arturmarek
Aż tak ciężkie dwuosobówki są trochę poza moją ekspertyzą. Nie padła tutaj propozycja Star Wars: Rebelia.

Zastanawiam się czy nie powinniście spróbować jakiejś typowej gry wojennej, np. Sekigahara albo Path of Glory. Może jakkiś znawca mógłby nawet polecić jakiś tytuł z elementem zarządzania zasobami.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 10:14
autor: khomaniac
Wojna o Pierścień - bardzo polecam, ale pierwsze partie mogą się dłużyć.

Diuna: Imperium najlepsza w większym składzie, ale na 2 osoby uważam, że jest to nadal bardzo dobra gra.

Również polecam Sekigaharę.

Można przyjrzeć się też Polis. Gra euro/wojenna z bardzo dużą interakcją. Bardzo szachowa.

A Few Acres of Snow/Hands in the Sea - obie ciężko dostępne, z drugiej ręki (chociaż AFAoS chyba właśnie ktoś sprzedaje na forum), ale też duża interakcja i silny aspekt strategiczny/ekonomiczny.

Niedawno premierę miał Freedom! od Phalanx. Na razie grałem solo, ale jest to chyba najlżejsza z wymienionych pozycji.

Na 2 osoby odradzam Root. Można dodać automę jako 3 gracza, ale jej obsługa jest dosyć angażująca.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 10:19
autor: arturmarek
A z Rootem nie jest tak, że są jakieś zestawy par frakcji, które dobrze działają PvP? Nigdy w Roota nie grałem, ale gdzieś kojarze taką opinię. Jeśli to prawda, to trzeba pewnie od razu dokupić odpowiednie dodatki i pamiętać jakimi parami warto grać.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 10:20
autor: ZygfrydDeLowe
W kwestii Root - nigdy nie grałem z botami, ale na 3 osoby Hirelings naprawdę ładnie uzupełniają planszę i odrobinę lepiej balansują graczy.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 10:21
autor: Barbarzyńca
Mythotopia, After the Flood, Myrmes?

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 10:27
autor: khomaniac
arturmarek pisze: 28 cze 2023, 10:19 A z Rootem nie jest tak, że są jakieś zestawy par frakcji, które dobrze działają PvP? Nigdy w Roota nie grałem, ale gdzieś kojarze taką opinię. Jeśli to prawda, to trzeba pewnie od razu dokupić odpowiednie dodatki i pamiętać jakimi parami warto grać.
W podstawce jest jedna para. Wraz z niektórymi dodatkami dochodzą dodatkowe frakcje do pojedynków 1 vs 1.
Da się tak grać, mechanicznie działa, ale już tak nie cieszy :)

Z Area Control na 2 osoby polecam jeszcze Inis. Również dostępny tylko z drugiej ręki.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 10:37
autor: Lehu89
To ja zaproponuję coś innego, gry niby podobne, a jednak każda inna
- Julius Caesar Caesar, Pompey, and the Roman Civil War
- Hannibal & Hamilcar Rome vs Carthage
- Sekigahara The Unification of Japan

A jeśli naprawdę ma być ''krew, łzy i zero litości" - to Pax Renaissance / Pax Porfiriana.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 28 cze 2023, 14:45
autor: itsthisguyagain
A przypomniała mi się gra "Polis". Wojna między atenami i spartą. Zabezpieczasz szlaki handlowe, logistyka, utrzymanie armii i populacji a przy tym wojna. Jedna jednostka w odpowiednim miejscu może zmienić przebieg wojny.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 29 cze 2023, 11:09
autor: wrojka
Cord pisze: 27 cze 2023, 15:08 Ma być krew i łzy. Zero litości.
Element strategii ekonomi i specjalizacji oraz kontroli obszaru musi być. Chcielibyśmy mieć wojska, surowce, przepychanie na mapie, buildy. Itd.


+Eclipse. Jakieś nowe wydanie jest. Generalnie 4x wpisuje się w wymogi. Rozgrywki ponoc są krótsze niż np w Twilight imperium
+Root ? Niewiele wiem na jej temat. Klimat jakoś bym przełknął jeśli tylko mechanika daje radę.
+Pax Pamir? To to samo co root tylko inna otoczka?
+Wojna o pierścień.
+Diuna imperium
Wojna o pierścień jest wojenką z elementami hidden movement drużyny pierścienia. Dołączę do chóru, że Bitwa Pięciu Armii skupia się bardziej na wojnie.

Roota odradzam na 2 osoby. Dopisałbym tu też Blood Rage (które także na 2 osoby nie działa :d)

Diuna Imperium jest świetna, śmiga na 2 i 3 osoby, ale można się przyczepić że to bardziej worker placement i deckbuilder niż wojenka z ludzikami na mapie.

Gry na które bym trochę naprowadził:
Heroes of Land, Air & Sea (wydaje mi się, że nawet Galakta ma gdzieś tam w planach wydanie tego po polsku)

Cloudspire (drogie, idealne do stałego ogrywania z bratem, ale ma dosyć duże complexity i włączenie 3 gracza z małym stażem będzie wyzwaniem)

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 04 lip 2023, 12:22
autor: Duckgame
Polecam ze swojej strony Inis, Cyclades(z dodatkiem Tytani). Przy czym niedługo ma wyjść zupełnie odnowiona wersja Cyclades, więc w przypadku Cyklades jeżeli Cię zainteresuje pozycja wstrzymałbym się do wypuszczenia tej odnowionej (nie wiadomo czy będzie lepsza czy gorsza od oryginału).

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 04 lip 2023, 13:58
autor: Cyel
Jeśli szukasz "wojny stricte" to odradzam Inis. To abstrakcyjna układanka logiczna, wojennych aspektów tam nie uświadczysz. Figurki pojawiają się i znikają w dość arbitralny i umowny sposób.

W ogóle do gry we dwóch polecam gry zaprojektowane dla dwóch (dopiero tytułów wymieniono już tu). Mocno interaktywne tytuły na więcej graczy jednak zawsze będą pozostawiać pewien niesmak przy ustalaniu kto zwyciężył i co na to wpłynęło (kingmaking, zmowy itp).

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 23 lip 2023, 17:35
autor: Backero
Eclipse bardzo polecam, ale na dwie osoby dużego doświadczenia nie mam, bo grałem go tylko raz. Podobno wariant mapy jest dość spory na 1v1, przez co interakcja między graczami pojawia się dość późno. Ale na BGG są propozycje układów mapy bardziej kontaktowych dla tego wariantu.

Moje propozycje:

Cry Havoc: Świetnie działa właśnie na 2 i 3 osoby i da się dostać dość tanio obecnie. Nawalanka area-control z rozbudową i klimatem przypominającym Starcrafta.
Tytani: Również świetnie działa na 2 i 3 osoby, ale skupia się już bardziej na walce i praktycznie nie ma ekonomii. Jedynie z jednym dodatkiem dochodzi element rozbudowy obszarów.
Ankh: Wspomniane tutaj z resztą.
Northgard: Niezbadane ziemie: Nasze odkrycie sezonu. Trochę bardziej niż poprzednie tytuły wydaje się jednak cierpieć na syndrom "gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta", ale to moje wrażenie poparte dosłownie jedną partią 3-osobową. Na 2 na pewno spoko. Ze wszystkich tu tytułów chyba najbardziej regrywalny tytuł ze względu na modularną mapę.
Mare Nostrum Imperia: Area control w starożytności. Wariant 2-osobowy (Rzym vs Kartagina) dostępne niestety jedynie z dodatkiem Atlas, ale proponowałbym ten dodatek i tak w każdym przypadku. Gameplayowo myślę, że mógłbym tę grę najbardziej porównać do planszowej Gry o Tron. 2 warianty 3-osobowe, więc to zawsze trochę więcej regrywalności. Dotychczas moje najlepsze doświadczenie 3-osobowej partii jakie miałem w życiu związane jest właśnie z tym tytułem. Wariantu 2-osobowego nie grałem.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 30 lip 2023, 21:45
autor: foxikos
Sam uważałem siebie za eurokracja, ale lubie interakcje.

Ostatnio, odkryłem, a ze jestem fanem Star Wars to polecę Wam Star Wars Shatterpoint
Gra na 2 osoby, skirmsh, pudełko podstawowe ma już wszytsko czego potrzebujecie. Jedynie musicie pobawić się w modelarzy i skleić modele i tereny - przy tym jest dużo frajdy ;-)

Drugi taki skirmsh, moze już bitwenik to Star Wars Legion. Zasady sa banalne. Core na 2 osoby posiada już wszytsko czego potrzebujecie.

I jeszcze dodam cos z WH40 to Kill Team ;-)

A jezeli wolicie planszowki to na 2 polecam:
- Labirynt Wojna z Terroryzmem
- Hands in ten Sea (luba A few acres of snow)
- Android Netrunner (lub NISEI)
- Syndykat Zbrodni (lub original Blizkrig!)
- a na koniec cos co lubie bardzo Wojna o Pierścień

Wybor należy do Was

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 05 lis 2023, 20:02
autor: inny_89
Jeżeli chodzi o grę na 2 to wspomniana Wojnę o pierścień bardzo polecam. Jest spoko ale aspektu ekonomicznego i rozbudowy to nie doświadczysz. Za to klimat władcy pierścieni i losowe walki z wykorzystaniem kości k6 są i nawet sa spoko.
Jednak potrafi być losowe, że hej.

Grałem w WoP na 4 i na 3 osoby.
Nie polecam grania w innym składzie niż 2 osoby ale niech tam każdy ma swoje zdanie.

Z gier gdzie masz walki i ekonomię zarządzania pieniędzmi to Pax Renaissance. Dla mnie najlepsza gra ever. Działa fantastycznie na 2, 3 i 4 osoby. Chociaż na 4 to już wchodzi element potężnej utraty możliwości kontroli stanu planszy. Po prostu po twojej turze jeżeli 3 pozostałych graczy rozegra swoje karty to już 3 razy musisz zmienić plany.
Jest krew i są łzy.
A co więcej przez to, że niedługo ma być wydana Polska wersja to angielska ludzie sprzedają za grosze.

Na 3 osoby dobrze też działa Feudum - niestety na 2 już totalnie nie, a w ogóle najlepiej działa w pełnym składzie 5\6 osób.
Jednak w 3 osoby przy 3 agresywnych, ogarniętych graczach naprawdę jest spoko.

Grałem w Roota na 4 - nie wyobrażam sobie tego na 2\3 osoby. Ale podkreślam, że nie testowałem więc może koledzy, którzy w to cieli w mniejszym skladzie mogą mieć rację.
Jednak jeżeli ktoś by mi to zaproponował na 3 osoby to bym odmówił a o 2 graczach nie wspomnę.

Space Empires 4x - na 2 osoby majstersztyk. Na 3 osoby jest spory problem, że jak 2 się bije to ten trzeci korzysta ale generalnie jest "brutalnie i podstępnie".
To polecam gorąco. Żadne tam eclipsy czy TI. Space Empires! :D

Gier typowo 2 osobowych ALE bez aspektu ekonomii i rozbudowy itp to oczywiście: 1989: jesień narodów ( nawet po 20 PLN widziałem że sprzedawali) i Labirynt wojna z terroryzmem.
Pierwsza jest CHOLERNIE długa ale moim zdaniem warto. Też ze względów na walory edukacyjne :)
Druga potrafi być bardzo szybka. Wręcz zaskakująco szybka ale wciąga jak cholera.

Re: Strategia walka, interakcja. Krew i łzy.

: 11 lis 2023, 16:09
autor: Sixshot
Co do Roota, to nie jest to typowa gra na 2 osoby, ale da się w tą grę grać tylko niektórymi frakcjami. W 3 osoby to już całkiem spoko się gra. W 4 nie grałem.

Dla wariantu 2 osobowego jest grywalnych tylko kilka frakcji tj: koty, orły, krety, szczury , borsuki tyle ,że aby te 5 frakcji mieć to trzeba kupić 2 dodatki.
W samej podstawce są 4 frakcje i 2 grywalne , dodatek maruderzy ( teraz jest polska premiera ) dodaje 2 frakcje nadające się do gry solo + najemnicy więc chyba by najwięcej wnosił. Potem kolejny dodatek z kretami ( i krukami ,ale one też min w 3 graczy )