Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: ragozd »

1) Pulapki - w drodze wyjatku jedyny zasob ktory kupujemy w ciemno. Nie starczylo miejsca na planszy? Proponowalbym ich wylozenie jak potworow
2) Awanturnicy - po co glupi automat, jak moga to robic gracze? Ten najbardziej przyjazny jako pierwszy podsuwa nieszczesnika temu mrocznemu itp.
Pozwoli to zrobic druzyny troche sprawnejsze w penetracji, by zbilansowac korzysci wynkajace pulapek wybieranych wg decyzji a nie losu:)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: draco »

ragozd pisze:2) Awanturnicy - po co glupi automat, jak moga to robic gracze? Ten najbardziej przyjazny jako pierwszy podsuwa nieszczesnika temu mrocznemu itp.
Pozwoli to zrobic druzyny troche sprawnejsze w penetracji, by zbilansowac korzysci wynkajace pulapek wybieranych wg decyzji a nie losu:)
To się całkowicie kłóci z planowaniem. Już wolałbym, aby najmniej mroczny gracz wybierał darmozjada sobie, potem drugi, a na końcu mroczny pan zostaje z tym, którego nikt nie chce.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: pabula »

ragozd pisze:2) Awanturnicy - po co glupi automat, jak moga to robic gracze? Ten najbardziej przyjazny jako pierwszy podsuwa nieszczesnika temu mrocznemu itp.
Pozwoli to zrobic druzyny troche sprawnejsze w penetracji, by zbilansowac korzysci wynkajace pulapek wybieranych wg decyzji a nie losu:)
Można przecież wybrać się do wioski i trochę obniżyć swój poziom mroczności... Przez to możemy decydować o bohaterze jakiego dostajemy... Albo zrobić akcję dzięki której podniesiemy się na tym torze i też zmienić swój "głupi automat"
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: ragozd »

draco pisze: To się całkowicie kłóci z planowaniem. Już wolałbym, aby najmniej mroczny gracz wybierał darmozjada sobie, potem drugi, a na końcu mroczny pan zostaje z tym, którego nikt nie chce.
Roznica jest taka, ze w wersji draco druzyny sa mile dla lochow, w wersji mojej - wredne.
Jesli uwazasz draco, ze mozesz sobie zaplanowac kolejke w mrocznosci kiedy ta sama akcja moze dac 1 lub 2 albo nic - powodzenia ;) Ti juz ma niewiele wspolnego z planowaniem ;)
pabula - dobra gra ma to do siebie, ze nie mozna w niej zrobic wszystkiego, czego sie chce. Dodatkowo, jesli wszyscy gracze chca tego samego, nie wszyscy to zrobia. I teoretycznie dobry ruch robi sie zly, bo jest czwarty, zmarnowany.
Dodatkowo - bedzie np powodowalo sytuacje, ze kazdy che wziasc wziąć teoretycznie najslilniejszego awanturnika, bo potencjalnie jest najslabszy ...
I wracamy do punktu wyjscia.
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: yosz »

Dobieranie drużyny jest ok w grze. Większa losowość nieprzewidywalność by była w proponowanych przez Was wariantach. Natomiast nie podobały mi się losowe pułapki. W 2 roku jest lepiej bo wybieram z dwóch. Ale i tak jak ciągnąłem karty to się zastanawiałem co dostanę i czy mi się w ogóle przyda.

Natomiast ja bym nic nie zmieniał po pierwszej rozgrywce a zagrał drugi raz w "doświadczonym" gronie z pełną świadomością jak się powinno grać.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: ragozd »

Jaka nieprzewidywalnosc? Raczej pewnosc, ze wspolgracze dorzuca ci najbardziej wrednego dla ciebie awanturnika.
Yosz - w obecnej postaci DL nie skusi mnie na ponowna rozgrywke. Jest tyle fajniejszych dla mnie gier :)
Z pelna swiadomoscia wiec odmowie DL :P
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: melee »

po pierwszej partii z Madzią i znajomymi stwierdzili zgodnie, że szybko chcą zagrać ponownie
ja widzę oczywiście małe problemy, ale to po prostu kwestia nastawienia - czy to nawet nie jest napisane w instrukcji? to nie ma być gra, którą można w pełni kontrolować, czy każda musi być taka? cieszę się, że nie i że czasami po prostu z radością można zobaczyć, jak wszystkie Twoje plany legły w gruzach
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords - ograniczenie losowosci

Post autor: Dabi »

Bo to nie jest gra z tych gdzie łapiemy się za głowę w turze 4 marudząc "ojejku nie wykonałem swojego optymalnego wymyślonego przed rozgrywką ruchu i przez to teraz moja strategia przyniesie mi max 2 miejsce ze stratą co najmniej 3 punktów do lidera" :-)

Zgadzam się z melee

A co do ustalania przez graczy tego kto trafia do lochów to efekt będzie taki że wywali się z gry aspekt manipulowania swojego evilometra. Będzie się liczyło tylko czy dużo czy mało. Co może zubożyć rozgrywkę
ODPOWIEDZ