Strona 1 z 1

Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 21 sty 2025, 20:58
autor: XLR8
Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/404431/men-nefer

Founded around 3050 BCE and located south of the River Nile Delta, Men-Nefer (a.k.a., Memphis) became the capital of ancient Egypt and the most populated city on the planet.

In Men-Nefer, you will relive one of the greatest periods of ancient Egypt, carrying out tasks typical to Egyptian culture: acquiring knowledge in the houses of life, navigating and trading on the Nile River, making offerings to the revered God, embalming the corpses of the nobles to send them off to a better life, erecting beautiful sphinxes, and contributing to the construction of the Great Pyramids. In addition to this, you must be careful of how you make your way through this earthly world to be sure that Osiris will grant you passage to Aaru, the long-awaited heavenly paradise of the afterlife.

Throughout three eras, by means of a novel selection of actions that combine worker placement and tile drafting, players choose on each turn which area of Egyptian life and culture they wish to develop. Players must attempt to obtain the greatest number of prestige points in each era since only the one who manages to achieve the most prestige will take the victory.

—description from the publisher

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 21 sty 2025, 21:06
autor: XLR8
Trzy partie na koncie. Nie cierpię Bitoku ale bardzo lubię Sabikę.

Gra na razie obok Seti podoba mi się najbardziej z całej paczki Essenowskiej i jest to jedna z najlepszych gier 2024 i moja ulubiona.
Jest to sałatka punktowa, ale wyróżnia się na tle innych podobnych euro wspaniałym zazębianiem akcji. Mamy kilka głównych strategii czyli dróg rozwoju, ale nie możemy skupić się tylko na jednej. Musimy do niej dobrać 1-2, które będziemy realizować w mniejszym stopniu skupiając się tylko na tym fragmencie, który da nam bonusy do naszej głownej strategii.
Dodatkowo mamy sporo kombosów i robienia wymaganych przez nas akcji właśnie na innych obszarach planszy głównej co też bardzo lubię.
Sama mechanika to WP z twistem. Wysyłamy 3 workerów robiąc akcje z kafelków im przypisanych, które sami wybieramy, a następnie przesuwamy ich na torach do których uprzednio ich wysłaliśmy w celu wykonania akcji w obszarze. Jest tutaj przez to trochę programowania, bo np kafelek da nam naładowanie sfinksa, którego wystawimy następnie przesuwając się na torze.
Akcji jest 18 + 9 razy weźmiemy nowy kafelek akcji. Jest to na tyle dużo, że jesteśmy spełnieni po partii, ale nie na tyle żeby czuć, że zrobiliśmy za dużo. Dla mnie w punkt.

Na razie mocne 8.5

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 22 sty 2025, 10:29
autor: rand
Są jakieś przecieki, że ktoś to planuje wydać? Liczyłem na Portal, ale sie zawiodłem. Zastanawiam się czy kupić wersje angielską, czy jeszcze chwilę poczekać. Gra pasuje do portfolio Lucrum, ale od nich cisza na ostatnim lajwie z newsami planszówkowymi. Czasem Galacta potrafi zaskoczyć, ale czy tym razem?

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 22 sty 2025, 10:45
autor: japanczyk
rand pisze: 22 sty 2025, 10:29 Są jakieś przecieki, że ktoś to planuje wydać? Liczyłem na Portal, ale sie zawiodłem. Zastanawiam się czy kupić wersje angielską, czy jeszcze chwilę poczekać. Gra pasuje do portfolio Lucrum, ale od nich cisza na ostatnim lajwie z newsami planszówkowymi. Czasem Galacta potrafi zaskoczyć, ale czy tym razem?
Ludonova = Rebel wyda na jakies 80%

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 22 sty 2025, 11:08
autor: rand
japanczyk pisze: 22 sty 2025, 10:45
rand pisze: 22 sty 2025, 10:29 Są jakieś przecieki, że ktoś to planuje wydać? Liczyłem na Portal, ale sie zawiodłem. Zastanawiam się czy kupić wersje angielską, czy jeszcze chwilę poczekać. Gra pasuje do portfolio Lucrum, ale od nich cisza na ostatnim lajwie z newsami planszówkowymi. Czasem Galacta potrafi zaskoczyć, ale czy tym razem?
Ludonova = Rebel wyda na jakies 80%
Właściwie to Rebel za dużo od Ludonovy nie wydał, więc mam wątpliwości :wink: Mam nadzieje że się myle, bo miło by było mieć rodzimą wersje Men Nefer.

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 22 sty 2025, 11:51
autor: XLR8
japanczyk pisze: 22 sty 2025, 10:45
rand pisze: 22 sty 2025, 10:29 Są jakieś przecieki, że ktoś to planuje wydać? Liczyłem na Portal, ale sie zawiodłem. Zastanawiam się czy kupić wersje angielską, czy jeszcze chwilę poczekać. Gra pasuje do portfolio Lucrum, ale od nich cisza na ostatnim lajwie z newsami planszówkowymi. Czasem Galacta potrafi zaskoczyć, ale czy tym razem?
Ludonova = Rebel wyda na jakies 80%
Sabika tez, a jednak lucrum wydało. Pytanie czy mieli kontakt na całą serię czy tylko sabike, bo patrząc na to jak szoruje po dnie z cenami nie wróżę dobrze tej serii w Polsce

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 23 maja 2025, 12:45
autor: sydonia
Polska edycja została zapowiedziana przez Alis Games. Terminu premiery na razie brak.

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 26 cze 2025, 10:21
autor: crazygandalf
Wrzuciliśmy rozgrywkę i naszą recenzję. Może kogoś zainteresuje.
Men Nefer - rozgrywka i recenzja

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 30 cze 2025, 22:44
autor: ave.crux
@crazygandalf przez ciebie mam to w domu
Spoiler:

Zagrałem dwie rundy zapoznawcze żeby zobaczyć co to takiego jest przed tłumaczeniem i nie będę się na razie rozpisywał za bardzo o samej grze, ale muszę powiedzieć, że jak na euro to jest mocno tematyczny tytuł. Rozgrywka wygląda jak okraszone mitologią życie w starożytnym Egipcie. Kapłanki składają ofiary i dostają łaski bogów, kupcy pozyskują kontrakty z miastami, niewolnicy budują piramidy, żeby wsadzić do nich sarkofagi z nekropolii, a przed budowlami wyrastają upiększające miasto sfinksy. Czułem się jakbym grał przed laty w Cleopatra: Królowa Nilu na PC

Re: Men-Nefer (Germán P. Millán)

: 04 lip 2025, 23:27
autor: Sirius_Black
Ja tam za wiele klimatu nie czułem. Ot, przesuwanie znaczników w różnych kształtach po kilku torach. Komu tam jednak potrzebny klimat w euro, jeśli sama rozgrywka dowozi. A Men-Nefer po pierwszej partii zapowiada się ciekawie.
Nie jest to materiał na ponadczasowe euro i top bgg, ale rozgrywka jest przyjemna. Jest nad czym pokombinować, ale jednocześnie nie ma natłoku mikrozasad. Ikonki są dośyć czytelne, wszystkie bonusy dosyć dobrze rozpisane.
Na trzech graczy jakoś mocno się nie blokowaliśmy. Przez większość gry wybór akcji był dosyć swobodny, chociaż zdążało nam się czasem nawzajem zablokować albo podebrać kafelek. Jednak zawsze była opcja zrobić inną akcję, choć mniej optymalną. Dopiero w ostatnich ruchach weszło więcej optymalizowania.
Podsumowując, owszem sałatka puntkowa, ale bardzo strawna, dosyć dobrze wygładzona.