Stronghold

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1696
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Stronghold

Post autor: Sztefan »

1. Gra na 4 osoby. Czy przed pierwszą turą każdy z obrońców dostaje 4 klepsydry, czy w sumie dostają 4 (czyli każdy po 2)?

2. Oficer dodaje +1 do siły każdej jednostki. Jak obrońca przegra i musi wstawić do szpitala jednostki o sile równej przewadze atakującego, to każda jednostka cały czas ma +1, czy już wtedy liczymy zwykłą siłę jednostki?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Stronghold

Post autor: yosz »

Ad.2. Wydaje mi się że czytałem gdzieś odpowiedź że wtedy oficer już nie działa.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Browarion
Posty: 2374
Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold

Post autor: Browarion »

Sztefan pisze:1. Gra na 4 osoby. Czy przed pierwszą turą każdy z obrońców dostaje 4 klepsydry, czy w sumie dostają 4 (czyli każdy po 2)?
Dostają po 2, razem 4

Sztefan pisze:2. Oficer dodaje +1 do siły każdej jednostki. Jak obrońca przegra i musi wstawić do szpitala jednostki o sile równej przewadze atakującego, to każda jednostka cały czas ma +1, czy już wtedy liczymy zwykłą siłę jednostki?
Wtedy już tego +1 (albo i większego modyfikatora) nie wliczamy
(nagadał się, nagadał, i ... nic :P


pozwolę sobie przypomnieć, choć to pewnie nie jest niejasne, że bohaterowie są nieśmiertelni, a przy rozpatrywaniu siły "murów" przy przewadze najeźdźcy są liczeni za 0 (zero); to tak na wszelki wypadek gdyby ktoś inaczej liczył ;)
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Awatar użytkownika
Vezyr
Posty: 97
Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 68 times
Been thanked: 20 times

Re: Stronghold

Post autor: Vezyr »

Podczas mojej pierwszej rozgrywki pojawiło się kilka pytań.

1. Czy na jednym odcinku murów mogą być 2 takie same kotły?
2. Czy poświęcone i zabite jednostki najeźdźcy wracają do woreczka, czy są usuwane z dalszej gry, tz. odkładane na bok.
3. Czy jednostki obrońcy które zginą w wyniku ostrzału balisty/katapulty/goblinów trafiają do szpitala czy są usuwane z gry?
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Stronghold

Post autor: melee »

1. nie mogą
2. usuwane, to jest napisane wprost w instrukcji
3. do szpitala trafiają tylko jednostki po walce wręcz, to również jest wprost napisane
lukiluk
Posty: 56
Rejestracja: 04 kwie 2006, 16:07
Lokalizacja: Wrocław

Re: Stronghold

Post autor: lukiluk »

Witam. Po paru grach pojawiło się kilka wątpliwości:

1. Czy do strzelców w basztach przy barbakanie można strzelać?
2. Czy jednostki wprowadzone przy wymarszu z obozu do wież i podkopów są odejmowane od liczby jednostek jaką można wprowadzić na przedpole po tej stronie twierdzy? Tzn przykładowo robiąc mały wymarsz i wprowadzając z 1 strony twierdzy 3 jednostki do wieży i 1 jednostkę przez podkop na mur mogę na przedpole z tej strony twierdzy wprowadzić tylko 1 jednostkę czy 5?
3. Czy liczba drewna jest ograniczona liczbą dostępnych kostek, czyli jeśli ich brakuje to najeźdźcy nie mogą poświęcać jednostek za drewno?
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1696
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Stronghold

Post autor: Sztefan »

lukiluk pisze: 1. Czy do strzelców w basztach przy barbakanie można strzelać??
Chyba nie.
lukiluk pisze: 2. Czy jednostki wprowadzone przy wymarszu z obozu do wież i podkopów są odejmowane od liczby jednostek jaką można wprowadzić na przedpole po tej stronie twierdzy? Tzn przykładowo robiąc mały wymarsz i wprowadzając z 1 strony twierdzy 3 jednostki do wieży i 1 jednostkę przez podkop na mur mogę na przedpole z tej strony twierdzy wprowadzić tylko 1 jednostkę czy 5?
Są odejmowane, czyli w podanym przykładzie 1.
lukiluk pisze: 3. Czy liczba drewna jest ograniczona liczbą dostępnych kostek, czyli jeśli ich brakuje to najeźdźcy nie mogą poświęcać jednostek za drewno?
Drewno jest ograniczone, poza klepsydrami.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Stronghold

Post autor: melee »

Sztefan chciał chyba napisać, że wszystko jest ograniczone, poza klepsydrami ;)
lukiluk
Posty: 56
Rejestracja: 04 kwie 2006, 16:07
Lokalizacja: Wrocław

Re: Stronghold

Post autor: lukiluk »

Dzięki :)
adalbert
Posty: 946
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 16 times
Been thanked: 27 times

Re: Stronghold

Post autor: adalbert »

Czy można przykładowo:
1. Przesunąć jednostkę z koszar/dziedzińca do pustego budynku gwardii?
2. Zamienić jednostkę z dziedzińca z jednostką w koszarach?
Awatar użytkownika
ananas
Posty: 126
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold

Post autor: ananas »

adalbert pisze:Czy można przykładowo:
1. Przesunąć jednostkę z koszar/dziedzińca do pustego budynku gwardii?
2. Zamienić jednostkę z dziedzińca z jednostką w koszarach?
Według mnie to akcję z Budynku Gwardii można wykonać tylko raz. Odpowiedzią na Twoje drugie pytanie może być akcja: Zamiana Miejscami, koszt 1 Klepsydra. Zobacz sobie w Księdze Obrońcy.
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
adalbert
Posty: 946
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 16 times
Been thanked: 27 times

Re: Stronghold

Post autor: adalbert »

Według mnie to akcję z Budynku Gwardii można wykonać tylko raz.
Raz na turę, prawda?
Jednostka spada i ja chciałbym ją uzupełnić powiedzmy z dziedzińca, a w wykazie nie ma takiego ruchu na puste pole. Graliśmy, że można w ten sposób, ale chciałem się upewnić.
Awatar użytkownika
ananas
Posty: 126
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold

Post autor: ananas »

adalbert pisze:
Według mnie to akcję z Budynku Gwardii można wykonać tylko raz.
Raz na turę, prawda?
Jednostka spada i ja chciałbym ją uzupełnić powiedzmy z dziedzińca, a w wykazie nie ma takiego ruchu na puste pole. Graliśmy, że można w ten sposób, ale chciałem się upewnić.
Ja gram tak, że akcję z Budynku Gwardii można wykonać tylko raz na całą grę. Atakujący ma tylko tylu sabotażystów ile jest żetonów. Np. jak już dwóch siedzi w środku i zagrywam akcję z Budynku Gwardii to oni wypadają z gry a ja już więcej nie mogę wykorzystać tej akcji (dobrze przeprowadzone śledztwo plus konfidenci). Czyli, im dłużej zwlekam ze zagraniem akcji z Budynku Gwardii tym więcej sabotażystów mogę wyeliminować. Jeżeli się pospieszę i wykorzystam tę akcję na pierwszego sabotażystę, który się pojawi, następni będą ostrożniejsi i nie dadzą się już złapać.
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
adalbert
Posty: 946
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 16 times
Been thanked: 27 times

Re: Stronghold

Post autor: adalbert »

Chyba jednak sabotażystów można wykorzystywać wielokrotnie a ruch do pustego budynku gwardii jest legalny.
trzewik

Re: Stronghold

Post autor: trzewik »

Adalbert ma rację.
Po wybiciu sabotażystów, żetony wracają do Najeźdźcy, i może użyć ich ponownie.
Po śmierci gwardzisty, który zabił sabotażystów, do budynku można wprowadzić kolejnego, by walczył z kolejnymi sabotażystami.
Awatar użytkownika
ananas
Posty: 126
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold

Post autor: ananas »

trzewik pisze:Adalbert ma rację.
Po wybiciu sabotażystów, żetony wracają do Najeźdźcy, i może użyć ich ponownie.
Po śmierci gwardzisty, który zabił sabotażystów, do budynku można wprowadzić kolejnego, by walczył z kolejnymi sabotażystami.
To elegancko. Dałbym sobie uciąć palec, że gdzieś przeczytałem o tym, że nie można wejść do Budynku Gwardii.
Już myślałem, że tylko z Adelbertem gramy w Strongholda. A tutaj proszę, po tylu dniach znalazła się trzecia osoba. :wink:
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
Awatar użytkownika
Browarion
Posty: 2374
Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold

Post autor: Browarion »

O, osób jest znacznie więcej ;), nie wszyscy się po prostu odzywamy :P
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Awatar użytkownika
ananas
Posty: 126
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold

Post autor: ananas »

Browarion pisze:O, osób jest znacznie więcej ;), nie wszyscy się po prostu odzywamy :P
No wiem, szkoda trochę, że tak mało ludzi pomaga. Tydzień musiałem czekać na konkretną odpowiedź. Gdyby w tej dyskusji brali udział znani stąd ludzie pewnie nie nadążyłbym z czytaniem postów. Jest wiele osób, które czują się wyjadaczami w tym temacie. Może to lenie, którym nie chce się zalogować i napisać kilku zdań. A może sami nie wiedzieli. :)

Coś mi się jeszcze przypomniało odnośnie tego Budynku Gwardii. Ta jednostka, która zginie w środku nie idzie do Szpitala tylko jest odrzucana z gry?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2010, 09:57 przez ananas, łącznie zmieniany 1 raz.
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Stronghold

Post autor: Tibi »

nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi leniami... nikt tutaj nie pracuje na etacie i nie odpisuje na wszystko pokolei.

Do szpitala ida tylko jednostki ktore gina w walce wrecz na murach.

Rownie dobrze moglbym napisac ze Ty jestes leniem, bo nie chcialo Ci sie poszukac w instrukcji. Jest to wyraznie napisane.
Awatar użytkownika
ananas
Posty: 126
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold

Post autor: ananas »

Tibi pisze:nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi leniami... nikt tutaj nie pracuje na etacie i nie odpisuje na wszystko pokolei.

Do szpitala ida tylko jednostki ktore gina w walce wrecz na murach.

Rownie dobrze moglbym napisac ze Ty jestes leniem, bo nie chcialo Ci sie poszukac w instrukcji. Jest to wyraznie napisane.
Specjalnie tak napisałem żeby sprowokować. Chyba poczułeś się dotknięty. Nie bierz sobie tego do serca i uśmiechnij się. :)
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Stronghold

Post autor: Tibi »

Ja? Niby czemu?
Gdyby w tej dyskusji brali udział znani stąd ludzie pewnie nie nadążyłbym z czytaniem postów. Jest wiele osób, które czują się wyjadaczami w tym temacie.
Nie jestem ani znany, ani wyjadaczem w temacie. Dziwi mnie tylko ze ktos nazywa innych leniami kiedy ci nie chca mu pomoc, a pomagaja tutaj w czynie spolecznym, naprawde czesto i gesto, wertując za pytalskich instrukcje, faqi itd. To byla tylko taka skromna uwaga, jednoczesnie odpowiedzialem na Twoje pytanie ;)
Awatar użytkownika
ananas
Posty: 126
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold

Post autor: ananas »

Tibi pisze:Ja? Niby czemu?
Gdyby w tej dyskusji brali udział znani stąd ludzie pewnie nie nadążyłbym z czytaniem postów. Jest wiele osób, które czują się wyjadaczami w tym temacie.
Nie jestem ani znany, ani wyjadaczem w temacie. Dziwi mnie tylko ze ktos nazywa innych leniami kiedy ci nie chca mu pomoc, a pomagaja tutaj w czynie spolecznym, naprawde czesto i gesto, wertując za pytalskich instrukcje, faqi itd. To byla tylko taka skromna uwaga, jednoczesnie odpowiedzialem na Twoje pytanie ;)
Przez tydzień nikt nie pisał, a tutaj proszę, mała prowokacja i w ciągu 10 minut już dwa razy poświęciłeś mi uwagę Tibi wyjadaczu :) (uwaga! ten post nie jest złośliwy).
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
grucha
Posty: 367
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Stronghold

Post autor: grucha »

Pytanie juz sie pewnie pojawilo ale wciaz mnie to gryzie bo nie mam pewnosci:

Czy np. maly wymarsz pozwala na przeniesienie z obozu 5 jednostek na oba przedpola i barbakan po 5 na kazde czy 5 jednostek w sumie (np, 2 zach przedpole , 2 wschodnie i 1 na barbakan ) ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Stronghold

Post autor: Tibi »

bylo 100 razy :P

a odpowiadajac- dany wymarsz pozwala przesunac odpowiednia liczbe jednostek NA DANE POLE. Mozesz przesunac (przy malym wymarszu) 5 na wszystkie przedpola i barbakan, jednoczesnie po 5 na wszystkie przedmurza i jednoczesnie po 5 na kazdy mur ;) Warto pamietac rowniez, ze mozna uzyc obu wymarszy (szów? ;)) jeden po drugim w 1 turze (placimy klepsydrami za oba)
grucha
Posty: 367
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Stronghold

Post autor: grucha »

Ale instrukcja mowi o przesuwaniu jednostek z danego pola a nie na dane pole a to jest roznica.
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
ODPOWIEDZ