Strona 1 z 4

Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 16 cze 2024, 08:57
autor: YoYo
Obrazek
https://boardgamegeek.com/boardgame/371433/terrorscape

Cześć. Za chwilę premiera wersji PL (koniec czerwca 2024), gry Terrorscape. Grę wydaje Galakta: https://sklep.galakta.pl/strona-glowna/ ... scape.html. Muszę przyznać, że gra wygląda niesamowicie i w tej cenie (a da się znaleźć nawet sporo taniej), z taką ilością komponentów można powiedzieć wręcz, że jest to okazja jakich mało (aż kilka razy sprawdzałem, czy ta nasza wersja, nie jest jakaś uboższa od tej z KS/wydanej na zachodzie - budynek, figurki, podstawki, wypraski, kości, planszetki mniejsze i większe itp. < jak na zawartość vs cena jest bardzo dobrze).

Zrodziły mi się jednak pytania:
1/ jak jest z regrywalnością tego tytułu?
2/ jak gra wypada z większą ilością niż 2 osoby (3, 4). Przy dwóch osobach podejrzewam, że jest naprawdę nieźle, ale przy 4 mam wrażenie, że może być dziwnie, ponieważ gramy wszyscy przeciwko 1 osobie, ale też mamy ukrywać swoje ruchy (Hide and movement), więc teoretycznie nie powinno się dyskutować o tym co zrobić, gdzie pójść itp. bo się zdradzimy po prostu, damy wskazówki.

Ktoś ma jakieś doświadczenia, albo coś czytał?

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 16 cze 2024, 11:31
autor: GapcioMaluszek
1) regrywalność jest spora, bo każdy zabójca działa trochę inaczej, ma inne mocne i słabe strony.
Plus z dodatkami dochodza nowi ocalali, zabójcy i nowe lokacje.
2) tutaj przy odgadywaniu jest kwestia żeby sobie pokazywać, a nie mówić, a jedna osoba powinna mówić o hałasach itp za wszystkich.

Gra jest pokazywana na Pyrkonie, więc może jeszcze ktoś napisze coś więcej :)

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 16 cze 2024, 12:58
autor: YoYo
Jeszcze trafiłem na coś takiego (dot. prototypu):

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 18 cze 2024, 12:09
autor: Mr_Fisq
Galakta wrzuciła instrukcję polskiej wersji:
https://galakta.pl/terrorscape/?postTabs=2

Źródło: FB Galakty

Edit:
Premiera planowana na koniec czerwca. Trwa przedsprzedaż.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 18 cze 2024, 12:59
autor: YoYo
Właśnie miałem napisać, fajnie, że już dali instrukcję, będzie czas na przeczytanie zasad. Grę kupiłem tak czy siak (strasznie podoba mi się ten projekt i pomysł), więc ew. kiedyś dam znać jak się gra w 4 osoby (3vs1).

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 19 cze 2024, 10:58
autor: YoYo
A tak przy okazji, nieźle się zgrało z polską premierą :D , szykują się kolejne dodatki (wstępnie LUTY 2025).

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 19 cze 2024, 13:33
autor: glock81@onet.pl
Witam.
Czy ktoś może powiedzieć jaka jest wielkość plansz dla graczy wraz z rozłożonym domkiem. Chodzi mniej więcej jaka musi być szerokość stołu aby się ta gra zmieściła.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 05 lip 2024, 10:04
autor: Dako
Czy tylko ja mam wrażenie, że w polskiej edycji od Galakty coś poszło nie tak z drukiem?
W przypadku domu wygląda na rozmyty i nieostry.

Obrazek z dzisiejszego filmu Asi same żetony leżące obok wyglądają dobrze.
Obrazek

Przykładowe zdjęcie z BGG
Obrazek

Może to nie jest egzemplarz sprzedażowy?

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 05 lip 2024, 10:44
autor: Largo
A to nie kwestia jakiejś saturacji kolorów na tym drugim screenie? Na tym pierwszym nie wygląda to jakoś źle. Wszystko jest ostre, może lekko zamglone ale bez przesady

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 05 lip 2024, 10:53
autor: YoYo
Spoiler:
Jak przyjdzie do mnie dam znać, ale premiera dop. 10.07. Tu raczej mi się wydaje, że po prostu jakość video.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 05 lip 2024, 11:38
autor: GapcioMaluszek
Spoiler:
Grałem na PL egzemplarzu już i wszystko było ostre, kwestia pewnie obróbki zdjęcia/ filmu. Widać, że na zdjęciu jest bardzo podkręcony kontrast i nasycenie, z kolei u Asi na filmie jest mega jasno.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 11 lip 2024, 12:28
autor: Kokan
Czy lokacje i zabójcy dziadka jak np w Final Girl? Tzn można ich mieszać do woli ? Póki co w dodatkach nie ma więcej ocalałych, poza tym na gamefound. Jeśli jednak chodzi o samą jakość wykonania jest ona na bardzo wysokim poziomie i dodatkowe moduły gdzie nie tylko współpracujemy ale także rywalizujemy z sobą zapowiadają się dość ciekawie. Póki co czytam instrukcje (jest banalna) i może dzisiaj może jutro zacznie się mordowanie :twisted:

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 11 lip 2024, 12:40
autor: waadimch
Hej
Który dodatek wprowadza semi-coop (ukryte role) ?

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 11 lip 2024, 13:15
autor: YoYo
Dojechała i jest już :). W weekend pierwsza rozgrywka.

Obrazek

Obrazek Obrazek

Powyżej foty - jeśli chodzi o kolorystykę, to wszystko jest ok, narzekać nie ma ma na co, złożyłem wszystko tak testowo, tak samo z ostrością wydruku. W ogóle wydanie bardzo ładne i "obfite". Za tą cenę (mi wyszło ok 240zł) to dawno nie widziałem gry tak w sumie dobrze wyposażonej, innych firm niż Galakta (bez wazeliny), to pewnie by kosztowało z 350 zł ;). Wrażenie robi - ogólnie jestem zachwycony tym konceptem z chałupą ;). Figurki dobrej jakości, wykonane bez zarzutu, może bez szału, ale też nie mam na co narzekać. Te elementy, które wchodzą na stałe do pudła bez rozkładania, chyba skleję dodatkowo.

Ktoś się też pytał o wymiar. To co jest na foto, czyli bez planszetek graczy ma to wymiar 93cm x 66cm + 30cm wysokości.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 11 lip 2024, 13:27
autor: Kokan
Zauważyłem, że Dice tower się blokuje więc warto go podkleić i też chyba to zrobię, u mnie gra jest od wtorku. Szacunek za dodatkowe żetony 😁. Tylko mam problem z małymi kartami ponieważ standardowe koszulki premium są za małe próbowałem Rebela i Palladino.
Obrazek

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 11 lip 2024, 14:24
autor: YoYo
waadimch pisze: 11 lip 2024, 12:40 Hej
Który dodatek wprowadza semi-coop (ukryte role) ?
Jeśli dobrze zrozumiałem, chodzi Ci o dodatkowe ukryte role (coś jak w Nemesis)? Jeśli tak, to taki wariant - Na własną rękę - jest w podstawce, jako jedna z form rozgrywki.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 12 lip 2024, 10:24
autor: YoYo
Co do wzmocnienia konstrukcji budowli, proponuję ją sobie zaimpregnować - pozwoli to utrzymać czystość, trwałość i brak rozwarstwienia z czasem krawędzi posiadłości. Ponieważ robię modele kartonowe, najlepiej sprawdzi się to:

np. https://allegro.pl/oferta/vidaron-grunt ... 5780136935
VIDARON Grunt Impregnat gruntujący do drewna 0,7l "4", V01 Bezbarwny. Ta puszka starczy na lata i "dzesiąt" gier.

Obrazek

Nakładamy wałeczkiem (gąbkowym) z obu stron, zostawiamy do wyschnięcia na 24h najlepiej. Krawędzie pędzelkiem. Jedna warstwa wystarczy. Da to taką lekką, półmatową powłokę, trochę wzmocni kolor, zaimpregnuje papier, a dodatkowo go wzmocni.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 12 lip 2024, 11:23
autor: YoYo
Nie, ale różnice są bardzo małe (nawet powiem na plus, bo dochodzi taki lekki półmat). Tu jakiś przykładowy filmik: .
Papier też można impregnować Caponem, nawet chyba jest tańszy, ale ja polecam ten. Konsystencja prawie wody ale spokojnie, nic się nie stanie :). Pewnie domek zaimpregnuję to wtedy wrzucę foto.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 12 lip 2024, 12:10
autor: YoYo

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 13 lip 2024, 01:56
autor: Pomnik
Wrażenia z pierwszej gry:
Z hidden movement doświadczenie mam takie że na półce wstydu leży Narcos i Poszukiwania Pierścienia :D
Graliśmy w 2 osoby, ja jako zabójca (Rzeźnik), narzeczona jako ocalali (William, Anna, Johnson). Wygrana po mojej stronie.

Każdy z graczy ma własną planszę, pomiędzy nimi stoi posiadłość która blokuje widok przeciwnikowi (tbh to raczej blokuje zabójcy).
Zabójca nie wie gdzie są ocalali, ma kilka żetonów które pozwalają mu "śledzić" swoje domysły ale nic ponadto. Lokalizacja zabójcy jest znana obu graczom praktycznie cały czas (chyba że zabójca akurat się skrada).
Oprócz tego są zmiany na mapie które są identyczne u obu stron (żetony hałasu, blokad) ale nie wszystkie (np: pułapka Ocalałych). Zasadniczo pełny pogląd na sytuacje mają tylko Ocalali, Zabójca musi dedukować.

"Regrywalność" wydaje się całkiem spora już w samym core - mamy 5 ocalałych (każdy ma 2 umiejki), 3 zabójców (każdy z własną talią i umiejętnościami które zdobywa w trakcie gry) i 1 mapę (bez żadnych udziwnień). Oprócz tego dostępne są opcjonalne warianty:
- dodatkowe pasywne cechy dla zabójcy i ocalałych. Ten wariant ma różne poziomy trudności (najłatwiejszy daje pasywki jedynie ocalałym). Pasywki są losowane z talii więc trochę ich tam jest
- półkooperacja (tylko na 4 graczy) - ocalali nie są już stricte drużyną tylko działają na własną rękę.
- plan, który działa jako zadanie poboczne dla ocalałych, dające im bonus za ukończenie
Dodatki wprowadzają dodatkowego ocalałego, 5 nowych zabójców i 3 mapy (już z udziwnieniami); wszystko to można dowolnie łączyć.

Gra wraz z nauką zasad w trakcie zajęła nam godzinę, ostatecznie myślę że udałoby się zejść do ~30 minut (gdyby nie zasady :D).
Ocalali zdobyli 1 klucz z 5, 1 odrzucili bo w pierwszym Odkryciu przez słabo potasowany deck dobrali oba klucze z talii (xD), udało im się też odpalić radio i gliny były 2 tury od domu.
Wygrana trochę "oszukana" bo o lokalizacji jednej z postaci (już rannej) dowiedziałem się przez błąd w zasadach (narzeczona przeszukała pokój w ktorym był zabójca, znalazła klucz więc musiała mi go pokazać a jedyny pokój który nie był zablokowany to pokój w którym akurat stałem - więc nie mogła go przeszukać :D).
Ogólnie mi się gra podobała, narzeczonej weszła mocno. Jej ulubiony moment to było kompletne wpuszczenie mnie w maliny przez co ja szukałem gościa w szklarni kiedy on sobie na spokojnie siedział na drugim końcu mapy. Ją korci do kolejnych gier, mnie trochę mniej - w skali bgg dałbym 7.5/10, z potencjałem na więcej. Wydaje mi się że jeśli ktoś lubi aspekt dedukcyjno-oszukańczy Pagana to Terrorscape też powinien siąść, mimo zgoła odmiennego gameplayu
Ale! Mam wrażenie że przy większej puli graczy ta gra raczej straci. Każdy ocałały wykonuje tylko jedną akcję na turę więc w przypadku gdy jeden gracz steruje jednym ocalałym to będzie dłużej czekał na turę niż sam grał. I mam wrażenie że wariant półkooperacyjny tego nie zmieni :D

No i dodatkowy, końcowy minus - bogactwo zawartości ale gorzej z wykonaniem. Wspomniany domek jest raczej irytujący do składania/rozkładania, żetony "3d" niektóre są za luźne a niektóre za ciasne. No i karty są strasznie cienkie, koszulki premium to mus :D

Gra zostaje w kolekcji, zamówię pewnie dodatki i zobaczę co ciekawego można dobrać w kampanii.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 13 lip 2024, 23:39
autor: Kokan
To ja też coś napisze o tej grze.

Jeśli szukasz emocji, jakich dostarczają horrory typu slasher, "Terrorscape" może być strzałem w dziesiątkę. Dzisiaj miałem okazję przetestować tę, jak że "rodziną" grę 😁 i muszę przyznać, że zabawa była przednia. Grałem jako morderca i choć mogłoby się wydawać, że to łatwa rola, rzeczywistość okazała się inna.

### Mechanika gry

"Terrorscape" to gra, w której jedna osoba wciela się w bezlitosnego mordercę, a pozostali gracze stają się ocalałymi, próbującymi uciec z posiadłości. Na pierwszy rzut oka morderca ma przewagę, ale nie dajcie się zwieść. Trójka ocalałych potrafi narobić niezłego zamieszania, co sprawia, że każda tura wymaga przemyślanej strategii.

### Plansza i klimat

Plansza gry to posiadłość, która jest zarówno przestronna, jak i pełna zakamarków. Jako morderca miałem wrażenie, że posiadłość jest moją domeną, jednak w praktyce okazało się, że mając mocno ograniczoną ilość akcji na turę, wszędzie robi się daleko. To dodaje grze dreszczyku emocji, bo musisz naprawdę planować swoje ruchy, żeby złapać ocalałych.

### Porównanie do Final Girl

"Terrorscape" ma sporo podobieństw do "Final Girl". Obie gry wciągają w klimat slashera, ale "Terrorscape" wyróżnia się możliwością gry wieloosobowej. To daje dodatkowy poziom interakcji i strategii, bo każdy z ocalałych ma swoje pomysły na ucieczkę, a morderca musi się dostosować do ich ruchów.

### Wrażenia z gry

Gra dostarcza mnóstwo emocji i wymaga myślenia. My bawiliśmy się świetnie, a dynamiczna rozgrywka sprawiła, że nie było nudnych momentów. Grałem jako Rzeźnik i jestem bardzo ciekaw pozostałych postaci, map i trybów rozgrywki, które mogą wprowadzić nowe elementy i strategie.

### Podsumowanie

"Terrorscape" to świetna gra planszowa dla fanów horrorów i gier z mnóstwem negatywnej interakcji. Jeśli lubisz intensywne rozgrywki z dreszczykiem emocji, na pewno warto ją wypróbować. My na pewno jeszcze nie raz sięgniemy po tę grę, bo każdy z nas chce spróbować swoich sił w różnych rolach.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 13 lip 2024, 23:50
autor: Kokan
Pomnik pisze: 13 lip 2024, 01:56 No i dodatkowy, końcowy minus - bogactwo zawartości ale gorzej z wykonaniem. Wspomniany domek jest raczej irytujący do składania/rozkładania, żetony "3d" niektóre są za luźne a niektóre za ciasne. No i karty są strasznie cienkie
Chyba mamy dwie różne gry, karty są grube i porządne a domek się składa i rozkłada w trzy minuty z zegarkiem w ręce i to za drugim razem.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 13 lip 2024, 23:58
autor: Pomnik
Kokan pisze: 13 lip 2024, 23:50
Pomnik pisze: 13 lip 2024, 01:56 No i dodatkowy, końcowy minus - bogactwo zawartości ale gorzej z wykonaniem. Wspomniany domek jest raczej irytujący do składania/rozkładania, żetony "3d" niektóre są za luźne a niektóre za ciasne. No i karty są strasznie cienkie
Chyba mamy dwie różne gry, koszulki są grube i porządne a domek się składa i rozkłada w trzy minuty z zegarkiem w ręce i to za drugim razem.
No koszulki masz jakie masz, mi o karty chodziło.
A domek jest irytujący w obsłudze a nie długi :D

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 14 lip 2024, 09:59
autor: Odi
Ciekawią mnie ewentualne porównania z Dead by Daylight, które bardzo mi się podoba, a które ten dam temat rozwiązuje w inny sposób (i z tego względu Terrorscape nie kupiłem, żeby nie dublować tematów).
Z tego co pisał Pomnik, DbD może wygrywać przy większej liczbie graczy, a T przy mniejszej.

Re: Terrorscape (Jeffrey CCH)

: 14 lip 2024, 11:23
autor: ave.crux
Kokan pisze: 13 lip 2024, 23:39 ### Mechanika gry

"Terrorscape" to gra, w której jedna osoba wciela się w bezlitosnego mordercę, a pozostali gracze stają się ocalałymi, próbującymi uciec z posiadłości. Na pierwszy rzut oka morderca ma przewagę, ale nie dajcie się zwieść. Trójka ocalałych potrafi narobić niezłego zamieszania, co sprawia, że każda tura wymaga przemyślanej strategii.
To jakie są tam mechaniki?