NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
- seki
- Moderator
- Posty: 3587
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1229 times
- Been thanked: 1447 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Myślę, że wkrótce. Są już narzędzia służące do generowania filmów. Na pewno łatwo i nie dużym kosztem możesz poprosić o wykonanie tłumaczenia gry i uzyskać bardzo realistyczne audio z tłumaczącym. Możesz nawet w trakcie tłumaczenia z nim rozmawiać, prowadzić dialog, dopytywać o szczegóły, wchodzić w interakcje. Poprostu agent dźwiękowy AI dostanie dostęp do źródła z instrukcją i będzie Ci ją tłumaczyć, a Ty możesz wchodzić mu w słowo i prosić o wyjaśnienia. Bardzo dobre jakościowo AI związane z dźwiękiem zrobisz z ElevenLabs. Są tam ogromne możliwości. Np mając podcast możesz swój własny głos, z własną modulacją i barwą przerobić na kilkadziesiąt innych języków i np kanał na YouTube prowadzić równolegle np po Chińsku. Nawet jest jakiś darmowy plan, w którym można krótkie materiały wygenerować.
- seki
- Moderator
- Posty: 3587
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1229 times
- Been thanked: 1447 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Takie zaawansowane narzędzia póki co swoje kosztują a technologia AI w produkcji tania nie jest (nawet w kontekście chińskiego AI) więc myślę, że takie generowanie wideo w wystarczająco dobrej jakości pod strzechy szybko nie trafi także możesz spać spokojnie

- BOLLO
- Posty: 6260
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1291 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Akurat to świeży materiał więc pamiętam go doskonale. Nie mam zarzutu co do treści które zostały wskazane. To pokazuje że teraz recenzje które trwają długie minuty dla osób które chcą jedynie szybkiej opinii (płytkiej) jest to możliwe. Widzę to zastosowanie w wielu płaszczyznach. Nie można oczywiście ufać temu narzędziu w 100% ale hipotetycznie jak mamy do przeczytania 40stron umowy i nic z niej nie rozumiemy to możemy poprosić AI aby nam wskazała potencjalne przeszkody na które warto zwrócić być może uwagę.
Ja bym poszedł dalej " kiedy AI na podstawie filmu instruktarzowego, napisze sam czytelną instrukcję"? Chętnie to sprawdzę na podstawie swojej kolejnej gry "Karciana Remiza".
- PytonZCatanu
- Posty: 5096
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2611 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Może za 20 lat będą gry planszowe stworzone od podstaw przez AI. 
Potem będą gry stworzone przez AI dla AI
Na którymś etapie człowiek przestanie być potrzebny
Potem będą gry stworzone przez AI dla AI
Na którymś etapie człowiek przestanie być potrzebny
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
- BOLLO
- Posty: 6260
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1291 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Zadałem jeszcze pytanie załączając polską instrukcję Black Rose Wars odnośnie rzucanych czarów i zasięgu. I jest jakaś nieścisłość:
"Czary, które dotyczą pomieszczeń, mają określony zasięg, który wskazuje, jak daleko od miejsca rzucenia czaru, efekt będzie działał. Zasięg ten jest mierzony jako liczba pomieszczeń w linii prostej od pomieszczenia, w którym czar został rzucony.
Jeśli czar ma zasięg 0, oznacza to, że działa tylko w pomieszczeniu, w którym czar został rzucony. Zasięg 1 oznacza, że czar może oddziaływać na pomieszczenia sąsiadujące z tym, w którym został rzucony.
Zatem, czar dotyczący pomieszczenia z liczbą 2, nie będzie oddziaływał na pomieszczenia w odległości 0-1, ale tylko na pomieszczenia w odległości 2 od miejsca rzucenia czaru, a pomieszczenia w odległości 0-1, będą poza zasięgiem tego czaru.
Warto także pamiętać, że figurki znajdujące się między Magiem rzucającym czar a celem nie blokują jego działania. "
Z tego co pamiętam do taki czar działał na konkretne pole oddalone o tyle ile wskazuje cyfra. Ale na FB zrobił się misz masz i niby to ja nie mam racji.....
"Czary, które dotyczą pomieszczeń, mają określony zasięg, który wskazuje, jak daleko od miejsca rzucenia czaru, efekt będzie działał. Zasięg ten jest mierzony jako liczba pomieszczeń w linii prostej od pomieszczenia, w którym czar został rzucony.
Jeśli czar ma zasięg 0, oznacza to, że działa tylko w pomieszczeniu, w którym czar został rzucony. Zasięg 1 oznacza, że czar może oddziaływać na pomieszczenia sąsiadujące z tym, w którym został rzucony.
Zatem, czar dotyczący pomieszczenia z liczbą 2, nie będzie oddziaływał na pomieszczenia w odległości 0-1, ale tylko na pomieszczenia w odległości 2 od miejsca rzucenia czaru, a pomieszczenia w odległości 0-1, będą poza zasięgiem tego czaru.
Warto także pamiętać, że figurki znajdujące się między Magiem rzucającym czar a celem nie blokują jego działania. "
Z tego co pamiętam do taki czar działał na konkretne pole oddalone o tyle ile wskazuje cyfra. Ale na FB zrobił się misz masz i niby to ja nie mam racji.....
- BOLLO
- Posty: 6260
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1291 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Matrix to przewidział, M. Oracz też....a generalnie wszystko co człowiek wymyśli to w jakimś sensie zawsze działa przeciwko nam.PytonZCatanu pisze: ↑30 sty 2025, 12:43 Może za 20 lat będą gry planszowe stworzone od podstaw przez AI.
Potem będą gry stworzone przez AI dla AI
Na którymś etapie człowiek przestanie być potrzebny![]()

- seki
- Moderator
- Posty: 3587
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1229 times
- Been thanked: 1447 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
NotebookLM powinien przy interpretacji podać odnośnik do źródła (taka cyferka przy zapisie). Zobacz z czego to wziął i przeczytaj. Może zapis jest średnio precyzyjny w instrukcji co potwierdzało by przytoczony przez Ciebie fakt, że na FB są różne interpretacje.BOLLO pisze: ↑30 sty 2025, 12:55 Zadałem jeszcze pytanie załączając polską instrukcję Black Rose Wars odnośnie rzucanych czarów i zasięgu. I jest jakaś nieścisłość:
"Czary, które dotyczą pomieszczeń, mają określony zasięg, który wskazuje, jak daleko od miejsca rzucenia czaru, efekt będzie działał. Zasięg ten jest mierzony jako liczba pomieszczeń w linii prostej od pomieszczenia, w którym czar został rzucony.
Jeśli czar ma zasięg 0, oznacza to, że działa tylko w pomieszczeniu, w którym czar został rzucony. Zasięg 1 oznacza, że czar może oddziaływać na pomieszczenia sąsiadujące z tym, w którym został rzucony.
Zatem, czar dotyczący pomieszczenia z liczbą 2, nie będzie oddziaływał na pomieszczenia w odległości 0-1, ale tylko na pomieszczenia w odległości 2 od miejsca rzucenia czaru, a pomieszczenia w odległości 0-1, będą poza zasięgiem tego czaru.
Warto także pamiętać, że figurki znajdujące się między Magiem rzucającym czar a celem nie blokują jego działania. "
Z tego co pamiętam do taki czar działał na konkretne pole oddalone o tyle ile wskazuje cyfra. Ale na FB zrobił się misz masz i niby to ja nie mam racji.....
Może tak, ale wątpię. Wyniki musi interpretować człowiek. Bardziej obawiam się z czasem zaniku inteligencji, umiejętności i kreatywności ludzkości. Ludzie stracą chęć nauki w tych dziedzinach, w których wyręczy nas AI. Ciekawy temat na literaturę fantasy, w której świat będzie rozwinięty ale ludzkość w szerokim ujęciu pod względem umysłowym na poziomie średniowiecza.PytonZCatanu pisze: ↑30 sty 2025, 12:43 Może za 20 lat będą gry planszowe stworzone od podstaw przez AI.
Potem będą gry stworzone przez AI dla AI
Na którymś etapie człowiek przestanie być potrzebny![]()
- PytonZCatanu
- Posty: 5096
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2611 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
- BOLLO
- Posty: 6260
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1291 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Wiesz skórować niedźwiedzia też już nie musimy umieć za to przydatne jest obsługiwanie się samoobsługową kasą w Lidlu. Coś owszem u nas zanika ale coś zyskujemy. Myślę że umiejętność przetrwania jest nam na tę chwilę potrzebna w obliczy zagłady lub jakiejś losowej sytuacji. Ja np cyklicznie chodzę z synem na strzelnicę. Nie potrzebuję tej umiejętności ale być może będzie ona przydatna. Natomiast nie widzę sensu pisania czegoś długopisem po kartce jak mogę to zrobić w excelu...czy innym notatniku. Powiem więcej, piszę jeszcze w pracy a poza nią piszę już tylko głosowo.seki pisze: ↑30 sty 2025, 13:13 Może tak, ale wątpię. Wyniki musi interpretować człowiek. Bardziej obawiam się z czasem zaniku inteligencji, umiejętności i kreatywności ludzkości. Ludzie stracą chęć nauki w tych dziedzinach, w których wyręczy nas AI. Ciekawy temat na literaturę fantasy, w której świat będzie rozwinięty ale ludzkość w szerokim ujęciu pod względem umysłowym na poziomie średniowiecza.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1256
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 407 times
- Been thanked: 340 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Brzmi trochę jak narzędzie potrzebne do grania w gry LMS/Czachy, może wtedy uda się chociaż raz zagrać w 100% według zasad 

Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Jest jeden problem. Instrukcja najpierw musi być dobrze przetłumaczonaSeraphic_Seal pisze: ↑30 sty 2025, 13:52 Brzmi trochę jak narzędzie potrzebne do grania w gry LMS/Czachy, może wtedy uda się chociaż raz zagrać w 100% według zasad![]()

- The Fifth Horseman
- Posty: 220
- Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 83 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Niekoniecznie. Jak wskazał Pyton, aplikacja bez problemu łyka materiały w innym języku niż zadajesz jej pytania, więc możesz nawet w teorii poprosić o przetłumaczenie zasad krok po kroku na polski.
Jestem akurat podwykonawcą dla firmy która ma na rynku podobne narzędzie i tam jest tak samo.
-
- Posty: 838
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 520 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Hmm, a jakby narzędziu zapodać słabo napisaną instrukcję, z której wynika sporo niejasności (ale nie taką gdzie słowa kluczowe są mieszane lub efekty sprzeczne, gdy np. tura i runda oznacza co innego, a są używane zamiennie) - chodzi o niejasności typu gra deck-builder gdzie nie jest napisane co zrobić gdy talia się wyczerpie, albo gra w której nie jest jasne, czy elementy są limitowane (do tego co znajdziemy w pudełku), czy można używać zamienników.
Czy możnaby zadać temu AI pytanie o wskazanie niejasności/błędów? Wiem, że to trochę odwrotne działanie od zamierzonego celu narzędzia, ale pytam z ciekawości czy tego typu narzędzie uczyni przyszłe instrukcje bardziej technicznymi i jednoznacznymi, bez niedopowiedzeń? Aczkolwiek to mógłby być temat rzeka: np. informacja, że karty na ręku gracza powinny być odkryte tylko dla tego gracza byłaby zbędna, więc AI próbując zidentyfikować braki mogłoby bardziej zaszkodzić niż pomóc
PS: Ale tak sobie teraz myślę, że moja propozycja jest głupia, bo nie ma żadnych sensownych, zdroworozsądkowych ram. Chociażby prosty Love Letter: żetonów punktów jest zawsze 13 i nie ma tak, że one są limitowane, ani też nie są nieograniczone - po prostu więcej nigdy nie będzie potrzeba, bo tak działa prosta matematyka (a wiemy, że w matmę AI jest słabe)... więc informacja o limitacji jest zbędna i informacja o nieograniczeniu i możliwości stosowania zamienników jest nieprawdziwa.
Heh, ale zrobiłem fikołek logiczny
(ale może ktoś bardziej kreatywny obróci mój post w coś ciekawego)
Czy możnaby zadać temu AI pytanie o wskazanie niejasności/błędów? Wiem, że to trochę odwrotne działanie od zamierzonego celu narzędzia, ale pytam z ciekawości czy tego typu narzędzie uczyni przyszłe instrukcje bardziej technicznymi i jednoznacznymi, bez niedopowiedzeń? Aczkolwiek to mógłby być temat rzeka: np. informacja, że karty na ręku gracza powinny być odkryte tylko dla tego gracza byłaby zbędna, więc AI próbując zidentyfikować braki mogłoby bardziej zaszkodzić niż pomóc

PS: Ale tak sobie teraz myślę, że moja propozycja jest głupia, bo nie ma żadnych sensownych, zdroworozsądkowych ram. Chociażby prosty Love Letter: żetonów punktów jest zawsze 13 i nie ma tak, że one są limitowane, ani też nie są nieograniczone - po prostu więcej nigdy nie będzie potrzeba, bo tak działa prosta matematyka (a wiemy, że w matmę AI jest słabe)... więc informacja o limitacji jest zbędna i informacja o nieograniczeniu i możliwości stosowania zamienników jest nieprawdziwa.
Heh, ale zrobiłem fikołek logiczny

(ale może ktoś bardziej kreatywny obróci mój post w coś ciekawego)
- The Fifth Horseman
- Posty: 220
- Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 83 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Zasadniczo można. Ja dzisiaj w taki sposób przekopałem zestaw pism z postępowania sądowego.dannte pisze: ↑30 sty 2025, 22:05Czy możnaby zadać temu AI pytanie o wskazanie niejasności/błędów? Wiem, że to trochę odwrotne działanie od zamierzonego celu narzędzia, ale pytam z ciekawości czy tego typu narzędzie uczyni przyszłe instrukcje bardziej technicznymi i jednoznacznymi, bez niedopowiedzeń? Aczkolwiek to mógłby być temat rzeka: np. informacja, że karty na ręku gracza powinny być odkryte tylko dla tego gracza byłaby zbędna, więc AI próbując zidentyfikować braki mogłoby bardziej zaszkodzić niż pomóc
- seki
- Moderator
- Posty: 3587
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1229 times
- Been thanked: 1447 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Pewnie można spróbować ale osobiście wolał bym to zrobić w mniej eksperckim GenAI. Notebook LM ma za zadanie raczej wyszukiwać konkretne zapisy w treści i podawać ich źródła. Wydaje mi się, że w otwartym nie oskryptowanym AI osiągnął byś lepiej zamierzony efekt załączając plik i prosząc o analizę pod kątem braku spójności między zapisami. Z całą pewnością AI może również zaproponować korektę tekstu, w tym oczywiście instrukcji do gier.dannte pisze: ↑30 sty 2025, 22:05Czy możnaby zadać temu AI pytanie o wskazanie niejasności/błędów? Wiem, że to trochę odwrotne działanie od zamierzonego celu narzędzia, ale pytam z ciekawości czy tego typu narzędzie uczyni przyszłe instrukcje bardziej technicznymi i jednoznacznymi, bez niedopowiedzeń? Aczkolwiek to mógłby być temat rzeka: np. informacja, że karty na ręku gracza powinny być odkryte tylko dla tego gracza byłaby zbędna, więc AI próbując zidentyfikować braki mogłoby bardziej zaszkodzić niż pomóc
- BOLLO
- Posty: 6260
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1291 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Myślę że dzięki temu wsparciu warto pomyśleć nad rozegraniem wreszcie takich pozycji jak Mage Knight, Mage Wars Arena, WoP, S&S czy Machina Arcana.
- seki
- Moderator
- Posty: 3587
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1229 times
- Been thanked: 1447 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Jak dołączyć do źródeł FAQ, w którym chyba coś na ten temat było to da radę. Ciekaw jestem jaki byłby wynik

- raj
- Administrator
- Posty: 5639
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 996 times
- Kontakt:
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Temat jest na tyle istotny, że na jakiś czas go przykleiłem.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- BOLLO
- Posty: 6260
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1291 times
- Been thanked: 1967 times
- Kontakt:
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
To od razu zapytajmy czy można solo grać w Dochodzenie
