Strona 1 z 5

Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 17 lip 2024, 13:29
autor: adrturz
Nowa gra Aleksandra Jagodzińskiego (Pangea, Kur-Nu-Gi, Żercy) Lords of Heaven to "licytacyjne" area control z sojuszami i czterama asymetrycznymi frakcjami: Biuzancjum, Kalifatem, Krzyżowcami i Seldżukami; zmagającymi się o kontrolę i chwałę w Ziemi Świętej.

2-4 graczy, 90+ min.

Kampania startuje na Gamefound 27 sierpnia: https://gamefound.com/projects/phalanx/ ... KvX0xqqHDQ

Najbliższa demonstracja gry będzie mieć miejsce podczas Łódź You Play (Łódź, 20 lipca). Gdyby ktoś miał ochotę przetestować grę, zapraszam do zapisów: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Jeżeli zaobersujesz przed startem, otrzymasz za darmo mini-dodatek niedostępny w sprzedaży detalicznej.

Mechaniki: Area control, Area majority, Card placement, Action, Events, Alliances, Battle Card Driven, Hand Management

Obrazek


Rywalizuj o kontrolę nad Jerozolimą i dominację na Bliskim Wschodzie jako jedna z czterech głównych potęg średniowiecznego świata: katolickich krzyżowców, prawosławne Cesarstwo Bizantyjskie, szyicki Kalifat Fatymidów albo sunnickich Seldżuków. Przeżyj na nowo i zmień historię pierwszych krucjat!

"Lords of Heaven" to strategiczna gra skupiona na kontroli obszarów i rozmieszczaniu kart (card placement) dla 2-4 graczy. Jako przywódca jednej z czterech asymetrycznych frakcji, będziesz zagrywać karty na akcje, czasem aktywując wydarzenia albo zdobywając dodatkowe profity; aby podejmować się czterech podstawowych działań: wznoszenia budowli i rozwoju frakcji, przemieszczaniu militarnego potencjału, zbierania danin czy zwiększania wpływów i siły.

Gra to zmyślne połączenie rywalizacji i dyplomacji między dwoma stronnictwami – chrześcijańskim i islamskim – gdzie walka i podboje nie zawsze są najlepszymi drogami do sukcesu.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 17 lip 2024, 13:55
autor: Hardkor
Brzmi ciekawie, ale po kur-nu-gi nie mam zaufania do autora xD

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 17 lip 2024, 15:54
autor: adrturz
Hardkor pisze: 17 lip 2024, 13:55 Brzmi ciekawie, ale po kur-nu-gi nie mam zaufania do autora xD
Z naszej strony mogę zapewnić, że wspólnie z autorem nasz zespół bardzo intensywnie rozwijał, zmieniaj grę, aby otrzymać bardzo nietypową, "krwistą" i "podstępną" area control :)

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 19 lip 2024, 11:32
autor: Veto
Hardkor pisze: 17 lip 2024, 13:55 Brzmi ciekawie, ale po kur-nu-gi nie mam zaufania do autora xD
Co było nie tak z Kur-Nu-Gi?

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 19 lip 2024, 11:35
autor: Hardkor
Veto pisze: 19 lip 2024, 11:32
Hardkor pisze: 17 lip 2024, 13:55 Brzmi ciekawie, ale po kur-nu-gi nie mam zaufania do autora xD
Co było nie tak z Kur-Nu-Gi?
Dla mnie o ile gra mechanicznie była nawet okej (ot ok euro jakich wiele) tak wykonanie było po prostu tragiczne. Dodatkowo podobno wspierający mieli problemy jakieś (brak supportu/reklamacji). To akurat mi się obiło o uszy, pewnie w wątku na forum będzie więcej informacji.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 19 lip 2024, 11:38
autor: Veto
Hardkor pisze: 19 lip 2024, 11:35
Veto pisze: 19 lip 2024, 11:32
Hardkor pisze: 17 lip 2024, 13:55 Brzmi ciekawie, ale po kur-nu-gi nie mam zaufania do autora xD
Co było nie tak z Kur-Nu-Gi?
Dla mnie o ile gra mechanicznie była nawet okej (ot ok euro jakich wiele) tak wykonanie było po prostu tragiczne. Dodatkowo podobno wspierający mieli problemy jakieś (brak supportu/reklamacji). To akurat mi się obiło o uszy, pewnie w wątku na forum będzie więcej informacji.
Ale to wina akurat wydawnictwa a nie autora ;)
Myślę, że dlatego Autor zmienił po dwóch grach wydawnictwo :D

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 19 lip 2024, 12:05
autor: Hardkor
Veto pisze: 19 lip 2024, 11:38
Hardkor pisze: 19 lip 2024, 11:35
Veto pisze: 19 lip 2024, 11:32

Co było nie tak z Kur-Nu-Gi?
Dla mnie o ile gra mechanicznie była nawet okej (ot ok euro jakich wiele) tak wykonanie było po prostu tragiczne. Dodatkowo podobno wspierający mieli problemy jakieś (brak supportu/reklamacji). To akurat mi się obiło o uszy, pewnie w wątku na forum będzie więcej informacji.
Ale to wina akurat wydawnictwa a nie autora ;)
Myślę, że dlatego Autor zmienił po dwóch grach wydawnictwo :D
A autor nie wydawał tego solo przypadkiem? Szczerze powiem nie interesowałem się za bardzo. Zagrałem w grę raz i więcej nie chciałem (egz kolegi), potem czytając wątek czytałem narzekania ludzi.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 19 lip 2024, 12:13
autor: Gosiek
Wydawcą był Red Imp, także nie ma co kopać autora czy Phalanxów za to, że RI nie umie w grafikę czy obsługę klienta.
Serio, czasem warto sprawdzić fakty, zanim się komuś zacznie tyłek obrabiać.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 21 lip 2024, 12:07
autor: salaba
Grałam na Pyrkonie w prototyp. Nie wiem ile się jeszcze zmieni, ale mnie grało się przyjemnie. Mechanizm zagrywania kart bardzo ciekawy, szybko się grało, dużo się zmieniało na planszy, więc gra dynamiczna. Dla mnie ten element był miłym zaskoczeniem i wprowadził powiew świeżości.

Dopieszczenia wymaga jeszcze walka, bo jednostki są niejawne i spore ryzyko przegranej a nagroda niekoniecznie satysfakcjonująca, bo złota więcej się dostaje dzięki kartom. Jak się w mieście okopiesz (szybko zabezpieczysz swoje wpływy) to ciężko może być wykurzyć.

Największy minus dla mnie to to, że gra jest tylko na 4 osoby. Ani mniej, ani więcej. Ale zobaczymy jak te elementy jeszcze się zmienią.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 21 lip 2024, 12:17
autor: Hardkor
salaba pisze: 21 lip 2024, 12:07 Największy minus dla mnie to to, że gra jest tylko na 4 osoby. Ani mniej, ani więcej. Ale zobaczymy jak te elementy jeszcze się zmienią.
Ciekawe, bo Phalanx reklamuje 2-4

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 21 lip 2024, 12:53
autor: salaba
Hardkor pisze: 21 lip 2024, 12:17
salaba pisze: 21 lip 2024, 12:07 Największy minus dla mnie to to, że gra jest tylko na 4 osoby. Ani mniej, ani więcej. Ale zobaczymy jak te elementy jeszcze się zmienią.
Ciekawe, bo Phalanx reklamuje 2-4
Albo przez miesiąc wpadli na coś odkrywczego, albo każdy dostanie dwie frakcje do kontroli i być może inne cele zwycięstwa...

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 21 lip 2024, 22:12
autor: louiscyphre
Grałem kilka razy w prorotyp. Dla mnie bardzo ciekawa mechanicznie gra, w klimacie wypraw krzyżowych. Jak to zwykle u Olka, gra oddaje temat.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 21 lip 2024, 22:34
autor: XLR8
Phalanx czyli w 2028 dotrze?

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 22 lip 2024, 14:28
autor: adrturz
salaba pisze: 21 lip 2024, 12:53
Hardkor pisze: 21 lip 2024, 12:17
salaba pisze: 21 lip 2024, 12:07 Największy minus dla mnie to to, że gra jest tylko na 4 osoby. Ani mniej, ani więcej. Ale zobaczymy jak te elementy jeszcze się zmienią.
Ciekawe, bo Phalanx reklamuje 2-4
Albo przez miesiąc wpadli na coś odkrywczego, albo każdy dostanie dwie frakcje do kontroli i być może inne cele zwycięstwa...
Nie będzie kontrolowania dwóch frakcji. System sojuszy też został przemodelowany (i zbliżony do realiów historycznych: nie ma sztywnego trzymania się razem tylko dwóch frakcji).
XLR8 pisze: 21 lip 2024, 22:34 Phalanx czyli w 2028 dotrze?
Dobry żart. Tak naprawdę, 2026.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 24 lip 2024, 14:25
autor: adrturz
30 lipca, Wrocław - Awaria Prądu.
Będzie możliwość zagrania w Lords of Heaven. Startujemy o 17:00.
Link do wydarzenia: https://www.facebook.com/share/pRArQLEWDp3TSQVs/

Zapraszam :-)

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 07 sie 2024, 13:34
autor: adrturz
Hej, tutaj jeden z filarów gry Lords of Heaven: Card Placement
W wielu grach spotykamy się z mechaniką umieszczania pracowników (worker placement), gdzie umieszczenie żetonu, meepla czy figurki na określonym miejscu pozwala na wykonanie określonej akcji. W Lords of Heaven ten element przybiera postać - zagranej karty.

Jak to działa:

Podczas swojej tury, aby wykonać dowolną akcję, musisz zagrać kartę na jedną z czterech kolumn akcji - Rozwój, Obecność, Ruch i Dochód. Umieszczając swoją kartę, możesz wykonać wskazaną akcję zgodnie z zasadami gry (omówimy konkretne akcje w kolejnej aktualizacji). Możesz także spasować, co pozwoli ci odrzucić kartę i uzyskać korzyść, ale bez wykonywania żadnych akcji na planszy ani zbierania czegokolwiek z planszy.

Kluczowe elementy:

Zapłać zanim zagrasz (tylko Rozwój i Obecność) Zanim cokolwiek zrobisz, musisz zapłacić za akcję (koszt jest pokazany w prawym dolnym rogu karty). W miarę jak gracze wykonują swoje tury, w kolumnach będzie pojawiać się coraz więcej kart, zwykle stopniowo zwiększając koszt akcji (ponieważ każda karta kosztuje od 0 do 2 monet).

Obrazek

Maksymalnie pięć kart: W dowolnym momencie w kolumnie może znajdować się maksymalnie pięć kart; jeśli zagrana zostanie szósta karta, dolna karta jest odrzucana bez ponoszenia jej kosztu.

Wydarzenia na kartach: W kolumnach Rozwój i Obecność, po opłaceniu kosztu, możesz aktywować wydarzenie ze swojej karty. Jeśli w lewym górnym rogu znajduje się symbol twojej frakcji, symbol frakcji religijnej (muzułmańskiej albo chrześcijańskiej) bądź uniwersalna rozeta, możesz aktywować to wydarzenie. Karty z symbolem przeciwnej frakcji / przeciwnej frakcji religijnej (np. symbol chrześcijański, jeśli jesteś frakcją muzułmańską) nie mogą aktywować wydarzeń. Wydarzenie można wykonać przed albo po akcji standardowej.

Obrazek

Benefity: Zagrywając kartę w kolumnach Ruch albo Dochód, gracz nie płaci za akcję. Zamiast tego gracz korzysta z premii widocznych w prawym górnym rogu karty. Podobnie jak w przypadku kumulacji kosztów, korzyści te kumulują się, a w kolumnie może znajdować się jednocześnie tylko pięć kart. Wszelkie dodatkowe karty wypychają dolną kartę, odrzucając ją i unieważniając jej benefit.

Obrazek

To treść aktualizacji, dostępnej tutaj: https://gamefound.com/pl/projects/phala ... /updates/2

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 07 sie 2024, 13:53
autor: loaru
Też miałem okazję zagrać w prototyp i kilka mechanik mi się podobało, jak choćby zagrywanie kart z rosnącym kosztem lub premią, natomiast ciekaw jestem jaki będzie odbiór tej gry, bo dla mnie to bardziej abstrakt z tych Kniziowych gdzie temat jest tylko wizualnym dopełnieniem, choć zasady są bardziej złożone. Patrząc po grafikach i planszy myślałem, że będzie to area control z dudkami na mapie, ale nic z tych rzeczy :) Prototyp wyglądał bardzo ładnie, ilustracje były super, ale mechanicznie to mógł być dowolny setting, więc finalnie nie uważam, że gra jako całość jest klimatyczna, co nie znaczy, że jest zła.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 07 sie 2024, 13:59
autor: adrturz
loaru pisze: 07 sie 2024, 13:53 Też miałem okazję zagrać w prototyp i kilka mechanik mi się podobało, jak choćby zagrywanie kart z rosnącym kosztem lub premią, natomiast ciekaw jestem jaki będzie odbiór tej gry, bo dla mnie to bardziej abstrakt z tych Kniziowych gdzie temat jest tylko wizualnym dopełnieniem, choć zasady są bardziej złożone. Patrząc po grafikach i planszy myślałem, że będzie to area control z dudkami na mapie, ale nic z tych rzeczy :) Prototyp wyglądał bardzo ładnie, ilustracje były super, ale mechanicznie to mógł być dowolny setting, więc finalnie nie uważam, że gra jako całość jest klimatyczna, co nie znaczy, że jest zła.
A kiedy udało Ci się zagrać? Być może część rzeczy się zmieniło od tej pory.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 07 sie 2024, 14:40
autor: loaru
adrturz pisze: 07 sie 2024, 13:59 A kiedy udało Ci się zagrać? Być może część rzeczy się zmieniło od tej pory.
Grałem w Awarii Prądu tydzień temu, przy czym nie było jeszcze dostępnych asymetrycznych frakcji i kart liderów (?), chyba też nie była to najnowsza wersja prototypu już wtedy, więc tak, ciekaw jestem finalnej wersji na wspieraczce :) Widziałem jedną recenzję prototypu i kilka opinii, gdzie zachwycano się klimatem, więc odnosząc się do tego prototypu, jestem póki co po przeciwnej stronie opinii w tej kwestii.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 12 sie 2024, 10:20
autor: adrturz
Hej, zainteresowanych grą zachęcam do przeczytania ostatniej aktualizacji o Akcjach: https://gamefound.com/pl/projects/phala ... /updates/4
Podstawy kart Akcji

Umieszczanie kart Akcji: Umieść kartę w jednej z czterech kolumn akcji na planszy. W zależności od akcji, musisz zapłacić Koszt lub zyskać Bonus.

Koszty i Bonusy:
Koszt: Znajduje się w prawym dolnym rogu karty. Musi zostać zapłacony dla akcji Rozwoju i Obecności.
Bonus: Znajduje się w prawym górnym rogu karty. Jest uzyskiwana dla akcji Ruchu i Dochodu.

Obrazek

Rodzaje Akcji
Rozwój:

Jak grać: Umieść kartę nad ikoną akcji. Jeśli są tam już inne karty, połóż swoją na wierzchu, dbając o to, aby paski kosztów były widoczne.
Koszt: Zapłać łączny koszt wszystkich widocznych czerwonych ikon Złota na kartach w kolumnie (prawy dolny róg).
Wykonanie akcji: Umieść budynek z planszy gracza na planszy gry zgodnie z tymi zasadami:
Kościoły/Meczety: Umieszczane w Regionach (na wolnym miejscu).
Fortece: Umieszczane między Lokalizacjami (na wolnym miejscu).
Cytadele: Umieszczane w Miastach, jeśli je kontrolujesz (na wolnym miejscu).

Obrazek

Obecność:
  • Jak grać: Umieść kartę w taki sam sposób jak dla Rozwoju.
  • Wykonanie akcji: Umieść i/albo przemieść Wpływy w Miastach i Regionach.
  • Umieść Wpływ w dowolnym Mieście sąsiadującym z lokalizacją, gdzie już masz Wpływ, płacąc wskazany koszt w Złocie.
  • Zwiększ poziom swojego Wpływu, płacąc różnicę w Złocie między poziomami (w Mieście).
  • Zmniejsz Wpływ przeciwników, jeśli umieścisz Wpływ na najbardziej wysuniętym na prawo poziomie, przejmując znacznik Kontroli Miasta.
  • Wsparcie: Umieść Wsparcie w dowolnym Regionie, gdzie masz Wpływ w Mieście, płacąc 1 Złoto za każdy umieszczany żeton Wsparcia.
Obrazek

Ruch:
  • Jak grać: Umieść kartę pod ikoną akcji, układając je tak, aby paski korzyści były widoczne. Zyskaj wszystkie korzyści z widocznych ikon.
  • Wykonanie akcji: Przemieść swoje jednostki między lokacjami, płacąc 1 Złoto za każde przesunięcie o obszar.
      Po ruchu możesz zainicjować Konflikt (tylko 1 w pierwszej krucjacie na swoją turę, oraz 2 w drugiej krucjacie na swoją turę).
    Dochód:

    Jak grać: Umieść kartę w taki sam sposób jak dla Ruchu.
    Wykonanie akcji: Zyskaj zaopatrzenie warte 2 zasoby Wiary oraz sumę Złota ze wszystkich twoich Wpływów w Miastach (i Kościołów/Meczetów).

    Obrazek

    Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

    : 16 sie 2024, 22:34
    autor: adrturz
    Jutro we Wrocławiu podczas Halo Grania będzie możliwość zagrania :-) Zainteresowanych zapraszam:

    Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

    : 19 sie 2024, 19:17
    autor: adrturz
    Hej,

    pojawiło się preview od Planszowych Newsów:

    A także sneak peek od Angry Board Gamer:

    https://www.facebook.com/AngryBoardGamer

    Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

    : 19 sie 2024, 22:41
    autor: Elros.
    Gdyby wydawał to ktoś inny niż Phalanx, to wsparłbym ze względu na tematykę, która jest mi bliska zawodowo.

    Natomiast w zaistniałych okolicznościach poczekam do 2030 i kupię normalnie w sklepie. Ewentualnie nie kupię wcale jeśli po partyjce w prototyp okaże się, że to euro z doklejonym tematem.

    Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

    : 19 sie 2024, 23:33
    autor: Hardkor
    Elros. pisze: 19 sie 2024, 22:41 Gdyby wydawał to ktoś inny niż Phalanx, to wsparłbym ze względu na tematykę, która jest mi bliska zawodowo.

    Natomiast w zaistniałych okolicznościach poczekam do 2030 i kupię normalnie w sklepie. Ewentualnie nie kupię wcale jeśli po partyjce w prototyp okaże się, że to euro z doklejonym tematem.
    Na planszówkach w opactwie planuję ograć to wrzucę info jakieś. Niestety pewnie dopiero jakoś 30/31 sierpnia. Jednak słyszałem już, ze instrukcja to absolutny draft i tragedia xD

    Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

    : 20 sie 2024, 08:31
    autor: Gambit
    Hardkor pisze: 19 sie 2024, 23:33 Na planszówkach w opactwie planuję ograć to wrzucę info jakieś. Niestety pewnie dopiero jakoś 30/31 sierpnia. Jednak słyszałem już, ze instrukcja to absolutny draft i tragedia xD
    Dopisz mnie do ekipy :)