Diablo RPG

Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
aniolbezserca
Posty: 143
Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Diablo RPG

Post autor: aniolbezserca »

Chyba tylko najstarsi górale pamiętają trzecioedycyjną inkarnację Lochów i Smoków przeniesioną w realia Diablo, która pojawiła się na rynku prawie ćwierć wieku temu (2000). Jednak niebawem uniwersum jednego z najbardziej rozpoznawanych komputerowych hack’n’slashy powróci na erpegowej odsłonie.

Wczoraj firma Glass Cannon Unplugged ogłosiła plany wydania w 2024 r. gry planszowej i gry fabularnej osadzonej w uniwersum znanym z serii komputerowych gier Diablo. Na razie wydawca na stronie internetowej nie ujawnił żadnych konkretów, ale zamieścił ankietę dotyczącą elementów znanych z gier wideo, które najchętniej zobaczyli w erpegowej wersji i zapytał o preferencje dotyczące stylu rozgrywki przy stole. Takie podejście do tematu może sugerować, że w bliżej nieokreślonej przyszłości pojawią się również jakieś materiały testowe (quickstart).

W serwisie Dicebreaker pojawiło się nieco więcej informacji, które wskazują na to, że gracze pokierują losami postaci zwanych „czempionami”, które będą musiały wyruszyć w podróż przez uniwersum gry, pomagając innym, eksplorując lochy i grobowce pełne przerażających nieumarłych. Nie zostało jeszcze określone, czy i ewentualnie jak zostanie zaimplementowane losowe generowanie lochów, które jest jedną z głównych cech serii gier wideo. Niemniej na pewien element losowości wskazuje wzmianka o tym, że przygody będą toczyć się w ciągle zmieniającym się Sanktuarium.

Walka ma być szybka i satysfakcjonująca i będzie opierać o autorską mechanikę, która nie będzie bazować na istniejących już systemach takich jak np. D&D 5e. Z kolei w związku z pojawiającym się w tle odwiecznym konfliktem pomiędzy siłami Światła i Ciemności i zachowaniem wewnętrznej równowagi, możliwe, że zostanie zaimplementowany system reputacji (metawaluta?) postaci.

System będzie odwoływał się do całej serii gier i w jego produkcji będą brały udział również osoby, które tworzyły gry wideo. Sugeruje się, że premiera gry fabularnej może nastąpić podczas przyszłorocznego BlizzConu (październik/listopad).

Glass Cannon Unplugged dotychczas zebrało doświadczenie w wydawaniu planszowych adaptacji gier wideo – Dying Light, Frostpunk czy Apex Legends. Dwie ostatnie zostały ufundowane dzięki zbiórkom na Kickstarterze (zebrano odpowiednio 2,5 mln EUR i ponad 800 tys. EUR), zatem niewykluczone, że planszowe i erpegowe Diablo będzie przedmiotem kolejnej kampanii crowdfundingowej.

Glass Cannon Unplugged to polska firma mająca siedzibę w Iławie. Ze złożonego w ubiegłym miesiącu sprawozdania finansowego wynika, że w 2022 roku osiągnęła nieco ponad 17 mln złotych przychodów, co pozwoliło wygenerować zysk netto wynoszący niespełna 2 mln złotych. Spółka zatrudniała w zeszłym roku pięć osób na umowę o pracę,a poza tym wspierała się pracownikami na zlecenie oraz usługami firm zewnętrznych. Ponadto Spółka uzyskała dofinansowanie z budżetu na projekt Wdrożenie na rynek immersyjnej aplikacji mobilnej Tabletop (pozytywnie przeszła kontrole PARP i NIK).

Plaszówki wydane przez Glass Cannon Unplugged zostały (lub dopiero zostaną) wydane również w polskiej wersji językowej, w związku z czym można mieć nadzieję, że również erpegowa odsłona Diablo doczeka się polskiego wydania. Poza tym ciekawe jak planszówkowe doświadczenie przełoży się na stworzenie debiutanckiej gry fabularnej.
Ku Przygodzie 5e! [blog]
Awatar użytkownika
malpka
Posty: 272
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:43
Has thanked: 149 times
Been thanked: 23 times

Re: Diablo RPG

Post autor: malpka »

Obrazek
ODPOWIEDZ