Strona 1 z 11

Dungeon Lords / Władcy Podziemi (Vlaada Chvatil)

: 21 sie 2009, 21:12
autor: Sandman
Muszę przyznać, że jako fan TtA (a to Ci nowość ;) ) cholernie się napaliłem na Dungeonlords, a że kilka osób w Polsce już grało w prototyp można by prosić o jakieś szczególiki? Da się odnieść do TtA czy to coś z zupełnie innej półki?

Re: Dungeonlords

: 21 sie 2009, 22:36
autor: melee
A można odnieść Galaxy Trucker'a do TTA?
Rozumiem, że szukałeś analogii ze względu na autora.
Myślę, że można te dwie gry odnieść jak Dungeon Keeper'a do Civilization.
Co nie znaczy, że nie czekam na Dungeonlords ;)

Re: Dungeonlords

: 21 sie 2009, 23:14
autor: Sandman
Pytanie o analogię było z czystej ciekawości i dotyczy mechanizmów zastosowanych w grze. Zastanawiałem się, czy po sukcesie TtA - bezsprzecznie najlepszej jak dotąd gry Vlaady, autor zaimplikuje niektóre rozwiązania tutaj, nie oczekiwałem kalki TtA, ale skoro gry są kompletnie różne to tym chętniej bym poczytał szczegóły z czym to się je. :roll:

Re: Dungeon lords

: 08 paź 2009, 18:05
autor: Sandman
Można już obejrzeć główną planszę na BGG, jakby kogoś to zainteresowało:
http://www.boardgamegeek.com/image/576319?size=large

Mi się cholernie podoba, mimo, że trochę bije po oczach. Coraz bardziej niecierpliwie czekam na premierę gry.

Re: Dungeon Lords

: 08 paź 2009, 18:08
autor: Dzej
Wygląda świetnie. Szkoda tylko że tabelki(czy jak to tam nazwać) zasłaniają cześć grafik :|

Re: Dungeon Lords

: 08 paź 2009, 18:59
autor: BloodyBaron
Co fakt, to fakt - wygląda dobrze.
spoksik - czekamy na polską edycję. Jak Portal zbije kupę szmalu na Strongholdzie i C:PW, to może i to wydadzą po naszemu, żeby zarobić jeszcze więcej :)

Re: Dungeon Lords

: 08 paź 2009, 19:25
autor: bart8111
Jakoś mi umknęła ta gra, a faktycznie wygląda bardzo zachęcająco. Ciekawe o co w niej będzie chodzić.

Re: Dungeon Lords

: 08 paź 2009, 20:08
autor: poooq
Jak na moje oko to planszowa wersja Dungeon Keepera, kultowej gierki stajni Bullfrog genialnego Petera Molyneux'a. Popatrzcie na screen'a z wersji PCtowej:

Obrazek

To brak bliźniak ćmy barowej z planszy...

Jeśli moje podejrzenia są realne, to gierka będzie polegała na zgnojeniu dzielnych poszukiwaczy przygód i gnębieniu kanonicznego do urzygu królestwa fantasy...

Re: Dungeon Lords

: 08 paź 2009, 20:10
autor: siepu
poooq: tak, dokładnie o to chodzi, możesz to zresztą wyczytać na BGG :)

Re: Dungeon Lords

: 08 paź 2009, 20:13
autor: poooq
O, a myślałem że to nowa droga do Indii... :)

Re: Dungeon Lords

: 08 paź 2009, 20:57
autor: Marvin
poooq pisze:O, a myślałem że to nowa droga do Indii... :)
:mrgreen: You've made my day, jak mawiaja moi pracodawcy z owych niedoszlych Indii :mrgreen:

Re: Dungeon Lords

: 09 paź 2009, 09:53
autor: draco
Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych. :) Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.

Re: Dungeon Lords

: 09 paź 2009, 13:45
autor: Dabi
draco pisze:Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych. :) Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.
A czemu system walki jest tutaj minusem ? Zbyt skomplikowali jego założenia co spowalnia grę ?

Gra wygląda baaardzo ciekawie i temat ma też wyjątkowo miodny

Czekam i będę obserwował

Re: Dungeon Lords

: 13 paź 2009, 11:43
autor: draco
Dabi pisze:
draco pisze:Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych. :) Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.
A czemu system walki jest tutaj minusem ? Zbyt skomplikowali jego założenia co spowalnia grę ?
W marcu połowa czasu gry zeszła nam na ustalaniu kto z kim walczy, ile ran kto i komu zadaje, czy i na kogo działają zaklęcia, pułapki itd. Tu +2, tam -1, to powinno dać +1, ale nie daje bo coś tam. Arytmetyka a nie walka.

Re: Dungeon Lords

: 14 paź 2009, 07:53
autor: BloodyBaron
zdjęcia figurek impów
nie wiem jak dla Państwa, ale dla mnie bomba.

Re: Dungeon Lords

: 14 paź 2009, 08:26
autor: Sandman
Genialne. No i najlepsze w tych figurkach jest to, że jaka by gra nie była moja Kobieta na pewno chętnie zagra. :twisted:

Re: Dungeon Lords

: 14 paź 2009, 08:37
autor: Dabi
W marcu połowa czasu gry zeszła nam na ustalaniu kto z kim walczy, ile ran kto i komu zadaje, czy i na kogo działają zaklęcia, pułapki itd. Tu +2, tam -1, to powinno dać +1, ale nie daje bo coś tam. Arytmetyka a nie walka.
Jakoś mnie nie przeraża to za bardzo :-)
Chyba że naprawdę jest pokręcone i nielogiczne wtedy to źle

Sam udział walki i zaklęć jest dla mnie tylko dodatkową zachętą. Nie lubię rozbudowywania mocno innych fragmentów gry a jedynie sprowadzania walki do jakiejś całkowitej prostoty (wszystko jasne i oczywiste przed rozpoczęciem), bądź prostego turlactwa

Piękne impy :-)

Poczekać do premiery trzeba będzie

Swoją drogą czesi potrafią wykorzystać naprawdę dobre tematy w swoich grach

Re: Dungeon Lords

: 14 paź 2009, 15:40
autor: Michałku
Fajne :) uwielbiałem komputerowego Dungeon Keepera, ktoś się orientuje, kiedy gra ma się pokazać u nas?

Re: Dungeon Lords

: 21 paź 2009, 20:51
autor: BloodyBaron
Przeczytałem instrukcję i jestem napalony na tą grę jak szczerbaty na suchary.

napalony, bo instrukcja jest naprawdę świetnie napisana, śmiałem się w głos czytając, najważniejsze, że po jednokrotnym przeczytaniu sporo z niej zapamiętałem - takie przynajmniej mam wrażenie. Bardzo dobrze opracowane są ikonki i obrazki na kartach i żetonach informujące o mechanice.
Bardzo jestem ciekaw, jak to wszystko będzie działało ze sobą, mechanizmy szalenie mi się podobają, zwłaszcza wybory akcji - niby worker placement, ale nie do końca. Najlepsze jest jednak to, że zasady ociekają klimatem - to nie jest kolejna eurówka z doklejoną fabułą. Ta gra nie mogłaby być o niczym innym. W dodatku flaworki z instrukcji i rozwiązania fabularne bardzo pomagają zapamiętać zawiłości zasad. Jak dla mnie rewelacja.

Trochę osób marudzi o tą walkę, że wygląda na żmudną i skomplikowaną, ale mnie to rozwiązanie na pierwszy rzut oka bardzo się podoba.
1) walka to prawdziwy test dla władcy podziemi - coś więcej niż tylko punkty za komnaty i sługi - tu trzeba naprawdę zrobić dobry loch i zatrudnić właściwych sługusów.
2) wszystkimi elementami można zarządzać, a każdy może wpływać na to z kim walczy, jak się przygotowuje do obrony, ciekawe są sugestie w tekście, po czym poznać, że zaczynać rozumieć, jak grać: np. potrafisz tak zagrać, żeby ściągnąć do siebie paladyna, który ucierpiał wcześniej od innego z graczy.
3) fajnie zmontowany element ryzyka z czarów, z którym można sobie radzić na dwa sposoby: albo podglądać karty albo starać się unikać czarodziejów.

Niestety obawiam się,że trochę jestem jak ten szczerbaty z sucharami, bo zasady wyraźnie ustawione są pod 4 graczy, a boję się, że niestety nie dam rady znaleźć takich hard-core gamerów w gronie, z którym grywam i gra nie będzie zbyt często lądować na stole. Podoba mi się jednak, że autorzy nie patyczkują się z komunikowaniem, kto jest adresatem tej gry: tak to gra dla geeków, pasuje? ok. czytaj dalej. Nie pasuje? sorry, idź sobie grać w Ticket to Ride. Przypomniał mi się South Park i odcinek "The return of the fellowship of the two towers", gdzie Cartman, wkurzony na nieposłuszne mu towarzystwo, rzuca: "Fine, go. Go and play your stupid Harry - butthole pussy - Potter!" :)

Podsumowując: żadna gra nie wzbudziła u mnie takich emocji na podstawie samej tylko instrukcji, co ta - gdzie używa się zabiegów klimatycznych, żeby tłumaczyć reguły, z mnóstwem sugestii, jak uczyć gry innych graczy: to widzę po raz pierwszy, i po czym poznać, ze gra się już nieźle.

Kupię sobie - choćby po to, żeby grać samemu (jakieś zasady dla gry pojedynczej się znajdą) i potem tłuc tych bohaterów. :)

Re: Dungeon Lords

: 23 paź 2009, 00:41
autor: Dzej
Po obejrzeniu obrazków z Essen , kupuje na 100% :) Wiadomo coś o cenie ?

Re: Dungeon Lords

: 23 paź 2009, 04:58
autor: Cierń
Na Essen to 35 euro...

Re: Dungeon Lords

: 23 paź 2009, 07:22
autor: Michałku
a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?

Re: Dungeon Lords

: 23 paź 2009, 07:33
autor: BloodyBaron
Michałku pisze:a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?
zdziwilbym sie, gdyby fani Chvatila z Rebela nie sciagneli tej gry przed Gwiazdka

Re: Dungeon Lords

: 23 paź 2009, 07:50
autor: yosz
zależy ile Czesi wyprodukowali gier i ile sprzedadzą na Essen. Być może sklepy będą czekać na dodruk

Re: Dungeon Lords

: 23 paź 2009, 08:01
autor: Dabi
BloodyBaron pisze:
Michałku pisze:a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?
zdziwilbym sie, gdyby fani Chvatila z Rebela nie sciagneli tej gry przed Gwiazdka
Dopiero na Gwiazdkę ? :| Jak tak to tragicznie.
Spodziewałem się tego jakoś już niebawem w sklepach a tu taki zimny prysznic.
Już bym chętnie pograł

Naprawdę są aż takie opóźnienia między Essen a normalną dostępnością ?