Strona 1 z 1

Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 21 sty 2024, 21:06
autor: Leviathan
"Triumph" to kolejny projekt wydawnictwa PHALANX. W grze, w której poprowadzimy jeden z rzymskich rodów, naszym zadaniem będzie pozyskanie jak największego prestiżu, pozwalającego z końcem rozgrywki na przekształcenie Rzymu w cesarstwo. Z nami na jego czele rzecz jasna.

Gra trafi na Kickstarter z końcem stycznia 2024 roku.

Tytuł gry: Triumph
Autor: Raymond de Maria, Waldemar Gumienny
Wydawca: PHALANX
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 60 minut

Obrazek

Linki:
Triumph na BGG

Re: Triumph (Raymond de Maria, Valdemar Gumienny)

: 21 sty 2024, 21:07
autor: Leviathan
Pierwsze wrażenia z rozgrywek w prototyp w trakcie targów Essen w 2023 roku:


Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 30 sty 2024, 11:57
autor: sopel82
Gameplay @ Zaku BoardGames


Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 31 sty 2024, 08:53
autor: Flank3r
Fajnie wygląda to rozwiniecie pomysłów z Magnatów.
Jak tutaj się sprawuje i działa tryb na dwie osoby?
Przejrzałem instrukcję i nie widzę jakiś specjalnych zasad czy wariantów. A nawet w etapie dodawania kart barbarzyńców, gdzie ich liczba zależy od ilości graczy, widzę na planszy tylko informacje dla 3-5 graczy...
Zdaje sobie sprawę, że taki typ gry lepiej będzie działał na więcej osób, jednak niestety jest to sklad osobowy w którym najczęściej gram.

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 31 sty 2024, 11:42
autor: Langus
Pooglądałem reckę Wojennika i w duuużym uproszczeniu, ale mocno mi się ta gra widzi jako skrzyżowanie El Grande z John Company. I to akurat fajnie, bo obie lubię (:

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 31 sty 2024, 12:48
autor: ZygfrydDeLowe
Jedyne co mnie zniechęca to Phalanx, ich opóźnienia i kiepska komunikacja.
Poza tym gra wygląda na fajną grę w sosie historycznym, która będzie wieczorną rozrywką, a nie całodniową kobyłą.

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 31 sty 2024, 13:31
autor: Luke555
ZygfrydDeLowe pisze: 31 sty 2024, 12:48 Jedyne co mnie zniechęca to Phalanx, ich opóźnienia i kiepska komunikacja.
Poza tym gra wygląda na fajną grę w sosie historycznym, która będzie wieczorną rozrywką, a nie całodniową kobyłą.
mam podobne odczucia. Phalanx zawsze zawodzi.... więc wole poczekać aż trafi to do sklepów bo obsuwa będzie pewnie 2 lata :)

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 31 sty 2024, 13:36
autor: ZygfrydDeLowe
Na bgg ktoś (i to chyba nasz krajan) zamieścił takie zestawienie:
Obrazek

Nie weryfikowałem powyższego, ale pamiętając poprzednie opóźnienia z interesujących mnie kampanii, jeśli zdecyduję się na zakup gry, to kiedy już faktycznie trafi ona gotowa do sklepów.
I życzę zarówno wspierającym, jak i wydawcy aby nastąpiło to jak najszybciej.

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 31 sty 2024, 13:47
autor: Langus
Krótka wspieraczkowa fraszka:

Opłacić i zapomnieć będąc zachwyconym,
odebrać i się cieszyć będąc zaskoczonym.

(;

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 07 lut 2024, 10:03
autor: Reku_
Opóźnienia po tabelce widzę raczej takie standardowe. Tyle zazwyczaj czekalem na gry ze wspieraczek :lol:
Iss "już" w drodze np
Mnie Triumph w pierwszej chwili odrzucił licatacją, ale ze względu na klimat i historyczne podejście zainteresowałem się ponownie i po obejrzeniu gameplayu, biorąc pod uwagę szybki czas rogrywki wiąłem tątańszą opcję.
Graficznie na plus, cena też nie zabija

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 07 lut 2024, 13:52
autor: ŁOSADNIK
Mam podobne obawy
Wsparłem Bretwaldę i w kampanii same zmiany na minus
Brak BiG Boxa z początku (potem płatny z osobna+15 euro o ile pamięć mnie nie myli ale to już było dawno i miało być 23 a nie wiadomo kiedy faktycznie zawita) tutaj też czytamy że miniatury nie wchodzą do pudełka XD
Cena nie jest zła szkoda że nikt nie robi zbiórki może udałoby się coś jeszcze z 5% obniżyć choć VAT już jest wliczony co i tak nie jest już źle
Przy kampanii Bretwaldy miałem już trzykrotne zrefundować środki przez fakt ciągłych zamieszań wraz z SOLO wraz z dostawą ale na ALL-IN Pledgu utrata 15% mnie ciąglę trzymała
Zastanawiam się czy tym razem powierzyć Phalanxowi kolejne fundusze bo gra wygląda ciekawie, oglądałem u Zaku tylko ten fakt problemów firmy mnie odrzuca
Jak myślicie jak będzie tym razem i co z resztą projektów?

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 07 lut 2024, 15:20
autor: ZygfrydDeLowe
ŁOSADNIK pisze: 07 lut 2024, 13:52 Mam podobne obawy
Wsparłem Bretwaldę i w kampanii same zmiany na minus
Brak BiG Boxa z początku (potem płatny z osobna+15 euro o ile pamięć mnie nie myli ale to już było dawno i miało być 23 a nie wiadomo kiedy faktycznie zawita) tutaj też czytamy że miniatury nie wchodzą do pudełka XD
Cena nie jest zła szkoda że nikt nie robi zbiórki może udałoby się coś jeszcze z 5% obniżyć choć VAT już jest wliczony co i tak nie jest już źle
Przy kampanii Bretwaldy miałem już trzykrotne zrefundować środki przez fakt ciągłych zamieszań wraz z SOLO wraz z dostawą ale na ALL-IN Pledgu utrata 15% mnie ciąglę trzymała
Zastanawiam się czy tym razem powierzyć Phalanxowi kolejne fundusze bo gra wygląda ciekawie, oglądałem u Zaku tylko ten fakt problemów firmy mnie odrzuca
Jak myślicie jak będzie tym razem i co z resztą projektów?
To już raczej off topic i bardziej pasuje do ogólnej dyskusji o crowdfundingu i dylatacji czasu powiązanej z jego naturą.
Niemniej jednak pokuszę się o odpowiedź i napiszę, że w mojej ocenie firma pozostanie przy dotychczasowym sposobie operowania. Cały czas będą mieli w portfolio kilka zaległych projektów, ale będą już organizować zbiórki na nowe, cały czas balansując na granicy akceptowalnego* tłumaczenia swoich opóźnień.

*Akceptowalnego przez wielu wspierających jak widać. Ale jeśli tolerujemy takie praktyki, to próżne będą narzekania na stan rzeczy z nich wynikający. Standardem powinno być dotrzymanie terminu wydania, a nie opóźnienia sięgające nawet kilku lat. Nie musi oznaczać to całkowitej rezygnacji ze wspieraczek, bo są jeszcze wydawcy i projekty, które są realizowane profesjonalnie i bez dyletanctwa (vide The Last Kingdom, które przyszło nawet przed deklarowaną datą).
I nie, nie znam się na wydawaniu gier, ale opóźnienia wynoszące >100% deklarowanego okresu produkcji zdają się świadczyć, że Phalanx (jak i inni wydawcy) również nie jest w tym dobry. A tłumaczenia o tym, że w tym roku również zima zaskoczyła drogowców to kpina z wspierających.

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 07 lut 2024, 15:24
autor: ŁOSADNIK
Zgadzam się z twoimi słowami i niestety to pokazuje tylko że Phalanx nie radzi sobie najlepiej , choć Portal na razie numerem 1 zobaczymy jak mój wsparty Thorgal od nich który ,, nie ma opóźnień'' dotrze o jakim czasie
Co do tytułu zainteresował mnie jak Bretwalda trzymam kciuki i chyba się pokuszę :)

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

: 07 lut 2024, 15:28
autor: ZygfrydDeLowe
Mnie recenzja kolegi Wojennika przekonała, ale na pewno nie będę wspierał kampanii.
Jak wyjdzie retail to zweryfikuje swoją chęć zakupu, a zamiast zamrażać te środki, wolę je przeznaczyć na karton, który już jest dostępny.