Strona 1 z 1

Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game - pytania i wątpliwości

: 01 wrz 2024, 03:19
autor: Bulva
Przepraszam, że tu o to pytam, ale mam jeden problem z interpretacją zasad w grze solowej.
W instrukcji głównej gry na str. 19 jest napisane:
"Podczas rozgrywki dwuosobowej oraz rozgrywki jednoosobowej przeciwko Automie, obowiązują poniższe dodatkowe
zasady. (Grając w pojedynkę przeciwko Automie, musisz skorzystać także z zasad Automy z osobnej instrukcji).


Zaś w instrukcji do wersji solo czyli Automy czytamy:
"Specjalne zasady dla gry dwuosobowej (znajdujące się na stronie 19 instrukcji podstawowej) nie mają zastosowania."

Więc jest tu jakaś ewidentna niejednoznaczność interpretacji zasad - jakiś "babol" w jednej z instrukcji... :?

Moje więc pytanie : czy w grze solo umieszczamy Frakcję niezależną (trzeci kolor) na torach Naukowych ???

Wydaje mi się, że ten problem pojawia się tylko w polskiej wersji instrukcji (w niemieckiej i angielskiej nie ma tej niejednoznaczności).

A jaką Wy, Gracze solowi, stosujecie regułę ???
Używacie trzeciej Frakcji na torach Nauki ???

Dziękuję za odpowiedzi ... ;-)

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game - pytania i wątpliwości

: 02 wrz 2024, 12:25
autor: BorryS
Na moje zrozumienie mamy tu trzy tryby rozgrywki:
- dwuosobowa bez automy
- solo z automą
- dwuosobowa z automą

Zapis z głównej instrukcji tyczy się pierwszej i drugiej opcji. Natomiast wyjątek opisany w instrukcji solo dotyczy tej ostatniej.

Efekt tych pokrętnych reguł i wyjątków jest taki, że na torach nauki mamy we wszystkich tych trybach trzy kolory znaczników, więc jest się z kim przepychać.

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game - pytania i wątpliwości

: 02 wrz 2024, 20:04
autor: Bulva
Dzięki za Twój głos w sprawie ;-)
Niestety ta nieścisłość jest (jak pisałem) tylko w polskim tłumaczeniu instrukcji...
Gdyby wyjątek opisany w instrukcji solo dotyczył tylko gry dwuosobowej z automą, to ten tekst byłby w ramce z niebieskim tłem (jak wszystko co dotyczy gry dwuosobowej z automą).
Jak się ogląda materiały na YT, to solowi gracze polscy (czyli p. Jakub, bo chyba tylko On nakręcił film z rozgrywką solo) oraz gracze francuscy używają dodatkowych elementów wirtualnego, trzeciego gracza. Zaś angielscy i niemieccy gracze solo ich nie używają :D :) ;-)
Pytanie, czy polska instrukcja jest wydrukowana z błędem, czy może jako późniejsza wersja wydania, jest wersją poprawioną i bardziej aktualną ???
Jednak na forum bgg większość głosów jest za przyjęciem zasad angielskiej wersji instrukcji, czyli bez trzeciego wirtualnego gracza.
A tych wątków z tym dylematem jest tam sporo.
Osobiście również uważam, że gra jest ciekawsza i bardziej emocjonująca, gdy pojawia się gracz duch i tak zamierzam grać, gdy tylko gra pojawi się u mnie na stole ...

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game - pytania i wątpliwości

: 03 wrz 2024, 11:36
autor: Sefira
Przy blisko 30 rozgrywkach solo w Erę Innowacji nigdy nie używałem elementów trzeciego gracza - i tak jest o co się martwić :)

Era Innowacji/Age of Innovation: Automa i akcja pasowania

: 05 wrz 2024, 00:56
autor: Bulva
Zgodnie z instrucją dotyczącą trubu solo, w 2 punkcie rozdziału "Dobierz kartę Decyzji" czytamy:

"2. Jeśli talia Automy jest wyczerpana, Automa pasuje. Przejdź do zasad pasowania (zobacz obok)...."

I tu mam problem (zakładając, że nie została wyciągnięta karta z symbolem pasowania).

a) Czy Automa pasuje od razu, gdy tylko wykona wszystkie polecenia z ostatniej karty ???

b) A może, gdy Automa wykona akcje z ostatniej karty, następuje moja tura, zaś Automa spasuje dopiero w swojej następnej turze, gdy nie będzie w satnie pobrać karty (pusta talia) ???

Która z odpowiedzi jest poprawna ???

[EDIT}

Odpowiedź b) jest prawidłowa

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game - pytania i wątpliwości

: 20 wrz 2024, 23:07
autor: erykg
Mam takie pytanie odnośnie tworzenia miast.
Ich zasady są jasne ale co w przypadku kiedy mamy już stworzone miasto (położyliśmy żeton miasta) i budujemy kolejny warsztat sąsiadująco z tym miastem - ten budynek staje się częścią tego miasta czy mogę zacząć budować drugie miasto? W instrukcji nie jest napisane że miasta nie mogą ze sobą sąsiadować. Z drugiej strony w gameplaye'u Gandalfa i Barolka - Barolek powiedział że w takiej sytuacji poszerzamy miasto o nowy budynek. Jak to jest?

I druga sytuacja. Mamy dwa osobne, niesąsiadujące miasta, które zbudowaliśmy w odległości 1 hexa od siebie. W następnym kroku budujemy budynek łącząc oba miasta. Ten budynek staje się częścią jednego z tych miast (zakładając że Barolek ma rację) ?

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game - pytania i wątpliwości

: 21 wrz 2024, 14:50
autor: Bulva
Ad1. Nowowybudowany Budynek sąsiadujący z Grupą Budynków lub Miast, staje się częścią tej Grupy lub Miasta.
Ad2. Jeśli połączymy dwa Miasta wspólnym budynkiem, wówczas oba Miasta stają się jedną Grupą budynków (jeśli wcześniej obie łączone Grupy Budynków tworzyły Miasta, nadal zatrzymujesz oba kafelki Miast).