Afryka 1.8
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Afryka 1.8
Dużo zmian od początku gry po dzisiejszych testach, więc temat odświezam.
"Wcielamy się w rolę regionalnego kierownika potężnej korporacji ds. Wyzysku i niegodziwości, która odkrywszy potencjał czarnego lądu, postanowiła przekuć go w celu osiągnięcia własnych korzyści. Wydobywaj naturalne skarby kontynentu, sprzedawaj je możliwie najkorzystniej i bacz na ruchy oponenta"
http://matiok.blogspot.com/2009/11/afryka.html
http://matiok.blogspot.com/2010/06/foto-cos-i.html
Moja autorska opinia : jest nieźle zbalansowana; wymaga odczytywania zamiarów oponenta, planowania kilka kroków naprzód. Minimalna losowość, sporo móżdżenia, czas rozgrywki oscylował w granicach 20-30 minut. Zachęcam do ściągnięcia i zagrania. Mi przygotowanie zajęło około 40 minut
"Wcielamy się w rolę regionalnego kierownika potężnej korporacji ds. Wyzysku i niegodziwości, która odkrywszy potencjał czarnego lądu, postanowiła przekuć go w celu osiągnięcia własnych korzyści. Wydobywaj naturalne skarby kontynentu, sprzedawaj je możliwie najkorzystniej i bacz na ruchy oponenta"
http://matiok.blogspot.com/2009/11/afryka.html
http://matiok.blogspot.com/2010/06/foto-cos-i.html
Moja autorska opinia : jest nieźle zbalansowana; wymaga odczytywania zamiarów oponenta, planowania kilka kroków naprzód. Minimalna losowość, sporo móżdżenia, czas rozgrywki oscylował w granicach 20-30 minut. Zachęcam do ściągnięcia i zagrania. Mi przygotowanie zajęło około 40 minut
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 20:57 przez Matio.K, łącznie zmieniany 4 razy.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Re: Welcome in the Jungle.
[]
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, 11:55 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Welcome in the Jungle.
Jest ich póty co 4 [złoto, platyna, ropa, diamenty], dla trybu dwuosobowego w sam raz. W założeniach jest bowiem miejsce dla czwórki.Ciekawe jak to z towarami (znaczy ile różnych jest)
Istnieje limit użycia łącznie dwóch kart, a każda kosztuje, więc nie zawsze opłaca nam się stawiać, bądź zwyczajnie nie ma my za co. No i obrona jest dość droga, więc występuje dość duża rotacja. Zresztą ich odkrywanie sprawia, że włos się jeżyi czy tura kart nie polega na tym że:
wszystkie swoje landy obkładam ochroną
na kilka wrogich landów rzucam karty zaborcze
Przy trzech rozgrywkach w finalnej wersji [1.0 naturalnie] trudno było przewidzieć zachowanie przeciwnika, z pewnością nie występuje tutaj zwycięski schemat lub go nie odkryliśmy.
Można też blefować, więc kładąc kartę nie musimy za nią zapłacić, ale jej nie użyjemy [acz sprowokujemy konkretne działanie], bądź postawimy na cudzym polu kartę zmiany cen danego towaru [obniżamy, bądź podwyższamy], która sama w sobie nie ma na niego wpływu.
Kart nie kupujemy, to stala talia, która zawsze wraca do ręki.
Będę obiektywny - walka jest naprawdę zacięta, w ostatnim "pojedynku" przegrałem zaledwie dwoma punktami, bo w ostatniej chwili mój oponent sprowadził mnie na manowce. To pierwszy mój tak mocno "rywalizacyjny" tytuł. Nie mogę doczekać się momentu w którym sprawdzę działanie tegoż przy większej ilości graczy
No i jestem cholernie zadowolony ze sposobu w jaki zdobywamy VP. Jeśli będziemy przesadzać z wydatkami, albo nie będziemy na siebie zarabiać, zwyczajnie nie dociagniemy do tych 15$ i choć będziemy dominowali innych np. terytoriami, przegramy z kretesem.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 20:10 przez Matio.K, łącznie zmieniany 1 raz.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- Megamaniac
- Posty: 123
- Rejestracja: 10 lis 2009, 22:39
- Lokalizacja: Białystok
- Been thanked: 2 times
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Welcome in the Jungle.
Obie formy są zdaje się poprawne.Megamaniac pisze:anglistą nie jestem, ale chyba powinno być: welcome to the jungle
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- Megamaniac
- Posty: 123
- Rejestracja: 10 lis 2009, 22:39
- Lokalizacja: Białystok
- Been thanked: 2 times
Re: Welcome in the Jungle.
nie do końca, prawie zawsze welcome to (zależy od kontekstu)Matio.K pisze:Obie formy są zdaje się poprawne.Megamaniac pisze:anglistą nie jestem, ale chyba powinno być: welcome to the jungle
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Welcome in the Jungle.
Chylę czoła, że chciało ci się to sprawdzaćMegamaniac pisze:nie do końca, prawie zawsze welcome to (zależy od kontekstu)Matio.K pisze:Obie formy są zdaje się poprawne.Megamaniac pisze:anglistą nie jestem, ale chyba powinno być: welcome to the jungle
W każdym razie zaprzestańmy tworzyć OT z łaski swojej
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Afryka 1.8
Odświeżam temat i zachęcam do dyskusji. Fotki z najnowszych testów znajdziemy tu : http://img510.imageshack.us/g/imag3059.jpg/
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Re: Afryka 1.8
Gra dla dwoch osob ktorej podstawa jest handel pomiedzy graczami i licytacja? This does not compute
Zdecydowanie minimum 3 graczy.
Raz piszesz tura a raz runda. Podobnie raz region a raz pole, rejon albo terytorium. To nie jest powiesc ani wypracowanie ale instrukcja, wielokrotne powtorzenia tego samego slowa oraz absolutny brak synonimow jest zdecydowanie dozwolone i porzadane
Pakiet Afryka 1.7 ma instrukcje do 1.6?
"przed odkryciem ich gracz stwierdza, czy opłacona zostanie jedna, czy obie. Tuż po odwróceniu wskazuje opłaconą." Po co? To taki test czy pamieta co gdzie polozyl? Dlaczego nie moze zdecydowac ile oplaca po odkryciu?
"a)Każdy z graczy ma po jednej karcie na tym samym polu : gracze stwierdzają czy mają zamiar dokonać opłaty [jako pierwszy deklaruje gracz startujący]" a co jezeli gracz startujacy wybral obrone a drugi gracz atak? Jezeli gracz startowy oplaci obrone to drugi gracz nie oplaci ataku... W ogole, to te karty zrobilbym darmowe. I tak trzeba stracic akcje na zagranie, wiec koszt jakis jest.
"Sprzedaż regionu" Nie podoba mi sie... Takie "monopolowate" jakies Ale chwilowo alternatywa nie przychodzi mi na mysl wiedz siedze cicho
"0)Faza działania; posiadamy łącznie pięć akcji w rundzie. Wykorzystujemy jedną, po czym przekazujemy ją dalej. Akcję tracimy wyłącznie w naszej turze. Nie można wykorzystywać dwóch i więcej akcji pod rząd. Zaczyna pierwszy gracz." Zdecydowanie trzeba przepisac, na przyklad tak: "0) Faza akcji; Każdy gracz wykonuje jedną akcję, zaczynając od pierwszego gracza i idąc w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Faza kończy się po wykonaniu 5 akcji przez każdego z graczy."
Zdecydowanie minimum 3 graczy.
Raz piszesz tura a raz runda. Podobnie raz region a raz pole, rejon albo terytorium. To nie jest powiesc ani wypracowanie ale instrukcja, wielokrotne powtorzenia tego samego slowa oraz absolutny brak synonimow jest zdecydowanie dozwolone i porzadane
Pakiet Afryka 1.7 ma instrukcje do 1.6?
"przed odkryciem ich gracz stwierdza, czy opłacona zostanie jedna, czy obie. Tuż po odwróceniu wskazuje opłaconą." Po co? To taki test czy pamieta co gdzie polozyl? Dlaczego nie moze zdecydowac ile oplaca po odkryciu?
"a)Każdy z graczy ma po jednej karcie na tym samym polu : gracze stwierdzają czy mają zamiar dokonać opłaty [jako pierwszy deklaruje gracz startujący]" a co jezeli gracz startujacy wybral obrone a drugi gracz atak? Jezeli gracz startowy oplaci obrone to drugi gracz nie oplaci ataku... W ogole, to te karty zrobilbym darmowe. I tak trzeba stracic akcje na zagranie, wiec koszt jakis jest.
"Sprzedaż regionu" Nie podoba mi sie... Takie "monopolowate" jakies Ale chwilowo alternatywa nie przychodzi mi na mysl wiedz siedze cicho
"0)Faza działania; posiadamy łącznie pięć akcji w rundzie. Wykorzystujemy jedną, po czym przekazujemy ją dalej. Akcję tracimy wyłącznie w naszej turze. Nie można wykorzystywać dwóch i więcej akcji pod rząd. Zaczyna pierwszy gracz." Zdecydowanie trzeba przepisac, na przyklad tak: "0) Faza akcji; Każdy gracz wykonuje jedną akcję, zaczynając od pierwszego gracza i idąc w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Faza kończy się po wykonaniu 5 akcji przez każdego z graczy."
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Afryka 1.8
Podstawą jest blef i umiejętność przewidywania działań przeciwnika [najprostszy, najbardziej łopatologiczny przykład - widzimy, że posiada duże zasoby ropy, więc czemu samemu nie kupić kilka baryłek jeśli z pewnością podniesie ich ceny?]. Licytacja działa i pojawia się obowiązkowo tylko w jednym etapie. Do handlu między graczami dochodzi rzadko, ale jeśli już - na ogół nie jest wymuszony, a gracze twardo negocjują. Obalam mit jakoby potrzebny bylby do tego trzeci gracz.Archibald pisze:Gra dla dwoch osob ktorej podstawa jest handel pomiedzy graczami i licytacja? This does not compute
Zdecydowanie minimum 3 graczy
Kurcze, przyzwyczajeń nie zwalczyszArchibald pisze:Raz piszesz tura a raz runda. Podobnie raz region a raz pole, rejon albo terytorium. To nie jest powiesc ani wypracowanie ale instrukcja, wielokrotne powtorzenia tego samego slowa oraz absolutny brak synonimow jest zdecydowanie dozwolone i porzadane
Nie powinno tak być, to oczywiste. Niemniej pojawiło się 1.8.Archibald pisze:Pakiet Afryka 1.7 ma instrukcje do 1.6?
W wyniku którejś gry z kolei zmieniliśmy tą zasadę na podaną przez Ciebie.Archibald pisze:"przed odkryciem ich gracz stwierdza, czy opłacona zostanie jedna, czy obie. Tuż po odwróceniu wskazuje opłaconą." Po co? To taki test czy pamieta co gdzie polozyl? Dlaczego nie moze zdecydowac ile oplaca po odkryciu?
"
Celne oko - to również dopracowaliśmy w trakcie rozgrywki, ale widać instrukcja wciąż pozostaje kilka kroków wstecz. W takich sytuacjach obie te karty negują się nawzajem. Już dzisiaj postanowilem, że sporządzę edycję 1.9, które poprawią wyłapane przez Ciebie błędy i wyjaśnię, które kombinacje kart negują się nawzajem [np. dwie rzucone obrony etc.]. Generalnie karty nie powinny być darmowe, bo zaburzyłoby to balans.Archibald pisze:a)Każdy z graczy ma po jednej karcie na tym samym polu : gracze stwierdzają czy mają zamiar dokonać opłaty [jako pierwszy deklaruje gracz startujący]" a co jezeli gracz startujacy wybral obrone a drugi gracz atak? Jezeli gracz startowy oplaci obrone to drugi gracz nie oplaci ataku... W ogole, to te karty zrobilbym darmowe. I tak trzeba stracic akcje na zagranie, wiec koszt jakis jest
W grze sprzedajemy wylącznie innemu graczowi, ale dochodzi do tego niezmiernie rzadko - na ogol bowiem wiąże się z jakimś podstępemArchibald pisze:"Sprzedaż regionu" Nie podoba mi sie... Takie "monopolowate" jakies Ale chwilowo alternatywa nie przychodzi mi na mysl wiedz siedze cicho
Dzięki za uwagi, lada moment trafi poprawiona wersja. Kurcze, czlowiek mówi sobie - to już finalna edycja. Kilka gier później zmiana tu, zmiana tam ...
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!