Ker Nethalas: Into the Midnight Throne (Blackoath Entertainment)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
tommyray
Posty: 1555
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 461 times
Been thanked: 693 times
Kontakt:

Ker Nethalas: Into the Midnight Throne (Blackoath Entertainment)

Post autor: tommyray »

Cieplutki jeszcze (2024) solo rpg dungeon delver. Zostajemy wrzuceni w nieskończone lochy i nekropolie starożytnej rasy i robimy to co w każdym roguelike'u - próbujemy przeżyć, przy okazji awansując, zdobywając nowe mistrzostwa, nowe abilitki, i probując nie umrzeć w wypełnianiu nowych grinderskich celów. Czyli okolice D100 Dungeon, Czworga przeciw ciemności czy innych tego typu dungeon crawlerów.

Jest to kolejny projekt Alexa T. czyli człowieka odpowiedzialnego za m.in. sandboxowego Disciples of Shadow and Bone czy Across a Thousand Dead Worlds.

Zbiera dobre opinie w necie: geek gamers czy Lone Adventurer bardzo chwalą ten tytuł.
Sam dopiero zaczynam przygodę z KN ale czuję, że jest tu złoto.

https://boardgamegeek.com/boardgame/418 ... ght-throne

Strona wydawcy:
https://blackoathgames.com/ker-nethalas ... ght-throne
Ostatnio zmieniony 30 maja 2024, 08:51 przez tommyray, łącznie zmieniany 1 raz.
gibo
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2015, 13:14

Re: Ker Nethalas: Into the Midnight Throne

Post autor: gibo »

Walka wydaje się być ciekawsza niż D100 dungeon (przynajmniej przez same zdolności i możliwości reakcji na atak) Chociaż przez to wchodzi to troszkę na taki poziom skomplikowania, że nie wiem czy do końca dobrze gram bo instrukcja nie jest napisana super przejrzyście. Poczucie rozwijania bohatera jest bardzo fajne i a ciężki klimat wylewa sie z każdej strony.
Fajnie że to wydawnictwo dosyć szybko i prężnie wydaje kolejne dodatki. Z tego co się orientuje do Ker Nethalas już jest jakiś jeden.
tommyray
Posty: 1555
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 461 times
Been thanked: 693 times
Kontakt:

Re: Ker Nethalas: Into the Midnight Throne

Post autor: tommyray »

Tak, jest już pierwszy dodatek w formie zina: "The Vaelorian Codex". Kolejne ziny są w drodze, Alex ostro nad tym pracuje.

Polecam Discord BlackOath gdzie Alex jest bardzo aktywny a i inni gracze są pomocni, i sporo dodatkowego kontentu tam się przewija - różne cyfrowe i nie tylko cyfrowe ułatwiacze.

Polecam też zajrzeć na stronkę Balck oath i pobrać różne materiały pomocnicze.

Wrzucam przydatną tabelkę, nie mam pliku xls więc png:


Obrazek
gibo
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2015, 13:14

Re: Ker Nethalas: Into the Midnight Throne

Post autor: gibo »

Dzięki za info o tym kanale na Discordzie.
A tabelka jest geinialna, powinna być taka w oryginalnej książce.
tommyray
Posty: 1555
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 461 times
Been thanked: 693 times
Kontakt:

Re: Ker Nethalas: Into the Midnight Throne (Blackoath Entertainment)

Post autor: tommyray »

I dodatkowo - zebrany pakiet plików pomocniczych, karty postaci, flowchart, skondensowany reference rulebook:
https://www.dropbox.com/scl/fo/9xpgdw64 ... jexgn&dl=0
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5160
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1433 times
Been thanked: 1645 times

Re: Ker Nethalas: Into the Midnight Throne (Blackoath Entertainment)

Post autor: Mr_Fisq »

@tommyray udało się pograć? Jak wrażenia?
Sprzedam: Dungeon Degenerates,Core Space,Tales from the Red Dragon Inn,Nemesis,Kawerna,Invader, BRW:Rebirth,Cursed City:Dodatki.
Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)
tommyray
Posty: 1555
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 461 times
Been thanked: 693 times
Kontakt:

Re: Ker Nethalas: Into the Midnight Throne (Blackoath Entertainment)

Post autor: tommyray »

Mr_Fisq pisze: 07 lis 2024, 07:56 @tommyray udało się pograć? Jak wrażenia?
Jest to rogalik czystej wody a w gruncie rzeczy planszówka erpegowa z takim umówmy-się-że mapowaniem terenu, które jest tak naprawdę abstraktem bo pomieszczenia i korytarze nie mają żadnych spec własności. Bardzo łatwo modowalne - jak ktoś ma dodatkowe źródła to sobie odpowiednimi tabelami urozmaici np. własności terenów. Generalnie gra jak na solowego rogalika sandboxowego przystało jest wypełniona tabelami. To sól tej gry.

Z ciekawostek - mamy 40 stron (z 200) poświęcone profesjom, widać, że to jest to co uwielbia AlexT., a więc mamy do wyboru:
Abyssal Reaver, Arcanist, Brawler, Bulwark, Duskblade, Emissary, Flamecaster, Frostweaver, Gravecaller, Hexmancer, Icon Caller, Mindbinder, Ritualist, Stormbrand, Tracker, Umber Phantom, Weapon Master, Wraith, Wrath-Spawn, Zealot. Pobudzają wyobraźnię. I co ciekawe - całe Lore jest ukryte w opisach randomizującej tabeli "Where did you train" dla każdej postaci. Całkowicie fluffowe, ale dużo fajnych zajawek do wykorzystania gdzieś indziej - bo w samej grze jesteśmy frajerem wrzuconym w loch i całe Lore jest nam o kant dupy :D. To jest start jak w Dark Souls albo w takiej Exanima. Loch, dziurawe gacie na tyłku i zardzewiały miecz w łapie. Radź sobie. Nie ma nawet tobie jako graczowi postawionego odgórnie celu innego niż przeżyj więcej niż ostatnim razem - dopiero ziny (są dwa) jakoś to adresują. Ale nam erpegowcom to nie nowina i nie problem.

A technikalia - prosty system, ale pliki pomocnicze potrzebne, własne albo z neta, bo chociaż jest prosto to gra jest bardzo proceduralna i część info jest chaotycznie podana. Zwłaszcza gdy musisz pamiętać jak interpretować rzuty w walce - a walka to jest tutaj sedno. To jest gra którą mógłbym w excelu w pełni zasymulować, nawet mnie czasem kusi aby zrobić taką niby apkę w vba, ale w sumie - po to mam tą książkę aby jednak poobcować z papierem, wertować i szukać detali :) a nie klik i mam zasymulowaną walkę. Ale generalnie gra jest abstraktem i bardzo mocno RNG - jest to symulator kolejnych starć z paroma twistami:

- mamy tu mechanizm "usage die" - bardzo sprytne, użyte w paru miejscach. Masz np. wytrzymałość pancerza określone kością, D12, d10, d8 itd. i po walce rzucasz i jak wypadnie 1-2 to redukujesz kość na kolejną mniejszą. Pancerz nadal masz póki na d4 nie wypadnie ci 1-2, wtedy szrot. Każdy inny wynik olewasz.
- mechanika Growing Darkness - korzysta z usage die (d8->d6->d4), służy do odpaleń wydarzeń losowych
- system Overseer - bossów danej domeny (lochu, mapy). także system usage die (d12-d10-d8-d6-d4), robimy tzw Lair Check, co pomieszczenie roll na to czy znaleźliśmy Overseera danego lochu.

Przemierzasz lochy żeby się podlevelować i ubić Overseera, wtedy przejście do nowej domeny staje się możliwe i znowu - eksploracja, bicie złoli, ubijanie Overseera. Sugerowane jest w jednym z zinów aby zachowywać sobie podziemia i kolejni skazańcy szli szlakiem poprzedników - jak nie dusze ;) to coś tam może z łupów zostało...

Notatki podczas lektury książki trzeba sobie porobić i ogarnąć tą proceduralną stronę gierki. Testy to zazwyczaj k100 podczas walki - na swój combat i na przeciwnika, kto się mieści w swoim zakresie współczynnika a jednocześnie ma wyższy roll od przeciwnika ten ma sukces. Ale wtedy wchodzą całe różne If Then - tabela potrzebna. Obecność na discordzie - przydatna.

Polecam pod solo, jest pełna koncentracja na eksploracji, walce i loocie. Lore jest. Możliwość zrobienia z tego extraction crawlera także. Jest sfokusowana na tym czym ma być i czym chce ta gra być, żadnych popierdółek (czasem aż, za bardzo jak z tymi pomieszczeniami, tu trzeba sobie dorzucić jakieś tabele).
ODPOWIEDZ