Księga Zaklęć / SpellBook (Phil Walker-Harding)
: 29 sie 2023, 20:33
BGG: Spellbook
Polska instrukcja od Rebela: https://www.wydawnictworebel.pl/reposit ... zaklec.pdf
Info:
Premiera 29.09.2023
1-4 graczy
Wiek 12+
Czas gry: ~45 minut
Polski wydawca: Rebel
Okładka:

Opis z instrukcji:
Podgląd z rozgrywki:
Splendor X Res Arcana.
Każdy z graczy otrzymuje identyczny zestaw 7 kart zaklęć (po 1 w każdym kolorze). Głównym komponentem jest worek z materią w którym znajduje się 105 żetonów materii (7 kolorów po 5 sztuk każdego z 3 kształtów □ ▽ ○ ).
Tura podzielona jest na Poranek, Południe i Wieczór. Podczas każdej z pór dnia gracz może wykonać jedną z dostępnych akcji:
Poranek: Dobrać 1 żeton z publicznego ołtarza LUB Dobrać 2 żetony w ciemno z worka [Limit 9 materii w swojej puli]
Południe: Opcjonalne zmagazynowanie 1 żetonu na torze Chowańca
Wieczór: Opcjonalne wykupienie 1 poziomu zaklęcia (za 3/4/5 żetony konkretnego koloru)
Gra kończy się gdy któryś z graczy wykupi wszystkie 7 zaklęć, lub zapełni wszystkie 15 pól na Chowańcu.
Wykupione zaklęcia pozwalają nam na wybranie alternatywnej akcji podczas danej pory dnia. Wykupienie danego poziomu przeważnie pozwala nam na korzystanie z wszystkich niższych poziomów.
Np. dzięki LEWITACJI możemy podmienić naszą Poranną akcję na:
[Koszt 5] Dobierz 2 żetony □ z ołtarza
[Koszt 4] Dobierz 2 żetony ▽ z ołtarza
[Koszt 3] Dobierz 2 żetony ○ z ołtarza
Nawiązania do Splendora i Res Arcany jak widać nie są przypadkowe. Zbieramy żetony, wydajemy je by wykupić karty i usprawnić swój silniczek do pozyskiwania i modyfikowania materii aż uda nam się zrealizować 1 z 2 celów po którym następuje podliczenie zgromadzonych na kartach punktów.
Polska instrukcja od Rebela: https://www.wydawnictworebel.pl/reposit ... zaklec.pdf
Info:
Premiera 29.09.2023
1-4 graczy
Wiek 12+
Czas gry: ~45 minut
Polski wydawca: Rebel
Okładka:

Opis z instrukcji:
Spoiler:
Spoiler:
Każdy z graczy otrzymuje identyczny zestaw 7 kart zaklęć (po 1 w każdym kolorze). Głównym komponentem jest worek z materią w którym znajduje się 105 żetonów materii (7 kolorów po 5 sztuk każdego z 3 kształtów □ ▽ ○ ).
Tura podzielona jest na Poranek, Południe i Wieczór. Podczas każdej z pór dnia gracz może wykonać jedną z dostępnych akcji:
Poranek: Dobrać 1 żeton z publicznego ołtarza LUB Dobrać 2 żetony w ciemno z worka [Limit 9 materii w swojej puli]
Południe: Opcjonalne zmagazynowanie 1 żetonu na torze Chowańca
Wieczór: Opcjonalne wykupienie 1 poziomu zaklęcia (za 3/4/5 żetony konkretnego koloru)
Gra kończy się gdy któryś z graczy wykupi wszystkie 7 zaklęć, lub zapełni wszystkie 15 pól na Chowańcu.
Wykupione zaklęcia pozwalają nam na wybranie alternatywnej akcji podczas danej pory dnia. Wykupienie danego poziomu przeważnie pozwala nam na korzystanie z wszystkich niższych poziomów.
Np. dzięki LEWITACJI możemy podmienić naszą Poranną akcję na:
[Koszt 5] Dobierz 2 żetony □ z ołtarza
[Koszt 4] Dobierz 2 żetony ▽ z ołtarza
[Koszt 3] Dobierz 2 żetony ○ z ołtarza
Nawiązania do Splendora i Res Arcany jak widać nie są przypadkowe. Zbieramy żetony, wydajemy je by wykupić karty i usprawnić swój silniczek do pozyskiwania i modyfikowania materii aż uda nam się zrealizować 1 z 2 celów po którym następuje podliczenie zgromadzonych na kartach punktów.