Strona 1 z 1

Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 kwie 2024, 08:11
autor: kratylos
nie wiem czy to pytanie juz podało ale ja go nie znalazłem

chodzi mi o planszetki posiadłości i pola surowców do wzięcia gdy zagramy kostkę w określonym kolorze na posiadłość
która opcja jest właściwa?

1. pierwsza ikona zasobu jest dostępna zawsze + ikony odloniete po zabraniu robotników.
2. pierwsza dostępna ikona zasobów jest dostępna dopiero po zabraniu pierwszego robotnika z rzędu

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 21 kwie 2024, 08:47
autor: karmazynowy
Odp: 1.

Instrukcja str 8.
Zdobądź widoczne nagrody: Zdobywasz nagrody (Zasoby, Pieczęcie Daimyo, monety i/albo Nagrody Latarni) wskazane przez ikony widoczne w linii, w której została umieszczona kość.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 kwie 2024, 11:32
autor: Kubulunku
A ja mam pytanie czy jak biorę kostkę z lewej strony mostku to czy od razu muszę zrobić akcje latarni czy mogę wykonać akcje z karty gdzie położę kostkę i dopiero później akcję latarni?

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 kwie 2024, 11:44
autor: Bart Henry
Najpierw obliczasz koszt/zysk z położenia kostki, potem odpalasz latarnię, a na końcu robisz akcję z miejsca, na które kostkę położyłeś.

Masz to w instrukcji i dodatkowo na karcie pomocy.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 30 maja 2024, 12:38
autor: szpemek
Mam pytanie. Czy symbol latarni, na planszy, przed każdym z ogrodów/mostów coś znaczy? Np. aktywację akcji latarni?

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 30 maja 2024, 12:55
autor: Kal-El83
Chodzi o symbol przy „słabszej” kości ?
Jeżeli tak, to po „rozliczeniu” przypisania kości do akcji odpalasz latrnie w swoim obszarze gry.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 30 maja 2024, 13:56
autor: BOLLO
szpemek pisze: 30 maja 2024, 12:38 Mam pytanie. Czy symbol latarni, na planszy, przed każdym z ogrodów/mostów coś znaczy? Np. aktywację akcji latarni?
Tak. Po wzięciu kosci z najmnieksza wartością tam gdzie jest znacznik latarni, zawsze odpalasz akcje latarnii

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 sty 2025, 09:36
autor: MaciekK5454
Dodatek Matcha, kafelek ceremonii "Porusz jedną ze swoich gejsz".

Czy wykonując akcję z tego kafelka, tylko przesuwany ludzika, czy też przesuwamy i dodatkowo wykonujemy akcje związana z polem na którym gejsza wchodzi?

W przypadku kafelka " wykonaj akcje dworzanina" wątpliwości nie ma, jest mowa o wykonaniu akcji "pozyskiwania wpływów", która składa się z kilku obowiązkowych krokow - natomiast w przypadku gejszy jest tylko mowa o poruszeniu się a nie wykonaniu całej akcji, stąd moja wątpliwość.

Edit: osobiście raczej skłaniałbym się do tezy, że może wykonywać akcje, bo mamy w instrukcji: po wykonaniu ruchu, można wykonać akcję wskazana na polu - bez sprecyzowania w jaki sposób ten ruch się uruchomiło...

O i widzę że niżej też taka odpowiedź się pojawiła.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 sty 2025, 09:43
autor: ave.crux
MaciekK5454 pisze: 21 sty 2025, 09:36 Dodatek Matcha, kafelek ceremonii "Porusz jedną ze swoich gejsz".

Czy wykonując akcję z tego kafelka, tylko przesuwany ludzika, czy też przesuwamy i dodatkowo wykonujemy akcje związana z polem na którym gejsza wchodzi?
Str. 7 "Po wykonaniu ruchu, Gejsza może wykonać czynności wskazane na polu, na którym kończy się
jej ruch"

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 sty 2025, 18:35
autor: sferoida
Witam
Pytanko odnośnie jednej z kart dodatku Matcha:
Spoiler:
Czy ta jedynka, na białym polu akcji nie powinna być czarna?

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 sty 2025, 19:08
autor: skibo
sferoida pisze: 21 sty 2025, 18:35 Witam
Pytanko odnośnie jednej z kart dodatku Matcha:
Spoiler:
Czy ta jedynka, na białym polu akcji nie powinna być czarna?
W dodatku Matcha było dołączonych 5 nowych kart z poprawkami.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 21 sty 2025, 21:18
autor: sferoida
Aaa, to muszę sprawdzić. Na razie wtasowałem wszystko razem. Dzięki.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 07 lut 2025, 18:44
autor: Kal-El83
Ciekawostka, może ktoś też się tego nie dopatrzył w instrukcji. Wychwyciłem na bga. Chodzi o bonusowa alcje z planszy posiadłości - „wykonaj akcję z planszy posiadłosci tak jakbyś umieścił kość na jednym ze swoich 3 pól na kości” - te tak jakby znaczy, że w jednej turze nie możesz wrócić do po ponownego odpalenia tej samej akcji (nie można jakby zapętlić).

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 07 lut 2025, 19:00
autor: kuleczka91
Kal-El83 pisze: 07 lut 2025, 18:44 Ciekawostka, może ktoś też się tego nie dopatrzył w instrukcji. Wychwyciłem na bga. Chodzi o bonusowa alcje z planszy posiadłości - „wykonaj akcję z planszy posiadłosci tak jakbyś umieścił kość na jednym ze swoich 3 pól na kości” - te tak jakby znaczy, że w jednej turze nie możesz wrócić do po ponownego odpalenia tej samej akcji (nie można jakby zapętlić).
Bo autor dopiero na bgg w wątku zrobił tą korektę, że w przyszłych dodrukach ma być w instrukcji ta informacja. W instrukcji tego nie znajdziesz. Po prostu w grze raz na jakiś czas trafia się taka pętla, że jesteś w stanie wysłać wszystkich ludków za jedną akcją, sama na to trafiłam z 2x. W ogóle w instrukcji brakuje kilku informacji, większości dowiedziałam się z wątków bgg. Tak samo jak stawiasz kość w zamku, wybierasz akcje dworzanina, więc będziesz kartę zgarniał do siebie i jeśli po tej akcji zostanie Ci jakaś akcja jeszcze do wykonania to wykonujesz ją z tej pozyskanej karty, a nie z nowej.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 08 lut 2025, 11:15
autor: Kal-El83
W tym samym temacie, dzis mialem sytuacje ze mogłem odpalić akcję posiadłości i mogłem to zrobić mimo że leżała tam kostka. Jest to bardzo nieintuicyjne :/

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 09 lut 2025, 15:03
autor: kuleczka91
Kal-El83 pisze: 08 lut 2025, 11:15 W tym samym temacie, dzis mialem sytuacje ze mogłem odpalić akcję posiadłości i mogłem to zrobić mimo że leżała tam kostka. Jest to bardzo nieintuicyjne :/
Pytanie czy ta kostka tam leżała już z poprzednich tur, bo jeśli tak to mogłeś to wykonać. Po prostu w jednej turze nie możesz położyć kości i powtórzyć tej samej ścieżki, ale jeśli zająłeś te pole kostką w którychś z wcześniejszych tur to wtedy możesz.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 09 lut 2025, 15:09
autor: Kal-El83
No właśnie tego nie pamiętam. Zapewne było tak jak piszesz, ale odarto nimb nieskazitelności z tego tytułu ;) :)
Dziękuję za sugestię :)
Z pozdrowieniami !

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 09 lut 2025, 15:17
autor: kuleczka91
Kal-El83 pisze: 09 lut 2025, 15:09 No właśnie tego nie pamiętam. Zapewne było tak jak piszesz, ale odarto nimb nieskazitelności z tego tytułu ;) :)
Dziękuję za sugestię :)
Z pozdrowieniami !
Tu się autor wypowiedział: https://boardgamegeek.com/thread/318324 ... 4#43225624. (Oczywiście w obecnej instrukcji tego nie ma, bo to ma być jako errata). Sprawdź sobie to następnym razem jak to właściwie jest :)

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 24 lut 2025, 21:59
autor: Zodd
Mam pytanie do aktywacji ogrodników na koniec rundy, mianowicie taka sytuacja:
1. mam ogrodnika pod mostem, który jest uruchamiany (została na nim choć jedna kostka) i daje akcję ogrodnika za kilka monet
2. płacę te monety i wystawiam ogrodnika pod inny most - otrzymuję bonus za tego ogrodnika (np 2 daimyo)
3. jako że ogrodników uruchamiania się w dowolnej kolejności to mogę uruchomić również i tego, którego dopiero co postawiłem (czyli np te 2 daimyo)? oczywiście przy założeniu, że zostały kości na moście nad tym ogrodnikiem

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 25 lut 2025, 01:45
autor: kuleczka91
Zodd pisze: 24 lut 2025, 21:59 Mam pytanie do aktywacji ogrodników na koniec rundy, mianowicie taka sytuacja:
1. mam ogrodnika pod mostem, który jest uruchamiany (została na nim choć jedna kostka) i daje akcję ogrodnika za kilka monet
2. płacę te monety i wystawiam ogrodnika pod inny most - otrzymuję bonus za tego ogrodnika (np 2 daimyo)
3. jako że ogrodników uruchamiania się w dowolnej kolejności to mogę uruchomić również i tego, którego dopiero co postawiłem (czyli np te 2 daimyo)? oczywiście przy założeniu, że zostały kości na moście nad tym ogrodnikiem
Nie, nie możesz. Ogrodnik musi tam już stać przed zakończeniem rundy żeby się uruchomił :) Nie dostajesz drugi raz bonusu, jest też w instrukcji pogrubione, że każdego ogrodnika można użyć tylko raz.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 31 mar 2025, 11:29
autor: gram_niebieskim
kuleczka91 pisze: 09 lut 2025, 15:03
Kal-El83 pisze: 08 lut 2025, 11:15 W tym samym temacie, dzis mialem sytuacje ze mogłem odpalić akcję posiadłości i mogłem to zrobić mimo że leżała tam kostka. Jest to bardzo nieintuicyjne :/
Pytanie czy ta kostka tam leżała już z poprzednich tur, bo jeśli tak to mogłeś to wykonać. Po prostu w jednej turze nie możesz położyć kości i powtórzyć tej samej ścieżki, ale jeśli zająłeś te pole kostką w którychś z wcześniejszych tur to wtedy możesz.
Nie wydaje mi się, że można wybrać akcje dowolną akcję ze swojej planszetki.
Perform a Personal Domain action, as if you had placed a die in one of your 3 die spaces
Nie można kłaść kości na innej kości, więc jeśli pole jest zajęte, niezależnie czy w tej czy w poprzedniej turze, nie można go wybrać. Pokręciłem ?
Obrazek

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 31 mar 2025, 12:11
autor: melusina
Kuleczka91 ma rację - odpalasz akcję z innego miejsca, które pozwala wykonać akcję z twojej planszetki. Obecność kości na planszetce niczego nie zmienia. Ważne jest określenie "...tak, JAKBYŚ postawił kostkę...", czyli tak naprawdę nie stawiasz tam kości, więc nie ma problemu, że nie wolno postawić drugiej.
Podobna sytuacja jest wtedy, gdy wykonujesz np. akcję z obozu treningowego "Wykonaj akcję dowolnej czerwonej/białej/czarnej kości w pałacu." Możesz wykonać nawet taką akcję, przy której są już dwie kości.

Re: Biały Zamek - pytania o zasady

: 31 mar 2025, 12:43
autor: gram_niebieskim
właśnie to "JAKBYŚ" mnie nurtowało, ponieważ w moim rozumieniu, mam sobie wyobrazić, że "jakby" stawiam tam kość, więc nie mógłbym postawić na zajęte pole :wink: