
Mieszanie kolorów ku rozwoju wiedzy
Trwa Złoty Wiek mądrości i wiedzy. Kalif wezwał najtęższe umysły, aby zdobyć naukowe manuskrypty z całego znanego świata.
Twoim zadaniem jest zatrudnić wykwalifikowanych tłumaczy do przetłumaczenia zagranicznych zwojów na język arabski oraz poczynić postępy w badaniach w 6 dyscyplinach naukowych.
Kolory
W grze występują kości w 6 kolorach: 3 podstawowych - żółtym, czerwonym, niebieskim i 3 pochodnych - zielonym, pomarańczowym, fioletowym. Każdy kolor reprezentuje jedną z sześciu dziedzin badań.
Mieszanie barw
Zagrywając kości i/lub robotników jednocześnie w różnych kolorach otrzymujesz nowe kolory i wartości. Np. czerwona kość i żółty robotnik zagrani razem dają wynik pomarańczowej kości.
Języki
Twoim celem jest tłumaczenie manuskryptów z języków: chiński, grecki, perski, hebrajski, syryjski i sanskryt na język arabski.
Wykorzystasz do tego tłumaczy - własnych lub należących do innych graczy.
Akcje
W swojej turze zagrywasz jedną ze swoich kart (decydującą o przychodzie pasywnym) do wybranego slotu akcji i dodajesz do niej
kości oraz ewentualnie robotników modyfikujących kolor i/lub wartości kości.
Za chwilę premiera polskiego wydania, a gra nie ma nawet swojego tematu

Mi udało się zagrać 2 razy w polskiego sampla i ja już kupiłem w przedsprzedaży

BGG twierdzi, że to jest najtrudniejsza gra tej dwójki autorów i coś w tym jest, chociaż dla mnie Paladyni z dodatkiem bardziej miażdżą mi mózg.
Nie wiem czy Mędrcy wygryzą z pierwszego miejsca Paladynów, ale potencjał jest.