Zadałem pytanie jaka jest topka od 100-1 z podaniem tytułów. Oto wynik po 2-3sek.

Tak zrobił to bezbłędnie. Wiem że to bedzie rozwijane w wielu aspektach i niebawem możemy doczekać się obsługi w urzędzie jak w filmie Elizjum. Będziemy zmuszani do mówienia prawdy a uczucia które pielęgnujemy w sobie przestaną mieć sens.....wiem wyolbrzymiam ale kiedyś to co mamy teraz też nie istniało i potrzebowaliśmy na to niecałe 50lat. AI na dla mnie dwa oblicza : fascynujące/przerażające.seki pisze: ↑31 sty 2025, 11:51Zakładam, że zrobił to dobrze? Daj zawsze opinie bo nie każdy zna te materiały. Widziałem już jak Notebook LM w kilka sekund analizuje kilkadziesiąt filmów na YouTubie. Już nie musisz oglądać serek godzin filmów by wyciągnąć z nich najważniejsze zagadnienia. Wystarczy napisać prompt. A są jeszcze lepsze modele do takiej analizy i raportowania wyspecjalizowane w dużych porcjach danych źródłowych (Deep Searching).
Gry nie znam ale dałem mu to samo źródło i mi chyba odpowiedział lepiej bo podał, że odkłada się po pokonaniu.
od nowa załadowałem mu ten sam plik. Zapytałem znowu o to samo dokładnie tymi samymi słowami. Otrzymałem inną odpowiedźseki pisze: ↑31 sty 2025, 12:00Gry nie znam ale dałem mu to samo źródło i mi chyba odpowiedział lepiej bo podał, że odkłada się po pokonaniu.
Tak, karty zagrane w celu zaatakowania przeciwnika są odkładane na stos kart odrzuconych. Po pokonaniu przeciwnika, wszystkie karty zagrane przez graczy przeciwko niemu są odkładane na stos kart odrzuconych. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy gracze zadali przeciwnikowi obrażenia dokładnie równe jego zdrowiu; wtedy karta przeciwnika jest umieszczana zakryta na wierzchu stosu kart do dobrania, a zagrane karty nadal trafiają na stos kart odrzuconych. Dodatkowo, gdy gracz odrzuca karty z ręki aby pokryć obrażenia zadane przez wroga, te karty również idą na stos kart odrzuconych.
Zobacz u Ciebie na jaki punkt zapisu się powołuje Notebook. Klikasz na cyferkę przy odpowiedzi. Przypuszczam, ze będzie to ten fragment co podświetliłem na sceenie a na sceenie w instrukcji jest, że się odrzuca. Widocznie w Twoim przypadku nie doczytał szczegółów![]()
Spoiler:
ja: nie, to tak nie działa
Ale to jest nieco inne narzędzie, powinno być odporne na halucynacje bo on nie dopasowuje odpowiedzi do oczekiwań tylko wyszukuje je w zadanym źródle. Zrobiłem test. Przeprosił za błąd ale powtórzył to co podał pierwotnie także jest usłużny ale w moim przypadku dość rzetelny.
Wrzuciłem to do tego narzedzia AI o którym pisałem, i przy wybranym modelu OpenAI O1 dostałem taką odpowiedź:raj pisze: ↑01 lut 2025, 12:39 Załadowałem instrukcję do Green Goose (wojenna z systemu Tactical Combat Series). Moździerze w tej grze mogą strzelać dwa razy w turze - raz jako reakcja w odpowiedzi na działąnie wroga, drugi raz w fazie normalnej walki jako wsparcie ataku. tymczasem AI twierdzi, że moździerze mogą strzelać dowolną ilość razy w turze jeżeli mają dość amunicji, z wyjątkiem jednego specjalnego argentyńskiego moździerza 120mm, który może strzelić "normalnie 2 razy".
Żeby nie było, to nie zmyślony problem, mieliśmy nad tym rozkminę podczas rogrywki.
Więc jest super, ale zawsze może zdarzyć się babol, jest miejsce na poprawę.
Z tym, że podczas normalnej rozgrywki i tak często popełniamy błędy więc to nie jest jakaś tragedia.
A tu odpowiedź:czy akcję z planszetki gracza można można wykonać kilkakrotnie podczas danej rundy?
Oczywiście odpowiedź jest poprawna. Dla mnie ten Chat to naprawdę odkrycie i chętnie będę z tego narzędzia korzystał podczas trudniejszych gier. Ale tu musi być albo dobrze napisana instrukcja albo dobrze nagrany materiał video.Akcje z planszetki gracza w grze 51. Stan można wykonywać raz na rundę, z wyjątkiem jednej akcji.
•
Każda frakcja ma trzy oddzielne akcje wypisane na planszetce i każdą z nich można wykonać raz na rundę.
•
Wszystkie frakcje mają oddzielną akcję, która pozwala na wydanie dwóch robotników, aby zyskać jeden surowiec (cegłę, broń, paliwo, żelazo) lub dobrać kartę. Tę akcję można wykonać wielokrotnie podczas tej samej rundy.
Bez problemu przyswoiłem High Frontier - nadal uważam, że instrukcja do JC to kompletny dramat. Skakać muszę, ponieważ autor tego dziadostwa tak rozmieścił informacje. Pozostańmy zatem przy swoich zdaniach i skupmy się na meritum.Otorek pisze: ↑19 lut 2025, 15:09 John company nie ma złej instrukcji jak na tak złożoną grę (zapraszam do świata instrukcji od Eklundów to się dopiero oczy otworzą). Trzeba po prostu przestać zakładać coś intuicyjnie lub dopisywać sobie samemu jakieś rzeczy. Jeśli w danym dziale (w obronie regionu) zezwala się na używanie wojska pomimo braku dowódcy to jest to wyjątek. Zresztą udzielałem odpowiedzi na te pytania posiłkując się tylko instrukcją, a nie BGG, więc trzeba po prostu przeczytać ze zrozumieniem, a nie przenosić informacje między różnymi częściami instrukcji i dziwić się, że się nie rozumie.
Masz na myśli nakarmienie modelu setkami instrukcji na raz? Tylko po co? Notebook właśnie to robi, tylko ogranicza się do 50 źródeł na raz w darmowej wersji. Byłem na webinarze na żywo, podczas którego występował jeden z twórców Notebooka Steven Johnson. W jego wersji Notebook nie miał praktycznie żadnego ograniczenia, nie pamiętam jak to jest w wersji płatnej ale wydaje mi się, że ogranicza się do 500 źródeł. To niezła baza. I ponieważ sam decydujesz jakie źródła mu dajesz to oczywiście mogą być to wyłącznie dokumenty tekstowe. Dlatego nie rozumiem celu stawiania czegoś samemu. Chyba, że do analizy danych wrażliwych ale to ten sam problem i to samo rozwiązanie co przy każdym modelu językowym a open source trochę mamy więc jest w czym wybierać. Tylko o sprzęt gorzej.
Tłumaczyć się za AI nie będę:) ale uważam, że Notebook słusznie nie reaguje na Twoje przekonywanie. Tak jest to narzędzie skonstruowane by nie było podatne na halucynacje, na przekłamywanie faktów. On ma korzystać tylko że źródła. I tu jak sam wskazujesz instrukcja najwidoczniej jest słaba w tej materii. Wg mnie to dobrze, że nie zmieni zdania jeśli interpersonalne wg instrukcji inaczej. A ze jest to niezgodne z zamysłem autora? Instrukcja do zmiany. Możesz jeszcze poszukać czy istnieje FAQ i mu zaciągnąć jako 2 źródło. Może to by pomogło.Pynio pisze: ↑19 lut 2025, 14:51 Niestey w żadnym przypadku NotebookLM nie zmienił zdania. Prosiłem, błagałem, tłumaczyłem. NIC! Jest możliwe i basta!
Zdecydowanie pod tym względem Perplexity wygrywa, chociaż obsługa NotebookLM w kwestiach instrukcji jakaś lepsza...
Oczywiście wszystkiemu winna gów!@# instrukcja do JC, ale i z takimi mamy do czynienia.
W wykluczeniu chodziło mi o zawężenie funkcjonalności NotebookLM, tylko do plików tekstowych.seki pisze: ↑19 lut 2025, 15:28Masz na myśli nakarmienie modelu setkami instrukcji na raz? Tylko po co? Notebook właśnie to robi, tylko ogranicza się do 50 źródeł na raz w darmowej wersji. Byłem na webinarze na żywo, podczas którego występował jeden z twórców Notebooka Steven Johnson. W jego wersji Notebook nie miał praktycznie żadnego ograniczenia, nie pamiętam jak to jest w wersji płatnej ale wydaje mi się, że ogranicza się do 500 źródeł. To niezła baza. I ponieważ sam decydujesz jakie źródła mu dajesz to oczywiście mogą być to wyłącznie dokumenty tekstowe. Dlatego nie rozumiem celu stawiania czegoś samemu. Chyba, że do analizy danych wrażliwych ale to ten sam problem i to samo rozwiązanie co przy każdym modelu językowym a open source trochę mamy więc jest w czym wybierać. Tylko o sprzęt gorzej.
Możesz ograniczyć go tylko do dokumentów. Ja zwykle analizuje zasady tylko na podstawie instrukcji do gry. Sam mu wysyłasz źródło więc masz na to wpływ. Bollo pisząc o wyniku z YouTube na pewno wskazał linka do materiału by notebook go przeanalizował. Normalnie nie ma potrzeby dokładać do tego innych źródeł niz pdf z instrukcją, glosariuszem czy, FAQ.Mr_Fisq pisze: ↑19 lut 2025, 16:05
W wykluczeniu chodziło mi o zawężenie funkcjonalności NotebookLM, tylko do plików tekstowych.
Dlaczego robić to samemu?
- NotebookLM jest narzędziem ogólnego zastosowania, a tworząc rozwiązanie bardziej specjalizowane być może udałoby się osiągnąć lepsze wyniki![]()
- NotebookLM jest "za darmo" - "If something is free, you are the product." Nie ufam też polityce cenowej google w dłuższej perspektywie czasu (z własnego doświadczenia).
Ze sprzętem będzie coraz lepiej - już teraz na Mac'ach załadujesz całkiem spore modele (70b) - będzie wolniej niż na profesjonalnych GPU typu H100, czy nawet L40S, ale za to sporo taniej.
Jakoś w połowie roku ma wyjść NVIDIA Digits - https://www.nvidia.com/en-us/project-digits/
Był taki projekt jakiś czas temu, ale chyba się zwinął. Ale to chyba ze dwa lata temu już było. Nawet nie pamiętam nazwy. Ostatnio próbowałem szukać i bez sukcesu.
Musiałbyś zadbać o dobranie odpowiednich rozmiarów chunków i dobre zrzucanie PDF-ów do czegoś bardziej sensownego, np. markdowna. Akurat w tym drugim temacie powstało sporo sensownych narzędzi, więc da się to zrobić stosunkowo prosto z zadowalającym wynikiem. Możliwości są jednak większe - instrukcje gier często mają bardzo sensowne przykłady graficzne, które tłumaczą przypadki brzegowe, więc pewnie analiza obrazków pozwoliłaby uchwycić więcej kontekstu. Za to rozmiar chunków nie jest trywialną kwestią. Teoretycznie cały akapit wydaje się być sensownym podejściem, ale w praktyce tych informacji może być tam za dużo, by odpowiednio score'ować chunki. Dobrze byłoby zadbać o sensowną funkcję rerankującą, a całość solidnie przetestować w różnych wariantach. Wydaje mi się, że przy dostępności takiego narzędzia jak NotebookLM robienie tego samego ręcznie ma sens tylko stricte rozwojowy, żeby się po prostu pobawić tymi narzędziami i spróbować osiągnąć w miarę sensowne rezultaty. Nie wiem, czy instrukcje do planszówek są na tyle specyficzne, że ręcznie byłbyś w stanie przebić jakość profesjonalnych narzędzi. Mogłoby to mieć sens przy konkretnej potrzebie - np. automatycznego tworzenia pomocy graczy w specyficznej formie lub ściągawek do tłumaczenia gier, ale nawet do takich zastosowań wybrałbym raczej podejście oparte na agentach, aby zadbać o weryfikację i utrzymanie przyjętych standardów.Mr_Fisq pisze: ↑19 lut 2025, 16:05 W wykluczeniu chodziło mi o zawężenie funkcjonalności NotebookLM, tylko do plików tekstowych.
Dlaczego robić to samemu?
- NotebookLM jest narzędziem ogólnego zastosowania, a tworząc rozwiązanie bardziej specjalizowane być może udałoby się osiągnąć lepsze wyniki
- NotebookLM jest "za darmo" - "If something is free, you are the product." Nie ufam też polityce cenowej google w dłuższej perspektywie czasu (z własnego doświadczenia).
Przyjmując, że taki hipotetyczny jutuber przeczytał dokładnie instrukcję i gra zgodnie z zasadami. Bo może się okazać, że AI robi mniej błędów.
Jeśli chodzi o porównanie takie jakie pytasz to wydaje mi się, że Notebook nie analizuje graficznej treści filmu. Sądząc po szybkości analizy materiałów raczej tworzy sobie transkrypcje mowy i z niej wyciąga informacje. To tylko moje przypuszczenia bo szczerze mówiąc nie bawiłem się wiele analizą YouTube oprócz streszczenia treści (co czyni bardzo dobrze). Różnic w porównywaniu instrukcji nie sprawdzałem bo też nie mam takich instrukcji. W teorii model może wyszukiwać różnice więc myślę, że jest to możliwe. Z tabelki radzi sobie bardzo dobrze. Modele są stworzone m.in. do analizy dużych baz danych (może nie ogromnych bo od tego mamy zapytania w BigQuery) i potrafią inteligentnie analizować tabele, wnioskować na podstawie nagłówków i zależności między wierszami. Tyle teoria podparta działaniem AI w innych dziedzinach (analiza zachowań klientów, produktów i sprzedaż). Konkretne przypadki w instrukcji trzeba by sprawdzić, potrzebne są źródła.Kisun pisze: ↑20 lut 2025, 00:08Przyjmując, że taki hipotetyczny jutuber przeczytał dokładnie instrukcję i gra zgodnie z zasadami. Bo może się okazać, że AI robi mniej błędów.
Apropos. Czy taki notebookLM mógłby porównać wrzuconą mu instrukcję i podany film i wymienić w punktach nieścisłości lub błędy z filmu? To też byłoby ciekawe zastosowanie tego narzędzia. I analogicznie czy może porównać dwie, albo więcej, wersje językowe instrukcji i podać różnice? To było by przydatne.
Drugie pytanie. Jak te algorytmy radzą sobie z tabelkami i innymi przykładami graficznymi np strzałkami, ramkami, dodatkowymi punktami typu A tu, B tam, C itp. w instrukcjach?
Zdecydowanie. Taki Paul Grogan bierze też czynny udział w tworzeniu omawianych przez niego instrukcji także zdecydowanie można na tym bazować. Są kanały, które robią to po prostu porządnie.