Strona 1 z 1

Villagers of The Oak Dell (Przemysław Fornal, Michał Łopato)

: 28 lut 2024, 16:20
autor: Sawmody
Obrazek

Villagers of The Oak Dell

Opis wydawcy:
Villagers of The Oak Dell to dynamiczna gra typu „roll-and-write” w stylu euro, w której gracze rozpoczynają rozwój nowej wioski. Budując drogi i budowle, powiększając populację i wydobywając cenne zasoby, gracze rywalizują o stworzenie najwspanialszej osady. Bądź jednak ostrożny, ponieważ czyhający rabusie mogą zaatakować twoją wioskę w nieprzewidywalnym momencie!

Gra trwa dwanaście rund. Na początku każdej rundy jeden z graczy rzuca czterema kośćmi i przypisuje je do odpowiednich sekcji na specjalnej planszy kości z odpowiednimi symbolami. Jeśli zostaną wyrzucone jakiekolwiek symbole miecza (reprezentujące ataki rabusiów), wszyscy gracze zaznaczają je na swoich arkuszach. Jeśli gracze nie zrekrutują rycerzy do końca gry, miecze te będą skutkować ujemnymi punktami.

Następnie gracze jednocześnie i niezależnie wybierają po jednej kości, a po umieszczeniu obok niej swojego pionka korzystają z zasobów wskazanych przez kość na swojej planszy wioski. Każdą kość może wybrać dowolna liczba graczy.
Jeśli nie zostanie wyrzucony symbol miecza, kość zapewnia dwa zasoby, pierwszy z zewnętrznego kręgu i drugi z wewnętrznego kręgu na planszy kości.
W trakcie gry gracze mają możliwość zdobywania dodatkowych zasobów poprzez wznoszenie budynków, odnajdywanie zasobów w kopalni itp.
Co kilka rund uruchamiane są akcje specjalne dla niektórych budynków (z czerwonymi flagami).

Po dwunastu rundach gracze podliczają swoje punkty, które zdobywają budując budynki, gromadząc zasoby w magazynie i osiągając inne warunki punktacji.
Profil gry na BGG
Gameplay, zasady i recenzja na kanale Planszówki online
Strona kampanii KS

Re: Villagers of The Oak Dell (Przemysław Fornal, Michał Łopato)

: 28 lut 2024, 16:30
autor: Sawmody
Mam za sobą 2 pierwsze dwuosobowe partie. Bardzo przyjemna i sprytna wykreślanka, dająca duże możliwości kombosów, w których czasem aż ciężko się odnaleźć. Mamy tu pole dla różnych strategii, po części determinowanych przez karty punktacji (kierujące nas na przykład na budynki konkretnych kolorów, rycerzy, kopalnię). Druga partia zajęła nam niecałe 50 minut (moja żona ma tendencję do zamulania). Zdecydowanie chcemy wracać do tej gry i próbować różnych strategii. Co do wieku graczy zgadzam się z BGG: raczej 10+, w przypadku bardziej ogranych dzieci 8+ (z racji kombosów zdarzają się tu dłuższe łańcuchy działań, w których młodsi mogliby się pogubić).
Wyższy pledge w kampanii zawierał też 4 dodatkowe planszetki ze zmodyfikowanymi zasadami, odpowiadające czterem porom roku.