Age of Mythology - opcjonalne zasady walki
: 27 cze 2005, 15:41
AoM jest świetną grą, co tu mówić, jednak zasady walki, które przewiduje twórca, potrafią nieźle zirytować graczy. Tak więc na włąsny użytek wymyśliliśmy z Natanielem własne zasady:
(jeśli nie znasz zasad walki nawet nie czytaj tego wątku, nic nie zrozumiesz
)
1. Trafiają 6 oraz 5.
2. trzeba na przykładzie. Gracz 1 ma swoją jednostkę A i gracz 2 ma swoją jednostkę B. Po przeliczeniu wszystkich bonusów, wychodzi że A rzuca 3 kośćmi, natomiast B 7 koścmi.
Każda wielokrotność liczby kostek przeciwnika (poczynając od drugiej) daje graczowi 2 automatyczną szóstkę na kostce. Czyli w tym przypadku gracz B otrzymuje jedną 6. (7/3 =2 ; 2-1=1)
Czyli gracz 1 rzuca 3 kośćmi, gracz 2 rzuca 6 kośćmi, bo 7 już od razu układa sobie na szóstce.
Rozwiązanie 1. pozwala skrócić czas rzucania kostek, zachowując wymyślony przez autora balnas gry. Nas irytowało to, że zdarza się, że nędzna jednostka może wygrać z potężną, wiec wproadziliśmy rozwiązanie 2. - mechanizm, który pozwala to zmienić - przynajmniej częściowo zbalansować (wg nas). Nam to pasuje i podoba się. Oczywiście można połączy c modyfikację 1. z 2.
Czy ktoś ma inne sugestie?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(jeśli nie znasz zasad walki nawet nie czytaj tego wątku, nic nie zrozumiesz
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1. Trafiają 6 oraz 5.
2. trzeba na przykładzie. Gracz 1 ma swoją jednostkę A i gracz 2 ma swoją jednostkę B. Po przeliczeniu wszystkich bonusów, wychodzi że A rzuca 3 kośćmi, natomiast B 7 koścmi.
Każda wielokrotność liczby kostek przeciwnika (poczynając od drugiej) daje graczowi 2 automatyczną szóstkę na kostce. Czyli w tym przypadku gracz B otrzymuje jedną 6. (7/3 =2 ; 2-1=1)
Czyli gracz 1 rzuca 3 kośćmi, gracz 2 rzuca 6 kośćmi, bo 7 już od razu układa sobie na szóstce.
Rozwiązanie 1. pozwala skrócić czas rzucania kostek, zachowując wymyślony przez autora balnas gry. Nas irytowało to, że zdarza się, że nędzna jednostka może wygrać z potężną, wiec wproadziliśmy rozwiązanie 2. - mechanizm, który pozwala to zmienić - przynajmniej częściowo zbalansować (wg nas). Nam to pasuje i podoba się. Oczywiście można połączy c modyfikację 1. z 2.
Czy ktoś ma inne sugestie?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)