NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3587
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1229 times
Been thanked: 1447 times

Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier

Post autor: seki »

Pynio pisze: 20 lut 2025, 09:14
Kisun pisze: 20 lut 2025, 00:08
Przyjmując, że taki hipotetyczny jutuber przeczytał dokładnie instrukcję i gra zgodnie z zasadami. Bo może się okazać, że AI robi mniej błędów.
Zdecydowanie. Taki Paul Grogan bierze też czynny udział w tworzeniu omawianych przez niego instrukcji także zdecydowanie można na tym bazować. Są kanały, które robią to po prostu porządnie.
ChatGPT ma możliwość wypowiadania głosowego zapytań, perplexity chyba tego nie obsługuje (wszystko piszę). Dodatkowo ChatGPT od razu jest w stanie przeczytać odpowiedź - też pomocna funkcja.
Tylko co Ci da rozmowa z chatem podatnym na halucynacje. W pewnych zastosowaniach należy chronić się przed zmyśleniem a "gołe" modele będą to robić. Ewentualnie można by spróbować stworzyć agenta opartego na ChataGPT, w którym dasz prompt systemowy by nigdy nie dodawał nic od siebie a gdy nie znajdzie informacji w załączonym pliku by o tym powiedział zamiast zmyślać. Może jakoś by to działało ale znów... po co wyważać drzwi gdy jest wyspecjalizowane narzędzie do takich zastosowań. W teorii możesz w Notebooku LM wejść w dialog słowny ale tylko po angielsku. Jest możliwość wygenerowania podcastu opartego na źródle i możesz do uczestników podcastu się wdzwonić i zadać konkretne pytania. Ale szczerze mówiąc... Po co. W wersji tekstowej każda wypowiedź podparta jest odniesieniem do źródła, możesz kliknąć i przenosi Cię do fragmentu oryginalnego źródła co pozwala na skuteczną analizę zagadnienia. Przy dialogu tego już nie uzyskasz. Czas oczekiwania na odpowiedź dźwiękową ChataGPT jest dla mnie też stanowczo zbyt długi. Gemini odpowiada znacznie szybciej. Tak mój syn robi powtórki do sprawdzianu, prosi by AI zadawało mu pytania do materiału. Niestety zdarza się, że AI się rozpędza i zaczyna pytać też o kwestie których w materiale z podręcznika nie ma.
Kisun
Posty: 1184
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 117 times
Been thanked: 157 times

Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier

Post autor: Kisun »

Pobawiłem się NLM. Nie za długo ale wydaje się że całkowicie olewa grafiki. We wrzuconych pdf. (Nawet nie liczę, że filmy będzie analizował, chodziło mi tylko o grafiki w tekstach.) Raczej "domyśla się ich" z kontekstu i często przez to zmyśla. Czysty tekst, czy tabele, całkiem dobrze analizuje (chociaż i tu czasem lekko potrafi coś za bardzo uprościć) ale gdy tylko trafi na pytanie o znaczenie jakiejś grafiki, która była wklejona w treść zdania, jeżeli nie jest wprost opisana, to błądzi po omacku albo ją ignoruje. Wtedy też przeinacza znaczenie takiego zdania ale to oczywiste skoro nie ogarnął grafiki. Preferuje też język ang. Mając dodatkową instrukcję po francusku potrafi zacytować jej fragment. Co rzecz jasna niczego nie wyjaśnia, chociaż ładnie znajduje właściwy fragment :) Porownań nie robiłem ale jeszcze zrobię. Na razie wydaje się jednak, że nie zastąpi tłumacza "ludzkiego" chociaż na pewno może usprawnić jego pracę.
A skoro nie umie (jeszcze) bezbłędnie przetłumaczyć tekstu zawierającego dodatkowe informacje graficzne, to raczej nie opierałbym się wyłącznie na jego wyjaśnieniach zasad z samych instrukcji. Przynajmniej instrukcji mających sporo ikon czy innych grafik.
Ale z drugiej strony może być bardzo dobry w wyszukiwaniu treści nas interesujących w dokumentach typu faq czy forach. Czy ich analizach. To też będę jeszcze testować.
Grzybeek
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2025, 23:41

Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier

Post autor: Grzybeek »

Spoiler:
Racja NLM ma jeszcze trochę do nadrobienia, zwłaszcza z grafikami. Z tekstem radzi sobie całkiem nieźle, ale bezbłędne tłumaczenie i tak chyba nie wchodzi jeszcze w grę. Na pewno świetnie sprawdza się w szukaniu informacji, więc warto go wykorzystać do takich rzeczy. Ciekawe, jak się to rozwinie w przyszłości..
Ostatnio zmieniony 20 lut 2025, 23:48 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3587
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1229 times
Been thanked: 1447 times

Re: NotebookLM AI jako wsparcie w zasadach gier

Post autor: seki »

Byłbym wdzięczny gdyby ten wątek dotyczył wyłącznie Notebook LM. W kwestii AI ogólnie lepiej przypasuje ten wątek viewtopic.php?t=81714
ODPOWIEDZ