Daitoshi (Dani Garcia)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Daitoshi (Dani Garcia)

Post autor: BOLLO »

Daitoshi
Zaawansowane euro w wyjątkowym klimacie japońskich animacji. Zarządzaj fabryką i rozbuduj miasto, starając się utrzymać równowagę między postępem a wpływem na środowisko.

W Daitoshi jako wpływowy magnat rozwijasz swoją przemysłową potęgę - zarządzasz fabryką, eksploatujesz zasoby naturalne, rozbudowujesz miasto i tworzysz epokowe wynalazki. Nie dają ci jednak spokoju duchy natury Yōkai, które łatwo wpadają w gniew. Twoim celem jest osiągnięcie prestiżu i bogactwa poprzez innowacje, handel i współtworzenie monumentalnej Mega-Maszyny, a zarazem utrzymanie równowagę między postępem a wpływem na środowisko.

Więcej informacji w sklepie u wydawcy oraz na BGG:
https://sklep.portalgames.pl/daitoshi
https://boardgamegeek.com/boardgame/402677/daitoshi


Obrazek
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Re: Daitoshi (Dani Garcia)

Post autor: BOLLO »

W kontrze do Tomka napiszę jedynie, że gra jest tak nudna że nie mam zamiaru jej dawać 4tej szansy. W sumie to nawet nie wiem co w niej mi się podobało. Chyba jedynie akcje z flagami na przyszłość fajnie się combowały. Fabuła w tym euro słaba, rondel ok ale szału nie ma (Sabika niebo lepsza czy Woodcraft), elektryfikacja to mega słaba akcja a budowanie nowych kafli rondla to jakaś mechaniczna pomyłka (dlaczego nie ma się za to żadnego bonusa, surowca....czegokolwiek?), autka czerwi przeszkadzają w odbiorze co jest na planszy, a supermaszyna wciśnięta na siłę, plansza o wiele za duża, akryle krzywo wycięte i takie nijakie (nie ma czym się podniecać), nie wiadomo jak to punktować na koniec gry, można się zblokować i wykonywać będziesz nie to co chcesz, albo możesz, ale o zgrozo co musisz.

Dawno nie grałem w tak słabą nahajpowaną grę.....no cóż bywa że coś nie podejdzie i takim tytułem jest właśnie Daitoshi.
Awatar użytkownika
Rayos
Posty: 150
Rejestracja: 10 gru 2015, 19:30
Has thanked: 24 times
Been thanked: 35 times

Re: Daitoshi (Dani Garcia)

Post autor: Rayos »

BOLLO pisze: 26 maja 2025, 12:59 W kontrze do Tomka napiszę jedynie, że gra jest tak nudna że nie mam zamiaru jej dawać 4tej szansy. W sumie to nawet nie wiem co w niej mi się podobało. Chyba jedynie akcje z flagami na przyszłość fajnie się combowały. Fabuła w tym euro słaba, rondel ok ale szału nie ma (Sabika niebo lepsza czy Woodcraft), elektryfikacja to mega słaba akcja a budowanie nowych kafli rondla to jakaś mechaniczna pomyłka (dlaczego nie ma się za to żadnego bonusa, surowca....czegokolwiek?), autka czerwi przeszkadzają w odbiorze co jest na planszy, a supermaszyna wciśnięta na siłę, plansza o wiele za duża, akryle krzywo wycięte i takie nijakie (nie ma czym się podniecać), nie wiadomo jak to punktować na koniec gry, można się zblokować i wykonywać będziesz nie to co chcesz, albo możesz, ale o zgrozo co musisz.

Dawno nie grałem w tak słabą nahajpowaną grę.....no cóż bywa że coś nie podejdzie i takim tytułem jest właśnie Daitoshi.
Elektryfikacja słaba? No nie wiem. W zależności który kafel przekręcasz możesz dostać potrzebne zasoby (woda/węgiel) bez wkurzania (zbierania kafelka) Yokai, jokerowe surowce (wealth) i 1 lub 2 akcje z położonych kafli yokai, co zawsze przełoży się na coś pozytywnego (ulepszenie wynalazku, ruch robakobusem, jedzenie (które ogólnie ciężko w grze raczej zdobyć bez odpowiednich wynalazków lub ruch rzecznym misjonarzem) i zawsze dostajesz 1-2 ruchy cylindrem na rondlu, co również jest sporym zyskiem.

Za budowanie nowych dzielnic przecież dostajesz bonus. Po pierwsze pozbywasz się nagromadzonych kafli Yokai, co samo w sobie już jest ogromnym plusem, bo chroni Cię przed gniewem tychże i pogorszeniem swoich akcji, a dodatkowo dostajesz bonus zależny od tego jakiego kafla się pozbędziesz (analogicznie do elektryfikacji).

Autobusy wystarczy kłaść MIĘDZY zasobami i od razu wiadomo co się dostaje. Nie odczuwałem nigdy by megamaszyna była wciśnięta na siłę, moim zdaniem to bardzo fajny mechanizm i jeszcze większa różnorodność akcji. Zgodzę się jedynie do tego, że plansza jest faktycznie za duża i bardzo brakuje mi na niej skrótu zasad punktacji. Jasne, każdy gracz ma książeczkę z pomocą przy sobie i tam może to sprawdzać, ale wygodniej by było jakby ta informacja była zawarta bezpośrednio na planszy.

Ogólnie mi się Daitoshi BARDZO podoba i moim zdaniem to najlepsza gra tego autora, zaraz przed Barceloną i Windmill Valley (Arborea mi niestety nie siadła).
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Re: Daitoshi (Dani Garcia)

Post autor: BOLLO »

I to jest piękne w tym hobby że tak wiele nas różni. Dzięki temu każda gra ma szanse zawsze u kogoś gościć na stole. U mnie Daitoshi już nie ma wstępu :wink:
ODPOWIEDZ