Strona 4 z 4

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 kwie 2024, 19:18
autor: Malibu
Będzie dodatek Matcha
„The White Castle Matcha ma zawierać nowy rodzaj pracownika oraz nowy rodzaj surowców. Czy słuszne jest połączenie tej informacji oraz podtytułu do postaci gejsz, które znane są z tradycyjnego parzenia herbaty? Bo chyba wiecie, że Matcha to sproszkowana zielona herbata, która związana jest z kulturą japońską… W każdym razie – przekonamy się o tym za jakiś czas. No i oczywiście mamy nadzieję, że wydawnictwo Portal podejmie się jego wydania.”
https://planszowenewsy.pl/2024/04/match ... mku/17438/

Obrazek

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 kwie 2024, 23:25
autor: kuleczka91
Na szczęście gra jest niezależna językowo i jeśli Portal na równi nie zapowie, że wydają ten dodatek (a raczej nie zapowie) to nie będę czekać na ich ruch i kupię zagraniczną wersję ;)

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 kwie 2024, 23:37
autor: sasquach
Czemu ma nie zapowiedzieć? Biały Zamek chyba się ładnie przyjął. Z sklepie portalu cały się wyprzedał.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 kwie 2024, 23:44
autor: Bart Henry
Biały zamek to gra z kategorii tych, które przez dodatek może utracić cechy, za które została doceniona - kompaktowość w zakresie rozrywki i pudełka. Czasami powiedzenie "less is more" staje się produktem i dla mnie to właśnie ta gra w wersji podstawowej. Wydaje się jednak, że wydanie dodatku jest z góry wpisane w cykl życia gier z tej serii. Podchodzę sceptycznie, ale nie skreślam, jednak to może być dobra sposobność, by ćwiczyć silną wolę i walczyć z manią komplecjonizmu.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 kwie 2024, 23:48
autor: kuleczka91
sasquach pisze: 14 kwie 2024, 23:37 Czemu ma nie zapowiedzieć? Biały Zamek chyba się ładnie przyjął. Z sklepie portalu cały się wyprzedał.
Chodzi o to, że oni może i zapowiedzą, ale ze sporym opóźnieniem, że zdążę w to zagrać i znudzić tym dodatekim zanim oni zapowiedzą wydanie tego :p

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 kwie 2024, 09:37
autor: wajwa
Heh, masakra, jeszcze człowiek spokojnie nie pograł w podstawkę, a tu już dodatkiem atakują :wink:
Zagrałem bodaj z sześć partyjek i szczerze to każda była inna, bo inaczej powychodziły kości, karty i bonusy.
Na ten moment kompletnie bez zainteresowania dla dodatku, widzę że sama podstawka jest mega regrywalna i czuję, że jest w niej jeszcze wiele do odkrycia, a co za tym idzie trzeba na to jeszcze wielu partii 8)

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 kwie 2024, 09:38
autor: khuba
Pewnie odpuszcze z tego samego powodu co w Czerwonej Katedrze - brak miejsca w opakowaniu.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 16 kwie 2024, 23:27
autor: maciejos91
Kolejna partia solo za mną.

Na 23 gry 6 wygranych z Automą. Wariant z pudełka. Zaczynam rozumieć jak wygrać bowiem 3 wygrane z rzędu :P

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 17 kwie 2024, 12:31
autor: BOLLO
Nowy, poprawiony tryb solo od Portal Games
https://portalgames.pl/pl/klan-gingkoga ... ego-zamku/

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 17 kwie 2024, 12:40
autor: sasquach
BOLLO pisze: 17 kwie 2024, 12:31 Nowy, poprawiony tryb solo od Portal Games
https://portalgames.pl/pl/klan-gingkoga ... ego-zamku/
Nie Portalu tylko Xavi z BGG: https://boardgamegeek.com/thread/321086 ... er-solo-va

Plus trochę źle złożyli tekst, bo cały akapit zaczynający się od "Następnie:" jest częścią poprzedniego podpunktu i wykonywany jest tylko jeśli strefa była zajęta, a kostka trafiła do studni.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 17 kwie 2024, 12:52
autor: BOLLO
sasquach pisze: 17 kwie 2024, 12:40
BOLLO pisze: 17 kwie 2024, 12:31 Nowy, poprawiony tryb solo od Portal Games
https://portalgames.pl/pl/klan-gingkoga ... ego-zamku/
Nie Portalu tylko Xavi z BGG: https://boardgamegeek.com/thread/321086 ... er-solo-va
User Xavi nie przetłumaczył tego na PL a zrobił to Portal być może w porozumieniu z kimś z zewnątrz, więc zalinkowana wersja pochodzi od Portal a autorem jest Xavi gdzie uważam że ta informacja powinna być zawarta na stronie Portalu.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 02 maja 2024, 00:04
autor: skibo
Devir wrzucił małą wzmiankę o dodatku : Matcha :)



Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 04 maja 2024, 07:45
autor: BOLLO
Jeżeli lubicie gry typu euro gdzie każda wykonana akcja jest na wagę złota, przy jednoczesnym szybkim czasie rozgrywki to zachęcam do spróbowania swoich sił z grą Biały Zamek.

Każdy z graczy ma do wykonania zaledwie 9 akcji w całej rozgrywce, ale umiejętne wykorzystanie ich pozwoli na zrobienie kombinacji dające kolejne być może kluczowe akcje do wykonania.

Dodatkowo jeżeli lubicie co prawda doklejony temat feudalnej Japonii to pozycja do ogrania jak znalazł.

Zapraszam zatem do mojej wideorecenzji.
Mnie naprawdę ten tytuł zachwycił swoimi prostymi zasadami przy jednoczesnym stosunkowo średnio ciężkim odczuciu z rozgrywki.


Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 10 maja 2024, 07:58
autor: Kal-El83
Wczoraj miałem okazję zagrać dwie partie 3-osobowe. Dla
Każdego były to pierwsze rozgrywki. W pierwszej o wygranie decydowaly 2vp a w drugiej taj brejker.
To ile jest możliwości i zmiennych w czasie gry to poezja. To że w grze na danych polach zmieniają się akcje (w zamku po zabraniu karty) to rewelacyjny zabieg. To że setup ma przekolosalny wpływ na rozgrywkę to kolejna perełka. Miałem niemałe oczekiwania co do tego tytułu ale trzeba powiedzieć, że gra dowiozła z nawiązką.
Gorąco polecam spróbować każdemu fanowi eurasków przy nadarzającej się okazji !!

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 maja 2024, 19:02
autor: cichywiatr
Pytanko do osób grających w 4 osoby.

Czy nie uważacie, że 4 gracz na początku gry jest troszkę poszkodowany? Prócz wyboru kombinacji kart startowych traci tak na prawdę najlepsze akcje w pierwszej turze i musi albo dopłacać do zajętych akcji (szczególnie jak są dwa te same kolory kostki na tym samym polu) lub wybrać pojedynczą akcję. Też nie widzę, że można dostać jakieś mocne kombinacje kart startowych, żeby to zrekompensowało.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 maja 2024, 19:56
autor: ave.crux
4 gracz ma przesmolone i w prawdzie mówiąc jak nie ogarnie kormorana na początku żeby być od 2giej rundy pierwszy to nawet nie ma co walczyć o zwycięstwo

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 maja 2024, 21:22
autor: Apos
cichywiatr pisze: 15 maja 2024, 19:02 Pytanko do osób grających w 4 osoby.

Czy nie uważacie, że 4 gracz na początku gry jest troszkę poszkodowany? Prócz wyboru kombinacji kart startowych traci tak na prawdę najlepsze akcje w pierwszej turze i musi albo dopłacać do zajętych akcji (szczególnie jak są dwa te same kolory kostki na tym samym polu) lub wybrać pojedynczą akcję. Też nie widzę, że można dostać jakieś mocne kombinacje kart startowych, żeby to zrekompensowało.
Zgadza się. U nas, 4 gracz zwykle przegrywa. Brakuje tu mechaniki, że każdy kolejny gracz zaczyna z np. o jedną monetą lub surowcem więcej. Te kombinacje kart startowych niewiele dają.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 maja 2024, 21:28
autor: cichywiatr
Apos pisze: 15 maja 2024, 21:22
Zgadza się. U nas, 4 gracz zwykle przegrywa. Brakuje tu mechaniki, że każdy kolejny gracz zaczyna z np. o jedną monetą lub surowcem więcej. Te kombinacje kart startowych niewiele dają.
Też mam taki pomysł i myślę dać w następnej grze:
3 gracz = 1 moneta
4 gracz = 2 monety

ale czy 4 gracza to poratuje to ciężko powiedzieć

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 maja 2024, 22:24
autor: konradstpn
Ewentualnie sprawdzony zabieg z licytacją kolejności płatną w pezetach.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 16 maja 2024, 12:33
autor: BOLLO
cichywiatr pisze: 15 maja 2024, 19:02 Pytanko do osób grających w 4 osoby.

Czy nie uważacie, że 4 gracz na początku gry jest troszkę poszkodowany? Prócz wyboru kombinacji kart startowych traci tak na prawdę najlepsze akcje w pierwszej turze i musi albo dopłacać do zajętych akcji (szczególnie jak są dwa te same kolory kostki na tym samym polu) lub wybrać pojedynczą akcję. Też nie widzę, że można dostać jakieś mocne kombinacje kart startowych, żeby to zrekompensowało.
Nie jest to reguła ale fakt 4ty ma przekichane. Jedyne co go ratuje to to że rzut kości był łaskawy a gracze "poszli" na akcje stawiając kości niskiej wartości. Dzięki temu zdobędzie jakieś monety. My jednak gramy na 2-3 głównie.