Strona 1 z 1

Gra planszowa na podstawie serii Disciples

: 18 wrz 2023, 19:28
autor: Seeydarth1991
Cześć,
Naszła mnie ochota na podłubanie przy planszówce.
Obrałem za cel przeniesienie świata Disciples i zasad (szczególnie z 2 części) na plansze.
Oczywiście nie jestem autorem tych grafik ale użyłem ich dla większego klimatu i zobrazowania sobie jak to mogłoby wyglądać.

I chciałem zapytać was, jakie znacie gry gdzie:
- Trzeba budować budynki i można je ulepszać.
- Gdzie ma się dużo jednostek do wyboru.
- Gdzie jednostka "ewoluuje" w staje się lepszą wersją podstawowej jednostki.
- Gdzie walka toczy się za pomocą dwóch lub więcej linni ataku. Czyli np. stojąc z przodu po lewej i mając jednostkę posiadającą miecz, zaatakuje jednostkę przeciwnika po lewej i po środku.
- I jeszcze zastanawiałem się jak można zrobić rozgrywkę inaczej niż z chodzeniem na planszy po punktach. Czy na przykład lokacje mogą być jako karty. Tak było w tained grail ale tam się grało chyba kampanie.

i w świecie Disciples występują takie surowce: Złoto i 5 rodzajów kryształów.
Czy to nie będzie za dużo jak na planszówkę?
W grze komputerowej, wykorzystuje się je np by kupować/rzucać czary.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Gra planszowa na podstawie serii Disciples

: 18 wrz 2023, 20:21
autor: Quel
Zastanawiałem się czy istnieje jakiś tytuł, który mógłby oddać klimat Disciples w większym stopniu, ale jak tak szukałem to nie udało mi się nic znaleźć takiego chociaż...

Jeśli miałbym podać taki tytuł podobny, to może być Mage Knight i chyba najbardziej mi przypomina Disciples.

Mamy tutaj jednostki różnych poziomów ale raczej ich ewolucja to wymiana jednej jednostki na inną i rekrutacja innych jednostek w miarę zwiększenia możliwości dowodzenia (im wyższy poziom bohatera tym można mieć więcej jednostek, startujemy z jednym miejscem na jednostkę).

Mana w postaci znaczników tymczasowych i stałych kryształów pozwalają na używanie mocniejszych umiejętności z kart/rzucanie czarów. Występuje 6 kolorów many. Mamy artefakty, mamy czary.

Walka troszkę w innym stylu - nie ma rozbicia na dystans jednostek, a raczej na charakter ataku - oblężniczy, dystansowy, zwykły i modyfikatory na fizyczny, lodowy i ognisty atak. Inicjatywa jednostek nie występuje co do zasady.

Walkę zaczynamy poprzez akcję (używając różnych kart pozwalających wywołać atak odpowiedniego typu lub jakiś specjalny efekt modyfikujący walkę), a jeśli nie mamy takiej możliwości, to od razu przechodzimy do ataku dystansowego/oblężniczego, następnie my bronimy się przed wrogiem - tu są dwie fazy bloku i przydzielania obrażeń i na końcu atakujemy "w zwarciu". Zasady walki bardzo uprościłem i należy zapoznać się z instrukcją, bo to tylko ogólny obraz, sprowadzony do poziomu posta na forum 😀

Nasz główny bohater ewoluuje, zdobywa poziomy. W grze mamy spory dobór wrogów, no i mamy też pewne cele misji - lub po prostu możemy rozgrywać podbój. Mapa jest zawsze inna - co sprawia, że jest tytuł jest bardzo regrywalny.

Są spore odstępstwa od Disciplesowej idei ale jednak można sporo odnaleźć podobieństw w Mage Knight.