Tylko co Ci da rozmowa z chatem podatnym na halucynacje. W pewnych zastosowaniach należy chronić się przed zmyśleniem a "gołe" modele będą to robić. Ewentualnie można by spróbować stworzyć agenta opartego na ChataGPT, w którym dasz prompt systemowy by nigdy nie dodawał nic od siebie a gdy nie znajdzie informacji w załączonym pliku by o tym powiedział zamiast zmyślać. Może jakoś by to działało ale znów... po co wyważać drzwi gdy jest wyspecjalizowane narzędzie do takich zastosowań. W teorii możesz w Notebooku LM wejść w dialog słowny ale tylko po angielsku. Jest możliwość wygenerowania podcastu opartego na źródle i możesz do uczestników podcastu się wdzwonić i zadać konkretne pytania. Ale szczerze mówiąc... Po co. W wersji tekstowej każda wypowiedź podparta jest odniesieniem do źródła, możesz kliknąć i przenosi Cię do fragmentu oryginalnego źródła co pozwala na skuteczną analizę zagadnienia. Przy dialogu tego już nie uzyskasz. Czas oczekiwania na odpowiedź dźwiękową ChataGPT jest dla mnie też stanowczo zbyt długi. Gemini odpowiada znacznie szybciej. Tak mój syn robi powtórki do sprawdzianu, prosi by AI zadawało mu pytania do materiału. Niestety zdarza się, że AI się rozpędza i zaczyna pytać też o kwestie których w materiale z podręcznika nie ma.Pynio pisze: ↑20 lut 2025, 09:14Zdecydowanie. Taki Paul Grogan bierze też czynny udział w tworzeniu omawianych przez niego instrukcji także zdecydowanie można na tym bazować. Są kanały, które robią to po prostu porządnie.
ChatGPT ma możliwość wypowiadania głosowego zapytań, perplexity chyba tego nie obsługuje (wszystko piszę). Dodatkowo ChatGPT od razu jest w stanie przeczytać odpowiedź - też pomocna funkcja.
NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
- seki
- Moderator
- Posty: 3587
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1229 times
- Been thanked: 1447 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
-
- Posty: 1184
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 157 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Pobawiłem się NLM. Nie za długo ale wydaje się że całkowicie olewa grafiki. We wrzuconych pdf. (Nawet nie liczę, że filmy będzie analizował, chodziło mi tylko o grafiki w tekstach.) Raczej "domyśla się ich" z kontekstu i często przez to zmyśla. Czysty tekst, czy tabele, całkiem dobrze analizuje (chociaż i tu czasem lekko potrafi coś za bardzo uprościć) ale gdy tylko trafi na pytanie o znaczenie jakiejś grafiki, która była wklejona w treść zdania, jeżeli nie jest wprost opisana, to błądzi po omacku albo ją ignoruje. Wtedy też przeinacza znaczenie takiego zdania ale to oczywiste skoro nie ogarnął grafiki. Preferuje też język ang. Mając dodatkową instrukcję po francusku potrafi zacytować jej fragment. Co rzecz jasna niczego nie wyjaśnia, chociaż ładnie znajduje właściwy fragment
Porownań nie robiłem ale jeszcze zrobię. Na razie wydaje się jednak, że nie zastąpi tłumacza "ludzkiego" chociaż na pewno może usprawnić jego pracę.
A skoro nie umie (jeszcze) bezbłędnie przetłumaczyć tekstu zawierającego dodatkowe informacje graficzne, to raczej nie opierałbym się wyłącznie na jego wyjaśnieniach zasad z samych instrukcji. Przynajmniej instrukcji mających sporo ikon czy innych grafik.
Ale z drugiej strony może być bardzo dobry w wyszukiwaniu treści nas interesujących w dokumentach typu faq czy forach. Czy ich analizach. To też będę jeszcze testować.

A skoro nie umie (jeszcze) bezbłędnie przetłumaczyć tekstu zawierającego dodatkowe informacje graficzne, to raczej nie opierałbym się wyłącznie na jego wyjaśnieniach zasad z samych instrukcji. Przynajmniej instrukcji mających sporo ikon czy innych grafik.
Ale z drugiej strony może być bardzo dobry w wyszukiwaniu treści nas interesujących w dokumentach typu faq czy forach. Czy ich analizach. To też będę jeszcze testować.
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 20 lut 2025, 23:48 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
- seki
- Moderator
- Posty: 3587
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1229 times
- Been thanked: 1447 times
Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier
Byłbym wdzięczny gdyby ten wątek dotyczył wyłącznie Notebook LM. W kwestii AI ogólnie lepiej przypasuje ten wątek viewtopic.php?t=81714